آشنایی با هنر سیاه قلم و روش کسب درآمد از آن

فهیمه شریفی
فهیمه شریفی
| خواندن 5 دقیقه 25 فروردین 1402
آشنایی با هنر سیاه قلم و روش کسب درآمد از آن

در دنیای امروز که لحظه‌به‌لحظه در حال پیشرفت و کشف چیزهای جدید هستیم، هر روزه هنرهای خلاقانه و جذاب جدیدی پدیدار می‌شوند که طرفداران بسیار زیادی دارند.

درگذشته معمولاً چارچوب مشخصی برای هنرهای مختلف مانند نقاشی وجود داشت و همه نقاشان نیز سعی می‌کردند از همین چارچوب و سبک‌ها پیروی کنند؛ اما افرادی که توانستند باتوجه‌به خلاقیت خودشان آثار متفاوتی را خلق کنند، ماندگار شدند و سبک خاصی را در هنر خودشان به وجود آوردند.

یکی از سبک‌های نقاشی که این روزها احتمالاً زیاد با آن مواجه شده‌اید و در مورد آن شنیده‌اید، هنر سیاه قلم است. هنر سیاه قلم یکی از سبک‌های نقاشی است که این روزها باتوجه‌به فعالیت بیشتر انسان‌ها در شبکه‌های اجتماعی، بسیار محبوب شده است و افراد زیادی دوست دارند که با این هنر آشنا شوند یا با یادگیری هنر سیاه قلم، به طراحی چهره و منظره مشغول شوند.

در این مقاله ما می‌خواهیم درباره هنر سیاه قلم صحبت کنیم و بگوییم که این هنر اصلاً چیست و به چه سبکی انجام می‌شود و در ادامه نیز بررسی خواهیم کرد که چطور می‌توانید به‌عنوان یک خالق آثار سیاه قلم، از این حوزه کسب درآمد داشته باشید.

اگر به دنبال یادگیری سیاه قلم هستید و دوست دارید در مورد این هنر اطلاعات بیشتری کسب کنید و می‌خواهید با میزان و نحوه درآمد از این هنر بیشتر آشنا شوید، از شما دعوت می‌کنیم که تا انتهای این مقاله با تاندوری همراه باشید.

 

هنر سیاه قلم

 

هنر سیاه قلم چیست؟

هنر سیاه قلم همان‌طور که در مقدمه گفتیم، سبکی جدید از نقاشی است که در سال‌های اخیر بسیار موردتوجه قرار گرفته است و طرفداران زیادی پیدا کرده است. این هنر همان‌طور که از نامش پیداست، نوعی از نقاشی است که در آن از رنگ استفاده‌ای نمی‌شود.

برخلاف اثر نقاشی‌ها که دارای رنگ‌های بسیار زیادی هستند و همین موضوع جذابیت زیادی در آنها ایجاد می‌کند، سیاه قلم هنری است که تنها از رنگ‌های سیاه‌وسفید در آن استفاده می‌شود و با استفاده از این دورنگ، یک نقاشی مینیمال اما جذاب و فوق‌العاده خلق می‌شود.

از هنر سیاه قلم برای ترسیم طرح‌های مختلفی مانند چهره، گل‌وگیاه، نقاشی‌های مدرن و… استفاده می‌شود و در این هنر معمولاً سعی می‌شود روی یک سوژه خاص تمرکز شود و همین موضوع در نهایت، یک نقاشی مینیمال اما عمیق را به تصویر می‌کشد.

 

هنر سیاه قلم

 

ابزارهای موردنیاز سیاه قلم چه چیزهایی هستند؟

اگر بخواهید به‌صورت حرفه‌ای سیاه قلم را انجام دهید، قطعاً به ابزارهای حرفه‌ای نیاز خواهید داشت که باید آنها را تهیه کنید تا بتوانید نقاشی‌هایی جذاب‌تر و بی‌نقص‌تر را خلق کنید. اما در حالت عادی اگر بخواهید برای دل خودتان نقاشی سیاه قلم را انجام دهید، نیاز به یک کاغذ و یک مداد سیاه دارید تا بتوانید نقاشی‌های دلخواه خودتان را رسم کنید.

البته این را هم باید بدانید که در برخی از موارد با استفاده از زغال نقاشی سیاه قلم انجام می‌شود که این کار نیز می‌تواند آثار جذاب و منحصربه‌فردی را خلق کند. حتی سیاه قلم با استفاده از مرکب سیاه نیز امکان‌پذیر است و می‌توانید سبک متفاوتی از این هنر را تجربه کنید.

 

ابزارهای موردنیاز برای طراحی سیاه قلم

 

نحوه کسب درآمد از هنر سیاه قلم چگونه است؟

قطعاً وقتی می‌خواهید وارد یک رشته هنری خاص شوید، یکی از پارامترهای مهم برای شما این است که بتوانید آینده شغلی مناسبی را نیز تجربه کنید و از آن هنر به کسب درآمد بپردازید.

خوشبختانه سیاه قلم یکی از سبک‌های نقاشی است که در سال‌های اخیر بسیار موردتوجه قرار گرفته است و به همین خاطر طرفداران بسیار زیادی دارد و بازار کاری خوبی نیز برای آن وجود دارد. در ادامه به شما مواردی را می‌گوییم که با انجام آنها، می‌توانید در این رشته هنری موفقیت بیشتری را کسب کنید.

 

1- در کار خود، خلاقیت به خرج دهید:

همیشه خلاقیت برنده است و اگر خلاقیت را در جای مناسبی استفاده کنید، می‌توانید سبک‌ کاری جذابی را برای خودتان داشته باشید تا نظر دیگران را به هنرتان جلب کنید.

اگر نگاهی به بازار و کسب‌وکارها یا افراد موفق در اطراف خودتان بیندازید، متوجه می‌شوید که تمامی موفق‌ها کسانی هستند که شبیه دیگران نیستند، بلکه الگوی دیگران هستند. سعی کنید در کار هنر سیاه قلم، خلاقیت خودتان را تقویت کنید و با استفاده از خلاقیت خودتان آثاری را خلق کنید که منحصربه‌فرد هستند و شبیه هیچ‌کس دیگری نیستند تا بیشتر و بهتر دیده شوید.

 

2- روی یک محصول خاص کار کنید:

یکی دیگر از مواردی که می‌تواند در موفقیت بیشتر شما نقش اساسی داشته باشد، این است که روی یک محصول خاص کار کنید. مثلاً به‌جای اینکه هر نقاشی را با استفاده از سیاه قلم بکشید، می‌توانید تنها سبک‌ کاری خاصی داشته باشید و مخاطبان خاصی را هدف قرار دهید.

این موضوع نیز می‌تواند شما را خاص کرده و نقاشی‌های شما را منحصربه‌فرد کند. مثلاً می‌توانید به این صورت کار کنید که فقط نقاشی زوج‌های جوانی که تازه نامزد کرده‌اند را بکشید تا بتوانند به هم هدیه دهند و از این هنر جذاب لذت ببرند.

یا می‌توانید با استفاده از سیاه قلم، نقاشی‌های انگیزشی جذابی را تهیه کنید که افراد بتوانند برای دیزاین اتاق خودشان از آن استفاده کنند و به این طریق جذابیت بیشتری را به اتاق خودشان ببخشند. این کار باعث می‌شود که بتوانید تمایز زیادی را بین خودتان و رقبا ایجاد کنید و موفقیت بیشتری را نصیب خودتان کنید.

 

3- به صورت حرفه‌ای، مراحل بازاریابی را انجام دهید:

قطعاً هر محصولی هرچند خوب، نیاز به معرفی و بازاریابی دارد تا بهتر دیده شود و افراد از آن استقبال کنند. در هنر سیاه قلم نیز وقتی می‌خواهید کار متمایز خودتان را به دیگران نشان دهید، نیاز است حتماً به‌خوبی بازاریابی کنید.

برای این کار می‌توانید در شبکه‌های اجتماعی فعالیت کرده و تبلیغ کنید تا افراد بیشتری با شما و هنرتان آشنا شوند و سفارش‌های زیادی را در این زمینه دریافت کنید. همچنین یکی دیگر از راه‌های کسب درآمد شما در آینده این است که به افراد علاقه‌مندی که از مخاطبین خودتان نیز هستند، این هنر جذاب را آموزش دهید تا آنها نیز بتوانند آثار جذابی را خلق کنند.

 

دوره‌های آموزشی هنر سیاه قلم

 

جمع‌بندی مطالب

در این مقاله در مورد این صحبت کردیم که هنر سیاه قلم چیست و گفتیم که این هنر چطور انجام می‌شود و ابزارهای آن چه هستند تا بتوانید بیشتر و بهتر با سیاه قلم آشنا شوید.

در ادامه نیز با هم بررسی کردیم که در این هنر چطور می‌توانید درآمدهای بیشتری را کسب کنید و موفق‌تر عمل کنید و نکات مهمی را در مورد این موضوع باهم بررسی کردیم.

اگر به هنر سیاه قلم علاقه‌مند هستید و دوست دارید این هنر را به‌صورت حرفه‌ای یاد بگیرید تا بتوانید از آن درآمدهای خوبی را کسب کنید، به شما توصیه می‌کنیم که حتماً به دوره‌های آموزشی تاندوری سری بزنید و با شرکت در دوره آموزشی هنر سیاه قلم، با اصول این کار آشنا شوید. در دوره های سیاه قلم تاندوری، شما از پایه با تمام مبانی هنر سیاه قلم آشنا خواهید شد و می‌توانید از طراحی انواع چهره‌ها و مناظر مختلف کسب درآمد کنید.

امیدواریم این مقاله به شما کمک کرده باشد که بتوانید با سیاه قلم آشنا شوید و در صورت علاقه‌مندی، این هنر را شروع کنید و از انجام این کار کسب درآمد کنید. از اینکه تا انتهای این نوشته با ما همراه بودید از شما متشکریم و دعوت می‌کنیم مقالات دیگر مانند روش کسب درآمد از چرم دوزی را در مجله تاندوری بخوانید و با هنر میناکاری بیشتر آشنا شوید.

برای شما