آموزش پخت چیز کیک نیویورکی – از روش پخت تا درآمدزایی

حدیث الیاسی
حدیث الیاسی
| خواندن 7 دقیقه 30 مرداد 1401
آموزش پخت چیز کیک نیویورکی – از روش پخت تا درآمدزایی

چیز کیک نیویورکی، یکی از انواع دسرهای پرطرفدار و خوشمزه آمریکایی است که به راحتی می‌توانید آن را با طعم‌های متنوع در منزل درست کنید. این نوع دسر به دلیل داشتن بافت صاف و نرم یکی از محبوب‌ترین انواع چیز کیک‌ها است که ارزش غذایی بسیار بالایی دارد و بسیار مقوی است. ماده اصلی این دسر شیرین و لذیذ را پنیر خامه‌ای و پودر بیسکویت تشکیل می‌دهند و همواره به صورت سرد سرو می‌شود. در این مطلب از مجله تاندوری، آموزش کامل و مرحله به مرحله پخت چیز کیک نیویورکی را به شما آموزش داده‌ایم.

طرز تهیه چیرکیک نیویورکی

دستور پخت چیزکیک نیویورکی

طرز تهیه چیز کیک نیویورکی در فر

سبک نیویورکی چیز کیک، یکی از انواع کیک‌هایی است که با روش‌های مختلفی درست می‌شود و آن را به عنوان یک دسر خاص در مهمانی‌ها و دورهمی‌ها سرو می‌کنند. بنابراین اگر شما هم به یک دسر خامه‌ای با بافت نرم علاقه دارید، پیشنهاد می‌کنیم حتما این سبک از پخت چیز کیک را امتحان کنید.

چیک کیک بافتی مشابه با بقیه کیک‌ها اما باید پنیر خامه‌ای و دیگر مواد موجود در آن به خوبی مخلوط شده و کاملا نرم و صاف شود. برای پخت این نوع کیک نیاز به فر خواهید داشت.

برای مشاهده آموزش طرز تهیه چیز کیک نیویورکی و سایر کیک‌ها و شیرینی‌ها با وب سایت آموزشی تاندوری همراه شوید. تاندوری با هدف توانمند ساختن علاقه‌مندان به هنر آشپزی و افزایش مهارت‌های حرفه‌ای مورد نیاز آشپزها، اقدام به برگزاری دوره‌های آموزشی مختلف به صورت ویدیویی کرده است. با شرکت در این دوره‌ها تمام نکات تخصصی درست‌کردن انواع دسر مانند چیز کیک‌های پختنی و یخچالی رو یاد خواهید گرفت.

مواد لازم جهت پخت چیز کیک نیویورکی

  • پودر بیسکویت اعم از بیسکویت مادر، پتی‌بور یا ساقه طلایی: ۲۲۰ گرم
  • کره: ۱۰۰ گرم
  • خامه: ۲۰۰ گرم
  • پنیر خامه‌ای: ۴۰۰ گرم
  • ماست خامه‌ای یا خامه‌ ترش: ۱۵۰ گرم
  • شکر: به اندازه سه چهارم لیوان معادل ۲۰۰ گرم
  • نشاسته‌ ذرت: ۲ قاشق غذا خوری
  • تخم مرغ: ۳ عدد
  • وانیل: نصف قاشق چایخوری
  • پوست لیموی رنده شده: ۱ قاشق چایخوری

بعد از تهیه تمام مواد اولیه مورد نیاز به سادگی می‌توانید چیز کیک به سبک نیویورکی را درست کنید.

آموزش پخت چیز کیک نیویورکی

آموزش پخت چیز کیک نیویورکی در فر

آموزش مرحله به مرحله پخت چیز کیک نیویورکی

چیز کیک به سبک نیویورکی به دلیل بافت نرم بسیار محبوبیت دارد؛ بنابراین باید مواد لازم را با دقت توسط ترازوی آشپزخانه اندازه‌گیری کنید تا نتیجه کار شما ایده‌آل شود. پیمانه‌ای که تهیه این مدل کیک استفاده می‌شود، معادل با یک لیوان فرانسوی دسته‌دار است. در ادامه با آموزش مرحله به مرحله طرز تهیه چیز کیک نیویورکی با ما همراه شوید تا با رعایت تمام نکات آنها بتوانید بهترین و خوشمزه‌ترین دسر را برای پذیرایی از دوستان و خانواده خود تهیه کنید.

مرحله اول: تهیه پودر بیسکویت

نخستین مرحله از دستور پخت چیز کیک نیویورکی این است که ابتدا بیسکویت‌ها با لوازم آشپزخانه در دسترس از جمله میکسر یا آسیاب برقی و غیره کاملا پودر کنید.

مرحله دوم: تهیه کره آب شده

در ادامه کره را روی حرارت غیر مستقیم مثل بخار کتری یا سماور به روش بنماری آب کنید. حال این مقدار کره آب‌ شده را به بیسکویت‌ها اضافه کرده و مقداری نیز دارچین می‌ریزیم و سپس همه موارد را با هم میکس شود تا حالت خمیری شکل بگیرد.

مرحله سوم: ریختن مواد در قالب مناسب

در ادامه یک قالب مناسب مثلا با قطر ۲۰ تا ۲۳ سانتی‌متر انتخاب می‌کنیم و کف آن را با کاغذ روغنی می‌پوشانیم. سپس مخلوط بیسکویت، کره و دارچین درون قالب می‌ریزیم و روی آن را به صورت یکنواخت صاف و فشرده کنید.

مرحله چهارم: قرار دادن قالب کیک در یخچال

به منظور انسجام بیشتر قالب حاوی لایه بیسکویت را به مدت 30 دقیقه در داخل یخچال فریزر قرار می‌دهیم تا بافت آنها سفت شود.

مرحله پنجم: تهیه مواد رویه چیز کیک نیویورکی

در این مرحله با استفاده از همزن برقی یا غذاساز، پنیر خامه‌ای و شکر را با هم مخلوط کنید. سپس خامه و ماست خامه‌ای یا خامه ترش) را به آن اضافه کرده و آنها را با هم به خوبی مخلوط کنید.

وقتی  تمام این مواد اعم از پنیر، شکر، خامه و ماست با هم ترکیب شدند، تخم مرغ‌ها را یکی یکی به همراه وانیل به مخلوط فعلی اضافه کنید. سپس پوست لیموی تازه رنده شده و نشاسته‌ ذرت را نیز اضافه کرده و مخلوط کنید.

مرحله ششم: ریختن مایه پنیری روی لایه بیسکویت

بعد از اینکه تمام مواد رویه چیز کیک نیویورکی آماده شد، قالب را از یخچال فریزر خارج کنید. حال با کمک فویل دیواره بیرونی قالب را ۳ لایه بپوشانید. دیواره‌های داخلی را نیز با استفاده از کره چرب کنید و با کاغذ روغنی بپوشانید. سپس مایه پنیری ترکیب شده را روی لایه بیسکویت ریخته و با لیسک صاف کنید.

مرحله هفتم: قرار دادن قالب چیز کیک در فر

سپس این قالب حاوی چیز کیک را درون سینی لبه‌دار فر قرار می‌دهیم. در ادامه مقداری آب جوش درون سینی فر می‌ریزیم تا جایی که یک سوم ارتفاع بیرونی قالب کیک در آب فرو برود و حمام آب تشکیل شود. حال این سینی را در طبقه وسط فر که از قبل به مدت 15 دقیقه گرم شده است، قرار دهید.

در صورت استفاده از فر گازی دما را روی 180 درجه سانتی‌گراد قرار دهید و اگر فر برقی یا توستر دارید دما را روی 150 درجه سانتی‌گراد تنظیم کنید و چیز کیک را به مدت 40 دقیقه اجازه بدهید تا بپزد.

مرحله هشتم: خارج کردن چیز کیک از فر

بعد از گذشت این مدت در صورتی که سطح رویه چیز کیک به سبک نیویورکی طلایی رنگ شد، فر را خاموش کنید و چیز کیک را به مدت یک ساعت بگذارید داخل فر بماند تا استراحت کرده و خنک شود و بعد آن را از فر خارج کنید. وقتی که چیز کیک با دمای محیط رسید، آن را به مدت حداقل 4 ساعت در درون یخچال قرار دهید تا خودش را بگیرد.

مرحله آخر تهیه چیز کیک به سبک نیویورکی

در نهایت پس از گذشت این مدت قالب را از یخچال خارج کرده و چیز کیک را از قالب به آرامی جدا کنید و درون ظرف مورد نظر خود قرار دهید. حال می‌توانید این دسر خوشمزه و تازه را به سلیقه خود با مارمالاد و سس شکلات تزیین کنید و جهت سرو آماده کنید و از خوردن آن لذت ببرید.

پخت چیز کیک نیویورکی در فر

طرز پخت چیز کیک نیویورکی

نکات کلیدی در رابطه با پخت چیز کیک نیویورکی

  1. برای تهیه این چیز کیک حتما از بیسکویت خرد شده استفاده کنید.
  2. کره را قبل از اضافه کردن به مواد آب کنید. مقداری کره اضافی نیز برای چرب کردن قالب نگه دارید.
  3. به جای پودر وانیل نیز می‌توانید از عصاره وانیل به میزان ۲ قاشق غذاخوری استفاده کنید.
  4. همچنین به جای خامه می‌توانید از خامه ترش استفاده کنید.
  5. قبل از قرار دادن قالب کیک در داخل فر حتما آن را با حرارت 180 درجه سانتی‌گراد گرم کنید.
  6. اگر می‌خواهید رویه کیک قهوه‌ای رنگ شود، قسمت گریل را روشن کنید.
  7. زمان خارج کردن چیز کیک از فر ممکن است کمی شل به نظر برسد که این حالت طبیعی است و با قرار گرفتن در یخچال سفت می‌شود.
  8. بعد از گذشت مدت پخت کیک در فر به سرعت آن را از دستگاه خارج نکنید و بگذارید چیز کیک به مدت 1 ساعت در داخل فر بماند و سپس درب فر را باز کنید.
  9. برای اطمینان از پخت کیک از تست خلال دندان استفاده کنید و با فر بردن آن در درون کیک در صورتی که چیزی به خلال دندان نچسبد یعنی کیک شما آماده است.

سایر نکات کلیدی

  • کیک را با استفاده از لیسک به آرامی از قالب جدا کنید و به مدت حداقل 4 ساعت در درون یخچال بگذارید.
  • برای تزیین این نوع چیز کیک متناسب با ذائقه خود از میوه‌های فصل و مارمالاد و غیره استفاده کنید.
  • چیز کیک نیویورکی به مدت 4 روز قابلیت نگهداری در یخچال را دارد تا مورد استفاده قرار گیرد.

“لازم به ذکر است، در صورتی که تصمیم به تهیه چیز کیک برای مناسب خاصی همچون تولد و سالگرد ازدواج و غیره دارید حتما یک روز جلوتر اقدام به پخت چیز کیک کنید چرا که باید قبل از سرو یک شب درون یخچال بماند.”

آشنایی با اصطلاح حمام آب در پخت کیک

زمانی که قالب کیک حاوی مخلوط فیلینگ را درون یک ظرف یا سینی فر بزرگ قرار می‌دهید باید مقداری آب جوش به سینی اضافه کنید به طوری‌ که تقریبا تا نصف قالب چیز کیک را بپوشاند. به این مرحله اصطلاحا «حمام آب» گفته می‌شود. این مرحله از ایجاد ترک‌های ریز روی سطح کیک و همچنین از خشک شدن بیش از حد سطح آن نیز جلوگیری می‌کند. به همین منظور در طول مدت زمان پخت چیز کیک به سبک نیویورکی در درون فر، حتما چند بار میزان آب درون سینی را چک کنید که تمام نشود.

در این مقاله با مراحل پخت چیز کیک نیویورکی آشنا شدید. هنگام تهیه این نوع کیک خوشمزه به اندازه مواد لازم به دقت توجه کنید و تمام فوت و فن‌های آن را رعایت کنید تا بتوانید یک دسر خوشمزه و لذیذ را درست کنید.

برای شرکت در دوره‌های آموزش‌های بیشتر در زمینه پخت انواع کیک از جمله طرز تهیه کیک ساده، طرز تهیه کیک خیس، تهیه کیک اسفنجی، تزئین کیک و غیره می‌توانید از مقالات آموزشی وب سایت تاندوری استفاده کنید. با استفاده از اپلیکیشن و وب سایت تاندوری می‌توانید دوره آموزشی پخت انواع کیک و شیرینی را با بهترین کیفیت تهیه کنید. اگر در زمینه پخت انواع کیک تجربه‌ای دارید، آنها را با ما در قسمت نظرات در میان بگذارید.

از تاندوری بیشتر بخوانید:

 

برای شما