آموزش کلاه فرانسوی و درآمدزایی از طریق آن

مژگان امیریوسفی
مژگان امیریوسفی
| خواندن 8 دقیقه 31 مرداد 1401
آموزش کلاه فرانسوی و درآمدزایی از طریق آن

کلاه فرانسوی، یکی از انواع کلاه‌های پرطرفدار است که با بسیاری از استایل‌ها، هم‌خوانی دارد و با استفاده از آن، می‌توان ظاهر متفاوتی یجاد کرد. بسیاری از بانوان هنرمند، این نوع کلاه را با استفاده از پارچه و یا نخ بافتنی درست می‌کنند و به عنوان یک کسب و کار خانگی در نظر می‌گیرند و از طریق آن کسب درآمد می‌کنند. از این رو در این مطلب از مجله تاندوری، آموزش کلاه فرانسوی  را برای شما تهیه کرده‌‌ایم تا به صورت مرحله به مرحله آن را فرا بگیرید.

البته از طریق این آموزش، می‌توانید تکنیک‌ها و فوت و فن‌های اصلی کلاه برت یا بره را نیز یاد بگیرید و این اکسسوری زیبا را برای دختران و دوستان خود درست کرده و هدیه دهید.

آموزش کلاه فرانسوی با میل

آموزش کلاه فرانسوی، در 10 مرحله

آموزش کلاه فرانسوی به صورت مرحله به مرحله

بافتنی، هنری است که بین خانم‌های هنرمند و علاقه‌مند، طرفداران زیادی دارد. حالا که کم کم به فصول سرد سال نزدیک می‌شویم، استفاده از این هنر کاربردی و زیبا بیش از همه به چشم می‌آید. یکی از موارد استفاده از این هنر، بافت لباس‌های گرم برای فصل زمستان است. بسیاری از افراد برای گرم نگه‌داشتن و زیبایی چهره خود از کلاه بافتنی مدل فرانسوی استفاده می‌کنند.

از این رو، در این مطلب از مجله تاندوری، قصد داریم شما را با روش و مراحل بافت کلاه فرانسوی دخترانه و زنانه آشنا کنیم. در ادامه، شما خانم‌های خوش سلیقه و زیباپسند آموزش کلاه فرانسوی را فرا خواهید گرفت.

البته از طریق وب سایت تاندوری می‌توانید علاوه بر آموزش بافت و دوخت کلاه فرانسوی، آموزش‌هایی دیگری را در زمینه دوخت کریر نوزاد به روش تریکوبافی ، آموزش‌های قلاب‌بافی و غیره را به روش ساده و آسان فرا بگیرید. در صورت استفاده از این روش‌های آموزشی، دیگر نیازی به صرف هزینه‌های بسیار زیاد برای خرید لباس‌های مجلسی و اکسسوری‌های مختلف نخواهید داشت و با تهیه مواد اولیه مورد نیاز، می‌توانید مطابق با سلیقه خود انواع لباس‌ها و پوشاک را در طرح‌ها، مدل‌ها و رنگ‌های مختلف در منزل درست کنید.

مراحل بافت کلاه فرانسوی با میل

اگر شما هم برای روزهای سرد زمستانی به فکر بافت یک کلاه گرم و شیک هستید به شما پیشنهاد می‌کنیم آموزش کلاه فرانسوی را دنبال کنید. در این مطلب آموزشی سعی کرده‌ایم تا با بیان توضیحات کامل به صورت مرحله‌ای به شما کمک کنیم تا این کلاه زیبای زنانه مدل فرانسوی را ببافید. امیدواریم شما بتوانید از این آموزش استفاده کنید و به بافت این کلاه زنانه زیبا ترغیب شوید.

لازم به ذکر است، برای بافت کلاه فرانسوی باید در زمینه بافت‌ها زیر و رو، ژوته، بافت جودانه، کشباف مهارت داشته باشید.

 

آموزش کلاه فرانسوی با میل

آموزش کلاه فرانسوی با میل

روش بافت و آموزش کلاه فرانسوی با میل

آموزش کلاه فرانسوی برای بانوان علاقه‌مند و هنرمند بسیار ساده است و تنها باید تمام مراحل را تا انتهای کار به دقت دنبال کنید.

مرحله اول

در ابتدا، یک جفت میل و یک کاموای با رنگ دلخواه خود را آماده کنید. سپس با استفاده از کاموا مورد نظر، ۸ دانه سر بیندازید.

مرحله دوم

در این مرحله بعد از سرگیری، روند یک ژوته، یک زیر را تا آخر رج ادامه دهید به عبارتی دیگر، بین هر دو دانه یک ژوته اضافه کنید تا تعداد دانه‌های اولیه از 8 دانه به ۱۵ دانه برسد.  

مرحله سوم

سپس رج‌های برگشت را به همان شکلی که روی میل قابل مشاهده است را ببافید. یعنی همه دانه‌ها از رو بافته شود.

مرحله چهارم

در این مرحله، روند مقداری تغییر می‌کند. ابتدا یک ژوته بزنید سپس 2 تا دانه از زیر ببافید و این روند را تا آخر رج ادامه دهید. 

مرحله پنجم

حالا رج بعدی را با یک ژوته شروع کنید اما ۳ تا دانه از زیر ببافید و روند یک ژوته و 3 تا زیر را دنبال کنید. 

مرحله ششم

این روند بافت را به همین ترتیب ادامه دهید تا تعداد دانه‌های بین ۲ ژوته به ۲۱ عدد برسد. به عبارتی دیگر ارتفاع بافت باید حدود ۱۷ سانتی‌متر شود. ادامه این روند بستگی به ضخامت نخ انتخابی شما دارد.

مرحله هفتم

در این مرحله از آموزش کلاه فرانسوی، به ازای هر تعداد دانه که دارید، برای افتادگی بیشتر کلاه به میزان ۳ سانتی‌متر بافت ساده از زیر بزنید یا اینکه بافت جودانه (رکن) ببافید.

مرحله هشتم

حالا همه دانه‌ها را دو تا یکی کنید تا تعداد دانه‌های روی میل به نصف برسد.

مرحله نهم

برای قسمت انتهایی، بین ۳ تا ۴ سانتی‌متر کشباف ببافید. در صورتی که دوست داشته باشید، می‌توانید عرض کشباف را بیشتر ببافید تا بعد از اتمام از وسط کشباف به پشت تا زده و از قسمت پشت پس دوز کنید. با این کار لبه کشباف کلاه زیباتر خواهد شد.

 مرحله دهم

در مرحله آخر، همه دانه‌های روی میل را کور کنید و برای زیباتر کردن کلاه فرانسوی برای قسمت بالای کلاه یک منگوله درست کنید یا یک دکمه بدوزید. با طی‌کردن این مراحل، آموزش کلاه فرانسوی شما تکمیل می‌شود و با پوشیدن این مدل کلاه، روزهای سرد زمستان را با خوشی سپری خواهید کرد.

نکات مهم در بافت کلاه فرانسوی

نکات مهم در بافت کلاه فرانسوی

نکات مهم در رابطه با آموزش کلاه فرانسوی

هنگام بافت این مدل بافت کلاه فرانسوی طبق آموزشی که بیان شد، باید به نکات زیر توجه کنید. سعی کنید تمام مراحل آموزش کلاه فرانسوی را رعایت کنید تا روی چهره مورد نظر به خوبی بنشیند.

  • توجه داشته باشید که دانه ابتدایی هر رج را می‌توانید نبافته و به میل راست انتقال دهید و یا اینکه از زیر ببافید. هر دو حالت تفاوتی در نوع بافت ایجاد نمی‌کند.
  • تعداد دانه‌هایی که در ابتدا سر می‌اندازیم ثابت است. اما اگر کاموا مورد نظر شما نازک بود یک دانه بیشتر سر بیندازید و اگر ضخیم و متوسط بود همان 8 دانه کافی است.
  • تعداد دانه‌هایی که در ابتدا سر می‌اندازید، ارتباطی با سایز کلاه فرانسوی ندارد. 
  • برای تخمین سایز کلاه بافت مدل فرانسوی لازم است بدانید که برای افراد بزرگسال تا ۱۷سانتی‌متر ژوته بندازید و حدود 27 سانتی‌متر ببافید. اما اگر کلاه بچگانه بود حدود 16 سانتی‌متر ژوته بندازید و کلاه را تا حدود ۲۵ سانتی‌متر با کشباف ببافید.
  • در صورتی که لبه کلاه گشاد به نظر رسید. پس از بافت می‌توانید یک تا دو رج از کشباف را با دو تا یکی کردن دانه‌ها کاهش دهید. برای این کار بهتر است هر ۴ تا ۵ دانه یک بار عمل دو تا یکی را انجام دهید تا بیش از اندازه دانه‌ها کم نشود.

آموزش دوخت کلاه فرانسوی با پارچه

یکی دیگر از اکسسوری‌های پرکاربرد زمستانی با ظاهری شیک و کلاه فرانسوی پارچه‌ای است. در صورتی که آموزش کلاه فرانسوی را از مجله تاندوری دنبال کنید، می‌توانید این مدل کلاه را در رنگ‌های مختلف با کمترین هزینه برای خود ببافید.

وسایل مورد نیاز برای دوخت کلاه فرانسوی

از وسایل و تجهیزات ضروری برای شروع دوخت و آموزش کلاه فرانسوی می‌توان به متر خیاطی، کاغذ و مداد، گچ، صابون، قیچی تیز مخصوص خیاطی، سوزن یا چرخ خیاطی اشاره کرد.

از دیگر مهم‌ترین قسمت دوخت کلاه فرانسوی انتخاب نوع پارچه است. این پارچه باید با پالتوی شما هم‌خوانی داشته باشد. نوع پارچه می‌تواند فوتر، مخمل و غیره باشد البته نوع نخی که انتخاب می‌کنید باید با رنگ پارچه کلاه سازگار باشد.

مراحل دوخت و آموزش کلاه فرانسوی

مراحل آموزش کلاه فرانسوی با پارچه بسیار ساده است و تمام افراد غیرحرفه‌ای نیز می‌توانند با طی‌کردن تمام مراحل گفته شده در این آموزش یک کلاه زیبای زمستانی را بدوزند.

  1. اولین کار برای دوخت کلاه فرانسوی اندازه‌گیری سایز دور سر است. 
  2.  سپس یک مستطیل به طول مورد نظر و عرض بین 2 تا 3 سانتی‌متر روی کاغذ بکشید این نوار باید روی پیشانی و دور سرتان را به خوبی پوشش دهد.
  3. در مرحله‌ بعد یک دایره‌ بزرگ با قطری حدود ۳۰ سانتی‌متر ترسیم کنید.
  4. برای لبه‌های داخلی کلاه از یک دایره با قطر ۳۰ سانتی‌متر استفاده کنید و دایره دیگری نیز با قطری حدود ۲۷ سانتی‌متر بکشید و در مرکز دایره بزرگ‌تر قرار دهید. زمانی که الگو را روی پارچه می‌گذارید، باید دایره کوچک‌تر را از داخل دایره بزرگ‌تر برش دهید تا یک حلقه به دست آید.

مراحل برش پارچه جهت دوخت کلاه فرانسوی

بعد از اینکه الگوی مورد نظر برای دوخت کلاه فرانسوی را برش دادید، این الگو‌ها را روی پارچه بیندازید. سپس دور آن را با مداد یا صابون خیاطی طراحی کنید. 

در این مرحله نوبت به برش پارچه می‌رسد. یک تا نیم سانتی‌متر از اطراف الگوی رسم شده روی پارچه را جهت دوخت خالی بگذارید و سپس آن را برش بزنید.

در مرحله آخر آموزش کلاه فرانسوی باید سه بخش اصلی پارچه برش زده را به هم وصل کنید. برای این کار پراچه‌ها را به پشت برگردانید و با نخ و سوزن بدوزید و سپس کلاه را برگردانید.

برای اتصال دایره بزرگ‌تر را به پارچه حلقه شکل بدوزید. سپس نوار مستطیلی را در قسمت داخلی حلقه بگذارید و بدوزید. با برگرداندن پارچه‌ها یک کلاه شیک و زیبا را در اختیار خواهید داشت.

“در این مقاله با دو روش آموزش کلاه فرانسوی با میل بافندگی و پارچه آشنا شدید. شما متناسب نوع کاموا و پارچه‌‌ای  که انتخاب می‌کنید، می‌توانید این مدل کلاه زیبا را در اندازه‌های مختلف درست کنید. “

در صورتی‌ که به یادگیری ترفندها و تکنیک‌های دیگری در زمینه‌های مختلف هنری علاقه دارید، می‌توانید از طریق مقالات آموزشی و اپلیکیشن تاندوری با جدیدترین فوت‌وفن‌های هنر در خانه با بهترین کیفیت آشنا شوید. همچنین اگر در زمینه دوخت و بافت کلاه فرانسوی تجربه‌ای دارید، آنها را با ما به اشتراک بگذارید.

 

برای شما