21. نشان‌دادن رضایت و نقطه‌نظرهای مشتریان

حدیث الیاسی
حدیث الیاسی
| خواندن 2 دقیقه 05 مهر 1401
21. نشان‌دادن رضایت و نقطه‌نظرهای مشتریان

اگر دقت کرده باشید، هر برندی در بخشی از فعالیت‌های تبلیغاتی خود، از نشان‌دادن رضایت و نظر مشتریان خود به روش‌های مختلف بهره می‌برد.

علت آن هم مشخص است؛ مخاطبان شما می‌خواهند مطمئن شوند که بابت چیزی هزینه می‌کنند که ارزشش را دارد و دارای کیفیت است و افراد دیگر از آن استفاده کرده اند و راضی بوده اند.

 بنابراین یکی از مهمترین کارهایی که باید بعد از چند فروش انجام دهید، این است که نظر مشتریان خود را با مخاطبان صفحات اجتماعی کسب و کار خود به اشتراک بگذارید.

چگونه؟

  1. زمانی که محصول خود را به فروش می‌رسانید، بعد از چند روز که مطمئن شدید محصول به دست مشتری شما رسیده است، با اون از طریق پست اینستاگرام، ایمیل، اس ام اس، پیام در تلگرام یا واتس اپ، و هر روش دیگری که بتوانید نتیجه را پس از آن با افراد به اشتراک بگذارید، تماس برقرار کنید و بپرسید که آیا از کیفیت محصول شما راضی هستند یا نه؟در صورتی که این رضایت وجود داشته باشد آن ها این را به شما خواهند گفت و می‌توانید برای مثال اسکرین شاتی از چت خود با مشتری را استوری کنید و تحت عنوان “رضایت مشتری” در هایلایت اینستاگرام نگه دارید، تا همیشه برای دیگران قابل دسترس و دیدن باشد.
  2. روش دیگری که می‌توانید آن را انجام دهید، این است که بعد از مدتی که فروش نسبتا خوبی را تجربه کردید و البته تا حد خوبی مطمئن شدید که مشتریان خود را راضی نگه داشته اید، تحت عنوان یک لایو اینستاگرامی، می‌توانید از مشتریان خود بخواهید که نظر خود را با شما در میان بگذارند و از تجربه خریدی که داشتند بیشتر صحبت کنند.
    در این بین علاوه بر اینکه با نظرات و انتقادهای مختلفی روبرو می‌شوید و احتمالا به بهترشدن عملکرد شما کمک بزرگی خواهد شد، مخاطبان شما نیز متوجه می‌شوند که کسب و کار شما جای رشد و پیشرفت دارد و همیشه گوش شنوایی برای نظر مشتریان است و برای برند شما مهم است که مشتری حس خوب داشته و راضی باشد.
  3. شیوه دیگر، این است که درباره یک محصول خاص، از مشتریان خود بخواهید زیر پست مربوط به آن محصول، یا در قسمت کامنت‌های پستی که با همین مضمون منتشر کرده اید، از تجربه خریدشان بگویند. در نتیجه سایر کاربران می‌توانند آن‌ها را بخوانند و از کیفیت بالای محصول شما و رضایت مشتریان‌تان باخبر شوند.
  4. ممکن است مشتری شما صفحه اینستاگرام شما و رضایت خود از محصولی که خریده است را در صفحه شخصی خود به اشتراک بگذارد. بهتر است از او درخواست کنید و اجازه بگیرید که پست یا استوری او را، شما نیز در صفحه کاری خود، منتشر کنید و آن را نیز در هایلایت رضایت مشتری قرار دهید.

تمرین:

روش‌های مختلف دیگری وجود دارد که از طریق آن‌ها می‌توانید رضایت و نقطه‌نظرهای مشتریان خود را با دیگر کاربران خود به اشتراک بگذارید.

3 نمونه دیگر از آن ها را شما برای ما ارسال کنید.

 

برای شما