11. عکاسی از محصولات

حدیث الیاسی
حدیث الیاسی
| خواندن 3 دقیقه 02 مهر 1401
11. عکاسی از محصولات

اگرچه متن و توضیحات محصول، ویدئوها و هرآنچه که به مخاطب خود در رابطه با محصول و کسب و کارتان می‌گویید از پارامترهای مهم برای تبلیغات و معرفی کسب و کار هستند، اما تصویر محصول یا نشان دادن سرویس یا یک خدمت به صورت تصویری، همان پارامتر حساس است که سریع و در یک لحظه می‌تواند نظر مخاطب را جلب کند تا ادامه راه را با شما همراه شود و یا برعکس!

بنابراین بسیار اهمیت دارد که در آن فرصت اولیه و چند لحظه‌ای که نگاه مشتری به محصولات می‌افتد، اصطلاحا قلاب خود را انداخته باشید و او را جذب کنید. این نقش مهمی است که عکاسی از محصول ایفا می‌کند.

اهمیت عکاسی از محصول

برای درک این قسمت کافیست به تجربه‌های گذشته خود از خرید اینترنتی مراجعه کنید.

  • تا به حال چند دفعه پیش آمده است که عکس بی کیفیت و غیرحرفه‌ای از یک محصول ببینید و از آن فروشگاه خرید کنید؟
  • عکس‌ها و تصاویر چه تاثیری در این داشته اند که زمانی که در فضای مجازی مشغول جستجو برای یک کالای بخصوص هستید، وارد یک فروشگاه بشوید یا نشوید؟
  • پس از دیدن سایر تصاویر محصول، وارد صفحه خرید بشوید یا اینکه از صفحه فروشگاه به کلی خارج شوید و به جستجوی خود ادامه دهید؟

“اگر می‌خواهید بدانید که مشتری شما چگونه برانگیخته می‌شود و چطور می‌توانید کاری کنید که از بین اینهمه محصول با کیفیت و رنگارنگ، محصول شما را برای خرید انتخاب کنند، بهترین کار این است که خودتان را در جایگاه مشتری ببینید.”

عکاسی حرفه‌ای با گوشی

با توجه به این که در مرحله راه‌اندازی کسب وکار کوچک و خانگی خود هستید، استخدام یک فرد حرفه‌ای در زمینه عکاسی به همراه دوربین حرفه‌ای تقریبا سخت و غیرمنطقی است. در این مرحله برای شروع کار خود فقط نیاز به دانستن چند نکته هستید تا بتوانید خودتان و یا با کمک همکار خود، به وسیله گوشی موبایل، به صورت درست و اصولی از محصولات خود عکاسی کنید.

 

نکات مهم در عکاسی تبلیغاتی با گوشی موبایل

  1. امکانات دوربین موبایل خود را بشناسید

  2. در هر جا و زمانی آماده عکس گرفتن باشید

  3. همه لحظات و احساسات خاص را شکار کنید

  4. بهترین شرایط عکس را انتخاب کنید

  5. از خطوط راهنمای دوربین موبایل استفاده کنید

  6. به جای زوم‌کردن روی سوژه، کراپ کنید

  7. تصاویر را با اپلیکیشن مناسب ویرایش و روتوش کنید

  8. از لرزش موبایل جلوگیری کنید

  9. هرگز عمودی عکس نگیرید

  10. از قابلیت پانورامای گوشی موبایل استفاده کنید

  11. از حالت عکس‌های سریع پشت سرهم استفاده کنید

  12. میزان حساسیت لنز دوربین موبایل به نور را تنظیم کنید

  13. از قابلیت فوکوس دوربین موبایل استفاده کنید.

نکته مهم: به خاطر داشته باشید که تا می‌توانید باید تمرین و مقایسه کنید. نمونه کارهای مشابه را ببینید، تصاویری که در اینترنت از محصولتان وجود دارد را دنبال کنید و سعی کنید ایده بگیرید. به مرور زمان یادمی‌گیرید که چه عکس‌هایی با چه زوایایی و چه ادیتی می‌تواند مخاطب شما را بیشتر و بهتر جذب کند.

تمرین:

فرض کنید محصول شما که قصد فروش آن را دارید سیب است! شما میخواهید در صفحه اینستاگرام کسب و کار خود به مخاطبان خود بگویید یک سیب دارید که با بقیه سیب‌ها متفاوت است وسعی کنید ویژگی‌ها و مزیت‌های آن را تا جای ممکن از طریق عکاسی، به تصویر بکشید.
5-8 تصویر عکاسی و در صورت نیاز ادیت کنید و در این قسمت آپلود کنید.

 

برای شما