انواع نان صبحانه مناسب یک صبحانه کامل 

حدیث الیاسی
حدیث الیاسی
| خواندن 7 دقیقه 09 آبان 1401
انواع نان صبحانه مناسب یک صبحانه کامل 

در این مقاله می‌خواهیم در مورد یکی از اصلی‌ترین وعده‌های غذایی و مهمترین عنصر آن یعنی نان مطالبی را با شما بیان کنیم. ما ایرانی‌ها به نان اهمیت بسیار زیادی می‌دهیم و نان در کشور ما تنوع بسیار بالایی نیز دارد. اگر بخواهیم انواع نان صبحانه معرفی کنیم می‌توانیم به نان‌هایی مانند سنگک، بربری، لواش، تافتون، انواع نان‌های شیرین و … اشاره کنیم. اگر شما هم دوست دارید با انواع نان برای صبحانه بیشتر آشنا شوید با ما همراه شوید و تا انتهای مقاله در کنار ما بمانید. 

معرفی انواع نان صبحانه

یکی از مهمترین و اصلی‌ترین مواد غذایی برای ما ایرانی‌ها نان است. نان در کشور ما از تنوع بسیار بالایی برخوردار است و هر فردی می‌تواند متناسب با سلیقه‌اش نان محبوب خودش را خریداری نماید و میل کند. بسته به آردی که نان از آن تهیه می‌شود کیفیت نان‌ها با هم متفاوت است. انواع نان صبحانه معمولا شامل نان‌های سبوب‌دار مانند سنگک است. البته نان بربری هم برای صرف صبحانه بسیار محبوب است.

درصورتی که بخواهید نحوه پخت انواع نان حجیم را در یک دوره آموزشی به صورت جامع یاد بگیرید، دوره آموزش آنلاین تاندوری آن را با به صرفه‌ترین قیمت در اختیار علاقه‌مندان قرار داده است.

دوره آموزش آنلاین انواع نان حجیم – کلیک کنید

یکی از موارد بسیار مطلوبی که برای نان وجود دارد این است که نان به تنهایی هم یک غذای کامل محسوب می‌شود و می‌تواند به راحتی فرد را سیر کند. البته شما می‌توانید نان‌های متفاوتی را در منزل برای خودتان تهیه کنید و از خوردن این نان‌ها نهایت لذت را ببرید. در ادامه نان‌های مختلف برای صبحانه را به شما معرفی می‌کنیم. 

انواع نان صبحانه خوشمزه

انواع نان صبحانه خوشمزه

نان کماج  | انواع نان صبحانه

یکی از نان‌های بسیار خوش طعم نان کماج نام دارد که اصلیت آن به شهر تبریز برمی‌گردد. البته در شهر یزد نیز این نان پخت می‌شود و برای صرف صبحانه بسیار پرطرفدار است. در پخت این نان از آرد، تخم مرغ، خامه صبحانه، شیر ولرم، روغن مایع، شکر، خمیر مایه فوری، آب ولرم، بهبود دهنده و نمک استفاده می‌شود. 

همان‌طور که مشاهده می‌کنید این نان از مواد اولیه بسیار خوش‌ طعمی تهیه می‌شود و برای رویه نان هم از ترکیب عسل، زرده تخم مرغ و کنجد استفاده می‌شود که در نتیجه نهایی و طعم نان تاثیر بسیار مطلوبی می‌گذارد. اگر می‌خواهید با دستور پخت انواع نان آشنا شوید و از دستور پخت‌های عالی و اصیل استفاده کنید به سایت تاندوری مراجعه کنید. در این سایت می‌توانید با پخت انواع نان و شیرینی‌های خوشمزه مانند کروسان، شیرینی دانمارکی، انواع کیک و کوکی آشنا شوید. 

نان رمضان مناسب برای صبحانه‌های ماه رمضان

در معرفی انواع نان برای صبحانه به نان رمضان می‌رسیم. نان رمضان یکی از انواع نان‌های بسیار مقوی و خوشمزه است که برای ماه مبارک رمضان تهیه می‌شود. با توجه به این موضوع که این نان هم تبریزی است مواد اولیه مشابه با نان کماج دارد. این نان را می‌توانید برای سحر میل کنید. 

نان شیرمال | شیرین و خوش طعم

یکی دیگر از نان‌های خوشمزه و پرطرفدار نان شیرمال است که هم بافت بسیار خوبی دارد و هم طعم بسیار خوشمزه‌ای دارد. اگر به دنبال یک نان صبحانه دو نفره هستید پیشنهاد می‌کنیم که نان شیر مال را امتحان کنید. می‌توانید این نان را از نانوایی‌هایی که نان فانتزی می‌پزند تهیه کنید و یا خودتان در منزل آن‌را درست کنید. 

در تهیه این نان از موادی مانند آرد، شیر، شکر، خمیر مایه،‌ روغن مایع، تخم مرغ و نمک استفاده می‌شود. البته از ترکیب زرده تخم مرغ، شیر یا روغن، زعفران دم کرده و کنجد نیز برای رومال نان استفاده می‌شود. طعم این نان کمی شیرین است و با چای بسیار خوش طعم است. 

نان اهری | انواع نان صبحانه 

یکی دیگر از نان‌های بسیار محبوب نان اهری نام دارد که در شهر اهر طبخ می‌شود. شما هم می‌توانید به آسانی این نان را در منزل تهیه کنید و برای صبحانه میل کنید. در تهیه این نان از وانیل، پودر قند، ماست، سرکه سفید، بیکینگ پودر، روغن مایع، پودر زنجبیل، پودر هل و آرد سفید استفاده می‌شود. این نان هم مانند سایر نان‌های حجیم رومال دارد که شامل زرده تخم مرغ، عسل یا شیره انگور، نمک و کنجد است. 

نان زنجبیلی | نان صبحانه فوری

در معرفی انواع نان صبحانه یکی از نان‌های خوشمزه نان زنجبیلی است. این نان را می‌توان در زمره نان صبحانه فوری در نظر گرفت و از طعم و بوی بی نظیر زنجبیل لذت برد. اگر می خواهید این نان را در منزل تهیه کنید می توانید از مواد اولیه‌ای شامل آرد قوی نان مانند آرد بربری یا آرد گنبد قوی، تخم مرغ، روغن مایع، کره، شکر، نمک، ماست هم‌دمای محیط، شیر ولرم، آب ولرم، بهبود دهنده، خمیر مایه و پودر زنجبیل است. برای رومال نان زنجبیلی نیز از مخلوط تخم مرغ، نمک و کنجد استفاده می‌شود. 

نان بربری | نان صبحانه دو نفره

یکی از نان‌های پرطرفدار ایرانی نان بربری نام دارد که در تمام شهرهای ایران طبخ می‌شود. اکثر ایرانی‌ها از این نان برای صبحانه استفاده می‌کنند. شاید بتوان در بین انواع نان صبحانه نان بربری را در زمره پرطرفدارترین نان‌ها قرار داد. نان بربری به صورت ساده و کنجدی طبخ می‌شود. البته می‌توانید این نان را در منزل هم تهیه کنید. 

نان پیده ترکی 

نان پیده ترکی شباهت بسیار زیادی به نان بربری ایرانی دارد و طعم بسیار خوبی هم دارد. مواد اولیه لازم برای تهیه این نان عبارت است از آرد، روغن مایع، شیر، آب ولرم، نمک، سفیده تخم مرغ، شکر و خمیر مایه. برای رومال نان نیز از زرده تخم مرغ، روغن مایع، شیر یا ماست، نمک و کنجد یا دانه سیاه استفاده می‌شود. 

نان پیده ترکی

نان پیده ترکی

نان سوخاری مناسب برای صبحانه

یکی دیگر از انواع نان صبحانه نان سوخاری است که علاوه بر ایرانی‌ها بین مردم سایر کشورها نیز بسیار محبوب است. نان سوخاری نوعی نان اسفنجی است اما حال تردی دارد و بافت آن هم بسیار سبک است. این نان از گندم تهیه می‌شود و نسبت به سایر نان‌ها رطوبت کمتری دارد. 

شما می‌توانید این نان را از نانوایی‌های نان فانتزی تهیه کنید و یا در منزل این نان را تهیه کنید. مواد اولیه لازم برای تهیه این نان عبارتند از شکر، تخم مرغ، روغن مایع، آب گرم، نمک، آبلیموی ترش، آرد و خمیر مایه. این نان برای کسانی‌که مشکلات گوارشی دارند نیز بسیار مناسب است و به راحتی می‌توانید این نان را تهیه کنید و در وعده صبحانه با پنیر و چای آن‌را میل کنید. 

نان کنجدی سریع و آسان| از پخت تا درآمد زایی

اگر بخواهیم در بین انواع نان صبحانه به یک نان متفاوت اشاره کنیم به نان کنجدی می‌رسیم. نان کنجدی از آن دسته نان‌هایی است که برای پخت نیازی به فر ندارد و در روغن سرخ می‌شود. داخل این نان خوشمزه خالی است و می‌توانید با هر چیزی که دوست دارید آن‌را پر کنید و میل نمایید. 

برای تهیه خمیر این نان باید آرد، خمیر مایه، نمک، شکر و شیر ولرم را با هم مخلوط کنید. برای رومال نان هم از ترکیب شیر و کنجد استفاده می‌شود و در روغن سرخ می‌شود. 

انواع نان صبحانه

نان مارمالادی | خوشمزه و خوش عطر

یکی دیگر از نان‌های خوشمزه نان مارمالادی است که در زمره انواع نان صبحانه قرار دارد و به دلیل داشتن مارمالاد یک وعده کامل برای صبحانه محسوب می‌شود. از مارمالادهای متفاوتی در تهیه این نان می‌توان استفاده کرد و یک نان بسیار زیبا و خوش طعم به عنوان نان صبحانه دو نفره است. به عنوان یک کدبانوی هنرمند ایرانی می‌توانید این نان فوق العاده را در منزل تهیه کنید و از خوردن آن لذت ببرید. 

اگر دوست داشتید این نان را درست کنید ابتدا باید مواد اولیه آن‌را تهیه کنید. مواد اولیه شامل آرد، کره به دمای محیط رسیده، شکر، شیر، زرده تخم مرغ، وانیل و خمیر مایه است. برای قسمت مارمالادی آن از یک مارمالاد دلخواه استفاده کنید. از تخم مرغ برای رومال استفاده می‌شود و از کنجد و بادام پرک هم برای تزئین نان می‌توانید استفاده کنید. 

نان فطیر از پخت تا درآمد زایی برای خانم‌های خانه‌دار

نان فطیر یک نان بسیار خوشمزه است و البته در زمره نان‌های محلی قرار دارد. در پخت این نان از آرد، شیر، آب ولرم، روغن مایع، تخم مرغ، خمیر مایه فوری و نمک است. علاوه بر این مواد در پخت نان فطیر از مواد دیگری هم استفاده می‌شود که در میان نان قرار می‌گیرد. این مواد شامل پیاز، پودر زیره سبز، پودر گشنیز، زردچوبه، زعفران دم کرده و روغن مایع است. 

نان معروف و مغزدار ایشلی کوکه| مقوی و خوش طعم

در ایران به دلیل تنوع اقلیمی انواع نان صبحانه طبخ می‌شود و یکی از این نان‌های خوشمزه نان ایشلی کوکه است. این نان که جزو نان‌های سنتی شهر تبریز است به راحتی تهیه می‌شود و طعم بسیار دلپذیری هم دارد. در تهیه این نان صبحانه فوری از موادی استفاده می‌شود که شامل آرد قوی، تخم مرغ به دمای محیط رسیده، روغن مایع، کره، شکر، نمک، ماست هم دمای محیط، شیر ولرم، آب ولرم، بهبود دهنده،‌ خمیر مایه و پودر زنجبیل است. 

در این مقاله سعی کردیم در بیان انواع نان صبحانه بیشتر به معرفی نان‌هایی بپردازیم که جدیدتر و متنوع‌تر هستند و می‌توانید از آن‌ها برای صرف صبحانه‌هایی لذیذ و خوشمزه استفاده کنید. در سایت تاندوری انواع دستور پخت برای تهیه انواع نان، شیرینی و شکلات‌های دست‌ساز ارائه شده است که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

همچنین آموزش موارد زیادی مانند آموزش انواع فینگرفود، سوسیس خانگی، پاستا و خمیر پاستا و … در سایت تاندوری موجود است و می‌توانید با قیمت‌های بسیار مناسب در این دوره‌های آموزشی شرکت کنید و نحوه پخت این موارد را بیاموزید. 

برای شما