انواع کیک تولد پسرانه + نکات مهم برای درست‌کردن کیک تولد

حدیث الیاسی
حدیث الیاسی
| خواندن 7 دقیقه 20 شهریور 1401
انواع کیک تولد پسرانه + نکات مهم برای درست‌کردن کیک تولد

وقتی صحبت از کیک تولد پسرانه می‌شود، به طور قطع به دنبال تهیه خوشمزه‌ترین و بهترین انواع کیک تولد با تم و طرح‌های مختلف از شخصیت‌های کارتونی و شغل‌های مورد‌ علاقه آنها خواهید بود. برای تهیه کیک تولد این گروه سنی دو راه دارید، یکی اینکه کیک را از قنادی‌ها سفارش دهید و یا اینکه خودتان دست بکار شوید. درست کردن کیک خانگی کار چندان دشواری نیست و بستگی به میزان مهارت شما دارد. هر چه میزان تجربه شما در زمینه پخت انواع کیک بیشتر باشد، می‌توانید یک کیک تولد خاص درست کنید. با این مقاله از مجله تاندوری همراه با ما باشید تا نکاتی را درباره نحوه درست کردن کیک تولد ساده و خاص پسرانه برای شما بیان کنیم.

معرفی انواع کیک تولد پسرانه

بسیاری از خانواده‌ها به برگزاری جشن تولد برای فرزندان خود اهمیت خاصی می‌دهند. در این بین انتخاب یک کیک تولد با یک طرح خاص نیاز به دقت و توجه بالایی دارد. در ادامه می‌توانید با انواع مدل‌های کیک تولد پسرانه آشنا شوید.

کیک تولد ساده پسرانه 

خانواده‌ها، زمانی اقدام به تهیه کیک تولد ساده پسرانه می‌کنند که قصد دارند با کمترین هزینه و در کوتاه‌ترین زمان یک کیک را آماده این جشن کنند. این کیک عاری از هرگونه تزیین خاص است و میزان خامه، شکلات و بقیه محتویات کیک بستگی به سلیقه و بودجه افراد دارد. 

کیک تولد یک سالگی

تولد یک سالگی جزو مهم‌ترین تولد فرزند هر خانواده به شمار می‌رود. با وجود اینکه کودک از این رویداد اعم از نخستین جشن تولد، کادوها و تم تولد چیزی به یاد نخواهد داشت، اما والدین به جشن تولد یک سالگی کودک خود اهمیت زیادی می‌دهند. تنها کاری که والدین در تولد یک سالگی انجام می‌دهد ثبت صحنه‌ها و تصاویر این جشن است که در آینده خاطرات زیبایی را برای کودک خود تداعی کنند.

درصورتی که بخواهید از برای فرزندان خود کیک تولد اختصاصی درست کنید و یا کسب و کار خانگی خود را در زمینه تهیه کیک تولد راه بیدازید و از این طریق به درآمدزایی قابل توجهی برسید، دوره آنلاین اموزش کیک تولد تاندوری با بهترین مدرس تمام مهارت‌های لازم را در اختیارتان قرار می‌دهد.
دوره آموزش پخت کیک تولد و تزئین آن – کلیک کنید

دوره آموزش راه‌امدازی کسب و کار خانگی – کلیک کنید

کیک تولد پسرانه با طرح پلیس

کیک تولد نوجوان پسران

اکثر پسران نوجوان برای انتخاب طرح کیک تولد خود از مدت‌ها قبل برنامه‌ریزی می‌کنند. به همین دلیل طرح و شکل کیک تولد نوجوان از حساسیت خاصی برخوردار است و باید به صورت حرفه‌ای و متناسب با علایق فرزند پسر شما تهیه شود. اغلب پسران در این گروه سنی طرح‌هایی مانند مدل‌های ماشین، تیم یا بازیکن فوتبال مورد علاقه، قهرمان کارتون‌ها و غیره را می‌پسندند. بنابراین طرز تهیه کیک تولد پسرانه مانند دیگر انواع کیک تولد است با این تفاوت که تزئین و تم آن فرق می‌کند.

کیک تولد پسرانه بزرگسال

انتخاب کیک تولد پسرانه برای افراد بزرگسال حساسیت خاص خود را دارد و از طرفی دیگر طرح‌های محدودتری را برای انتخاب خواهید داشت. اغلب این نوع کیک تولد برای این گروه سنی با طرح‌های ساده انتخاب می‌شوند. البته بنابر نوع شغل، حرفه، فیلم و ورزش مورد علاقه نیز می‌توان طرح‌های مختلفی را برای روی کیک اجرا کرد. 

شما می‌توانید از طریق مقالات آموزشی وب سایت تاندوری در زمینه پخت انواع کیک اعم از کیک شکلاتی، کیک اسفنجی، کیک عسلی روسی، کیک هویج، کیک نیویورکی و غیره اقدام به تهیه کیک تولد فرزند خود کنید. اگر هم در زمینه هنر آشپزی و کیک‌پزی مهارت لازم را ندارید، می‌توانید در دوره‌های آموزشی آکادمی تاندوری به صورت آنلاین شرکت کنید.

یکی از انواع کیک تولد، سابله کیک یا کیک اعداد است که برای جشن‌های تولد بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد.

دوره آموزش آنلاین کیک سابله – کلیک کنید

ویژگی‌های مدل کیک تولد پسرانه

دامنه طرح‌های مورد علایق دختران نسبت به پسران فراگیرتر است اما میزان اشتراک بین علایق آنها محدود است. بنابراین از ویژگی‌های کیک تولد پسرانه می‌توان به رنگ‌ها و طرح‌های هیجان‌انگیز اشاره کرد. به طوری که اغلب پسرها از کیک‌هایی با شخصیت‌های خاص کارتون‌ها و فیلم‌های سینمایی، ماشین‌های خاص و متفاوت و ورزش‌های گوناگون علاقه نشان می‌دهند. 

همچنین بر خلاف لطافتی که در روحیه دختران وجود دارد، پسرها به دلیل داشتن روحیه جنگجویانه عاشق کاراکترهای قهرمانانه هستند و در خیالات خود با قدرت ماورایی کاراکترهای معروفی مانند مردعنکوبتی، بن‌تن، بتمن و غیره رویاپردازی می‌کنند که دنیا را نجات دهند.

به دلیل داشتن همین روحیه، غالبا پس زمینه کیک تولد آنها با رنگ‌بندی تیره و خاص همچون قرمز، آبی و مشکی و غیره طراحی می‌شود. 

البته با تمام ویژگی‌هایی که برای کیک تولد خاص پسرانه گفته شد، برخی از والدین فرزندی با روحیات متفاوت دارند و گاهی تم تولد دخترانه را به تم پسرانه ترجیح می‌دهد. در این شرایط باید به علایق آنها احترام گذاشت و کیک تولد با تم مورد علاقه آن‌ها را درست کرد.

تفاوت کیک تولد پسرانه با کیک تولد دخترانه

همانطور که از مطالب بالا متوجه شدید، فرقی میان نحوه درست کردن کیک تولد دخترانه و کیک‌های پسرانه وجود ندارد. اما تفاوت اصلی در تزیین این نوع کیک‌ها براساس جنسیت است. 

از طرفی دیگر کیک‌های تولد با توجه به سلیقه افراد می‌تواند طعم‌های دلخواهی داشته باشند. اما یک کیک تولد پسرانه ظاهری متفاوت‌تر از کیک تولد دخترانه خواهد داشت.

بر این اساس مدل‌های کیک تولد دخترانه با پسرانه تفاوت‌های زیادی از نظر طرح و رنگ‌بندی دارد. کیک تولد دخترانه اغلب عروسکی و بسیار ملیح و خاص است و بیشتر طرح‌هایی با رنگ‌های صورتی، بنفش و دیگر رنگ‌های روشن و شاد مورد استفاده قرار می‌گیرد. 

اما اگر به دنبال سوپرایزکردن پسرها در جشن تولد آن‌ها هستید، باید به دنبال طرح و ایده‌های جذاب‌تری باشید تا بتوانید یک کیک تولد هیجان‌انگیز متناسب با روحیه مردانه آن‌ها آماده کنید. 

چه نوع کیک تولدی را سفارش دهیم؟

کیک‌ها فارغ از شکل ظاهری، رنگ و طعم، تفاوت‌هایی از نظر تزئینات دارند. اگر برای کودک دلبند خود تولد می‌گیرید و فکر می‌کنید که او نیز در خوردن کیک سهیم خواهد بود، بهتر است متناسب با رژیم غذایی این گروه سنی اقدام به تهیه کیک‌های خامه‌ای کم‌شیرین کنید. این نوع کیک‌ها میزان قند کمتری داشته و با ذائقه اغلب کودکان سازگار است.

در این بین اگر اقدام به تهیه کیک‌های حاوی فوندانت می‌کنید باید مراقب باشید که کودک شما این فوندانت را نخورد. البته کسانی که دستی در آتش دارند و می‌توانند یک کیک خانگی برای تولد با فوندانت خوراکی درست کنند، دیگر نگران این اتفاق نخواهید بود. در این شرایط می‌توانید یک کیک با روکش خامه‌ای خوشمزه را با استفاده از خاصیت شکل‌پذیری فوندانت ترکیب کنید و یک کیک پسرانه منحصر به فرد را تهیه کنید. 

کیک‌های حاوی فوندانت ظاهر شکیل‌تر و زیباتری دارند و می‌توان آنها را به هر طرح و شکلی درآورد. اما موقع تهیه کیک‌های خامه‌ای با طعم طبیعی و دلنشین با محدودیت طراحی مواجه خواهید شد. 

بنابراین انتخاب نوع کیک تولد بستگی به سلیقه شما دارد. اما در نظر داشته باشید که فوندانت بهترین انتخاب برای تهیه کیک تولد پسرانه با تم‌های خاص و ویژه تا طرح مورد نظر به خوبی روی کیک نقش ببندد.

کیک تولد پسرانه با تم فوتبال

کیک تولد پسرانه با تم فوتبال

نکات مهم درست‌کردن کیک تولد پسرانه

همانطور که گفته شد، کیک تولد ویژگی خاصی نسبت به سایر کیک‌ها در مناسبت‌های مختلف دارد. از این رو به شما پیشنهاد می‌کنیم حین خرید کیک و یا درست‌کردن آن در خانه، به نکات مهمی توجه کنید.

  • قبل از اینکه اقدام به تهیه کیک یا سفارش آن کنید، مدل کیک را تعیین کنید. از آنجایی که اغلب پسرها عاشق فعالیت‌های ورزشی، حرکات نمایشی شخصیت‌های کارتونی و مسابقات اتومبیل‌رانی هستند، بنابراین کیک تولد این گروه از افراد باید مزین به این قهرمانان و کاراکترها باشد.
  • برای اینکه تم کیک تولد به خوبی دیده شود و در مراسم جشن تولد به خوبی خودنمایی کند حتما کیک‌های ایستاده و برجسته که جذابیت و جلوه بیشتری در نگاه مهمانان دارند را انتخاب کنید.
  • رنگ کیک تولد نیز از دیگر نکاتی است که هنگام سفارش یا تهیه آن در منزل باید به آن توجه کنید. در این رابطه به شما پیشنهاد می‌کنیم که در این رابطه به سلیقه فرزند خود احترام بگذارید و یک کیک با رنگ مورد علاقه آن را درست کنید. در این زمینه می‌توانید با استفاده از رنگ‌های مجاز خوراکی یک کیک خوش آب و رنگ را تهیه کنید.
  • به طور کلی طعم کیک تولد نیز بستگی به ذائقه شما دارد و در این رابطه نیز می‌توانید نظر فرزند خود بپرسید.

والدینی که در منزل خود یک پسر دارند، در مناسبت‌های مختلف به دنبال سورپرایز کردن آن هستند. یکی از این مناسبت‌ها جشن تولد است و خاطره آن می‌تواند با تهیه یک کیک تولد خاص و پسرانه برای مدت‌ها ماندگار شود. در این مطلب از مجله تاندوری سعی کردیم که شما را با انواع کیک تولد پسرانه و ویژگی‌‌های آن آشنا کنیم تا بتوانید متناسب با گروه سنی مورد نظر خود یک کیک خوشمزه در خانه درست کنید. برای مشاهده طرز تهیه و پخت انواع کیک می‌توانید به بخش مقالات آموزشی وب سایت تاندوری مراجعه کنید تا از طریق آنها با نکات مهم و ترفندهای کیک‌پزی نیز آشنا شوید.

اگر جزو علاقمندان به هنر آشپزی و کیک‌پزی هستید، می‌توانید در دوره‌های آموزشی آنلاین تاندوری شرکت کنید تا زیر نظر اساتید مجرب در این زمینه به مهارت لازم برسید و با راه‌اندازی یک کسب و کار خانگی اقدام به فروش و کسب درآمد از این محل کنید.

اگر در زمینه پخت انواع کیک تولد در گروه سنی مختلف ایده و تجربه خاصی را دارید، آنها را از طریق کامنت‌گذاری با ما به اشتراک بگذارید تا دیگر کاربران نیز بتوانند از تجربیات شما استفاده کنند.

مطالب پیشنهادی مجله تاندوری:

برای شما