ایده های جالب برای درست کردن سینی مزه

فهیمه شریفی
فهیمه شریفی
| خواندن 5 دقیقه 13 اسفند 1401
ایده های جالب برای درست کردن سینی مزه

دورهمی‌های دوستانه و خانوادگی، معمولاً با سرو خوراکی‌های خوشمزه‌ای همراه است که در هنگام بازی و گفتگو و حتی مشاهده مسابقات ورزشی، می‌توانیم از این خوراکی‌ها استفاده کنیم و دورهمی جذاب‌تر و دوستانه‌تری را داشته باشیم. سینی مزه همان سینی است که شامل خوراکی‌های متفاوت بوده و می‌توانیم آن را به‌راحتی سرو کنیم تا هرکسی بتواند خوراکی دلخواه خود را استفاده کرده و با خوردن آن لذت ببرد.

اما سؤالی که برای خیلی از افراد وجود دارد، این است که چطور سینی مزه خاص و دوست‌داشتنی را برای مهمانان خود تهیه کنیم؟ اصلاً برای تهیه یک سینی خاص، باید به چه چیزهایی توجه کنیم و چه خوراکی‌هایی را داخل سینی قرار دهیم؟

در این مقاله ما قصد داریم به شما یاد بدهیم که چطور سینی مزه خاص و حرفه‌ای را تهیه کنید و ایده‌های جالب برای درست‌ کردن سینی مزه را به شما بگوییم تا بتوانید سینی بی‌نظیر و پر از خوراکی‌های لذیذ را تهیه کنید و کاری کنید که مهمانان شما از خوردن مخلفات موجود در این سینی، نهایت لذت را ببرند.

اگر یک مهمانی دوستانه یا خانوادگی در پیش دارید و دلتان می‌خواهد که سینی مزه خاصی تهیه کنید و برای مهمانان خودتان سنگ تمام بگذارید، از شما دعوت می‌کنیم که تا انتهای این مقاله با تاندوری همراه باشید تا بتوانید با ایده‌های جالب برای درست‌ کردن سینی مزه آشنا شوید و بدانید که چه خوراکی‌هایی را می‌توانید برای تهیه این سینی استفاده کنید.

 

سینی مزه

 

نکات مهم در انتخاب سینی مزه مناسب

قبل از اینکه بخواهیم به سراغ بررسی ایده‌های جالب برای درست‌کردن سینی مزه برویم، باید ببینیم که چه نکاتی را باید رعایت کنید تا بتوانید یک سینی مزه خوب و مناسب را تهیه کنید. پس در ادامه به نکاتی که می‌گوییم توجه کنید.

 

1- خوراکی‌های هماهنگ را برای سینی مزه انتخاب کنید:

اولین نکته مهمی که باید رعایت کنید تا سینی مزه خوبی را تهیه کنید، این است که خوراکی‌های داخل سینی مزه با هم هماهنگی کاملی داشته باشند. برخی از خوراکی‌ها ممکن است با هم تداخل داشته باشند و مصرف آنها با هم باعث شود که مهمانان شما دچار دل‌درد شوند، به همین خاطر شما باید به این موضوع توجه داشته باشید تا سینی مناسبی را فراهم کنید.

 

2- بر اساس طبع مهمانان، سینی مزه را آماده کنید:

خوبی سینی مزه این است که نیازی نیست حتماً خوراکی‌های خاصی را داخل آن قرار دهید، بلکه شما می‌توانید بر اساس سلیقه مهمانان خودتان، خوراکی‌های متناسب با نیاز آنها را تهیه کرده و در سینی قرار دهید.

مثلاً اگر مهمانان شما اهل خوراکی‌های تنقلاتی مانند پفک و چیپس و… هستند، می‌توانید بیشتر از این خوراکی‌ها داخل سینی مزه استفاده کنید و این موارد را در سینی خودتان قرار دهید.

اما اگر مهمانان بیشتر طرفدار مواد غذایی گیاهی و سالم هستند، می‌توانید از سبزی‌های تردی مانند کلم‌ بروکلی، هویچ، میوه‌های خشک و… استفاده کنید تا در نهایت خوراکی‌های بهتری را برای مهمانان خودتان فراهم کنید.

 

3- به دیزاین سینی توجه کنید:

یکی از مهم‌ترین بخش‌هایی که در آماده‌ کردن سینی مزه وجود دارد، این است که به دیزاین جذاب آن توجه کنید تا بتوانید سینی مزه جذاب‌تری را آماده کنید. مثلاً اگر از فینگرفودهایی استفاده می‌کنید که سرخ شده‌اند، بهتر است قبل از چیدن آنها در سینی حتماً روغن موجود در آنها را با استفاده از دستمال‌ کاغذی بگیرید تا هنگامی که در سینی قرار می‌گیرند، روغن پس ندهند و سینی شما را خراب نکنند.

یا چیدمان مواد غذایی را به‌گونه‌ای انجام دهید که بتوانید به‌راحتی آنها را از هم تفکیک کنید و با هم مخلوط نشوند تا هرکسی بتواند مواد موردعلاقه خود را جدا کرده و استفاده کند.

 

حالا که این نکات را با هم بررسی کردیم، به سراغ این می‌رویم که ایده‌های جالب برای درست کردن سینی مزه را بررسی کنیم.

 

درست کردن سینی مزه

 

ایده‌های جالب برای درست کردن سینی مزه

 

1- سینی فینگرفود:

یکی از بهترین ایده‌های جالب برای درست‌کردن سینی مزه که می‌توانید به‌راحتی آن را انجام دهید، تهیه یک سینی پر از فینگرفودهای خوشمزه است. شما می‌توانید انواع رولت گوشت، همبرگر، کالباس رولی و… را درست کنید و در سینی فینگرفود قرار دهید.

مثلاً می‌توانید فینگرفود لقمه‌های کوچک سالاد الویه یا قطعه‌های کوچک مرغ‌ سوخاری یا حتی پیتزاهای کوچک تهیه کنید و آنها را در یک سینی بچینید تا بتوانید به‌راحتی این خوراکی‌ها را سرو کرده و از خوردن آن لذت ببرید.

 

2- سینی تنقلات:

یکی از راحت‌ترین مدل‌هایی که می‌توانید برای سینی مزه از آن استفاده کنید، این است که تنقلات مختلف را در یک سینی به شکل زیبایی بچینید و سپس آن سینی را برای مهمانان خودتان سرو کنید.

این سینی مزه، به‌راحتی آماده می‌شود و معمولاً نیازی نیست خودتان کار خاصی انجام دهید و می‌توانید تمامی موارد مانند تخمه، پفک، چیپس، پفیلا، پفک هندی و… را به‌صورت آماده تهیه کرده و آن را آماده کنید.

 

3- سینی میوه:

یکی دیگر از سینی‌های مزه سالم و خوشمزه‌ای که می‌توانید تهیه کنید، این است که میوه‌های مختلف را پوست‌ کنده و به اندازه‌های کوچک خرد کنید و سپس آنها را در سینی خودتان بچینید تا بتوانید این سینی مقوی را سرو کنید.

شما می‌توانید برای این سینی از میوه‌های مانند پرتقال، سیب، خیار، نارنگی، گلابی یا میوه‌های فصلی مانند هندوانه، خربزه و… نیز استفاده کنید.

اگر بخواهید سینی مزه میوه خودتان را لاکچری‌تر کنید، می‌توانید در آن از میوه‌های گران قیمتی مانند آناناس، دراگون و… استفاده کنید تا هم لاکچری‌تر شود و هم میوه‌های خوشمزه‌تری را برای مهمانان خودتان سرو کنید.

 

4- سینی گیاهی:

چهارمین مورد از ایده‌های جالب برای درست‌کردن سینی مزه، استفاده از گیاهان خوشمزه است. همان‌طور که در قسمت‌های قبلی نیز اشاره کردیم، شما می‌توانید یک سینی سالم آماده کنید که در آن مواردی مانند کلم‌ بروکلی، سبزی‌های چیپسی و… را آماده کرده و آنها را برای مهمانان خودتان سرو کنید.

اگر بخواهید حتی می‌توانید مواردی مانند کلم‌ بروکلی را بپزید تا راحت‌تر بتوانید آنها را سرو کنید و از ضدعفونی بودن آنها نیز خیالتان راحت باشد.

 

5- سینی آجیل:

یکی دیگر از سینی‌های مزه‌ای که می‌توانید آن را سرو کنید و یکی از بهترین ایده‌های جالب برای درست‌ کردن سینی مزه در زمان مهمانی‌های عید و هنگام مسابقات ورزشی است، سینی مزه آجیل است.

سینی مزه آجیل نیز یک سینی مزه لاکچری محسوب می‌شود که می‌توانید در آن انواع آجیل مانند پسته، بادام‌هندی، بادام درختی، بادام‌زمینی، انواع تخمه‌ها و… را قرار دهید تا مهمانان شما از خوردن این سینی لذت ببرند.

 

آموزش فینگرفود در تاندوری

 

جمع‌بندی مطالب

در این مقاله به شما چند مورد از ایده‌های جالب برای درست‌ کردن سینی مزه را گفتیم. در ابتدا به شما گفتیم که چطور می‌توانید سینی خوب و مناسبی را فراهم کنید تا بتوانید به بهترین شکل ممکن، از مهمانان خودتان پذیرایی کنید.

سپس با هم 5 مورد از ایده‌های جالب برای درست کردن سینی مزه را بررسی کردیم و گفتیم که چطور می‌توانید هرکدام از این سینی‌ها را تهیه کنید تا بتوانید در مهمانی خودتان، سنگ تمام بگذارید.

اگر به درست‌کردن سینی مزه و انواع فینگرفود علاقه‌مند هستید، باید به شما بگوییم که تاندوری برای شما دوره‌های آموزشی بسیار زیادی را در این زمینه آماده کرده است که می‌توانید از آنها استفاده کنید تا روش درست‌ کردن انواع فینگرفود و خوراکی‌های خوشمزه را یاد بگیرید و حتی از این کار کسب درآمد داشته باشید.

امیدواریم این مقاله به شما کمک کرده باشد تا با ایده‌های جالب برای درست‌کردن سینی مزه آشنا شوید و بتوانید بهترین ایده‌ها را برای این کار پیدا کرده و انجام دهید. از شما دعوت می‌کنیم طرز تهیه خمیر پیتزا ایتالیایی را در مجله تاندوری بخوانید و با مراحل درست کردن پیراشکی لهستانی آشنا شوید.

برای شما