بازاریابی تلگرام چیست؟ تاثیر تلگرام مارکتینگ در رشد کسب وکارهای خانگی

حدیث الیاسی
حدیث الیاسی
| خواندن 5 دقیقه 17 آذر 1401
بازاریابی تلگرام چیست؟ تاثیر تلگرام مارکتینگ در رشد کسب وکارهای خانگی

بازاریابی تلگرام (Telegram Marketing)، نوعی بازاریابی در قالب پیام است که به تازگی توسط بسیاری از کسب و کارهای اینترنتی برای رشد کسب و کار  و ایجاد آگاهی از برند، استفاده می‌شود. به وسیله این کانال و روش بازاریابی، شما می‌توانید افزایش فروش را تجربه کنید و به مشتری‌های خود این فرصت را بدهید که به راحتی با انواع سرویس‌های شما آشنا شوند ودسترسی سریع‌تر و راحت‌تری به محصولات شما داشته باشند.

تلگرام، دارای یک فضای ذخیره‌سازی ابری است که در تمام دستگاه‌ها اعم از گوشی‌های هوشمند، تبلت، لب تاپ و کامپیوتر قابل فعال‌سازی است. این اپلیکیشن به کاربران این فرصت را می‌دهد که به راحتی و نامحدود پیام ارسال کنند و به تبادل انواع فایل‌های صوتی، تصویری بپردازند.

همچنین می‌توانید برای برقراری ارتباط بهتر و اشتراک‌گذاری راحت‌تر، در تلگرام گروه و کانال بسازید و با سایر کانال‌ها و گروه‌های کاری مرتبط و دلخواه ارتباط برقرار کنید.

تلگرام به لحاظ امنیت و سرعت یکی از بهترین اپلیکیشن‌های پیام‌رسان حال حاضر محسوب می‌شود.

چرا باید از بازاریابی تلگرام (تلگرام مارکتینگ) در روش‌های بازاریابی خود استفاده کنیم؟

تا آپریل 2020، تعداد کاربران تلگرام به 400 میلیون کاربرفعال ماهانه افزایش پیدا کرد. روزانه 1.5 میلیون کاربر این اپلیکیشن را دانلود می‌کنند و در آن اکانت می‌سازند.

جامعه رو به افزایش تلگرام، به مارکترها این امکان را داده است که با علاقه و انگیزه بیشتری از مزیت‌های متنوع تلگرام در ادامه به آن اشاره می‌کنیم، در استراتژی بازاریابی خود استفاده کنند و ازآن‌ها بهره ببرند.

ویژگی‌های بازاریابی تلگرامی

ویژگی‌های بازاریابی تلگرامی

مزایای بازاریابی در تلگرام

آگاهی‌بخشی همیشگی و به موقع به مخاطبان

این امکانی است که به واسطه کانال‌های تلگرامی به خوبی قابل استفاده است. در بازاریابی تلگرامی، شما می‌توانید بخشی از مخاطبان خود را در کانال کسب و کار یا برند خود اد کنید . همچنین به آن‌ها اطلاع دهید که می‌توانند از طریق این آدرس، حوین شوند.

سپس تمامی اطلاع‌رسانی‌ها را از این طریق انجام دهید. زیرا زمانی که یک پیام برای گوشی تلفن همراه آن‌ها از طریق تلگرام ارسال می‌شود، آن‌ها خیلی سریع‌تر از زمانی که اطلاع‌رسانی‌ها از طریق اینستاگرام انجام شود، از همه چی با خبر می‌شوند.

از این طریق می‌توانید تصاویر جدیدتر و بهتر از محصولات، آف‌های مناسبتی و تخفیف‌های بزرگ و هرآنچه که فکرش را کنید، اطلاع‌رسانی کنید.

بازاریابی تلگرامی همچنین این شرایط را فراهم می‌کند که حامعه مخاطبان خود را افزایش دهید. چون افراد ترجیح می‌دهند اخبار مربوط به برند مورد علاقه خودشان را به موقع دریافت کنند پس با ارسال هر پیام در کانال تلگرامی، و به دنبال آن ارسال نوتیفیکیشن، افراد بیشتری جذب خواهند شد.

ارتباط بهتر و بیشتر مارکترها با مخاطبان در بازاریابی تلگرامی

گروه‌های تلگرامی فرصتی ایجاد می‌کنند تا بتوانید خیلی راحت‌تر و بدون کمترین هزینه‌ با مخاطبان خود به صورت مستقیم ارتباط برقرار کنید.

گروه‌ ها در تلگرام به صورتی هستند که خیلی راحت هم افراد و اعضای گروه می‌توانند با همدیگر ارتباط برقرار کنند و هم شما به عنوان صاحب کسب وکار با مخاطبان خود.

همچنین مساله‌ بسیار مهم این است که مخاطبان، مشتری‌ها و هرکس که به نحوی با برند شما آشنا می‌شود، بتواند با شما به عنوان صاحب برند ارتباط برقرار کند و دغدغه‌هایش را که به محصول و سرویس عرضه‌شده توسط شما مربوط است، عنوان کنید.

بنابراین بازاریابی در فضای تلگرام، منجر به ارتباط واقعی‌تر و بهتر بین کسب و کار و مشتری خواهد شد.

یکی دیگر از مزایای گروه‌های تلگرامی این است که شما می‌توانید به راحتی یک یا چند “ادمین” برای گروه خود انتخاب کنید و که به شما در پاسخ به افراد کمک کند.

به وسیله گروه‌های تلگرامی، مشتری‌های وفادار شما که از محصول راضی هستند می‌توانند به واسطه فضای ارتباطی و اشتراکی موجود در گروه تلگرام، تجربه خودشان را از خرید با دیگران به اشتراک بگذارند که این امر تاثیر خیلی زیادی در جذب اعتماد مشتری بالقوه و افزایش فروش‌تان دارد.

در نهایت بهتر است بدانید که تقریبا هیچ پلت‌فرمی به اندازه تلگرام و گروه‌های تلگرامی نمی‌تواند به این خوبی به شما در تشکیل یک “جامعه” کمک کند.

گردش و آوردن ترافیک روی سایت

به اشتراک گذاشتن یک محتوا در کانال‌ها و گروه‌های تلگرامی به همراه لینک، باعث ‌می‌شود ترافیک به سمت ب سایت آورده شود. شما می‌توانید از مخاطبان خود در تلگرام بخواهید که برای دیدن کالکشن جدید، خواندن یک مقاله به خصوص در بلاگ که احتمالا برای ان‌ها بسیار کاربردی و جذاب می‌تواند باشد، برای خرید از صفخات محصول و… به وب سایت مراجعه کنند.

به این روش می‌توانید ترافیک را در صفحات مختلف وب سایت پخش کنید و همچنین با هدف‌گذاری و تعیین یک استراتژی، ترافیک صفحات بخصوصی از وب سایت خود را افزایش دهید.

پشتیبانی 24ساعته در طول 7 روز هفته

یکی از مزایای بازاریابی تلگرامی این است که به دلیل این که شما با یک اپلیکیشن پیام‌رسان روبرو هستید و این اپلیکیشن اغلب روی گوشی موبایل مخاطبان و مشتریان شما به صورت 24 ساعته فعال است، به راحتی می‌توانید پشتیبانی باکیفیتی داشته باشید.

ضمن اینکه چت‌بات‌های تلگرامی زیادی هستد که می‌توانید یک امر بخصوص را برای آن‌ها تعریف کنید و این بات‌های بدون دخالت انسان مدیریت امور مختلف را در تلگرام برای شما به صورت خودکار انجام دهند.

چت‌بات‌ها تحت عنوان دستیارآنلاین، وظایف مختلفی انجام می‌دهند. مثلا به جای آن‌که شما به صورت دستی اقدام به طرح پرسشنامه کنید و برای تک‌تک افراد ارسال کنید و نتایج این پرسشنامه را به صورت دستی در قالب یک فرآیند زمان‌بر تحلیل و بررسی کنید، می‌توانید از بات مرتبط با این امور استفاده کنید. و در قالب یک پیام در گروه بفرستید.

تمامی افرادی که علاقه‌مند به پاسخ‌دادن به سوال‌ها باشند، پاسخ خود را ثبت می‌کنند. بات در لحظه درصد پاسخ‌ها را خیلی واضح و مشخص به شما نشان می‌دهد.

مدیریت سایر امور مربوط به تلگرام نیز به واسطه بات‌های تلگرامی قابل انجام است. در نتیجه افرادی که بازاریابی تلگرامی کسب و کار شما را به عهده دارند، می‌توانند به سایر امور و استراتژی‌های مرتبط با این بخش، رسیدگی کنند.

اهداف بازاریابی در تلگرام

اهداف بازاریابی در تلگرام

بازاریابی تلگرام چه اهدافی می‌تواند داشته باشد؟

اینکه شما به چه علت از تلگرام مارکتینگ برای کسب و کار خود استفاده کنید، بستگی به جنس کسب و کار و استراتژی شما برای انجام امور مرتبط به بازاریابی دارد. اما به صورت کلی اهدافی که تلگرام مارکتینگ می‌تواند برای شما محقق کند شامل این موارد می‌شود:

  • آوردن ترافیک به روی وب سایت
  • افزایش میزان اشتیاق و رغبت مخاطبان (Engagement Rate)
  • ساخت ارتباط واقعی و وفادارانه با مخاطبان و مشتریان
  • خودکارسازی بخشی از تسک‌ها و امور مارکتینگی
  • پشتیباتی و حمایت از مشتری‌ها
  • افزایش نرخ فروش
  • ایجاد یک کانال جدید برای جذب مخاطب و فروش و برندینگ

برای آن که بتوانید از بازاریابی تلگرامی و هر روش دیگر بازاریابی به خوبی استفاده کنید واهداف خود را در مسیر کسب و کاتان تخقق ببخشید، در ابتدا بهتر است شناخت کاملی از اینکه فضای یک کسب و کارخانگی چگونه است بدست آورید. برای رسیدن به این مرحله، آکادمی مهارت وخلاقیت تاندوری در قالب یک دوره جامع ولی کاربردی و حرفه‌ای هرآنچه را که نیاز دارید به شما اموزش داده است.

شما می‌توانید با راجعه به لینک زیر و با کمترین هزینه ممکن، شناخت لازم و کافی را در این مرحله بدست آورید و در ادامه با به کارگیری روش‌های مختلف بازاریابی از جمله بازاریابی در تلگرام، به گسترش کسب و کار خود کمک کنید.

دوره جامع آموزش راه‌اندازی کسب و کار خانگی – کلیک کنید.

سایر مطالب پیشنهادی مجله تاندوری:

داستان قهوه استارباکس؛ معروف‌ترین برند قهوه دنیا

تکنیک‌های آموزش عکاسی حرفه ای با گوشی

عکاسی محصول چگونه انجام می‌شود + نکات مهم

 

 

 

 

 

برای شما