برای راه اندازی کسب و کار خانگی باید به چه مواردی توجه کرد؟

فهیمه شریفی
فهیمه شریفی
| خواندن 6 دقیقه 23 فروردین 1402
برای راه اندازی کسب و کار خانگی باید به چه مواردی توجه کرد؟

در دنیای امروز که همه ما دوست داریم زندگی راحت تری را تجربه کنیم و به خواسته های مختلف خود برسیم. یکی از راه های عالی برای بهبود کیفیت زندگی، افزایش درآمد است.

اگر شغل آزاد داشته باشید و خودتان صاحب یک کسب و کار باشید، احتمالا به راحتی می توانید با تبلیغات بیشتر و فروش بالاتر، درآمد خودتان را افزایش دهید.

اما اگر کارمند باشید یا کار خاصی نداشته باشید، احتمالا نیاز است که فعالیت دیگری را برای افزایش درآمد خودتان انجام دهید. یکی از راه‌های عالی برای افزایش درآمد، راه اندازی کسب و کار خانگی است که افزایش درآمد و زندگی راحت تر را به شما هدیه می دهد.

حالا سوال اینجاست که برای راه اندازی کسب و کار خانگی، باید به چه مواردی توجه کرد؟ چه کارهایی هستند که برای راه اندازی کسب و کار خانگی باید آنها را در نظر بگیریم تا عملکرد بهتری داشته باشیم؟

در این مقاله می خواهیم در مورد این صحبت کنیم که برای راه اندازی کسب و کار خانگی باید به چه مواردی توجه کرد؟ با هم مواردی را بررسی می کنیم که در هنگام شروع کسب و کار خانگی باید به آنها توجه کنید تا بتوانید شروع بهتری را تجربه کنید.

اگر می خواهید در مورد شروع کسب و کار خانگی خودتان بیشتر بدانید تا بتوانید در این زمینه عملکرد بهتری داشته باشید و موفق شوید، از شما دعوت می کنیم که تا انتهای این مقاله با تاندوری همراه شوید تا اصول این کار را یاد بگیرید.

 

راه اندازی کسب و کار خانگی

 

برای راه اندازی کسب و کار خانگی باید به چه مواردی توجه کرد؟

هر کاری اصول و قوانین خاص خود را دارد و اگر این اصول را رعایت کنیم، قطعا می توانیم به موفقیت های چشمگیری در کار خودمان برسیم. به همین خاطر است که قبل از شروع هرکاری، باید اصول آن را بدانیم تا بتوانیم عملکرد بهتری داشته باشیم.

در ادامه می خواهیم در مورد مواردی صحبت کنیم که برای راه اندازی کسب و کار خانگی باید آنها را مدنظر قرار دهید و به هرکدام از این موارد توجه ویژه ای داشته باشید تا به موفقیت های بیشتری در این مسیر برسید.

 

1- منابع در دسترس:

اولین موضوعی که باید در شروع کسب و کار خانگی خودتان به آن توجه کنید، این است که منابع در دسترس شما چه هستند و برای کسب و کار خودتان چه منابعی دارید که می توانید از آنها استفاده کنید؟

این منابع شامل مهارت هایی که دارید، زمانی که دارید، افرادی که در اطرافتان هستند و می توانید از آنها کمک بگیرید و منابع مالی هستند که همگی این موارد می توانند تعیین کننده این باشند که کسب و کار خودتان را به چه شکلی شروع کنید و چطور ادامه دهید.

مثلا فرض کنید کسب و کار خودتان را شروع می کنید و سفارشات زیادی را دریافت می کنید، در این هنگام قطعا نیاز است که از افرادی کمک بگیرید تا سفارشات خودتان را راحت تر انجام دهید و به دست مشتریان برسانید. یا ممکن است بخواهید برای کار خودتان تبلیغات کنید و نیاز به بودجه مالی داشته باشید، در این صورت باید بدانید که از چه منبعی می توانید بودجه موردنیاز را تامین کنید تا تبلیغات قوی تر و راحت تری را انجام دهید.

بنابراین بهتر است قبل از شروع، حتما در مورد کاری که می خواهید انجام دهید یک لیست از منابع خودتان درست کنید تا در صورت نیاز بتوانید به آن منابع دسترسی داشته باشید و از آنها استفاده کنید.

 

جذب مشتری در کسب و کارهای خانگی

 

2- روش های بازاریابی و فروش:

خیلی از افراد با دیدن کسب و کارها به این فکر می کنند که کسب و کار موردنظر، کار خاصی انجام نمی دهد؛ اما در روز چندین مشتری دارد و پول خوبی را از این راه کسب می کند.

اما باید بدانید که اکثر اوقات تفاوت یک کسب و کار موفق با یک کسب و کار ناموفق، در فروش و بازاریابی آن است. احتمالا خودتان نیز تولیدکنندگان زیادی را دیده اید که متاسفانه فروش خوبی ندارند و از وضعیت کار خود ناراضی هستند، اما از طرفی دیگر کسب و کارهایی وجود دارند که حتی خودشان تولیدکننده نیز نیستند اما می توانند درآمدهای خوبی را از فروش محصولات کسب کنند.

بنابراین یکی دیگر از مواردی که باید به آن توجه داشته باشید، این است که حتما در مورد روش های بازاریابی و فروش کار خودتان فکر کنید و لیستی از این روش ها برای خودتان آماده کنید.

مثلا بنویسید که می خواهید از کجا شروع کنید، ممکن است برای کار شما استفاده از تراکت یا بازاریابی تلفنی، موفقیت بیشتری نسبت به شبکه های اجتماعی ایجاد کند یا روش های دیگری نیز وجود داشته باشند که بازدهی بسیار بهتری را از آنها دریافت کنید.

برای اینکه بهتر این موضوع را متوجه شوید می توانید روش های فروش و بازاریابی رقبای خودتان را نیز بررسی کنید تا متوجه شوید آنها از چه روش هایی برای کار خود استفاده می کنند. همانطور که در مطلب کسب درآمد از چرم دوزی برای شما توضیح دادیم، یکی از مهمترین موارد برای موفقیت و تجربه فروش بالا، انتخاب روش بازاریابی درست و برندسازی اصولی است که باید از ابتدای کار، به این موضوع توجه داشته باشید تا بتوانید همواره مشتریان جدید را به سمت خود جذب کنید و از میزان فروش بالای محصولات خود لذت ببرید.

 

راه اندازی کسب و کار خانگی

 

3- بهبود کیفیت محصولات و خدمات:

مهمترین بخش در یک کسب و کار، محصولات یا خدماتی است که می خواهید ارائه دهید. شما باید بتوانید محصول یا خدماتی را ارائه دهید که مشتریان بابت آن پول پرداخت کنند و به آن نیاز داشته باشند.

به همین خاطر باید در این مورد به خوبی فکر کنید. مثلا اگر مهارت خاصی دارید، می توانید محصولات یا خدماتی را با توجه به همان مهارت خودتان ارائه کنید یا اگر مهارت خاصی ندارید، می توانید با یادگیری مهارت های پولساز برای خودتان یک کسب و کار خانگی کوچک و موفق را ایجاد کنید.

همچنین اگر محصول یا خدماتی که ارائه می کنید در بازار وجود دارد، باید به این فکر کنید که تمایز شما نسبت به رقبایتان چیست و چرا مشتریان باید شما را به جای رقبا انتخاب کنند.

این موارد را تعیین کرده و برای خودتان یادداشت کنید تا بتوانید در آینده از آنها استفاده کنید و محصولات و خدمات بهتری را تولید کرده و ارائه دهید.

 

4- نحوه ارائه محصولات و خدمات:

وقتی میخواهیم یک کسب و کار را شروع کنیم، همه ما ذوق این را داریم که کسب و کار خود را زودتر استارت بزنیم و به این فکر نمی کنیم که محصول یا خدمات خودمان را چطور به مشتری ارائه کنیم. مثلا اگر خدمات خاصی را ارائه می دهید، باید به این فکر کنید که پس از سفارش مشتری، چگونه می خواهید خدمات موردنظر را به مشتری ارائه دهید و مراحل کار خود را بنویسید. یا اگر محصول فیزیکی دارید، باید در مورد نحوه ارسال آن و هزینه های ارسال نیز فکر کرده باشید تا ضرر نکنید یا محصول خراب به دست مشتری نرسد. این موضوعات مواردی هستند که باید به آنها توجه کنید تا به مشتریان خودتان حس خوبی را ارائه دهید و تجربه خرید را برای آنها لذت بخش تر کنید.

 

یادگیری مهارت برای راه اندازی کسب و کار خانگی

 

جمع بندی مطالب

در این مقاله، در مورد این صحبت کردیم که  برای راه اندازی کسب و کار خانگی باید به چه مواردی توجه کرد؟ گفتیم که در شروع کسب و کار خانگی خودتان باید چه مواردی را در نظر داشته باشید تا بتوانید موفق تر عمل کنید و کسب و کار حرفه ای‌تری را شروع کنید.

اگر به راه اندازی کسب و کار خانگی خودتان علاقمند هستید و دوست دارید مهارت های پولساز را یاد بگیرید تا برای خودتان کاری حرفه ای را شروع کنید، از شما دعوت می کنیم که حتما سری به دوره های آموزشی تاندوری بزنید و پس از یادگیری هنرهای دستی و مهارتهای جذاب، کسب و کار خانگی خود را شروع کنید.

در وب سایت تاندوری، شما می توانید در دوره های مختلف آشپزی، شیرینی پزی، کیک پزی، پخت نان، تولید سوسیس و کالباس خانگی، عروسک بافی، چرم دوزی، تریکوبافی، دوخت لباس، تذهیب روی چوب، نقاشی روی پارچه، شمع سازی، میناکاری، خوشنویسی، ساخت ظروف رزین اپوکسی و انواع شکلات دست ساز شرکت کنید و تمام این مهارتها را به صورت کامل یاد بگیرید. پس از شرکت در دوره های تاندوری، شما کاملاً به اصول کار مسلط هستید و می توانید با توجه به علائق خود، محصولات خود را تولید کرده و شروع به کسب درآمد کنید. هر زمان هم به مشاوره نیاز داشتید، می توانید سوالات خود را با کارشناسان تاندوری در میان بگذارید تا بتوانید در مسیر راه اندازی کسب و کار خانگی خود، به موفقیت های بیشتر و بزرگتر برسید.

برای شما