05. شرکت در دوره مرتبط با زمینه کاری و افزایش مهارت در آن

حدیث الیاسی
حدیث الیاسی
| خواندن 1 دقیقه 02 مهر 1401
05. شرکت در دوره مرتبط با زمینه کاری و افزایش مهارت در آن

اولین قدم برای شروع یک کسب‌وکار شخصی، یادگیری اون کسب‌وکار هست. اهمیت یادگیری توی شروع کسب‌وکار، از اون‌جایی مشخص می‌شه که شما برای داشتن یک کسب‌وکار موفق، نیاز دارید تا تو حوزه‌ی فعالیت خودتون، به‌ میزان قابل قبولی مهارت داشته باشید.

 

این مهارت باعث می‌شه تا شما، هم محصولات باکیفیت‌تری تهیه کنید، هم از نظر هزینه‌ی تموم‌شده‌ی هرکدوم از محصولات‌تون، مبلغ کمتری خرج کنید.  یکی دیگه از موضوعاتی که اهمیت یادگیری رو برای شروع کسب‌وکار شخصی و مستقل بیشتر می‌کنه، افزایش خلاقیته؛ برای مثال:

 

شما می‌خواید کسب‌وکار فروش کوکی خونگی راه بندازید. احتمالاً، یک یا دو تا دستور کوکی خوب هم دارید که قبلاً استفاده کردید و کسایی که کوکی‌های شما رو امتحان کردن، حسابی دوستش داشتن. حالا مشتری‌های شما چه کسانی هستن؟ احتمالاً لیست زیر می‌تونن مشتری‌های شما باشن:

۱- دوستان و آشنایانی که می‌دونن شما چه کوکی‌های خوشمزه‌ای درست می‌کنید.

۲- مشتری‌هایی که توی اینستاگرام با تولید محتوا و تبلیغات پیدا می‌کنید (توی قدم‌های بعدی توضیح دادیم).

۳- افرادی که وارد فروشگاه اینترنتی (وب‌سایت) شما می‌شن.

۴- کافه‌ها و احتمالاً قنادی‌ها.

 

حالا بیاید فرض کنیم شما محصولات‌تون رو توی صفحه‌ی اینستاگرام و فروشگاه اینترنتی‌تون قرار دادید، ولی کسی از اون ۲ مدل کوکی استقبال نکرد. یا حالت دوم می‌تونه این باشه که مشتری‌هایی که یک‌بار از شما سفارش دادن، کوکی‌های شما رو دوست نداشتن و دیگه سفارش ندادن.

 

وقتی شما یک مهارتی مثل پختن کوکی رو کامل یاد نگرفتید، نمی‌تونید بسته به نیاز کسب‌وکارتون، محصولات‌تون رو تغییر بدید یا محصولات جدید و خلاقانه به فروشگاه‌تون اضافه کنید. اما وقتی یک مهارت رو به‌صورت کامل و تخصصی، به‌کمک یک دوره‌ی آموزشی حرفه‌ای یاد می‌گیرید، این قابلیت رو به‌دست میارید تا هم محصولات باکیفیت‌تری درست کنید، هم خلاقیت‌تون رو توی درست‌کردن اون محصولات بیشتر کنید و هم بسته به شناختی که از مشتری‌هاتون پیدا می‌کنید، محصولات‌تون رو به‌روز و متنوع نگه دارید.

 

این موضوع دقیقاً درباره‌ی فروش کوکی خونگی صدق می‌کنه؛ به‌این‌صورت که شما با شرکت تو دوره‌ی صفرتاصد کوکی‌ها، ترفندهای جدید و خاصی یاد می‌گیرید که کمک‌تون می‌کنن تا محصولات جذاب‌تر و پرطرفدارتری تهیه کنید و مشتری‌های زیادی رو جذب کوکی‌هاتون کنید.

پس اهمیت یادگیری برای شروع کسب‌وکار شخصی خودتون رو دست کم نگیرید و قبل از شروع کسب‌وکارتون، حتماً تو دوره‌ی مربوط به اون کسب‌وکار شرکت کنید.

برای شما