طرز تهیه تیتاپ خانگی

فهیمه شریفی
فهیمه شریفی
| خواندن 6 دقیقه 07 فروردین 1402
طرز تهیه تیتاپ خانگی

تیتاپ یکی از خوراکی های نوستالژیک و بسیار خوشمزه برای ما ایرانی ها است که طعم بسیار لذیذی و خاصی دارد. اگر شما هم عاشق طعم قدیمی این خوراکی باشید، احتمالا دوست دارید یک بار دیگر هم که شده این طعم را تجربه کنید تا بتوانید به دوران کودکی خودتان بروید و یادی از گذشته کنید.

اما چطور می توانیم مجددا آن طعم نوستالژیک و خوشمزه را تجربه کنیم؟ آیا می توانیم در خانه هم تیتاپ را درست کنیم و مزه ای خوب و بی نظیر داشته باشد؟ اصلا درست کردن تیتاپ در خانه سخت است یا نه؟

در این مقاله ما می خواهیم در مورد طرز تهیه تیتاپ خانگی صحبت کنیم و بگوییم که چطور می توانید برای خودتان در خانه، یک تیتاپ خوشمزه و خوش طعم درست کنید تا بتوانید طعم قدیمی تیتاپ را مجددا تجربه کرده و از خوردن آن لذت ببرید.

اگر دوست دارید باز هم به گذشته سفر کنید و این خوراکی خوشمزه را بار دیگر تجربه کنید، از شما دعوت می کنیم که تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا بتوانید طرز تهیه تیتاپ خانگی را یاد بگیرید.

 

طرز تهیه تیتاپ خانگی

 

روش تهیه تیتاپ خانگی

برای اینکه بتوانید به تهیه تیتاپ خانگی بپردازید، ابتدا نیاز است که مواد اولیه این خوراکی خوشمزه را آماده کنید. نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که باید با دستور پختی که به شما می دهیم به صورت گام به گام جلو بروید و تمامی قدم ها را به ترتیب رعایت کنید تا بتوانید یک تیتاپ خوشمزه و بی نظیر تهیه کنید. در غیر این صورت ممکن است نتیجه مطلوبی را کسب نکنید.

مواد اولیه این خوراکی خوشمزه را در ادامه به شما می گوییم و می توانید آنها را تهیه کنید. با استفاده از این مقدار مواد شما می توانید برای 4 نفر تیتاپ آماده کنید اما در صورت نیاز می توانید این مقدار را کم و زیاد کنید تا مقدار مناسب تیتاپ را تهیه کنید.

 

مواد اولیه تیتاپ خانگی:

  • 2 پیمانه آرد
  • 2 قاشق چایخوری بیکینگ پودر
  • 4 عدد تخم مرغ
  • یک چهارم قاشق چایخوری وانیل
  • سه چهارم پیمانه شکر
  • 1 پیمانه ماست غلیظ
  • 1 پیمانه روغن
  • 1 قاشق غذاخوری پودر کاکائو

 

مواد اولیه برای سس کاراملی تیتاپ خانگی:

  • دو سوم پیمانه شکر قهوه ای تیره یا روشن
  • 30 گرم کره
  • 2 قاشق غذاخوری خامه صبحانه
  • 2 قاشق غذاخوری پودر کاکائو

 

طرز تهیه تیتاپ خانگی

 

طرز تهیه تیتاپ خانگی

حالا که مواد اولیه موردنیاز برای تهیه تیتاپ خانگی و سس آن را آماده کرده اید، نوبت به این می رسد که به صورت مرحله به مرحله، روش درست کردن تیتاپ خانگی را یاد بگیرید.

همانطور که گفتیم در ادامه مراحل را به شما می گوییم و به صورت گام به گام این مراحل را طی کنید تا بتوانید یک تیتاپ خوشمزه و نوستالژیک را برای خودتان و خانواده  خود تهیه کنید.

 

1- آماده سازی مواد:

قبل از اینکه بخواهید خمیر تیتاپ را آماده کنید، حدود نیم ساعت تمامی مواد اولیه را بیرون از یخچال قرار دهید تا هم دمای محیط شوند و راحت تر بتوانید آنها را با هم ترکیب کنید.

همچنین نیاز است که یک قالب 35*25 را چرب کنید تا بتوانید مواد را در داخل آن قرار دهید و کار پخت را انجام دهید. همچنین فر را نیز با دمای 180 درجه سانتیگراد روشن کرده و بگذارید در حین درست کردن خمیر تیتاپ کاملا گرم شود تا برای پخت تیتاپ آماده باشد.

 

2- ترکیب مواد:

در مرحله دوم از طرز تهیه تیتاپ خانگی، نیاز است که ابتدا آرد و بیکینگ پودر را با هم ترکیب کرده و به خوبی هم بزنید و آنها را حداقل سه بار الک کنید تا کاملا ترکیب شوند و گلوله های موجود در آنها نیز صاف و نرم شود.

سپس داخل یک کاسه مناسب، تخم مرغ و شکر و وانیل را بریزید و با استفاده از همزن برقی، حدودا 5 دقیقه مخلوط کنید تا ترکیبی یکدست و مناسب به دست بیاورید و حجم این ترکیب زیاد شود.

حالا ابتدا ماست را اضافه کنید و باز هم چند دقیقه ای هم بزنید تا کاملا ترکیب شود و سپس روغن را نیز به آن اضافه کنید و باز هم به خوبی هم بزنید تا کاملا ترکیب شده و بافت آنها یکدست شود.

در مرحله آخر نیز ترکیب آرد و بیکینگ پودر را به این مواد اضافه کنید و به تدریج هم بزنید تا آرد گلوله گلوله نشود و خمیری مناسب و نرم را به شما بدهد.

 

3- رنگی کردن مواد:

اگر یادتان باشد معمولا تیتاپ ها دو رنگ بودند و این موضوع زیبایی بیشتر به آنها می بخشید. به همین خاطر نیاز است که در این مرحله، مقداری از خمیر به دست آمده را جدا کرده و در یک ظرف دیگر بریزید و به آن پودر کاکائو را اضافه کنید. اگر مقدار مواد کم است به جای دو قاشق می توانید از یک قاشق پودر کاکائو استفاده کنید تا تیتاپ تلخ نشود.

پس از اضافه کردن پودر کاکائو به خوبی مواد را هم بزنید تا کاملا رنگ بگیرد و بتوانید در مراحل بعدی از آن استفاده کنید.

 

4- پخت تیتاپ:

چهارمین مرحله از طرز تهیه تیتاپ خانگی این است که خمیر سفید تیتاپ را در قالب بریزید تا کاملا قالب را پوشش دهد. سپس خمیر رنگی را در قیف یا نایلون ضخیم بریزید و پایین آن را با قیچی به اندازه مناسبی برش بزنید و سپس روی خمیر سفید به صورت خطی بریزید.

اگر حالت خاصی مدنظرتان هست می توانید با استفاده از خلال دندان یا سیخ چوبی، به قسمت های رنگی حالت دهید و سپس تیتاپ را برای پخت داخل فر که از قبل گرم شده است بگذارید.

در داخل فر نیاز است که به مدت 45 دقیقه تیتاپ باقی بماند تا کاملا پخته شود و بتوانید مراحل بعدی را روی آن انجام دهید.

 

طرز تهیه تیتاپ خانگی

 

5- خارج کردن تیتاپ از فر:

پس از اینکه زمان کافی به تیتاپ دادید و مطمئن شدید که پخته است، حالا باید آنها را از فر خارج کرده و قالب را برگردانید تا کاملا جدا شده و اگر از کاغذ روغنی استفاده کرده اید، کاغذ را از آنها جدا کنید.

سپس می توانید تیتاپ را به اندازه های دلخواه برش بزنید و بگذارید تا خنک شوند و کرم آنها را نیز به تیتاپ ها اضافه کنید.

 

6- تهیه سس تیتاپ:

برای تهیه سس تیتاپ که باید در داخل تیتاپ ها قرار بگیرد، نیاز است که ابتدا کره و شکر قهوه ای را در تابه بریزید و روی شعله متوسط بگذارید تا شروع به ذوب شدن کنند. به هیچ وجه در این مرحله با قاشق مواد را به هم نزنید و تنها با تکان دادن تابه و جابجایی مواد بگذارید آماده شوند.

سپس وقتی مواد حدود 2 دقیقه جوشیدند، خامه صبحانه را نیز به آنها اضافه کرده و هم بزنید تا کاملا یکدست شوند. حالا می توانید یک قاشق کاکائو را نیز به این ترکیب اضافه کنید و به هم بزنید تا کاملا ترکیب شوند.

در این مرحله نیاز است که سس را خاموش کنید تا کمی کاهش دما داشته باشد و بتوانید آن را برای تیتاپ ها استفاده کنید.

 

7- آماده سازی تیتاپ:

مرحله بعدی این است که سس را وقتی دمای آن پایین تر آمد داخل قیف بریزید. البته اگر سس هنوز حرارت زیادی دارد، بهتر است دور قیف یک پارچه بپیچید تا دستتان نسوزد.

سپس قیف را برش داده و مواد را به اندازه دلخواه داخل تیتاپ بریزید و سپس لایه بعدی را روی آنها قرار دهید و به همین ترتیب تمامی تیتاپ ها را آماده کنید تا بتوانید آنها را در ظرف بچینید و سرو کنید.

 

تیتاپ خانگی

 

جمع بندی مطالب

در این مقاله در مورد طرز تهیه تیتاپ خانگی صحبت کردیم و گفتیم که چطور می توانید یک تیتاپ خانگی خوشمزه و نوستالژیک تهیه کنید و از خوردن چنین تیتاپی لذت ببرید.

اگر به تهیه انواع کیک و شیرینی علاقمند هستید و دوست دارید با استفاده از این کار، برای خودتان یک شغل خانگی ایجاد کنید، توصیه ما این است که حتما از دوره های آموزشی کیک پزی تاندوری استفاده کنید تا بتوانید برای خودتان، یک شغل پولساز داشته باشید و با درست کردن انواع کیک عصرانه و سایر کیکهای خوشمزه، کسب درآمد کنید.

امیدواریم این مقاله به شما کمک کرده باشد که بتوانید با طرز تهیه تیتاپ خانگی آشنا شوید و در صورت نیاز به راحتی تیتاپ های خانگی خوشمزه ای را تهیه کرده و از خوردن آنها لذت ببرید.

از اینکه تا انتهای این نوشته با ما همراه بودید از شما متشکریم و دعوت می کنیم سایر مقالات مانند طرز تهیه دسر تیرامیسو را در مجله تاندوری بخوانید و با روش تهیه خامه قنادی در منزل آشنا شوید.

برای شما