طرز تهیه جوجه چینی خوشمزه همراه با نکات مهم

حدیث الیاسی
حدیث الیاسی
| خواندن 4 دقیقه 30 آذر 1401
طرز تهیه جوجه چینی خوشمزه همراه با نکات مهم

همانطور که از اسم این غذا پیداست، ججه چینی یک غذای چینی است که بسیار خوشمزه و پرطرفدار در بین کشورهای مختلف است. طرز تهیه جوجه چینی ممکن است در کشورها یمختلف متفاوت باشد و با توجه به مواد اولیه، شیوه متفاوتی داشته باشد.

این غذای بین المللی، در گروه غذاهای فست غودی قرار می‌گیرد و حالت سوخاری دارد اما سوخاری بودن آن به علت پودر سوخاری نیست! همراه این مطلب باشید تا نحوه پخت این غذای خوشمزه را یاد بگیریم.

دوره آموزش آنلاین انواع پاستا به همراه خمیر پاستا – کلیک کنید

دوره آموزش حرفه‌ای انواع پیتزا به صورت آنلاین – کلیک کنید

طرز تهیه جوجه چینی: مواد لازم

سینه مرغ: 2 عدد

تخم مرغ: 2 عدد

لیمو ترش: 1 عدد

شیر: نصف لیوان

پیاز: 1 عدد

ماء الشعیر کلاسیک:1 لیوان

روغن مایع: به میزان کافی

خمیر مایه فوری: 1 قاشق غذاخوری

آرد گندم: به اندازه کافی

نمک: به مقدار مورد نیاز

فلفل: به مقدار مورد نیاز

بکینگ پودر: 1 قاشق چایخوری

طرز تهیه جوجه چینی: مواد لازم

طرز تهیه جوجه چینی: مواد لازم

طرز تهیه جوجه چینی: دستور پخت

مرحله اول

در طرز تهیه جوجه چینی خوشمزه، ابتدا یک قابلمه مناسب انتخاب می کنیم و شیر را داخل آن می ریزیم سپس روی حرارت بسیار ملایم قرار می دهیم تا شیر ولرم شود. در ادامه پودر خمیر مایه فوری را به شیر اضافه می کنیم.

مرحله دوم

سپس با هم مخلوط می کنیم تا خمیر مایه در شیر حل شود. حالا قابلمه را از روی حرارت کنار می گذاریم. در ادامه زرده و سفیده تخم مرغ ها را از هم جدا می کنیم سپس سفیده های تخم مرغ را داخل یک کاسه می ریزیم.

مرحله سوم

سپس با همزن به حدی می زنیم که  کاملا کف کنند و زمانی که کاسه را بر می گردانیم سفیده تخم مرغ از کاسه بیرون نریزید. در ادامه زرده های تخم مرغ را به همراه ماءالشعیر به کاسه حاوی سفیده تخم مرغ اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

سپس خوب مخلوط می کنیم تا مواد با هم یکدست شوند. در ادامه مخلوط شیر و مایه خمیر را به همراه بکینگ پودر اضافه می کنیممواد را با هم مخلوط می کنیم تا یکدست شوند سپس آرد را کم کم به دیگر مواد اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

حالا مواد را به صورت متداوم هم می زنیم تا آرد گلوله نشود. اضافه کردن آرد را تا جایی ادامه می دهیم تا خمیرمان غلظتی شبیه به ماست پیدا کند. پس از اینکه خمیرمان آماده شد مقداری نمک و فلفل سیاه به آن اضافه می کنیم.

مرحله ششم

پس از مخلوط کردن آنرا به مدت ۱ ساعت در یخچال قرار می دهیم تا استراحت کند. در حین استراحت کردن خمیر می توانیم گوشت مرغ را اماده کنیم. برای این منظور ابتدا استخوان های موجود در گوشت مرغ را خارج می کنیم.

مرحله هفتم

سپس گوشت مرغ را به شکل رشته های نازک و باریک با اندازه یکسان برش می زنیم. توجه داشته باشید که به طور معمول هر قطعه گوشت مرغ باید طولی برابر ۳ تا ۴ سانتی متر و عرضی برای ۱٫۵ تا ۲ سانتی متر داشته باشد.

مرحله هشتم

پس از اینکه گوشت مرغ را برش دادیم انرا داخل یک کاسه مناسب می ریزیم سپس پیاز را به صورت حلقه ای خرد کرده و به همراه آب لیمو ترش ، ۲ قاشق غذاخوری روغن مایع و مقداری نمک و فلفل سیاه به گوشت مرغ اضافه می کنیم.

مرحله نهم

حالا مواد را با دست زیر و رو می کنیم تا با تمام قسمت های گوشت مرغ مخلوط شوند سپس روی کاسه را با سلفون می پوشانیم و به مدت ۱۵ دقیقه در یخچال قرار می دهیم تا مرغ ها طعم دار شوند، مرغ ها نباید خیلی داخل مواد بمانند.

طرز تهیه جوجه چینی

طرز تهیه جوجه چینی

مرحله دهم

پس از گذشت زمان مورد نظر خمیر جوجه چینی و مرغ را از یخچال خارج می کنیم سپس یک تابه کوچک و گود روی حرارت ملایم قرار می دهیم. باید به حدی روغن در تابه بریزیم که جوجه ها در زمان سرخ کردن در روغن شناور باشند.

مرحله یازدهم

پس از اینکه روغن به خوبی داغ شد قطعات مرغ را داخل خمیر جوجه چینی می زنیم و درون تابه می اندازیم تا سرخ شوند. پس از اینکه جوجه ها سرخ شدند آنها را روی توری فلزی قرار می دهیم تا روغن اضافی شان خارج شود.

طرز تهیه جوجه چینی

در صورتی که توری فلزی در دسترس نداشتیم، می توانیم جوجه ها را پس از خارج کردن از روغن روی دستمال حوله ای قرار دهیم تا روغن اضافی شان گرفته شود. در پایان جوجه چینی را با سس دلخواه سرو می کنیم.

یک نکته مهم در طرز تهیه جوجه چینی

یکی از نکاتی که درمورد ادویه‌دار کردن مرغ بهتر است بدانید، این است که درصورتی که موادی مثل ادویه زیاد و به مدت طولانی در گوشت مرغ بمانند، می‌توانند باعث سفت‌شدن مرغ شوند.

بنابراین دقت داشته باشید، در طرز تهیه جوجه چینی، هنگامی که می‌خواهید مرغ خود را طعم‌دار کنید، از هر ادویه‌ای دوست دارید می‌توانید استفاده کنید اما نگذارید به مدت طولانی مرغ در ان استراحت کند چون گوشتش سفت می‌شود و این خوشایند نیست.

سایر مطالب پیشنهادی مجله تاندوری:

طرز تهیه کباب بختیاری با سیخ چوبی!

طرز تهیه اسکندر کباب در 7 مرحله و تاریخچه آن

طرز تهیه مرغ ناردون در 7 مرحله ( غذای اصیل شمالی)

 

 

برای شما