طرز تهیه خامه قنادی در خانه

فهیمه شریفی
فهیمه شریفی
| خواندن 7 دقیقه 28 بهمن 1401
طرز تهیه خامه قنادی در خانه

بسیاری از افراد دوست دارند خودشان در منزل، کیک خامه‌ای را درست کنند و تولد عزیزانشان را جشن بگیرند و شادی کنند. اگر می‌خواهید برای تهیه کیک به قنادی نروید، باید با طرز تهیه خامه قنادی در خانه آشنایی داشته باشید تا بتوانید خامه‌ای خوشمزه را برای کیک‌های خانگی خود درست کنید.

اکثر افراد می‌توانند اقدام به تهیه بیس کیک یا همان کیک‌های اسفنجی کنند و آنها را روی‌ هم قرار داده و دیزاین معمولی را روی کیک خود انجام دهند؛ اما مهم‌ترین بخشی که باعث می‌شود کیک‌های موجود در قنادی بسیار خوشمزه‌تر و دوست‌داشتنی‌تر شوند، خامه قنادی است که در کیک استفاده می‌شود. خامه قنادی در بین لایه‌های کیک اسفنجی و روی کیک‌ها وجود دارد و یک پوشش خامه‌ای ایجاد می‌کند که طعم و مزه بسیار خوشمزه‌ای دارد و می‌تواند باعث شود که مزه کیک به‌صورت کامل تغییر کرده و به‌صورت کلی عوض شود.

در این مقاله می‌خواهیم در مورد طرز تهیه خامه قنادی در خانه صحبت کنیم و بگوییم که چطور می‌توانید در خانه با مواد اولیه‌ ارزان، خامه قنادی تهیه کنید و با استفاده از این خامه، کیک‌هایی که درست می‌کنید را دیزاین کرده و آنها را بسیار خوشمزه‌تر و جذاب‌تر کنید. بعد از مطالعه این نوشته، می‌توانید کیک‌هایی خوشمزه‌تر و حرفه‌ای‌تر از قنادی‌ها را در منزلتان تهیه کنید.

اگر به کیک‌پزی علاقه‌مند هستید و دوست دارید این کار را به‌صورت حرفه‌ای یاد بگیرید یا اگر می‌خواهید برای عزیزانتان کیک خامه‌ای تهیه کنید و نمی‌دانید چطور این کار را انجام دهید، توصیه ما این است که تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا طرز تهیه خامه قنادی در خانه را به شما آموزش دهیم.

طرز تهیه خامه قنادی در خانه

 

مواد اولیه موردنیاز برای درست کردن خامه قنادی

برای اینکه بتوانید خامه قنادی را تهیه کنید، ابتدا مواد اولیه‌ای که در ادامه می‌گوییم را تهیه کرده و سپس طبق مراحلی که گفته می‌شود پیش بروید. به این موضوع دقت کنید که مواد گفته شده برای تهیه 4 لیوان خامه مناسب است و اگر خامه قنادی گفته شده برایتان کم است، می‌توانید مقدار مواد را به‌صورت متناسب افزایش دهید تا خامه بیشتری تهیه کنید.

همچنین اگر خامه قنادی زیاد باشد، می‌توانید آن را در فریز نگهداری کنید تا بتوانید بعدها نیز برای تهیه کیک از آن استفاده کنید و مشکلی برای خامه پیش نمی‌آید.

مواد اولیه خامه قنادی:

  • 400 گرم خامه با چربی بالا
  • 80 گرم خاک قند
  • 1 قاشق غذاخوری وانیل

همان‌طور که دیدید، برای تهیه این نوع خامه به مواد اولیه زیادی نیاز ندارید و می‌توانید با تهیه همین مواد، به‌راحتی خامه موردنظر خودتان را تهیه کنید.

 

مواد اولیه لازم برای درست کردن خامه قنادی در منزل

 

طرز تهیه خامه قنادی در خانه

در ادامه این مقاله، می‌خواهیم به‌صورت قدم‌ به‌ قدم طرز تهیه خامه قنادی را بررسی کنیم و بگوییم که چطور می‌توانید یک خامه قنادی خوشمزه و فوق‌العاده را تهیه کرده و از آن استفاده کنید.

1- آماده‌ کردن ظرف:

برای اینکه بتوانید خامه را تهیه کنید، باید یک‌ ظرف بزرگ انتخاب کنید تا خامه را درون آن ریخته و بقیه مراحل را انجام دهید. تنها نکته‌ای که وجود دارد این است که اندازه ظرف باید بزرگ‌تر از میزان مواد اولیه باشد، چون خامه بعد از فرم دهی حجم بیشتری پیدا می‌کند و اگر ظرف کوچک باشد، احتمالاً خامه بیرون ریخته خواهد شد.

همچنین پس از انتخاب ظرف، بهتر است آن را برای مدت 30 دقیقه در یخچال قرار دهید تا کاملاً خنک شود و باعث گرم‌ شدن و خراب‌ شدن خامه نشود.

2- ترکیب مواد:

در ابتدا نیاز است که اگر داخل خامه آب وجود دارد، آب آن را به‌صورت کامل تخلیه کنید تا بتوانید خامه خالص را در کاسه موردنظر بریزید. سپس وانیل و خاک قند را نیز به آن اضافه کنید و با استفاده از دور کند همزن، شروع به‌ هم‌ زدن کنید تا مواد به‌خوبی با هم ترکیب شوند.

حواستان باشد که خامه را مدام چک کنید تا زمانی که فرم گرفت و به‌خوبی آماده شد، همزن را خاموش کرده و خامه را بردارید. چون زمانی که خامه فرم گرفته و آماده شده باشد و باز هم هم زده شود، ممکن است به کره تبدیل شود و نتوانید از آن استفاده کنید!

لازم است بگوییم که اگر همزن برقی ندارید، نیازی نیست که به روش بالا عمل کنید؛ بلکه می‌توانید خامه و خاک قند و وانیل را در ظرف موردنظر ریخته و سپس با استفاده از چنگال یا همزن دستی به‌خوبی مواد را ترکیب کنید.

سپس برای مدت 20 دقیقه مواد را داخل یخچال قرار دهید تا کمی خودش را بگیرد و مجدداً آن را از یخچال خارج کرده و به‌خوبی به هم بزنید تا خامه سفت شود و فرم بگیرد. حواستان باشد که ظرف موردنظر باید درب‌دار باشد تا هنگام قرار دادن خامه در یخچال، بتوانید درب آن را ببندید و از آب انداختن خامه جلوگیری کنید.

همچنین اگر خامه‌ای که انتخاب کرده‌اید چربی کمی داشته باشد، باز هم آب می‌اندازد که این موضوع باعث می‌شود نتوانید از خامه‌ای باکیفیت بالا بهره‌مند شوید و خامه‌ کیک شل شود.

3- آماده‌سازی خامه:

در نهایت زمانی که خامه به شکل کاملاً غلیظ در بیاید و به‌راحتی بتوانید به آن فرم بدهید، خامه‌ شما کاملاً آماده شده است و در این مرحله از مراحل تهیه خامه قنادی در خانه، نیاز است که خامه را داخل یخچال قرار دهید.

البته اگر فوراً نمی‌خواهید از خامه استفاده کنید، بهترین کار این است که آن را در فریزر قرار دهید تا آب نیندازد و خراب نشود. پس از اینکه کیک‌ها را خنک کردید و آماده تزئین شدند، می‌توانید خامه را از یخچال خارج کرده و با استفاده از خامه، به‌خوبی کیک خودتان را دیزاین و آماده کنید.

 

مراحل درست کردن خامه قنادی در خانه

 

ترفندهای مهم در هنگام درست کردن خامه قنادی در خانه

تا به اینجای این مقاله، به شما طرز تهیه خامه قنادی در خانه را گفتیم و نشان دادیم که چطور می‌توانید با استفاده از مواد اولیه‌ای بسیار کم، مانند افراد حرفه‌ای خامه قنادی را تهیه کرده و با استفاده از آن کیک‌های خوشمزه‌ای را درست کنید.

حالا در ادامه می‌خواهیم به شما برخی از ترفندهای مهم در طرز تهیه خامه قنادی در خانه را بگوییم که با استفاده از آنها می‌توانید خامه‌ای حرفه‌ای‌تر و باکیفیت‌تر را تهیه کرده و آن را برای تزئین کیک‌های خودتان استفاده کنید. پس همچنان همراه ما باشید.

 

1- برای درست کردن خامه کیک، از شکر استفاده نکنید:

اولین نکته مهمی که وجود دارد این است که حتماً از خاک قند استفاده کنید. استفاده از شکر در این کار باعث می‌شود که شکر کاملاً در خامه حل نشود و هم ممکن است باعث آب انداختن خامه شود و هم هنگام سرو کیک، دانه‌های شکر در زیر دندان احساس می‌شوند که این موضوع اصلاً جالب نیست.

 

2- خامه را با دور کند همزن هم بزنید:

همان‌طور که در قسمت‌های قبلی گفتیم، حتماً از دور کند همزن استفاده کنید و در زمان‌هایی که عجله دارید، به‌هیچ‌وجه از دور تند استفاده نکنید. چون استفاده از دور تند، باعث می‌شود که پس از خامه کشی کیک، سطح خامه ترک بخورد و کیک ظاهر نامناسبی پیدا کند.

 

3- برای کاهش کالری خامه، به‌جای خاک قند از عسل استفاده کنید:

اگر دوست ندارید از خاک قند در تهیه خامه استفاده کنید و برای شیرین‌ کردن خامه دوست دارید از مواد طبیعی استفاده کنید، می‌توانید مقدار موردنیاز عسل طبیعی را برداشته و جایگزین خاک قند کنید. این کار کمک می‌کند که ترکیب خامه سالم‌تر و خوشمزه‌تر شود.

 

4- حتماً خامه پرچرب را برای دیزاین کیک خود انتخاب کنید:

در قسمت‌های قبلی نیز به این موضوع اشاره کردیم که حتماً از خامه پرچرب استفاده کنید. استفاده از خامه با چربی پایین، اگرچه برای سلامتی مناسب‌تر است؛ اما باعث می‌شود که خامه به‌خوبی فرم نگیرد و در نهایت نیز آب می‌اندازد که این موضوع باعث می‌شود خامه کیفیت بسیار پایینی داشته باشد.

 

5- خلاقیت داشته باشید:

خامه‌ای که در این مقاله گفتیم، کاملاً ساده است و مواد افزودنی خاصی ندارد؛ اما اگر خودتان کار کیک پزی را انجام می‌دهید، می‌توانید با کمی خلاقیت مزه‌ای منحصربه‌فرد را در خامه ایجاد کنید و آن را بسیار دوست‌داشتنی‌تر و خوشمزه‌تر کنید.

مثلاً برخی از قنادی‌ها برای خوشمزه‌تر شدن خامه بین لایه‌های کیک، در آن موز می‌ریزند و با خامه ترکیب می‌کنند که این کار باعث می‌شود کیک، مزه‌ای مانند شیرموز داشته باشد و بسیار خوشمزه‌تر شود.

یا می‌توانید مقدار موادی مانند وانیل را کم‌وزیاد کنید تا مزه‌ای ملایم‌تر و دوست‌داشتنی‌تر را در خامه خودتان ایجاد کنید که این کارها نیاز به حوصله کافی و مقداری خلاقیت دارند تا آزمون‌وخطا انجام دهید و خامه را به شکل مناسبی تهیه کنید.

 

طرز تهیه خامه قنادی در خانه

 

جمع‌بندی مطالب

در این مقاله در مورد طرز تهیه خامه قنادی در خانه صحبت کردیم و گفتیم که چطور می‌توانید با استفاده از مواد اولیه‌ای بسیار کم، خامه قنادی تهیه کنید و آن را برای خامه کشی کیک و… استفاده کنید.

همچنین با هم بررسی کردیم که چه ترفندها و نکاتی هستند که می‌توانید با استفاده از آنها، خامه‌های خوشمزه‌تر و باکیفیت بیشتری را تولید کنید و هنگام انجام این کار، چالشی نداشته باشید.

اگر به کیک پزی و تهیه انواع شیرینی علاقه‌مند هستید، باید بدانید که به یک حوزه بسیار پول‌ساز علاقه دارید و می‌توانید این علاقه خودتان را به پول تبدیل کنید. در تاندوری دوره‌های آموزشی زیادی مانند آموزش انواع کیک خامه‌ای و آموزش کیک چاکوچینو وجود دارند که می‌توانید با استفاده از آنها، به یک کیک‌پز و شیرینی‌پز حرفه‌ای تبدیل شوید و از این راه کسب درآمد کنید.

امیدواریم این مقاله به شما کمک کرده باشد که بتوانید طرز تهیه خامه قنادی در خانه را یاد بگیرید و به بهترین شکل ممکن، انواع کیک‌های خامه‌ای را برای عزیزان و دوستان خود درست کنید.

از اینکه تا انتهای این نوشته با ما همراه بودید از شما متشکریم و دعوت می‌کنیم سایر مقالات مانند طرز تهیه تارت و روش درست کردن انواع دسر لیوانی را در مجله تاندوری مطالعه کنید.

برای شما