طرز تهیه شیرینی گوشفیل برای افطاری ماه رمضان

فهیمه شریفی
فهیمه شریفی
| خواندن 6 دقیقه 03 فروردین 1402
طرز تهیه شیرینی گوشفیل برای افطاری ماه رمضان

ماه مبارک رمضانی، ماهی است که معمولا افراد زیادی در این ماه به روزه داری می پردازند تا بتوانند هم از سلامتی بیشتری برخوردار شوند و هم به عبادت بیشتر بپردازند و به خدا نزدیکتر شوند. در ماه مبارک رمضان معمولا از مواد غذایی و دسرهای مختلفی برای افطار استفاده می شود. شیرینی گوشفیل، یکی از پرطرفدارترین شیرینی ها و دسرها برای افطاری ماه مبارک رمضان است و افراد زیادی به خوردن این شیرینی علاقمند هستند و دوست دارند با طرز تهیه شیرینی گوشفیل آشنا شوند.

اگر تا به حال گوشفیل را تهیه نکرده باشید، احتمالا برایتان سوال است که چطور باید به تهیه آن بپردازید و چه مواد اولیه ای نیاز است تا این شیرینی خوشمزه را آماده کنید؛ اما باید بدانید که تهیه گوشفیل اصلا کار سختی نیست و به راحتی می توانید این شیرینی را در خانه تهیه کرده و از خوردن آن لذت ببرید.

در این مقاله ما می خواهیم طرز تهیه شیرینی گوشفیل برای افطاری ماه رمضان را به شما آموزش بدهیم و بگوییم که برای تهیه این شیرینی خوشمزه چه موادی نیاز دارید و چطور می توانید گام به گام آن را تهیه کنید.

اگر به شیرینی گوشفیل علاقمند هستید و می خواهید با تهیه این شیرینی برای افطار پذیرایی بهتری از عزیزان خودتان داشته باشید و هنرهای خودتان را نیز به نمایش بگذارید، از شما دعوت می کنیم تا انتهای این مقاله با تاندوری همراه باشید.

 

طرز تهیه شیرینی گوشفیل

 

طرز تهیه شیرینی گوشفیل برای افطاری ماه رمضان

برای تهیه شیرینی گوشفیل برای افطاری ماه رمضان، ابتدا نیاز است که مواد اولیه موردنیاز این شیرینی را آماده کنید. در ادامه این مقاله ما به شما مواد اولیه را می گوییم که می توانید با استفاده از آنها برای 4 نفر شیرینی گوشفیل را تهیه کنید. البته مواد اولیه خود شیرینی به صورت جداگانه هستند و مواد اولیه برای شربت گوشفیل نیز به صورت جداگانه گفته می شود تا بتوانید آنها را تهیه کنید.

 

مواد اولیه شیرینی گوشفیل:

  • 2 قاشق غذاخوری روغن جامد یا کره
  • نصف فنجان شیر
  • 1 عدد تخم مرغ
  • 1 قاشق مرباخوری بکینگ پودر
  • 2 قاشق غذاخوری ماست پرچرب
  • آرد به مقدار لازم
  • 2 قاشق غذاخوری شربت گوشفیل

 

مواد اولیه شربت شیرینی گوشفیل:

  • 2 لیوان شکر
  • 1 لیوان آب
  • نصف قاشق چایخوری وانیل
  • 1 قاشق غذاخوری عرق هل
  • نصف قاشق چایخوری زعفران دم کرده
  • 1 قاشق غذاخوری گلاب
  • 1 قاشق غذاخوری آبلیمو تازه

 

شیرینی گوشفیل

 

مراحل درست کردن شیرینی گوشفیل برای افطاری ماه رمضان

حالا که مواد اولیه موردنیاز شیرینی گوشفیل را آماده کرده اید، باید به سراغ تهیه این شیرینی خوشمزه و پرطرفدار برویم. در ابتدا ما به تهیه شربت این شیرینی می پردازیم تا شربت را آماده کنیم و سپس به سراغ تهیه خود شیرینی خواهیم رفت. پس در ادامه با ما همراه باشید و به صورت گام به گام مراحل گفته شده را طی کنید تا بتوانید یک شیرینی خوشمزه و بی نظیر را برای وعده افطار خود تهیه کنید.

 

1- آماده سازی ظرف برای شربت:

ابتدا یک قابلمه مناسب برای شربت گوشفیل بردارید و دور آن را با استفاده از یک قلم مو و آبلیمو به خوبی بکشید تا هنگام درست کردن شربت، شربت به دیوارها نچسبد و شکرک نزند.

 

2- ترکیب مواد شربت:

پس از آماده کردن قابلمه، ابتدا شکر و آب را داخل قابلمه بریزید و آنها را با هم ترکیب کنید تا به خوبی حل شوند و سپس قابلمه را روی حرارت ملایم قرار دهید. روی حرارت دیگر نیازی به هم زدن این ترکیب نیست و باید اجازه دهید تا با جوشیدن ترکیب شوند.

اگر حین جوشیدن دور قابلمه شکرک بسته شد، آنها را با قلم مو و آبلیمو بشویید تا در شربت حل شوند. پس از حدود 10 دقیقه جوشیدن آب و شکر، حالا نوبت به این رسیده که آبلیموی تازه، هل و زعفران دم کرده را نیز به این ترکیب اضافه کنیم تا مقدار کمی بجوشند و حل شوند.

سپس شعله را خاموش کنید و بگذارید که قابلمه کمی خنک شود. برای تهیه خود گوشفیل نیاز به دو قاشق شربت داریم و بقیه شربت را نیز برای بعد از آماده سازی شیرینی ها نیاز داریم که می توانید در صورت نیاز برای آن زمان مجددا مقداری شربت را گرم کنید.

 

3- تهیه خمیر گوشفیل:

در ادامه طرز تهیه شیرینی گوشفیل برای افطاری ماه رمضان، حالا که شربت این شیرینی را آماده کرده ایم، می خواهیم به سراغ تهیه خمیر آن برویم تا شیرینی های گوشفیل خوشمزه را آماده کنیم.

برای این کار ابتدا تخم مرغ و شیر و روغن را با هم به خوبی مخلوط کنید تا ترکیب یکدستی را ایجاد کنند. سپس دو قاشق شربت و ماست پرچرب را نیز به این ترکیب اضافه می کنیم و به خوبی هم می زنیم تا کاملا ترکیب شوند.

سپس آرد و بیکینگ پودر را نیز به این ترکیب اضافه می کنیم و با دست یا همزن به خوبی ترکیب می کنیم تا جایی که خمیر دیگر به دست نچسبد. آرد را باید به صورت تقریبی بریزید، هر زمان که حس کردید خمیر دیگر چسبندگی ندارد یعنی آرد به اندازه کافی ریخته شده است و دیگر نیازی به آرد ندارید.

پس از اینکه کار ورز دادن و آماده سازی خمیر را انجام دادید، نیاز است که حدود دو ساعت روی خمیر یک نایلون بکشید و آن را در مکانی قرار دهید تا استراحت کرده و آماده پخت شیرینی شود.

 

4- قالب زنی شیرینی گوشفیل:

بعد از اینکه خمیر به صورت کامل استراحت کرد و برای پخت آماده شد، حالا نیاز است که آن را قالب بزنیم تا برای ادامه کار آماده شود. برای این مرحله ابتدا میز کار یا تخته موردنظر خودتان را انتخاب و روی آن آرد بپاشید.

سپس خمیر را روی مکان موردنظر قرار داده و با استفاده از وردنه، خمیر را پهن کنید به صورتی که ضخامت آن حدود دو تا سه میلیمتر باشد. حالا می توانید هم از قالب های فلزی آماده استفاده کنید تا گوشفیل را به صورت لوزی قالب بزنید و هم می توانید با استفاده از یک چاقو شیرینی ها را به صورت لوزی برش دهید.

 

سرخ کردن گوشفیل در روغن

 

5- سرخ کردن گوشفیل ها:

پس از آماده سازی شیرینی های گوشفیل حالا نیاز است که آنها را سرخ کنید تا کاملا آماده شوند. برای این مرحله می توانید از یک قابلمه کوچک یا ظرفی مانند شیرجوش استفاده کنید. سپس ظرف موردنظر را با روغن زیاد روی شعله قرار دهید و بگذارید تا روغن داغ شود و سپس گوشفیل های آماده شده را داخل آن روغن قرار دهید تا کاملا سرخ شوند.

حواستان باشد که نگذارید گوشفیل ها بسوزند و به محض سرخ شدن سریعا آنها را از روغن خارج کنید. سپس گوشفیل های سرخ شده را داخل شربت سرد شده بریزید تا شربت را به خود جذب کنند و آنها را روی یک صافی بگذارید تا شربت و روغن اضافی از آنها خارج شود و آماده سرو شوند.

حالا می توانید این گوشفیل ها را در ظرف مناسب ریخته و آنها را برای سرو آماده کنید تا بتوانید از مهمانان خودتان در زمان افطار پذیرایی کنید.

 

گوشفیل

 

جمع بندی مطالب

در این مقاله در مورد طرز تهیه شیرینی گوشفیل برای افطاری ماه رمضان صحبت کردیم و گفتیم که چطور می توانید به راحتی این شیرینی خوشمزه و بی نظیر را آماده کنید تا از آن برای پذیرایی از مهمانان خودتان در زمان افطار استفاده کنید.

اگر دوست دارید با انواع خوراکی های خوشمزه و مناسب برای وعده افطاری آشنا شوید، می توانید در دوره آموزش سفره رمضان شرکت کنید و با طرز تهیه انواع پیراشکی، بامیه، قطاب، زولبیا، کیک و فرنی آشنا شوید. دوره های آموزشی تاندوری به صورتی هستند که تمام مراحل کار را به صورت تصویری و به همراه ویدئو به شما آموزش می دهند تا بتوانید به‌راحتی، دست به کار شوید و خودتان در منزل، این خوراکی های خوشمزه را درست کنید.

امیدواریم این مقاله به شما کمک کرده باشد که با طرز تهیه شیرینی گوشفیل برای افطاری ماه رمضان آشنا شوید و بتوانید به بهترین شکل ممکن این کار را انجام دهید تا یک شیرینی خوشمزه و بی نظیر را برای مهمانان خودتان آماده کنید.

از اینکه تا انتهای این نوشته با ما همراه بودید از شما متشکریم و دعوت می کنیم سایر مقالات مانند طرز تهیه پیراشکی لهستانی را در مجله تاندوری مطالعه کنید و با مراحل درست کردن پای سیب آشنا شوید.

برای شما