طرز تهیه فینگرفود کالباس رولی

فهیمه شریفی
فهیمه شریفی
| خواندن 7 دقیقه 16 بهمن 1401
طرز تهیه فینگرفود کالباس رولی

فینگرفود یا غذاهای لقمه‌ای، یکی از مدل‌های غذا است که خیلی از افراد به آن علاقه دارند و در مهمانی‌ها و دورهمی‌های خودشان از این نوع غذا حتماً استفاده می‌کنند. انواع فینگرفود را می‌توان با مواد اولیه مختلف درست کرد و روش تهیه فینگرفودها بسیار راحت است. همین موضوع باعث شده که فینگرفود به یکی از غذاهای اصلی در مهمانی‌ها و دورهمی‌ها تبدیل شود. یکی از ساده‌ترین انواع فینگرفود که می‌توانید در خانه خودتان تهیه کنید و برای دورهمی‌ها و مهمانی‌های خودتان از آن استفاده کنید، فینگرفود کالباس رولی است که به‌سادگی می‌توانید آن را درست کرده و از خوردن آن لذت ببرید.

در این مقاله می‌خواهیم به شما طرز تهیه فینگرفود کالباس رولی را آموزش بدهیم و بگوییم که چطور می‌توانید با استفاده از مواد اولیه‌ای بسیار ساده و در زمانی خیلی کم، فینگرفودی خوشمزه و دوست‌داشتنی را تهیه کرده و سرو کنید.

اگر به درست‌کردن فینگرفود علاقه‌مند هستید و دوست دارید که با طرز تهیه فینگرفود کالباس رولی آشنا شوید تا این غذا را برای خانواده خودتان آماده کنید، حتماً تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

 

طرز تهیه فینگرفود کالباس رولی

 

طرز تهیه فینگرفود کالباس رولی

ما در ابتدا به شما می‌گوییم که برای تهیه این فینگرفود خوشمزه چه مواد اولیه‌ای را نیاز دارید. در مرحله بعدی با هم به سراغ مراحل تهیه فینگرفود می‌رویم تا بتوانید قدم‌به‌قدم با ما همراه شوید و این فینگرفود خوشمزه را تهیه کنید و در آخر نیز نکات تکمیلی را برای تهیه این فینگرفود می‌گوییم که کمک می‌کنند مانند آشپزهای حرفه‌ای، به انجام این کار بپردازید.

 

مواد اولیه فینگرفود کالباس رولی

در ادامه می‌خواهیم با هم مواد اولیه فینگرفود کالباس رولی را بررسی کنیم؛ توجه داشته باشید که مواد اولیه گفته شده برای درست‌کردن این فینگرفود برای دو تا سه نفر مناسب است و اگر می‌خواهید برای تعداد افراد بیشتری اقدام به تهیه فینگرفود کنید، حتماً مواد را به‌صورت متناسب زیاد کنید تا بتوانید مقدار بیشتری فینگرفود را داشته باشید.

 

مواد اولیه:

  • نان ترتیلا یا نان لواش نازک
  • کالباس به‌اندازه دلخواه متناسب با عرض نان
  • یک عدد گوجه‌فرنگی بزرگ
  • خیارشور به میزان دلخواه
  • زیتون برای دیزاین فینگرفود
  • گوجه گیلاسی برای دیزاین فینگرفود
  • جعفری به‌اندازه دلخواه
  • فلفل‌دلمه‌ای به میزان دلخواه
  • سس مایونز به‌اندازه دلخواه

شاید برایتان سؤال باشد که چرا برای مواد مقدار مشخصی نگفته‌ایم و برای هرکدام نوشته‌ایم به میزان دلخواه از همان مواد استفاده کنید. باید بدانید که فینگرفود کالباس رولی به روش‌های مختلفی تهیه می‌شود و مواد داخل آن معمولاً به‌دلخواه هستند، به همین خاطر می‌توانید این مواد را کم‌ و زیاد کنید.

مثلاً اگر از سس مایونز استفاده نمی‌کنید، می‌توانید این ماده را حذف کنید یا از سس‌های رژیمی دلخواه خودتان استفاده کنید تا این غذا مطابق با سلیقه خودتان شود.

همچنین معیار اصلی ما در تهیه این فینگرفود، نان لواش است که مواد را باید در آن بچینید و سپس رول کنید، پس مقدار مواد باید متناسب باشد تا نان لواش پاره و سوراخ نشود و بتوانید بدون مشکل فینگرفودها را آماده کنید.

 

طرز تهیه فینگرفود کالباس رولی

 

طرز تهیه فینگرفود کالباس رولی

تا به اینجا مواد اولیه فینگرفود کالباس رولی را به شما گفتیم و باید این مواد را آماده کرده باشید. حالا می‌خواهیم به سراغ مراحل تهیه این غذای انگشتی خوشمزه برویم تا بتوانید آن را تهیه کنید و از خوردنش لذت ببرید.

1- خرد کردن گوجه‌ها:

در اولین مرحله نیاز است که تمام مواد را خرد کنید و بهتر است این کار را با خرد کردن گوجه‌ها شروع کنید. برای این کار گوجه‌ها را به‌صورت حلقه‌های خیلی نازک برش بزنید تا بتوانید به‌راحتی آنها را در نان قرار داده و رول کنید و انعطاف‌پذیری خوبی داشته باشند.

البته نکته مهمی که برای تهیه این فینگرفود باید رعایت کنید، این است که حتماً تخمه‌های داخل گوجه و قسمت‌های آبدار آن را جدا کنید و گوجه‌ها را با استفاده از دستمال‌کاغذی خشک کنید تا داخل نان را خیس نکنند و باعث سوراخ‌ شدن آن نشوند.

2- خرد کردن خیارشورها:

در مرحله بعدی خیارشورها را به‌صورت ساندویچی اما با اندازه‌های ریز خرد کنید تا بتوانید آنها را نیز به‌راحتی در نان استفاده کنید. بهتر است برای خیارشورها نیز از دستمال‌ کاغذی استفاده کنید تا آب آنها کاملاً گرفته شود.

3- خرد کردن فلفل‌دلمه‌ای:

فلفل‌دلمه‌ای را نیز مانند خیارشور به‌صورت ساندویچی اما با اندازه‌های کوچک خرد کنید و آب آنها را بگیرید تا برای رفتن در داخل نان لواش مناسب باشند.

4- خرد کردن جعفری:

بهتر است جعفری را قبل از اینکه برای ساندویچ استفاده کنید در یک آبکش قرار دهید و آن را تکان دهید تا به‌صورت کامل خشک شوند و آب آنها گرفته شود. اگر حس کردید کمی آب در آنها وجود دارد، می‌توانید از دستمال‌ کاغذی استفاده کنید تا آب آنها را تاحدامکان بگیرید.

پس از اینکه آب جعفری به‌خوبی گرفته شد، حالا نوبت به این می‌رسد که آنها را به‌صورت ریز خرد کنید تا برای قرار دادن در داخل ساندویچ مناسب باشند.

5- آماده‌کردن نان:

بهتر است نان لواش تازه را برای این مدل فینگرفود انتخاب کرده و آن را روی یک سطح صاف قرار دهید. سپس حدود دو سانت از حاشیه‌های نان را خالی بگذارید و بقیه قسمت‌ها را به‌صورت کامل به سس مایونز یا سس دلخواه خودتان آغشته کنید.

حواستان باشد که از سس به‌اندازه کافی استفاده کنید که باعث خیس شدن نان و خراب‌شدن آن نشود.

6- چیدن مواد داخل نان لواش:

در مرحله بعدی، نیاز است که تک‌ تک مواد را به‌صورت ردیفی داخل نان لواش بچینید تا بتوانید به مرحله بعدی بروید. گوجه، خیارشور، فلفل‌دلمه‌ای، جعفری و کالباس‌ها را داخل نان لواش به‌صورت ردیفی قرار دهید و البته باز هم سعی کنید از گوشه‌های نان کمی فاصله بگذارید تا رول کردن آن راحت انجام شود و مواد بیرون نریزند.

7- رول کردن ساندویچ:

در مرحله بعدی باید به‌آرامی و باحوصله نان لواش را رول کنید تا مواد داخل آن به‌خوبی قرار بگیرند و از هم نپاشند. به این مرحله دقت کنید؛ چون اگر زمان کافی برای آن اختصاص ندهید، ممکن است نان پاره و سوراخ شود و این موضوع باعث شود به نان دیگری نیاز داشته باشید.

8- برش‌ زدن نان:

تا این مرحله را به‌خوبی و با موفقیت پشت سر گذاشته‌اید و مراحل اصلی طرز تهیه فینگرفود کالباس رولی را به‌خوبی انجام داده‌اید. حالا می‌خواهیم به سراغ این برویم که ساندویچ خودمان را برش بزنیم.

برای این کار می‌توانید ساندویچ را به‌اندازه‌های کوچک برش بزنید و سعی کنید حتماً از یک چاقوی تیز استفاده کنید تا باعث خراب‌شدن و ازهم‌پاشیدن نان نشود و بعد از هر برش نیز چاقو را با دستمال پاک کنید.

در آخر قسمت اول و آخر ساندویچ را کنار بگذارید و از قسمت‌های دیگر استفاده کنید؛ چون معمولاً این قسمت‌ها ظاهر زیبایی ندارند و ممکن است ظاهر بدی به غذای شما ببخشند.

9- دیزاین فینگرفود کالباس رولی:

در آخرین مرحله از طرز تهیه فینگرفود کالباس رولی، می‌توانید با استفاده از گوجه گیلاسی و زیتون فینگرفود خودتان را دیزاین کرده و به آن ظاهری خوشمزه و زیبا ببخشید.

برای این کار حتماً هسته زیتون‌ها را خارج کنید و آنها را با دستمال خشک کنید. سپس برای هر زیتون یک گوجه گیلاسی آماده کرده و یک خلال‌ دندان را بردارید و ابتدا گوجه گیلاسی را روی آن بزنید و سپس زیتون را قرار دهید.

این خلال‌دندان را می‌توانید در فینگرفودهای خودتان فروکنید تا ظاهری زیبا داشته باشند و شکیل‌تر شوند.

 

 

ترفندهای طرز تهیه فینگرفود کالباس رولی

تا به اینجا به شما گفتیم که طرز تهیه فینگرفود کالباس رولی چگونه است و چطور می‌توانید با استفاده از موادی بسیار ساده، این فینگرفود خوشمزه و دوست‌داشتنی را تهیه کنید.

حالا می‌خواهیم نکاتی را به شما بگوییم که رعایت آنها کمک می‌کند بتوانید فینگرفودهای خودتان را خوشمزه‌تر تهیه کنید و از خوردن آنها لذت ببرید.

1- تهیه فینگرفود با مواد دلخواه:

همان‌طور که در ابتدای این مقاله نیز گفتیم، برای تهیه این فینگرفود شما می‌توانید هر مواد دیگری که می‌خواهید را نیز استفاده کنید و محدودیتی بابت این موضوع وجود ندارد.

بنابراین، اگر هرکدام از مواد گفته شده را دوست ندارید، می‌توانید آنها را حذف کرده یا با مواد دلخواه خودتان جایگزین کنید. موادی مانند پنیر گودا، نان ترتیلا، نان تست و… می‌توانند مزه‌های خوشمزه‌تری نیز به این فینگرفود ببخشند.

2- تهیه فینگرفود رسمی‌تر:

این فینگرفود کالباس رولی که آموزش دادیم، با استفاده از نان لواش تهیه شده و برای مهمانی‌ها و دورهمی‌های دوستانه و خانوادگی مناسب است. اما اگر می‌خواهید برای یک مهمانی رسمی این غذا را تهیه کنید، بهتر است از نان ترتیلا استفاده کنید که ظاهر زیباتری دارد و برای مهمانی‌های رسمی مناسب‌تر است.

3- جایگزینی کالباس:

در این مقاله ما به شما طرز تهیه فینگرفود کالباس رولی را آموزش دادیم، اما ممکن است شما یا مهمانان شما از افرادی باشند که با خوردن کالباس مشکل دارند یا به این ماده غذایی حساسیت دارند. برای چنین موردی می‌توانید به‌جای کالباس از ورقه‌های نازک مرغ استفاده کنید و آنها را در ساندویچ خودتان قرار دهید و با همین مواد گفته شده اقدام به تهیه فینگرفود خودتان کنید.

 

آموزش انواع فینگرفود

 

جمع‌بندی مطالب

در این مقاله در مورد طرز تهیه فینگرفود کالباس رولی صحبت کردیم و گفتیم که چطور می‌توانید با استفاده از موادی ساده که تقریباً در هر خانه‌ای پیدا می‌شوند، فینگرفودی خوشمزه و دوست‌داشتنی را تهیه کنید.

اگر به تهیه فینگرفود علاقه‌مند هستید، از شما دعوت می‌کنیم که در دوره آموزشی انواع فینگرفود شرکت کنید تا بتوانید با فینگرفودهای بیشتری آشنا شوید و حتی با فروش انواع فینگرفود، در منزلتان کسب درآمد کنید.

امیدواریم این مقاله به شما کمک کرده باشد که طرز تهیه فینگرفود کالباس رولی را یاد بگیرید و بتوانید این غذای خوشمزه را در خانه خودتان تهیه کرده و از خوردن آن لذت ببرید.

از اینکه تا انتهای این مطلب با ما همراه بودید از شما متشکریم و دعوت می‌کنیم سایر مقالات مانند طرز تهیه سوسیس بندری با سیب زمینی و آشنایی با انواع پیتزا در ایران را در مجله تاندوری مطالعه کنید.

برای شما