طرز تهیه قهوه دالگونا، در کمتر از ۵ دقیقه با تمام نکات

حامد جواهری
حامد جواهری
| خواندن 2 دقیقه 13 شهریور 1401
طرز تهیه قهوه دالگونا، در کمتر از ۵ دقیقه با تمام نکات

اوایل سال ۲۰۲۰ میلادی و پس از شیوع بیماری کرونا، یک نوع قهوه‌ی جدید و راحت، در شبکه اجتماعی تیک تاک (TikTok) بین مردم رد و بدل می‌شد؛ و اون قهوه، قهوه دالگونا بود.

قهوه دالگونا چیست؟

در دوران قرنطینه، که اکثر مردم در خانه‌های خود بودند و بیشتر سعی می‌کردند غذاها و نوشیدنی‌های جدید درست کنند، شروع کردند به امتحان کردن قهوه دالگونا؛ قهوه دالگونا به خاطر طعم شیرین و بافت خامه‌ای خود، خیلی زود بین مردم دنیا محبوب شد، تا جایی که از این نوشیدنی با نام «معروف ترین قهوه سال ۲۰۲۰» یاد می‌شود. این قهوه به صورت سرد و با یخ سرو می شود.

چه کسی قهوه دالگونا را ابداع کرد؟

بر خلاف ظاهر این قهوه‌ جذاب، پیشینه این نوشیدنی به سال ۱۹۶۰ میلادی و شهر بوسان (Busan) در کره جنوبی باز می‌گردد. تا اینکه بازیگر معروف کره‌ ای، جونگ وو (Jung Il-woo) در یک برنامه تلویزیونی، این نوشیدنی را مصرف کرد و مدتی بعد، این قهوه در اپلیکیشن تیک تاک، توانست به شهرت جهانی برسد.

آیا قهوه دالگونا خوشمزه است؟

خوشمزه بودن یا نبودن این قهوه، کاملا به سلیقه شما باز می‌گردد. اگر طرفدار قهوه های کلاسیک مثل اسپرسو، لاته یا کاپوچینو باشید، ممکن است طعم و مزه دالگونا کافی باب ذائقه شما نباشد؛ چرا که این قهوه، بافت فوم مانندی دارد که نیمی از آن، از شکر تشکیل شده است. اما اگر، به انواع قهوه‌های فوری و پودری علاقه دارید، ممکن است از عاشقان این قهوه‌ی معروف و جذاب باشید.

دوره آموزشی انواع نوشیدنی‌های سرد:

نوشیدنی های سرد – کلیک کنید

مواد اولیه قهوه دالگونا

مواد اولیه دالگونا کافی

  • شیر: ۱ پیمانه
  • شکر:‌ ۲ قاشق غذاخوری
  • آب‌ جوش: ۲ قاشق غذاخوری
  • قهوه فوری: ۲ قاشق غذاخوری
  • یخ: به مقدار لازم

ساخت قهوه فوری برای دالگونا کافی

دستورپخت دالگونا کافی

قهوه‌ فوری و شکر را به آب جوش اضافه کنید و هم بزنید تا کاملا مخلوط و یکدست شود. توجه کنید که منظور از قهوه‌ فوری، قهوه «نسکافه گلد» است و از پودرهای نسکافه یا ۳ در ۱، نمی‌توانید برای این قهوه استفاده کنید.

بعد از ۳ دقیقه زدن با همزن، یا ۵-۷ دقیقه هم زدن با چنگال، مایع نسکافه، حالت فوم یا کرمی به خود می‌گیرد و آماده انتقال به لیوان سرو است.

لیوان شیر و یخ، قهوه دالگونا

در لیوان سرو قهوه، شیر و یخ را اضافه کنید. سپس فوم قهوه را اضافه کنید

قهوه دالگونا شما، آماده است! نوش جان.

 

برای شما