طرز تهیه لازانیا با مرغ

فهیمه شریفی
فهیمه شریفی
| خواندن 6 دقیقه 20 اسفند 1401
طرز تهیه لازانیا با مرغ

لازانیا یکی از غذاهایی است که خیلی از افراد به آن علاقه دارند و دوست دارند حتی برای یکبار هم که شده، این غذای خوشمزه و بی‌نظیر را تست کنند. لازانیا به روش‌های مختلفی تهیه می‌شود. یکی از رایج‌ترین انواع لازانیا، لازانیای گوشت است.

بعضی از افراد به گوشت علاقه‌ای ندارند و به همین خاطر نمی‌توانند لازانیای گوشت را میلکنند. برای چنین افرادی، بهترین انتخاب، این است که لازانیا با مرغ را تهیه کرده و آن را نوش‌جان کنند.

در این مقاله می‌خواهیم در مورد طرز تهیه لازانیا با مرغ را به شما یاد بدهیم و بگوییم که چطور می‌توانید با استفاده از مواد ساده و در دسترس، لازانیا بسیار خوشمزه و لذیذی را تهیه کرده و از خوردن آن لذت ببرید.

اگر به دنبال یادگیری طرز تهیه لازانیا با مرغ هستید و دلتان می‌خواهد این غذا را به در منزل تهیه کنید، از شما دعوت می‌کنیم که تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

 

طرز تهیه لازانیا با مرغ

 

طرز تهیه لازانیا با مرغ

برای تهیه لازانیا با مرغ، ابتدا نیاز است که مواد اولیه این غذای خوشمزه را آماده کنید و پس از آن به سراغ مراحل بعدی بروید. مواد اولیه گفته شده برای 8 تا 10 نفر مناسب است و اگر تعداد شما کمتر یا بیشتر است، می‌توانید مقدار مواد را به‌صورت متناسب کم‌وزیاد کنید تا در نهایت لازانیا با مرغ را به مقدار موردنیاز خودتان تهیه کنید.

مواد اولیه گفته شده شامل مواد خود لازانیا و مواد داخل آن و سس مخصوص لازانیا با مرغ است که باید آنها را به‌صورت جداگانه تهیه و آماده کنید تا بتوانید این غذای خوشمزه را درست کنید.

 

مواد اولیه لازانیا با مرغ

  • 650 گرم سینه مرغ پخته و ریش شده
  • 2 قاشق ‌چای خوری نمک
  • 1 عدد پیاز
  • 1 عدد برگ ‌بو

 

مواد لازم برای فیلینگ (مواد داخل لازانیا با مرغ)

  • 280 گرم برگ اسفناج تازه
  • 450 گرم شیر کم‌چرب
  • 60 گرم پارمسان تازه رنده شده
  • 1 عدد تخم‌مرغ بزرگ
  • نصف 1 عدد پوست لیمو، رنده شده
  • نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم
  • یک‌ هشتم قاشق ‌چای خوری جوز هندی کامل رنده شده یا پودر جوز هندی

 

طرز تهیه لازانیا با مرغ

 

مواد لازم برای سس لازانیا

  • 6 قاشق غذاخوری کره
  • 8 قاشق غذاخوری آرد همه‌منظوره
  • 4 فنجان شیر سرد
  • 60 گرم پنیر پارمسان، رنده شده
  • یک قاشق ‌چایخوری نمک
  • یک‌هشتم قاشق ‌چای خوری فلفل سیاه

 

مواد لازم برای درست کردن لازانیا

  • 5 تا 6 لیتر آب
  • 2 قاشق غذاخوری نمک
  • 340 گرم رشته لازانیا
  • 200 گرم پنیر موزارلا خرد شده

 

طرز تهیه لازانیا با مرغ

 

مراحل پخت لازانیا با مرغ

در ادامه این مقاله به شما طرز تهیه لازانیا با مرغ را آموزش خواهیم داد. توصیه می‌کنیم که حتماً مراحل را به‌صورت گام‌به‌گام و به ترتیب طی کنید تا در هنگام انجام آنها به مشکلی نخورید و بتوانید به‌راحتی این غذای خوشمزه را به بهترین شکل ممکن درست کنید.

 

مرحله اول:

سینه‌های مرغ را به همراه یک قاشق‌ چای‌خوری نمک، پیاز بزرگ، برگ‌بو و آب داخل ظرف مناسب بریزید. مقدار آب باید به‌اندازه‌ای باشد که یک و نیم سانتیمتر بالاتر از مرغ را بپوشاند. قابلمه مرغ را روی حرارت متوسط روبه‌بالا بجوشانید. شعله را خاموش کنید و ۲۵ تا ۳۰ دقیقه قابلمه را با درب بسته کنار بگذارید.

 

مرحله دوم:

مرغ را در یک بشقاب بریزید و بگذارید خنک شود سپس پوست و استخوان‌ها را جدا و مرغ را ریش ‌ریش کنید.

 

مرحله سوم:

اسفناج و دو قاشق غذاخوری آب و یک ‌چهارم قاشق ‌چای خوری نمک در یک ماهیتابه بزرگ بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید. هنگام پخت، مواد را هم بزنید تا برگ‌های اسفناج پخته شوند. سپس اسفناج‌ها را کنار بگذارید تا خنک شود.

 

مرحله چهارم:

وقتی به‌اندازه کافی خنک شد، اسفناج را داخل یک حوله یا پارچه تمیز قرار دهید، حوله را جمع کنید و تا جایی که می‌توانید آب اسفناج‌ها را بگیرید. سپس اسفناج‌ها را روی تخته برش قرار دهید و آنها را ریز خرد کنید.

 

طرز تهیه لازانیا با مرغ

 

مرحله پنجم:

برای تهیه مواد داخل لازانیا، در یک کاسه بزرگ شیر سرد و اسفناج خرد شده را با هم مخلوط کنید. تخم ‌مرغ، پارمسان پوست لیمو، نصف قاشق‌چای‌خوری نمک، یک ‌هشتم قاشق‌ چای خوری فلفل و جوز هندی را اضافه کنید و هم بزنید تا مخلوط شوند.

 

مرحله ششم:

برای تهیه سس، در یک قابلمه روی شعله متوسط کره را حرارت دهید و آرد را اضافه کنید. به مدت ۲ دقیقه مدام هم بزنید تا مخلوط به رنگ طلایی کم‌رنگ در آید.

 

مرحله هفتم:

نصف فنجان شیر را اضافه کنید و هم بزنید تا خوب مخلوط شود. سپس به مدت ۳ تا ۵ دقیقه این ترکیب را روی حرارت کم بجوشانید. هر بار یک فنجان شیر بریزید و به پخت ادامه دهید. این کار را تا زمانی ادامه دهید که طعم خامی آرد را در سس احساس نکنید.

 

مرحله هشتم:

پنیر پارمسان نمک و فلفل را اضافه کنید و هم بزنید. سس را بچشید و در صورت نیاز نمک یا فلفل بیشتری بریزید.

 

مرحله نهم:

در یک قابلمه ۶ لیتری یا بزرگ‌تر، ۵ تا ۶ لیتر آب را بجوشانید و رشته‌های لازانیا را در آن به مدت ۸ دقیقه بپزید. بعد از پخت رشته‌ها را آبکش کنید و با آب سرد بشویید تا خنک شوند سپس آنها را به قابلمه برگردانید و تا زمانی که لازم باشد در آب سرد قرار

دهید.

 

طرز تهیه لازانیا با مرغ

 

مرحله دهم:

یک توری در طبقه وسط فر قرار داده و فر را با دمای  ۱۹۰ درجه سانتیگراد گرم کنید.

 

مرحله یازدهم:

در یک ظرف پخت ۲۵ × ۴۰ سانتیمتری، نصف فنجان از سس را در کف آن پخش کنید.

 

مرحله دوازدهم:

یک‌ پارچه نخی تمیز را روی یک ورقه پخت یا میز پهن کنید. چند رشته لازانیا را از قابلمه خارج کرده و روی پارچه قرار دهید تا آب آن گرفته شود. با رشته‌های لازانیای باقیمانده نیز همین کار را تکرار کنید و آب ورقه های لازانیا را بگیرید.

 

مرحله سیزدهم:

چند رشته لازانیا آبکش شده را روی سس در ظرف پخت بچینید و نیمی از مخلوط اسفناج را روی لازانیا بریزید. نیمی از مرغ ریش شده را اضافه کرده و با یک فنجان سس بپوشانید. این کار را با چند رشته لازانیای دیگر و باقیمانده مخلوط اسفناج و مرغ ریش‌ریش شده و یک فنجان سس تکرار کنید. در آخر رشته های باقیمانده لازانیا را روی آن بچینید و با سس و پنیر موزارلا بپوشانید.

 

مرحله چهاردهم:

لازانیا را به مدت ۴۵ تا ۵۰ دقیقه بپزید تا زمانی که روی آن قهوه‌ای طلایی شود. سپس لازانیا را از فر خارج کرده و اجازه دهید به مدت ده دقیقه خنک شود.

 

مرحله پانزدهم:

لازانیای آماده شده را برش بزنید و با سس دلخواه سرو کنید. در صورت باقی ‌ماندن از غذا می‌توانید به مدت ۴ روز در یخچال و در یک ظرف دربسته نگهداری کنید.

 

کسب درآمد از پخت انواع پاستا و لازانیا

 

کسب درآمد از پخت انواع پاستا و لازانیا

اگر به پخت انواع لازانیا علاقه‌مند هستید و دوست دارید که پخت این غذای خوشمزه را به‌صورت کامل و حرفه‌ای یاد بگیرید تا بتوانید آن را برای خانواده‌تان تهیه کنید؛ از شما دعوت می‌کنیم که سری به دوره‌های آموزشی تاندوری بزنید و در دوره آموزشی پخت انواع پاستا و خمیر پاستا شرکت کنید. در این دوره‌ شما می‌توانید طرز تهیه انواع پاستا و لازانیا را یاد بگیرید و متوجه شوید که چطور این غذاها را به روش سرآشپزهای حرفه‌ای تهیه کنید و حتی از این راه کسب درآمد کنید. یکی از روش‌های عالی برای کسب درآمد در منزل، درست کردن غذاهای خانگی و خوشمزه است. پاستا و لازانیا از جمله غذاهای پرطرفدار در ایران هستند و شما با یادگیری روش پخت انواع پاستا و لازانیا، می‌توانید مشتریان زیادی داشته باشید و به سود خوبی از این راه برسید.

 

طرز تهیه لازانیا با مرغ

 

جمع‌بندی مطالب

در این مقاله در مورد این صحبت کردیم که طرز تهیه لازانیا با مرغ چگونه است و به شما مواد اولیه موردنیاز و تمامی مراحل انجام این کار را گفتیم تا بتوانید به‌راحتی لازانیا با مرغ را در خانه خودتان تهیه کرده و آن را نوش‌جان کنید.

 

امیدواریم این مقاله به شما کمک کرده باشد که طرز تهیه لازانیا با مرغ را یاد گرفته باشید و بتوانید به‌راحتی این غذا را تهیه کرده و آن را با خانواده و دوستان خودتان میل کنید.

از اینکه تا انتهای این نوشته با ما همراه بودید از شما متشکریم و دعوت می‌کنیم سایر مقالات مانند طرز تهیه لازانیای پنیر را در مجله تاندوری بخوانید و با ایده‌های جالب برای درست کردن فینگرفود ایرانی آشنا شوید.

برای شما