طرز تهیه نان بروتچن آلمانی

فهیمه شریفی
فهیمه شریفی
| خواندن 6 دقیقه 09 فروردین 1402
طرز تهیه نان بروتچن آلمانی

احتمالا برای همه ما پیش آمده است و که کارتون ها و فیلم های خارجی، نان های خاصی را دیده باشیم و دلمان بخواهد خوردن آن نان را تجربه کنیم و ببینم که واقعا چه طعمی دارد. نان بروتچن آلمانی یا نان بروتشن، نوعی نان حجیم است که منشا آن به کشور آلمان برمی گردد. برای تهیه نان بروتچن آلمانی، از مواد مختلفی استفاده می شود و طرز تهیه خاصی دارد که باعث شده در کل دنیا به یک نان پرطرفدار و خاص تبدیل شود.

این نان از مواد و ترکیبات مقوی مانند روغن زیتون درست می شود و شکل بسیار خاصی نیز دارد. هنگام پختن این نان خوشمزه، بوی نان بروتچن آلمانی تمامی فضای خانه را پر خواهد کرد. با تمامی این موارد، احتمالا این سوال برایتان پیش آمده است که چطور می توانید نان بروتچن آلمانی را در منزل درست کنید؟

باید بگوییم که در طرز تهیه نان بروتچن آلمانی مهمترین بخش آن، استراحت هایی است که باید به خمیر بدهید تا در نهایت بافت مناسبی را به دست بیاورید.

در این مقاله ما می خواهیم در مورد طرز تهیه نان بروتچن آلمانی صحبت کنیم و بگوییم که چطور می توانید این نان خوشمزه و خاص را در خانه خودتان تهیه کنید و از خوردن آن لذت ببرید.

اگر به تهیه نان بروتچن آلمانی علاقمند هستید و دوست دارید که در مورد طرز تهیه این نان اطلاعات بیشتری کسب کنید تا بتوانید به روش افراد حرفه ای این نان را تهیه کنید، از شما دعوت می کنیم که تا انتهای این مقاله با تاندوری همراه باشید.

 

طرز تهیه نان بروتچن آلمانی

 

طرز تهیه نان بروتچن آلمانی

برای تهیه نان بروتچن آلمانی، ابتدا نیاز است که مواد اولیه موردنیاز برای درست کردن این نان را آماده کنید و سپس به سراغ مراحل تهیه نان بروتچن آلمانی بروید. برای این کار در ادامه ما به شما مواد اولیه را خواهیم گفت.

دقت کنید که مواد اولیه گفته شده، برای تهیه حدود 4 تا 6 عدد نان بروتچن آلمانی کافی است. در صورت نیاز به مقدار بیشتری از این نان، می توانید به صورت متناسب مواد اولیه را بیشتر کنید و در نهایت نان بیشتری نیز به دست بیاورید.

 

مواد اولیه نان بروتچن آلمانی:

  • 600 گرم آرد
  • 60 میلی لیتر روغن زیتون
  • 1 قاشق چای خوری بهبود دهنده
  • 2 قاشق چای خوری نمک
  • 2 پیمانه آب
  • 1 قاشق مرباخوری سرپر خمیر مایه
  • 2 قاشق چایخوری شکر

 

نان بروتچن آلمانی

 

مراحل درست کردن نان بروتچن آلمانی

حالا که مواد اولیه موردنیاز برای تهیه نان بروتچن آلمانی را تهیه کرده اید، آماده هستید که به سراغ مراحل طرز تهیه این نان بروید. حواستان باشد که به تک تک مراحل گفته شده دقت کنید و آنها را با صبر و حوصله انجام دهید تا بتوانید نتیجه خوبی را در نهایت دریافت کنید.

همچنین برای استراحت های مختلف خمیر زمان کافی اختصاص دهید؛ چون در غیر این صورت، نمی توانید به بافت موردنیاز برای پخت نان برسید و کیفیت نان در نهایت خیلی خوب نخواهد بود و از کار خودتان راضی نمی شوید.

 

1- آماده کردن خمیر مایه:

اولین مرحله از طرز تهیه نان بروتچن آلمانی این است که کار عمل آوردن خمیر مایه را انجام دهید. برای این کار نیاز است که یک چهارم پیمانه از آب که برای این دستور آماده کرده اید را به صورت گرم در یک لیوان بلند یا ظرف مناسب بریزید.

درجه حرارت آب باید به گونه ای باشد که وقتی انگشتتان را در آن فرو می برید احساس گرما کنید ولی انگشتتان نسوزد. پس از اضافه کردن آب، خمیر مایه و شکر را نیز به آن اضافه کرده و به خوبی به هم بزنید و سپس روی ظرف را بپوشانید تا خمیر مایه آماده شود. برای این مرحله حدود ده دقیقه به خمیر مایه زمان بدهید.

 

نان بروتچن آلمانی

 

2- آماده کردن مواد:

تا زمانی که خمیر مایه در حال استراحت است، می توانید مواد دیگر را ترکیب کنید تا در نهایت برای ترکیب با خمیر مایه آماده شوند. برای این کار ابتدا آرد و نمک و بهبود دهنده را با هم داخل یک ظرف بریزید و به خوبی به هم بزنید تا ترکیب شوند.

سپس با استفاده از الک مناسب، این ترکیب را حداقل سه بار الک کنید تا گلوله های موجود در آن کاملا نرم شوند و بتوانید بافتی نرم و لطیف از آرد داشته باشید.

 

3- ترکیب مواد:

حالا که دو مرحله قبلی را با موفقیت انجام داده اید، در این مرحله خمیر مایه آماده شده را در ترکیب آرد و نمک و بهبود دهنده بریزید. سپس باقی مانده آب را به صورت تدریجی اضافه کنید و همزمان به هم بزنید تا این ترکیب، حالت خمیری پیدا کند.

حواستان باشد که اگر حس کردید آب موجود در خمیر کافی است، از ریختن مجددا آب خودداری کنید. پس از ترکیب کامل مواد با آب، روغن زیتون را نیز به این ترکیب اضافه کنید و به خوبی هم بزنید.

پس از اینکه مواد خمیر به صورت کامل آماده شدند، باید با دست یا با استفاده از خمیر زن، خمیر را به صورت کامل ورز دهید تا آماده شود. برای این مرحله باید کاملا دقیق و صبور باشید و عجله نکنید تا خمیر به خوبی ورز داده شود و بافت نرم و یکدستی پیدا کند.

 

خمیر نان بروتچن آلمانی

 

4- استراحت خمیر:

در این مرحله از طرز تهیه نان بروتچن آلمانی، نیاز است که به خمیر نان استراحت دهید. برای این کار ابتدا خمیر را به چانه ای 50 تا 70 گرمی تقسیم کنید و سپس داخل یک سینی را آرد بپاشید و چانه ها را بچینید تا برای استراحت آماده شوند.

در این مرحله حدود 15 دقیقه استراحت دادن به چانه های خمیر کافی است. در مرحله بعدی سینی را چرب کنید یا کاغذ روغنی در آن قرار دهید. سپس می توانید بالای چانه ها را در آب بزنید و آنها را در دانه کنجد فرو کنید تا روی نان با کنجد تزئین شود.

در صورت تمایل می توانید با استفاده از چاقو یا کاتر روی نان ها نیز برش هایی ایجاد کنید تا زیباتر شوند. سپس خمیرهای آماده شده را با فاصله مناسب در سینی بچینید و روی آنها را نیز با استفاده از پلاستیک چرب شده بکشید تا حدود 1 ساعت دیگر نیز استراحت کنند.

 

5- پخت نان بروتچن آلمانی:

در آخرین مرحله از طرز تهیه نان بروتچن آلمانی، به پخت این نان خوشمزه می رسیم. زمانی که استراحت خمیرها کامل شد، باید فر را با دمای 180 درجه سانتیگراد روشن کنید تا چند دقیقه بماند و کاملا گرم شود و برای پخت نان ها آماده باشد.

در این مرحله سینی را داخل فر قرار دهید و حدود 30 دقیقه زمان دهید تا نان کاملا پخته شود. در صورت تمایل می توانید یک ظرف آب جوش نیز در فر قرار دهید تا از خشک شدن نان ها جلوگیری شود و بافت نرمی داشته باشند.

پس از پخت نان نیز آن را از فر خارج کرده و بگذارید تا خنک شود. سپس نان را بسته بندی کرده و برای غذاهای مختلف استفاده کنید و از خوردن این نان لذت ببرید.

 

طرز تهیه نان بروتچن آلمانی

 

جمع‌بندی مطالب

در این مقاله در مورد طرز تهیه نان بروتچن آلمانی صحبت کردیم و گفتیم که چطور می توانید با استفاده از مواد اولیه گفته شده با طی کردن مراحلی که گفتیم، به راحتی نان بروتچن آلمانی را در خانه خودتان تهیه کنید.

اگر به پخت نان و شیرینی علاقمند هستید و دوست دارید این کار را به صورت حرفه ای در خانه انجام دهید، به شما پیشنهاد می کنیم در دوره آموزشی پخت انواع نان حجیم شرکت کنید. تمام جلسات این دوره به صورت تصویری و همراه با ویدئوی کامل هستند و شما یاد می گیرید که چطور انواع مدلهای نان را در منزل درست کنید و حتی از راه درست کردن انواع نان حجیم، به درآمد بالا برسید.

امیدواریم این مقاله به شما کمک کرده باشد که بتوانید با  طرز تهیه نان بروتچن آلمانی آشنا شوید و بتوانید با استفاده از دستورالعمل گفته شده، نان بروتچن آلمانی خوشمزه و بی نظیری را تهیه کرده و میل کنید.

از اینکه تا انتهای این نوشته با ما همراه بودید از شما متشکریم و دعوت می کنیم سایر مقالات مانند روش پخت نان تافتون خانگی را در مجله تاندوری بخوانید و با انواع فینگرفود برای مهمانی عصرانه آشنا شوید.

برای شما