طرز تهیه پاستا را با صفر تا صد پاستا یاد بگیرید

شهبا شریفی
شهبا شریفی
| خواندن 7 دقیقه 20 تیر 1401
طرز تهیه پاستا را با صفر تا صد پاستا یاد بگیرید

طرز تهیه پاستا به‌دلیل محبوبیت این غذا در کافه‌ها و رستوران‌ها، سوال افراد زیادی است. احتمالاً شما هم به‌دنبال دستور پخت پاستا در خانه هستید. بعضی از انواع غذاها وجود دارند که در یک کشور یا حداکثر در یک منطقه دارای طرفدارانی هستند و به‌عنوان غذاهای محلی شناخته می‌شوند. اما بعضی از مواد غذایی تقریباً در تمامی دنیا طرفدار دارند و با تغییر در ترکیب مواد یا روش پخت، در هر کشوری می‌توانید نمونه‌ای از آن‌ها را پیدا کنید.

پاستاها از این دست غذاها هستند که شما می‌توانید تقریباً در تمامی دنیا، نوع مورد پسند خود را با کمی تفاوت پیدا کنید. امروزه پاستاهای مختلفی وجود دارند که نمی‌توان به‌راحتی تعداد آن‌ها را شمرد. پاستا این قابلیت را دارد تا با مواد اولیه متفاوتی مخلوط شود و با کمی تغییر طرز تهیه، به یک غذای متفاوت تبدیل شده و رضایت شما را از مزه‌کردن آن با تنوع فراوان هدیه دهد.

در این مطلب سعی می‌کنیم چند مورد از طرز تهیه پاستای متنوع را به شما ارائه کنیم. برای آموزش‌های بیشتر در این زمینه می‌توانید  اپلیکیشن تاندوری را نصب کنید و بهترین آموزش‌های روز مانند آموزش پاستا و فرش پاستا را مشاهده کنید.

طرز تهیه پاستا و صفر تا صد پاستا

انواع پاستای معروف را بیشتر بشناسیم

اولین پاستایی که همه ما با آن آشنا هستیم و بیشترمان آن را دوست داریم، ماکارونی است. ماکارونی یک نوع از خانواده پاستا به‌شمار می‌رود که در بیشتر مواقع گوشت چرخ‌کرده، پیاز و رب گوجه‌فرنگی از مواد اصلی در کنار آن است. پاستاهای دیگری همچون پاستا آلفردو، پاستا پنه و پنه  آلفردو از معروف‌ترین پاستاهای معروف در ایران هستند.

در ادامه به طرز تهیه چند مورد از پاستاهای خاص و خوشمزه می‌پردازیم. اگر شما هم به این غذای ایتالیایی علاقه‌مند هستید، تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه پاستا با مرغ

برای اینکه پاستاها را بهتر بشناسیم، بهتر است آن‌ها را بر اساس مواد غذایی اصلی آن‌ها تقسیم کنیم. در ادامه یکی از پاستاهایی را که می‌توانید با مرغ تهیه کنید توضیح خواهیم داد.

پاستا کاربونارا با مرغ

این نوع از خانواده پاستا منبعی برای کربوهیدرات است که با سینه مرغ تهیه می‌شود. شما می‌توانید با صرف‌کردن زمان کمی این غذا را آماده کنید و پس از گذشت تقریباً نیم‌ساعت، از خوردن این پاستا لذت ببرید. به یاد داشته باشید که در این طرز تهیه پاستا، وعده غذایی مناسب برای ۴ نفر در نظر گرفته می‌شود.

مواد غذایی که نیاز دارید شامل فتوچینی به میزان ۳۴۰ گرم، ۴ برش از بیکن، ۳ عدد حبه سیر، سینه مرغ به میزان  ۲۵۰ گرم، ۴ عدد تخم مرغ، پنیر پارمزان به اندازه سه چهارم فنجان، جعفری به اندازه یک سوم فنجان و نمک و فلفل سیاه است. به یاد داشته باشید که سیر، سینه مرغ و جعفری را به صورت مجزا خرد کرده و برای تهیه پاستا کاربونارا مرغ آماده شوید.

اگر به سوسیس و کالباس خانگی علاقه‌مند هستید، در خانه آموزش سوسیس و کالباس ببینید و پاستا کاربونارا بپزید.

مراحل طرز تهیه پاستا کاربونارا با مرغ

پیشنهاد می‌کنیم ابتدا یک دور مراحل را مرور کنید و به ذهن خودتان بسپارید، سپس مواد اولیه را آماده کنید و دوباره این مطلب را جلوی خود قرار داده و مرحله به مرحله پیش بروید.

  • در اولین گام باید پاستای خود را بپزید. برای این کار سعی کنید از قابلمه بزرگی استفاده کنید تا پاستاها بهتر پخته شوند. آب را جوش بیآورید و به آن کمی نمک اضافه کنید. حالا وقت اضافه کردن پاستا است. اگر روی بسته بندی را دقت کنید، نحوه پخت پاستا را توضیح داد است. به یاد داشته باشید که قبل از آبکش کردن پاستا، یک فنجان را تا نیمه از آب پاستا پر کنید و نگهدارید تا بعدا از آن استفاده کنیم.
  • تا پاستای شما پخته می‌شود، زمان را از دست ندهید و در یک تابه مناسب، بیکن‌های خود را حدود پنج دقیقه سرخ کرده و آماده کنید. بهتر است از یک ماهیتابه بزرگ برای این کار استفاده کنید چون بعدا همه مواد به آن اضافه خواهد شد. پس از سرخ شدن بیکن، ماهیتابه خود را نشویید و پس از برداشتن بیکن، سینه مرغ خرد شده را در همان ظرف بریزید تا مرغ طعم بیکن را به خود بگیرد.

پاستا کاربونا و طرز تهیه پاستا

ادامه طرز تهیه پاستا کاربونارا با مرغ

اضافه کردن نمک و روغن به مرغ را فراموش نکنید و آنها را به خوبی سرخ کنید. یادتان باشد مرغی خوب سرخ شده است که هیچ قسمتی از آن به رنگ صورتی نباشد.

  • پس از اینکه مرغ آماده شد، زیر شعله را کم کنید و بیکن و همچنین پاستای پخته شده را به مرغ اضافه کنید.
  • تخم مرغ‌ها را در داخل ظرف یا کاسه‌ای بریزید و بهم بزنید. سپس مقداری از پنیر پارمزان و جعفری که هر دو خرد شده‌اند را به تخم مرغ اضافه کنید و به اندازه مورد دلخواه خودتان، نمک و فلفل سیاه اضافه کنید. مخلوط خود را کامل هم بزنید تا یک دست بشود.
  • مخلوط تخم مرغ را بر روی پاستای خود بریزید تا یک لایه تشکیل شود و کمی آب پاستا که در ابتدا کنار گذاشته بودید را به آن اضافه کنید تا سس خامه‌ای شکلی آماده شود.
  • وعده غذایی شما برای ۴ نفر آماده است. پنیر پارمزان و جعفری که باقی مانده است را بر روی پاستای خود بریزید و سپس از خوردن این پاستا لذت ببرید.

طرز تهیه پاستا با گوشت

به غیر از مرغ می‌توانید پاستای خود را با گوشت چرخ کرده نیز تهیه کنید. در ادامه طرز تهیه نمونه‌ای از این نوع وعده غذایی را آموزش خواهیم داد. البته محصولات تاندوری به شما کمک خواهد کرد که با انواع دیگر پاستا و طرز تهیه حرفه‌ای آنها و سایر غذاها نیز آشنا شوید.

پاستا با گوشت قلقلی

گوشت قلقلی که به آن کوفته گنجشکی هم می‌گوییم، می‌تواند طعم خوبی به پاستای شما بدهد. برای این پخت و آماده‌کردن این غذا برای 4 نفر، تقریباً به یک ساعت زمان نیاز دارید. حتماً می‌دانید که اسپاگتی نوعی از پاستا است که در این غذا از آن استفاده خواهیم کرد. مواد اصلی مورد نیاز برای اسپاگتی با گوشت کوفته قلقلی شامل اسپاگتی و گوشت گوساله چرخ‌کرده هر کدام به مقدار ۴۵۰ گرم است.

در کنار این دو مورد آرد سوخاری به اندازه یک سوم یک فنجان و سبزی جعفری خیلی خرد شده و پنیر پارمزان هرکدام به میزان یک چهارم یک فنجان و یک دانه تخم مرغ، ۲ عدد سیر، گوجه فرنگی که له کرده باشید به وزن ۸۰۰ گرم، پیاز ریز شده به اندازه نیمی از یک فنجان، یک برگ مو و در نهایت فلفل سیاه، نمک و فلفل قرمز نیاز خواهید داشت.

مراحل طرز تهیه پاستا با کوفته قلقلی

  • برای تهیه این نوع پاستا، ابتدا اسپاگتی را طبق دستوری که روی بسته آن نوشته شده در یک قابلمه که آب را در آن جوشانده و نمک به آن اضافه کرده‌اید آماده کرده و آبکش کنید.
  • گوشت گوساله را چرخ کرده و با آرد سوخاری، سبزی جعفری که کامل خرد کرده‌اید، پنیر پارمزان، تخم مرغ، سیر خرد شده، نمک و فلفل قرمز را اضافه کنید. به یاد داشته باشید که فلفل قرمز برای تندشدن این اسپاگتی استفاده می‌شود. اگر علاقه‌ای به غذاهای تند ندارید، می‌توانید از ریختن آن خودداری کنید.
  • گوشت چرخ کرده‌ای که با سایر مواد کاملاً مخلوط کرده‌اید را می‌توانید به ۱۶ کوفته کوچک قلقلی تبدیل کنید. هرچند که شما می‌توانید قلقلی‌های بزرگ‌تر یا کوچک‌تری را درست کنید، اما این اندازه برای پاستای شما مناسب‌تر است.
  • در مرحله بعد، روغن زیتون را در یک قابلمه گرم کنید و کوفته‌های کوچک خود را در آن سرخ کنید. پس از کمی که از سرخ‌کردن گذشت، گوشت قلقلی خود را بچرخانید تا همه سطح گوشت کاملاً سرخ شود.

قسمت دوم پاستا با گوشت قلقلی

  • برای ادامه طرز تهیه پاستا، قلقلی‌ها را بیرون آورده و پیاز را در آن تفت بدهید. پیازها که نرم شدند، وقت اضافه‌کردن گوجه‌فرنگی و برگ مو است. کمی نمک و فلفل سیاه یا قرمز را برای طعم‌دهی به این مواد اضافه کنید. قبل از این‌که مواد شما به جوش برسند، قلقلی‌ها را اضافه کنید و در قابلمه را بزنید تا مواد به‌صورت کامل با هم پخته شوند. این کار حدود ده دقیقه زمان لازم دارد. پس از این مرحله، شما یک سس غلیظ در اطراف کوفته‌های کوچک خود دارید.
  • پس از این مرحله می‌توانید اسپاگتی خود را با گوشت‌های قلقلی خود در ظرف پذیرایی سرو کرده و سس را بر روی آن بریزید. برای آخرین گام، پنیر پارمزان را بر روی غذای خود بریزید و از خوردن این غذای خوشمزه لذت ببرید.

نتیجه‌گیری

در این مطلب با دو غذای خوشمزه و متفاوت که می‌توانید با انواع طرز تهیه پاستا آماده کنید آشنا شدیم. همان‌طورکه گفته شد، ماکارونی و اسپاگتی هم از اعضای خانواده پاستا هستند که می‌توانید آن‌ها را با مواد غذایی مختلفی ترکیب کرده و تنوع غذایی زیادی را به دست بیاورید.

هرچند که در این مطلب، دو نوع پاستا با گوشت و مرغ را به شما آموزش دادیم، اما اگر به غذاهای دریایی علاقه دارید، به یاد داشته باشید که پاستا را می‌توانید با مواد غذایی دریایی مثل میگو هم تهیه کنید. به‌عنوان مثال، فتوچینی میگو با کلم بروکلی نمونه خوبی از این نوع پاستاها است.

حتی اگر می‌خواهید یک غذای کاملا گیاهی داشته باشید هم انواعی از غذاهای پاستا را می‌توانید با سبزیجات آماده کرده و میل کنید. همچنین یکی دیگر از خوشمزه‌ترین آیتم‌هایی که می‌توانید سر سفره مهمانی‌ها و مجالس داشته باشید، فینگرفود ایرانی و انواع فینگرفود ساده است که می‌توان در انواع گیاهی و وگان آماده کرد.

پاستا پومودورو و پاستا با سس آلفردو، نمونه‌های خوشمزه‌ای از این پاستاها هستند. اگر علاقه دارید که آموزش‌های بیشتری در رابطه با طرز تهیه پاستا داشته باشید، به وب‌سایت تاندوری سر بزنید و بین آموزش‌های متنوع و حرفه‌ای، آموزش موردعلاقه خود را تهیه کنید. هم‌چنین درصورتی‌که به یادگیری ترفندها و تکنیک‌های آشپزی و قنادی علاقه دارید، پیج اینستاگرام تاندوری را دنبال کنید و با جدیدترین فوت‌وفن‌های آشپزی و قنادی در خانه آشنا شوید.

پیشنهاد می‌کنیم مطالب زیر را هم مطالعه کنید:

بهترین روش‌های نگهداری از مواد غذایی در یخچال و فریزر

چرا مشاغل خانگی پرطرفدار هستند؟

این اشتباهات را در کسب‌وکارتان انجام ندهید!

برای شما