طرز تهیه پیتزا با سوسیس تند

فهیمه شریفی
فهیمه شریفی
| خواندن 6 دقیقه 28 فروردین 1402
طرز تهیه پیتزا با سوسیس تند

پیتزا یکی از غذاهایی است که از کشور ایتالیا به کل دنیا صادر شده است و توانسته جای خود را در میان تمامی مردم دنیا باز کند. نمی توان کسی را پیدا کرد که عاشق انواع غذاها باشد و پیتزا را دوست نداشته باشد! پرطرفدار بودن پیتزا باعث شده است که انواع مدل‌های پیتزا متناسب با سلیقه های مختلف به وجود بیاید.

افراد زیادی در دنیا وجود دارند که عاشق غذاهای تند هستند و دلشان می‌خواهد که حتی غذایی مانند پیتزا را نیز به‌صورت تند آماده کرده و میل کنند. برای چنین افرادی معمولاً پیتزاهایی مانند پیتزای پپرونی بسیار خوشایند و مناسب هستند و رضایت این افراد را جلب می‌کند.

اما در این مقاله، می‌خواهیم به‌جای پیتزای پپرونی، نوع دیگری از پیتزای تند را به شما آموزش بدهیم که پیتزا با سوسیس تند نام دارد. این پیتزا همان‌طور که از نامش پیداست با استفاده از سوسیس تند تهیه می‌شود و می‌توانید به میزان دلخواه خودتان سوسیس به آن اضافه کنید تا تندی آن بیشتر یا کمتر شود.

در این مقاله به شما می‌گوییم که چطور چنین پیتزایی را آماده کرده و آن را در خانه خودتان درست کنید و در نهایت با دوستان و عزیزانتان میل کنید. اگر به دنبال یادگیری طرز تهیه پیتزا با سوسیس تند هستید و دوست دارید که این غذای خوشمزه را خودتان تهیه کرده و از آن لذت ببرید، از شما دعوت می‌کنیم تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید. برای یادگیری سایر روش‌های پخت پیتزا نیز می‌توانید در دوره آموزشی پخت انواع پیتزا در سایت تاندوری شرکت کنید تا بتوانید مانند سرآشپزهای حرفه‌ای پیتزا درست کنید.

پیتزا با سوسیس تند

طرز تهیه پیتزا با سوسیس تند

برای اینکه بتوانید پیتزا با سوسیس تند را تهیه کنید، ابتدا باید مواد اولیه این غذای خوشمزه را آماده کنید که در ادامه، با این مواد اولیه آشنا خواهید شد. دقت کنید که این مقدار مواد برای تهیه 4 عدد پیتزای دونفره مناسب است و در کل برای 8 نفر کافی خواهد بود؛ اما اگر تعداد شما کمتر یا بیشتر است، می‌توانید میزان مواد را به‌صورت متناسب کم‌ و زیاد کنید تا در نهایت بتوانید مقدار مناسبی از پیتزا با سوسیس تند را تهیه کرده و نوش‌جان کنید.

همچنین زمان تقریبی آماده‌سازی و پخت این پیتزا، 15 دقیقه است و می‌توانید در این مدت‌ زمان کم، پیتزا را کاملاً آماده کرده و پخت آن را انجام دهید؛ بنابراین می‌توانید برنامه‌ریزی خودتان را بر اساس این زمان بهتر و راحت‌تر انجام دهید.

 

پیتزا با سوسیس تند

 

مواد لازم برای تهیه پیتزا با سوسیس تند:

  • 900 گرم خمیر پیتزا که به شکل 4 توپ خمیری برای 4 پیتزا آماده شده باشد
  • 1 فنجان سس مارینارا یا گوجه‌فرنگی
  • 450 گرم پنیر موزارلا رنده شده
  • 240 گرم سوسیس تند ایتالیایی
  • 2 قاشق‌چای خوری فلفل قرمز
  • 1 برگ ریحان تازه برای تزیین
  • آرد به مقدار لازم

 

مواد لازم برای سس تند:

  • یک‌چهارم فنجان عسل
  • 1 قاشق غذاخوری سس تند
  • نصف قاشق‌ چای خوری فلفل قرمز

 

طرز تهیه پیتزا با سوسیس تند

 

طرز تهیه پیتزا با سوسیس تند

حالا که مواد اولیه پیتزا با سوسیس تند را آماده کرده‌اید، آماده هستید که برای تهیه این غذای خوشمزه اقدام کنید. دقت کنید که اگرچه زمان کمی برای پخت این غذا موردنیاز است، اما مرحله‌به‌مرحله تمامی کارها را انجام دهید و لایه‌های پیتزا را به ترتیب بچینید تا بتوانید در نهایت پیتزای خوشمزه و لذیذی را تهیه کنید.

همچنین اگر به‌اندازه مواد اولیه‌ای که گفته شده است نیاز به فلفل ندارید و تندی بیش از حد را دوست ندارید، می‌توانید مقدار فلفل قرمز را کمتر کنید تا در نهایت بتوانید مزه ملایم‌تری را به پیتزا بدهید.

 

مرحله اول:

اولین مرحله برای تهیه پیتزا با سوسیس تند، این است که اگر خمیر شما در یخچال گذاشته شده است، یک ساعت قبل از اینکه بخواهید پیتزا را درست کنید آن را از یخچال خارج کنید تا در دمای محیط قرار گرفته و به‌راحتی فرم داده شود.

 

مرحله دوم:

در مرحله دوم، نیاز است که خمیر را به ۴ توپ یکسان تقسیم کنید و بگذارید در دمای اتاق بماند تا کار با آنها راحت‌تر شود. سپس خمیر را با پلاستیک بپوشانید تا خشک نشود.

اگر خمیر در یخچال نبود، درست قبل از فرم‌دادن، خمیر را به ۴ توپ تقسیم کنید و سپس کار روی آن را آغاز کنید.

 

مرحله سوم:

سومین مرحله از طرز تهیه پیتزا با سوسیس تند، این است که فر را با دمای 260 درجه سانتیگراد روشن کنید تا کاملاً گرم شود و همچنین یک ظرف مناسب برای پیتزا را در آن قرار دهید تا ظرف نیز به‌خوبی گرم شده و هم‌دمای فر باشد.

فر و ظرف را در حین آماده‌ شدن مواد پیتزا روشن کنید تا حداقل 10 الی 15 دقیقه فرایند گرم‌ شدن آن طول بکشد.

 

مرحله چهارم:

در چهارمین مرحله از تهیه پیتزا با سوسیس تند، برای تهیه سس تند این پیتزا، ابتدا عسل را در یک کاسه قابل‌استفاده در مایکروویو بریزید و به مدت ۱۰ ثانیه حرارت دهید تا شل شده و به‌راحتی قابل هم زدن باشد. سپس سس تند و تکه‌های فلفل قرمز را اضافه کرده و هم بزنید تا کاملاً مخلوط شوند و بتوانید سس را برای سرو آماده کنید.

 

مرحله پنجم:

در مرحله پنجم باید خمیر را پهن کنید تا بتوانید شکل پیتزا را به آن بدهید. روی یک سطح مناسب مقداری آرد بپاشید و یک توپ خمیر را روی آن قرار دهید و با دست پهن کنید. سپس با وردنه خمیر را باز کنید تا به شکل یک دایره ۲۸ سانتیمتری در بیاید؛ به‌ طوری‌ که ضخامت خمیر خیلی نازک باشد و بعد از پخت بتوانید مزه پیتزا را به‌خوبی حس کنید.

 

مرحله ششم:

در مرحله ششم، روی خمیر پیتزا چند قاشق غذاخوری سس مارینارا یا گوجه‌فرنگی بمالید و در صورت تمایل یک قاشق غذاخوری از سس تند عسلی نیز به آن اضافه کنید و تمام سطح خمیر را پوشش دهید.

البته دقت کنید که از اطراف خمیر حدوداً 1 سانتی‌متر فاصله بگذارید تا در صورت نیاز بتوانید آن را تا بزنید و دور پیتزا ضخیم‌تر شده و مزه جذاب‌تری داشته باشد.

 

مرحله هفتم:

مرحله هفتم این است که با ۱۲۰ گرم پنیر و ۶۰ گرم سوسیس تند، روی پیتزا را دیزاین کرده و به‌صورت کامل پوشش دهید. سوسیس را حتماً به شکل نگین‌های ریز در آورید تا زود بپزند. تکه‌های فلفل قرمز و کمی نمک و فلفل را روی سوسیس‌ها بپاشید و روی آنها پنیر پیتزا بریزید. البته همان‌طور که گفتیم می‌توانید مقدار فلفل قرمز و تکه‌های فلفل را بر اساس سلیقه خودتان کم‌ و زیاد کنید.

 

مرحله هشتم:

حالا که پیتزا را کاملاً آماده کرده‌اید و آماده رفتن به داخل فر است، باید پیتزا را روی ظرف پیتزا که از قبل گرم کرده‌اید قرار دهید و به مدت ۸ تا ۱۰ دقیقه بپزید تا خمیر آن ترد و طلایی شود و سوسیس پیتزا نیز به‌صورت کامل بپزد.

 

مرحله نهم:

وقتی پیتزای اول در حال پخت است پیتزاهای بعدی را به همین شکل درست کنید و آنها را آماده بگذارید تا به‌محض آماده‌ شدن پیتزای اول، بتوانید بقیه را در داخل فر بگذارید و آنها را نیز آماده کنید.

 

مرحله دهم:

پیتزای پخته شده را از فر خارج کرده و بگذارید کمی خنک شود. سپس روی آن ریحان تازه بچینید و برش بزنید و همراه با سس تند عسلی سرو کنید. البته در صورت نیاز می‌توانید از سس‌های تند موجود در بازار نیز استفاده کنید تا لذت بیشتری از پیتزای خود ببرید.

 

تهیه سوسیس و کالباس خانگی

 

آموزش درست کردن انواع سوسیس و کالباس خانگی در تاندوری

یکی از کارهای عالی برای درست کردن انواع سوسیس و کالباس سالم و مقوی این است که طرز تهیه سوسیس و کالباس خانگی را یاد بگیرید و خودتان در منزل، این غذاها را با استفاده از مواد اولیه سالم درست کنید. در دوره آموزش سوسیس و کالباس خانگی، شما با روش درست کردن انواع مدل‌های سوسیس و کالباس آشنا خواهید شد و می‌توانید خودتان شروع به تهیه سوسیس و کالباس خانگی کنید.

همچنین با شرکت در دوره آموزش سوسیس ملل، شما با مدل‌های جذاب سوسیس مانند سوسیس چوریتسو و سوسیس چیکن پستو آشنا خواهید شد که بسیار خوشمزه و خاص هستند. پس از یادگیری این موارد، می‌توانید برای دیگران نیز سوسیس و کالباس خانگی درست کرده و از این راه، کسب درآمد کنید.

جمع‌بندی مطالب

در این مقاله در مورد طرز تهیه پیتزا با سوسیس تند صحبت کردیم و گفتیم که چطور می‌توانید با استفاده از مواد اولیه‌ای ساده و تند، پیتزا با سوسیس تند را تهیه کرده و آن را به همراه خانواده یا عزیزان خود میل کنید.

امیدواریم این مقاله به شما کمک کرده باشد که بتوانید با طرز تهیه پیتزا با سوسیس تند آشنا شوید و این غذای خوشمزه را به‌راحتی در خانه خودتان تهیه کرده و از خوردن آن لذت ببرید.

از اینکه تا انتهای این نوشته با ما همراه بودید از شما متشکریم و دعوت می‌کنیم سایر مقالات مانند ایده‌های جالب برای درست کردن سینی مزه را در مجله تاندوری بخوانید و با طرز تهیه سوسیس رولی با خمیر کروسان آشنا شوید.

برای شما