طرز تهیه کلوچه سیب و دارچین

فهیمه شریفی
فهیمه شریفی
| خواندن 4 دقیقه 10 فروردین 1402
طرز تهیه کلوچه سیب و دارچین

اگر به دنبال یک عصرانه خوشمزه و مقوی برای اعضای خانواده خود هستید، می توانید کلوچه سیب و دارچین را به راحتی در منزل درست کرده و آن را برای عزیزانتان سرو کنید. طرز تهیه کلوچه سیب و گلابی بسیار راحت است و شما می توانید خیلی سریع این کوکی های خوشمزه را درست کنید. برای تهیه این مدل کلوچه، از سیب، گردو و پودر دارچین استفاده می شود که حضور این ترکیبات، عطر و بوی بسیار خوبی به این کلوچه می دهد.

بعد از یادگیری طرز تهیه کلوچه سیب و دارچین ، شما می توانید کلوچه سیب و دارچین را برای میان وعده مدرسه بچه ها درست کنید یا آن را برای عصرانه و مهمانی دورهمی خود آماده کنید. همچنین کلوچه سیب، گزینه بسیار خوبی برای وعده صبحانه است که به همراه یک لیوان شیر گرم و یک فنجان چای، حسابی می چسبد.

کلوچه سیب و دارچین، یک گزینه سالم و مقوی

وجود مواد اولیه سالم و مغذی برای طبخ این کلوچه، علاوه بر خوشمزه بودن این خوراکی، آن را جزو سالم ترین و مقوی ترین کلوچه ها نیز قرار داده است. ظاهر این کلوچه شبیه به کیک است که لبه های ترد و خوشمزه ای دارد. ترکیب طعم سیب و عطر دارچین در این کلوچه، شما را عاشق خود می کند. از همه مهمتر، سیب برای سلامتی انسان بسیار مفید است و به تقویت سیستم ایمنی بدن و شفاف شدن پوست صورت کمک می کند.

یکی از مزایای یادگیری کلوچه سیب و دارچین این است که در تمام روزهای سال شما می توانید میوه سیب را تهیه کرده و این خوراکی خوشمزه را درست کنید.

بسیاری از افراد، پس از خوردن کلوچه سیب، این شیرینی را از خوش طعم ترین و عالی ترین کلوچه هایی می دانند که می توان به همراه یک فنجان نوشیدنی میل کرد. پس بهتر است طرز تهیه کلوچه سیب و دارچین را یاد بگیرید و این نان مغزدار شیرین را برای عصرانه ها و میان وعده های خود درست کنید.

 

طرز تهیه کلوچه سیب و دارچین

 

مواد لازم برای درست کردن کلوچه سیب و دارچین

تخم مرغ   یک عدد

شکر   نصف لیوان

روغن مایع   یک سوم لیوان

ماست‏   یک سوم لیوان

آرد    ۲ لیوان

وانیل‏   یک چهارم قاشق چای خوری

بیکینگ پودر   ۱ قاشق مربا خوری

سیب   دو عدد

دارچین   به مقدار لازم

این مقدار مواد اولیه برای 4 نفر کافی است و شما می توانید مقدار این مواد را کمتر یا بیشتر کنید.

برای سرو کردن کلوچه های سیب، شما می توانید از مقداری کنجد یا گردو برای تزیین کلوچه ها استفاده کنید.

 

بیسکویت سیب و دارچین

 

طرز تهیه کلوچه سیب و دارچین

درست کردن کلوچه سیب دارچین خوشمزه، یک فرآیند ساده و لذیذ است که با اجرای مراحل زیر می توانید آن را به راحتی در خانه خود تهیه کنید.

مرحله اول:

ابتدا پوست سیب ها را جدا کرده و با قسمت درشت رنده، سیبها را رنده کنید. سیبهای رنده شده را درون یک تابه مناسب بریزید و شکر را به تابه اضافه کنید.

مرحله دوم:

تابه را روی حرارت ملایم قرار داده و تفت دهید تا شکر کاملا ذوب شده و آب داخل سیبها کاملا کشیده شود. سپس پودر دارچین را به تابه اضافه کرده و مخلوط کنید و تابه را از روی حرارت بردارید.

مرحله سوم:

اجازه دهید مواد میانی کلوچه کاملا خنک شود.

سپس تخم مرغ ها را به همراه شکر و وانیل درون یک کاسه مناسب بریزید و با دور تند همزن برقی به مدت ۵ تا ۷ دقیقه هم بزنید تا مخلوط تخم مرغ و شکر به رنگ کرم دربیاید و کش دار شود.

مرحله چهارم:

ماست و روغن مایع را به کاسه اضافه کنید و با کمک لیسک به خوبی مخلوط کنید. سپس آرد را به همراه بکینگ پودر درون الک ریخته و ۳ مرتبه الک کنید. سپس با کمک لیسک، مواد به صورت دورانی مخلوط کنید تا خمیر چسبنده ای به وجود بیاید.

مرحله پنجم:

روی کاسه را با سلفون یا کیسه فریزر بپوشانید و خمیر را به مدت ۱ ساعت درون یخچال استراحت دهید.

پس از گذشت این زمان، فر را با حرارت ۱۷۰ درجه سانتیگراد روشن کرده و کاملا گرم کنید.

مرحله ششم:

حالا دستهای خود را با مقداری روغن چرب کنید و به اندازه 50 گرم از چانه خمیر کلوچه را بردارید. سپس با کمک وردنه، چانه های خمیر را باز کنید. 1 قاشق چایخوری از مواد میانی کلوچه را داخل هر کدام از خمیرها بگذارید و با کمک دستهای خود، کلوچه ها را گرد کنید تا مواد میانی، به صورت کامل داخل خمیر پنهان شوند.

مرحله هفتم:

حالا باید یک کیسه فریزر تمیز را روی کلوچه های سیب قرار دهید و با کمک وردنه، کلوچه ها را پهن کنید. مخلوط زرده تخم مرغ و پودر دارچین را روی کلوچه ها بمالید و مقداری کنجد یا گردوی خرد شده را روی کلوچه های سیب بریزید.

مرحله هشتم:

سینی فر را با کاغذ روغنی بپوشانید و کلوچه ها را با فاصله در سینی فر بچینید. سینی را در طبقه وسط فر قرار دهید تا کلوچه ها به مدت ۲۰ تا ۲۵ دقیقه بپزند.

مرحله نهم:

پس از پایان مدت زمان پخت کلوچه های سیب، فر را خاموش کنید و کلوچه ها را بیرون بیاورید. اجازه دهید که کلوچه ها خنک شوند و سپس آنها را به همراه چای یا شیر گرم سرو کنید.

حالا که با طرز تهیه کلوچه سیب و دارچین آشنا شدید، لازم است بدانید که این کلوچه ها را باید در ظرفهای دربسته و در محیطی خنک نگه دارید.

 

کلوچه سیب و دارچین

 

جمع بندی مطالب

در این نوشته با طرز تهیه کلوچه سیب و دارچین آشنا شدید و مراحل اصلی پخت این کلوچه خوشمزه را یاد گرفتید.

اگر به پخت انواع کیک و شیرینی علاقه دارید و دوست دارید مدلهای جذاب و متنوع شیرینی و کیک را در منزل درست کنید، به شما پیشنهاد می کنیم که در دوره های آموزشی سایت تاندوری مانند دوره آموزش پخت انواع کوکی ترک دار شرکت کنید یا جلسات دوره جامع پخت انواع پای و کیک کارخانه ای را مشاهده کنید. با کمک دوره های کیک پزی و شیرینی پزی تاندوری، شما می توانید مانند افراد حرفه ای به پخت کیک و شیرینی بپردازید و حتی از این راه کسب درآمد کنید.

از اینکه تا انتهای این نوشته با ما همراه بودید از شما متشکریم و دعوت می کنیم سایر مقالات مانند روش درست کردن کوکی موزی با شکلات چیپسی را در مجله تاندوری مطالعه کنید و با طرز تهیه پای سیب آشنا شوید.

برای شما