معروف ترین آشپز دنیا و ایران

حدیث الیاسی
حدیث الیاسی
| خواندن 5 دقیقه 27 آذر 1401
معروف ترین آشپز دنیا و ایران

اگر به آشپزی علاقه زیادی داشته باشید، دوست دارید بدانید معروف‌ ترین آشپز دنیا چه فرد یا افرادی هستند و درباره آن افراد و تجربیاتشان بیشتر بدانید. حتما دقت کرده اید که در هر زمینه‌ای که علاقه و هدفی از سمت شما برای آن وجود دارد، یگ میل و گرایشی هم به شناخت افراد حرفه‌ای در آن زمینه شکل می‌گیرد.

یعنی شما دوست دارید مثلا بدانید بهترین فوتبالیست جهان کیست و از تجربیاتش که احتمالا در اینترنت زیاد درج شده است، استفاده کنید.

اصولا آشنایی با افراد برتر در هر زمینه‌ای کمک کننده است. مثال خیلی رایج آن کنکور سراسری است. همیشه افرادی که درگیر مساله‌ای مانند کنکور هستند، با رتبه‌های برتر رشته خود صحبت می‌کنند. رتبه‌های برتر نیز یکی از کارهایی که معمولا انجام می‌دهند، مشاوره است!

با توجه به این که یکی از اصلی‌ترین بخش‌های آموزشی آکادمی مهارت و خلاقیت تاندوری، آموزش آشپزی،کیک‌پزی و شیرینی‌پزی است و در زمینه شیرینی‌جات هر آیتم خوردنی و خوشمزه دیگر آموزش حرفه‌ای دارد، لازم دیدیم که در این مطلب از مجله تاندوری به معرفی معروف ترین آشپزهای جهان و همچنین ایران بپردازین و ببینیم این افراد در زندگی حرفه‌ای خود چه داستانی داشته اند.

 

همچنین با معرف یاین افراد شما می‌توانید درباره آن‌ها بیشتر بخوانید و حتی دوره‌های آنلاین این افراد را شرکت و به تجربه و مهارت خود اضافه کنید.

درصورتی که بخواهید انواع آموزش‌های کاربردی را در زمینه آشپزی یاد بگیرید و از مهارت خود برا یکسب درآمد استفاده کنید، دوره‌های آموزش آشپزی تاندوری، کامل‌ترین و باکیفیت‌ترین دوره‌های آموزش آنلاین آشپزی است.

در آکادمی مهارت و خلاقیت تاندوری، می‌توانید با هزینه‌ای بسیار مقرون به صرفه، هرآنچه که نیاز دارید را دریافت کنید و برای ورود به بازار کار یا راه‌اندازی کسب و کار خانگی خود آماده شوید.

 

معروف ترین آشپز دنیا

معروف ترین آشپز دنیا: گوردون رمزی (Gordon Ramsay)

گوردون رمزی در صدر معروف‌ترین سر‌آشپزهای دنیا قرار دارد. گوردون در تاریخ ۸ نوامبر ۱۹۶۶ در اسکاتلند متولد شد.

گوردون رمزی یکی از مشهور‌ترین سرآشپزهای تلویزیون و منتقد غذا است که همیشه عصبانی است؛ گوردون به خاطر سخنان تندش در برنامه تلویزیونی‌اش «آشپزخانه جهنم» به شهرت رسیده است.

این آشپز معروف دنیا، رستوران‌های مشهور و موفق زیادی دارد که معروف‌ترین آن‌ها رستوران گوردون رمزی در شهر چلسی است که از سال ۲۰۰۱ تابه‌حال سه ستاره میشلن دریافت کرده است.

او درمجموع در حرفه‌ی خود ۱۶ ستاره میشلن دریافت کرده است که گرفتن یکی از این ستاره‌ها آرزوی خیلی از سرآشپزهای بزرگ دنیاست. گوردون به خاطر استعداد و علاقه زیاد به آشپزی، در برنامه‌های تلویزیونی زیادی شرکت کرده و توانسته یکی از معروف‌ترین آشپزهای جهان شود.

این برنامه‌های آشپزی چنان محبوبیت و موفقیتی داشته که رمزی میزبان چندین برنامه دیگر ازجمله کابوس‌های آشپزخانه، استاد آشپز و اف ورد بوده است. در سال 2019، گوردون رمزی سی و پنجمین سلبریتی پردرآمد جهان معرفی شد.

گوردن رمزی؛ معروف ترین آشپز دنیا

گوردن رمزی؛ معروف ترین آشپز دنیا

درس‌های موفقیت گوردن رمزی

گوردون رمزی: از معروف ترین آشپزهای دنیا، متخصص احیای رستورانهای ورشکسته و کسب‌وکارهای بحران زده است. بنابراین گوردون در گام اول و با بهره گیری از اصول روانشناسی نگرش و روانشناسی مثبت نگر، تلاش میکند تا اشتیاق و شور روانی صاحبان رستوران را احیا کند.

 

نوبت به تنظیم منو و فهرست غذایی و به عبارتی محصولات یک کسب و کار میرسد. این فهرست باید علاوه بر گیرایی، با مفهوم و بازار هدف رستوران، فضای آن، انتظارات مشتریان و ظرفیت پخت و پز هماهنگ باشد و به رشد رونق کسب کارمان بیانجامد.
او به عنوان نمونه رستوران هندی را مثال میزند که بیش از ١۵٠ نوع غذا عرضه میکند، درصورتى که طبق نظر او این منو باید به حداکثر ١٢ غذا محدود شود. محدود بودن منو نه تنها انتخاب مشتری را تسریع کرده و آن را سهل میکند، بلکه تأمین مایحتاج و آماده سازی غذا را سرعت میبخشد و نتیجه آن کاهش هزینه ها، افزایش کیفیت و سرعت خدمت رسانی است که معنای آن سودآوری بالاتر است.

معروف ترین آشپز دنیا: گای فیری (vcxd)

ای فیری سرآشپز معروف آمریکایی با توجه به تعداد جستجوها در گوگل، دومین سرآشپز محبوب جهان در سال 2022 است.

این سرآشپز محبوب و معروف صاحب سه رستوران در کالیفرنیا است. گای فیری به دلیل استعداد آشپزی بی‌نظیری که دارد، در اکثر شبکه‌های آشپزی تلویزیون حضور دارد.

اگر به برنامه‌های تلویزیونی علاقه داشته باشید ۷۵% امکان دارد در شبکه‌های پخت غذا آمریکایی برنامه او را ببینید. این سرآشپز حرفه‌ای به خاطر پوشیدن پیراهن‌های بولینگ، عینک آفتابی Oakley و مدل مو خاص خود معروف است.

گای فیری فقط معروف ترین آشپز دنیا نیست، بلکه مجری برنامه و نویسنده هم هست؛ او علاوه بر کارهای تلویزیونی خود چندین کتاب آشپزی نوشته است. به دلیل قرارداد 80 میلیون دلاری با گای فیری توسط Food Network او به پردرآمدترین سرآشپز تلویزیون تبدیل شد. قرارداد جدید در سال 2021 با مدت‌زمان سه ساله امضا شده است.

گای فیری؛ معروف ترین آشپز در دنیا

گای فیری؛ معروف ترین آشپز در دنیا

روند کاری گای فیری چگونه طی شد؟

ارتباط اولیه گای فیری یکی از معروف ترین آشپزهای دنیا با غذا، زمانی بود که او در مدرسه ابتدایی در Ferndale تحصیل می کرد. در آن زمان، او یک سبد خرید چوب شور به نام “سبد چوب شور عالی” داشت. گای همچنین در چندین رستوران ظروف می‌شست تا پول کافی برای رفتن به فرانسه برای تحصیل پس انداز کند.

قبل از اینکه گای برای شرکت در کالج در لاس وگاس برود، در رستورانی در مسافرخانه Red Lion، Eureka، کالیفرنیا کار می کرد.

اندکی پس از فارغ التحصیلی از کالج، گای به عنوان مدیر پارکرز فانوس، رستوران استوفر، واقع در لانگ بیچ، کالیفرنیا، کار کرد. پس از گذراندن سه سال در بخش جنوبی کالیفرنیا، گای مدیر منطقه لوئیز تراتوریا شد. او مسئول آموزش و استخدام برای رستوران ها در شش مکان اصلی بود.

معروف‌ ترین آشپز ایران

سامان گلریز

اگر از بحث معروف ترین آشپز دنیا عبور کنیم می‌توانیم بپردازیم به اینکه در ایران معروف‌ترین سرآشپز چه کسی می‌تواند باشد؟ اگر تنها کمی به آشپزی علاقه داشته باشید، حتی اگر اصلا هم علاقه‌ای نداشته باشید، نام سامان گلریز برای اغلب ایرانیان شناخته شده است. برنامه‌های سامان گلریز و مدل خاص آموزش آشپزی و اجرای برنامه او را هر فردی حداقل یکبار در زندگی دیده است.
سامان گلریز اپیزودهای آموزش آشپزی زیادی در شبکه‌های مختلف صدا و سیمای جمهوری اسلامی داشته است.

این آشپز معروف ایرانی علاوه بر ایران، یک آشپز بین المللی نیز محسوب می‌شود و می‌توان از نام او به عنوام معروف‌ترین سرۀشپز حال حاضر یاد کرد.

سامان گلریز (زاده اردیبهشت ۱۳۵۰ در خرمشهر) آشپز و عکاس ایرانی است از‌ مهم ترین برنامه تلویزیونی آشپزی وی برنامه بهونه از شبکه سه سیما است. او ابتدا در رشته عکاسی فارغ‌التحصیل شد؛ ولی بعدها موفق به کسب مدرک آشپزی بین‌المللی از دانشگاه استارکلاید انگلستان شد.

سامان گلریز؛ معروف‌ ترین آشپز ایران

سامان گلریز؛ معروف‌ ترین آشپز ایران

جالب است بدانید سامان گلریز اولین فودکورت ایران به نام جام جم را تاسیس کرد!

سایر مطالب پیشنهادی مجله تاندوری:

داستان برند کی اف سی (KFC) جذاب‌ترین مرغ سوخاری جهان

داستان شکل‌گیری برگرکینگ؛ فست فود شماره 2 دنیا

تاریخچه برند کوکاکولا؛ برند اول نوشابه در جهان

برای شما