چرا مشاغل خانگی پرطرفدار هستند؟

شهبا شریفی
شهبا شریفی
| خواندن 4 دقیقه 10 تیر 1401
چرا مشاغل خانگی پرطرفدار هستند؟

در این مطلب قصد داریم تا ببینیم چرا مشاغل خانگی پرطرفدار هستند و افراد زیادی به دنبال کسب درآمد در خانه  بوده و تمایل بالایی به راه‌اندازی شغل مستقل دارند. مشاغل خانگی، مشاغلی هستند که توسط یکی یا چند نفر از اعضای خانواده در فضای منزل ایجاد شده و منجر به ارائه کالا و یا خدمات قابل عرضه در بیرون از خانه می‌شوند.

شما می‌توانید کسب‌وکار خود را در منزل ایجاد کنید و یا در همان محیط منزل، بدون این‌که نیازی به بیرون رفتن داشته باشید، برای کارفرماهای مختلفی کار کنید. کسب‌وکارهای آنلاین، فروش اینترنتی و فریلنسری یا همان آزادکاری، سه شکل عمده از مشاغل خانگی امروزی هستند.

جالب‌تر این‌که بدون نیاز به هزینه‌های گزاف اجاره مغازه یا تبلیغات گران‌قیمت، به‌راحتی می‌توان کسب درآمد آنلاین را تجربه کرد. این موضوع به‌لطف ابزارهای مختلفی مانند اینستاگرام و وب‌سایت‌ها امکان‌پذیر شده است. اگر به‌دنبال منبع درآمد اینترنتی هستید، تا انتهای این متن همراه ما باشید.

چرا مشاغل خانگی پرطرفدار هستند: بررسی دلایل

مشاغلی که در محیط خانه انجام می‌شوند، می‌توانند به همان اندازه مشاغل سنتی، درآمد‌زا باشند. علاوه بر این، اگر شما به هر دلیلی نمی‌توانید یا نمی‌خواهید ساعت‌های طولانی بیرون از منزل باشید، این‌گونه از شغل‌ها برای‌تان کاملاً ایده‌آل هستند. در ادامه برخی دیگر از این مزایا را بررسی می‌کنیم:

آزادی شخصی بیشتر

اگر هر روز ساعت‌ها از وقت خود را ترافیک سپری می‌کنید تا به محل کار برسید، انتخاب مشاغل خانگی می‌تواند راه‌حل خوبی برای از بین بردن از این مشکل باشد. برخی از مهم‌ترین و پررنگ‌ترین مزیت‌های راه‌اندازی یک کسب‌ وکار خانگی، آزادی بیشتر و بازیابی زمان از دست‌رفته است.

وقتی کسب ‌وکاری را از خانه‌ دنبال کنید، زمان‌های اضافی بیشتری برای به دست گرفتن کنترل زندگی شخصی‌تان در اختیار خواهید داشت. تنها ویژگی‌هایی که برای راه‌انداختن یک کسب‌وکار در منزل نیاز دارید، انگیزه شخصی، نظم و انضباط و مهارت‌های مدیریت زمان است.

چرا مشاغل خانگی پرطرفدار هستند: درآمد مناسب

این یک اصل ساده است که هر چه سخت تر کار کنید، می توانید پول بیشتری به دست آورید. این موضوع در مشاغل خانگی، عینیت بیشتری پیدا می‌کند. در مشاغل پر درآمد خانگی، پتانسیل درآمد شما به طور مستقیم با عملکرد شما متناسب است. بنابراین لازم نیست منتظر افزایش حقوق یا ارتقاء باشید. اگر صاحب کسب‌وکار خودتان باشید، سخت‌تر کار می‌کنید و بیشتر تولید می کنید. همچنین در هزینه بنزین و غذا صرفه جویی خواهید کرد. تهیه ناهار در خانه مقرون به صرفه‌تر است و می‌توانید هر وقت که خسته شدید، استراحت کنید.

ریسک کمتر

برای راه‌اندازی شغل مستقل خود، مجبور نیستید هزینه اجاره محل کسب را پرداخت کنید. راه‌اندازی یک کسب‌وکار در خانه نسبت به یک کسب‌وکار مستقل، پول نقد بسیار کمتری برای یک شروع موفق نیاز دارد.

در جواب این سوال که چرا مشاغل خانگی پرطرفدار هستند، یکی دیگر از پاسخ‌ها این است که هنگامی که کسب‌وکار شما ایجاد شد، نگهداری آن ارزان‌تر و آسان‌تر از داشتن یک دفتر یا مغازه است؛ بنابراین اضطراب پرداخت اجاره و هزینه‌های متفرقه محل درآمدزایی‌تان را ندارید.

مزایای مالیاتی مشاغل خانگی

وقتی با ایجاد یک کسب‌وکار خانگی در خانه کار می‌کنید، احتمالاً نیازی به دادن مالیات نخواهید داشت. البته این قوانین در ایران در حال به‌روزرسانی هستند؛ اما باز هم میزان پرداخت مالیات شما بسیار کمتر از زمانی است که یک دفتر، شرکت یا مغازه دارید.

زمان بیشتر برای دوستان و خانواده

این مزیت به‌ویژه برای والدین، کودکان کم‌سن و یا مدرسه‌ای مهم است. اگر در خانه کار کنید، می‌توانید هم‌زمان مراقب کودک نوپا یا نوزاد خود هم باشید و حتی کودکان خود را به مدرسه ببرید و در بیشتر روزها، هنگام بازگشت آن‌ها در خانه باشید.

همچنین، اگر فردی در خانواده شما بیمار باشد، ارائه خدمات مراقبتی با روش درآمدزایی از خانه، آسان‌تر است. به‌طور کلی می‌توانید رفاه اقتصادی و آرامش در خانه را کنار یک‌دیگر تجربه کنید و ساعات بیشتری را در کنار خانواده لذت ببرید.

چرا مشاغل خانگی پرطرفدار هستند: استرس کمتر

کم شدن استرس یکی از دلایل تمایل بسیار افراد به تجربه درآمدزایی در خانه است. با کار کردن در منزل، شما می‌توانید برنامه‌ریزی بهتری برای زندگی خود داشته باشید و برنامه‌های خود را بهتر تنظیم کنید. این موضوع مزیت بزرگی برای درآمدزایی از خانه محسوب می‌شود. با این روش مدیریت وظایف کاری و وظایف خانوادگی بهتر و راحت‌تر خواهد بود و استرس‌ کمتری خواهید داشت.

فرصت‌های رشد حرفه‌ای

استقلال شغلی این شانس را به شما می‌دهد که مهارت‌های بیشتری یاد بگیرید تا بتوانید نقش‌هایی مانند مدیر فروش، بازاریاب، استراتژیست، مدیر توسعه کسب‌وکار و موارد مهم دیگری را هم خودتان انجام دهید.

این موضوع به شما بینش و تجربه‌ خوبی در مورد تمام جنبه‌های اداره یک کسب‌وکار می دهد. بنابراین در قدم‌های بعد و درصورتی‌که قصد توسعه زمینه کاری‌تان را داشته باشید، بسیار موفق و باتجربه عمل می‌کنید.

افزایش بهره‌وری

اگر هنوز هم برای برخی سوال باشد که چرا مشاغل خانگی پرطرفدار هستند، باید گفت که با راه‌اندازی بک کسب‌وکار خانگی، دیگر نیازی به صرف زمان و انرژی برای رفت و آمد به محل کار و یا جلسات متوالی بی فایده نیست. حال می‌توانید زمان و انرژی بیشتری برای سرمایه گذاری در کسب‌وکار و موفقیت، در اختیار داشته باشید.

خلاقیت بیشتر

درآمدزایی از خانه می‌تواند فرصتی برای شما باشد تا علایق خود را دنبال کنید و به‌دنبال شغلی بروید که در آن استعداد و توانایی بیشتری دارید. این موضوع به شکوفایی خلاقیت شما کمک بزرگی می‌کند و باعث می‌شود تا ایده‌های نو و پول‌ساز خود را عملی کنید.

سخن آخر

 در این مطلب سعی کردیم به بررسی تمامی جوانب مشاغل اینترنتی و خانگی بپردازیم و به این پرسش که چرا مشاغل خانگی پرطرفدار هستند، پاسخ دهیم. صرفه‌جویی در وقت و هزینه، مدیریت بهتر فرصت‌ها، خلاقیت بیشتر و افزایش بهره‌وری از دلایلی هستند که روزبه‌روز به تعداد افرادی که دوست دارند در خانه خود کار کنند، اضافه می‌کنند.

برای یک شروع باانگیز و موفق، تاندوری در کنار شماست تا با ارائه آموزش‌های کامل و باکیفیت، مهارت‌های موردنیازتان را در اختیارتان قرار دهد. اگر شما هم به کسب‌وکار آشپزی در منزل علاقه‌مند هستید، دوره‌های پرطرفدار زیر را از دست ندهید:

دوره صفرتاصد فینگر فود با تدریس تارا امینی

آموزش انواع سوسیس‌های ملل و کبابی با تدریس سعیده بیات

برای شما