چگونه از محصولات خود عکس‌های حرفه‌ای بگیریم؟

فهیمه شریفی
فهیمه شریفی
| خواندن 6 دقیقه 30 فروردین 1402
چگونه از محصولات خود عکس‌های حرفه‌ای بگیریم؟

در دنیای امروز که همه می‌خواهند محصولات خودشان را به فروش برسانند تا بتوانند سهم بیشتری از بازار را بگیرند، افرادی موفق‌تر هستند که بتوانند معرفی بهتر و جذاب‌تری را از محصولات خودشان داشته باشند.

یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که باعث می‌شود شما بازاریابی بهتری داشته باشید و بتوانید متفاوت‌تر محصول خودتان را ارائه دهید، این است که بتوانید عکاسی جذاب‌تری را از محصولات خودتان انجام دهید و آنها را بهتر به مشتریان خودتان معرفی کنید.

اگر فروشنده یک محصول خاص هستید و می‌خواهید از محصولات خودتان عکس بگیرید، احتمالاً این سؤال برایتان پیش‌آمده است که چگونه از محصولات خود عکس‌های حرفه‌ای بگیریم؟ چطور عکس بگیریم که نسبت به رقبا متمایزتر و جذاب‌تر عمل کنیم؟ چه اصولی برای عکاسی حرفه‌ای از محصول وجود دارد؟

در این مقاله ما می‌خواهیم در مورد این صحبت کنیم که چگونه از محصولات خود عکس‌های حرفه‌ای بگیریم؟ و به شما اصولی که برای این کار وجود دارند را معرفی کنیم تا بتوانید باتوجه‌به این اصول، عکس‌های حرفه‌ای و جذابی را برای محصولات خودتان بگیرید و در این زمینه حرفه‌ای‌تر عمل کنید.

اگر به دنبال این هستید که عکس‌های حرفه‌ای از محصولات خودتان بگیرید، از شما دعوت می‌کنیم که حتماً تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا با اصول و نکات مهم برای عکاسی از محصولات آشنا شوید.

 

چگونه از محصولات خود عکس‌های حرفه‌ای بگیریم؟

 

چگونه از محصولات خود عکس‌های حرفه‌ای بگیریم؟

در ادامه این مقاله می‌خواهیم با هم در مورد این صحبت کنیم که چگونه از محصولات خود عکس‌های حرفه‌ای بگیریم؟ با هم این نکات را به‌صورت تک‌به‌تک بررسی می‌کنیم و در مورد هرکدام توضیح می‌دهیم تا بتوانید با هرکدام آشنا شده و آنها را برای عکاسی بهتر از محصولات خودتان به کار بگیرید.

 

1- درگیر دوربین نشوید:

خیلی از افراد این تصور اشتباه را دارند که عکاسی از محصولات خود را باید حتماً با استفاده از دوربین‌های حرفه‌ای و در آتلیه انجام دهند یا حتماً باید از گوشی‌های آیفون استفاده کنند تا نتیجه کار خوب و بی‌نقص شود.

اگر هزینه کافی برای انجام چنین کارهایی را دارید، خوب است از گوشی‌های حرفه‌ای با دوربین قدرتمند استفاده کنید؛ اما اگر در ابتدای راه هستید، توصیه ما این است که به‌هیچ‌وجه درگیر این موارد نشوید و سعی کنید به‌جای استفاده از ابزارهای خاصی که هزینه بالایی نیز دارند، با استفاده از گوشی موبایل خودتان عکاسی از محصولات را انجام دهید.

 

2- از پایه دوربین یا پایه گوشی استفاده کنید:

یکی از موضوعاتی که باعث می‌شود عکس محصول شما کیفیت خوبی نداشته باشد، این است که دوربین در دست شما بلرزد و نتوانید به‌خوبی آن را کنترل کنید. حتی لرزش‌های کوچک نیز می‌توانند روی عکس تأثیر بدی داشته باشند. به همین خاطر توصیه ما این است که حتماً از یک ‌پایه مناسب استفاده کنید تا بتوانید بدون هیچ‌گونه لرزشی عکس خودتان را ثبت کنید.

سه‌پایه، پایه اختاپوسی و بسیاری از پایه‌های دیگر وجود دارند که می‌توانید از آنها استفاده کنید تا در نهایت بتوانید یک عکس خوب و بی‌نقص را ثبت کنید و لرزشی در آن وجود نداشته باشد.

 

استفاده از پایه دوربین برای عکاسی

 

3- نورپردازی را جدی بگیرید:

می‌توانیم بگوییم که از مهم‌ترین اصول در عکاسی که می‌تواند عکس‌های شما را ازاین‌رو به آن رو کند، نورپردازی مناسب است. اگر از نورپردازی باکیفیت و خوب استفاده کنید، قطعاً می‌توانید عکس‌های بسیار خوبی را ثبت کنید و در نهایت کیفیت عکس‌هایتان بسیار بیشتر خواهد بود.

اما اگر نورپردازی مناسب نباشد، در نهایت نمی‌توانید عکس خوبی را ثبت کنید و عکس محصول شما نامناسب خواهد بود؛ بنابراین توصیه ما این است که حتماً از نور مناسب استفاده کنید.

بهترین حالت برای نورپردازی این است که از نور طبیعی آفتاب استفاده کنید که هزینه‌ای برایتان ندارد، اما اگر نور آفتاب را به‌خوبی نمی‌توانید دریافت کنید، می‌توانید از نورهای مصنوعی مانند رینگ لایت و سافت باکس استفاده کنید تا عکس‌هایتان کیفیت و نورپردازی بهتری را داشته باشند.

 

4- زمینه عکس را متناسب با محصولتان انتخاب کنید:

یکی از موضوعات حرفه‌ای در عکاسی که حتی عکاسان تازه‌کار نیز آن را جدی نمی‌گیرند یا از آن اطلاعی ندارند، زمینه عکس است. زمینه یعنی اینکه شما محصول خودتان را در چه مکانی نمایش می‌دهید و مکان موردنظر چه حسی را به مخاطب شما منتقل می‌کند.

مثلاً اکثر افراد برای عکاسی از محصولات خودشان، از یک پس‌زمینه استفاده می‌کنند و چند وسیله تزئینی مانند طناب کنفی و… را در کنار محصول قرار می‌دهند و در نهایت عکاسی را انجام می‌دهند.

این کار نمی‌تواند تأثیر خوبی را روی مخاطب شما بگذارد. به همین خاطر است که باید حتماً از زمینه مناسب استفاده کنید. مثلاً اگر شما می‌خواهید یک لباس تابستانی را نمایش دهید، بهتر است که یک دکوراسیون به سبک تابستانی و ساحلی برای خودتان بسازید و لباس‌ها را در چنین مکانی نشان دهید تا مخاطب حس عکس را بهتر درک کند. یا اگر می‌خواهید در عکس یک کرم آب‌رسان را نشان دهید، می‌توانید از مقداری شن استفاده کنید و محصول خودتان را در وسط این شن‌ها قرار دهید تا حس بهتری به مخاطب منتقل شود.

بسیاری خلاقیت‌های دیگر را می‌توانید در این زمینه به کار بگیرید تا در نهایت بتوانید عکسی با زمینه مناسب و حرفه‌ای را ایجاد کنید.

 

چگونه از محصولات خود عکس‌های حرفه‌ای بگیریم؟

 

5- محصول را در حالت استفاده نمایش دهید:

یکی از بهترین روش‌هایی که برای نشان‌ دادن محصول خود می‌توانید انجام دهید، این است که از محصول خودتان را در حال استفاده عکس بگیرید تا هرکسی بتواند به‌راحتی ببیند که چطور از محصول شما استفاده می‌شود و چه روش‌هایی برای این موضوع وجود دارد.

مثلاً برای نشان‌دادن همان کرم آب‌رسان، می‌توانید از فردی که در حال استفاده از کرم است و آن را روی صورت یا دستان خود مالیده است عکس بگیرید. یا برای نشان‌ دادن یک لباس از مدل عکس بگیرید تا تأثیرگذاری بیشتری داشته باشد.

 

6- ادیت عکس را به صورت حرفه‌ای انجام دهید:

در کنار تمامی کارهایی که برای عکاسی خوب و باکیفیت از محصولات خودتان انجام می‌دهید، قطعاً نیاز است که ادیت‌های حرفه‌ای و مناسبی را نیز روی عکس‌های خودتان پیاده‌سازی کنید تا در نهایت برخی از نکاتی که در عکاسی رعایت نشده است را با کمک نرم افزار ادیت کنید و از عکس خود به بهترین شکل خروجی بگیرید.

برای این کار می‌توانید از نرم‌افزار فتوشاپ استفاده کنید؛ اما نرم‌افزارهای موبایلی زیادی نیز هستند که می‌توانید با استفاده از آنها بدون نیاز به کامپیوتر ادیت‌های حرفه‌ای انجام دهید و عکس‌های خودتان را جذاب‌تر کنید.

حالا که شما جواب این سوال را پیدا کرده اید که چگونه از محصولات خود عکس‌های حرفه‌ای بگیریم؟ خوب است برای یادگیری نرم افزارهای مخصوص ادیت عکس نیز برنامه‌ریزی کنید تا بتوانید اصول کار با این اپلیکیشن‌ها را نیز یاد بگیرید. در مجله تاندوری، با 5 نرم افزار عالی برای ادیت عکس با موبایل آشنا شوید و از این اپلیکیشن‌ها برای ویرایش تصاویر خود استفاده کنید.

 

چگونه از محصولات خود عکس‌های حرفه‌ای بگیریم؟

 

دوست دارید اصول عکاسی با موبایل را به صورت کامل یاد بگیرید؟

اگر به عکاسی حرفه‌ای از محصولات و ادیت عکس‌ها علاقه‌مند هستید و دوست دارید که این موضوع را به‌صورت حرفه‌ای یاد بگیرید تا عکاسی بهتری را از محصولات خودتان داشته باشید، از شما دعوت می‌کنیم که در دوره آموزش عکاسی تبلیغاتی و ادیت با موبایل شرکت کنید تا با اصول عکاسی تبلیغاتی آشنا شوید. در این دوره، شما با مواردی مانند نورپردازی عکس، تنظیم نور، انتخاب پس زمینه و… آشنا خواهید شد و می‌توانید عکس‌های باکیفیت و جذابی را از محصولات خود بگیرید. زمانی که شما اصول عکاسی با موبایل را بلد باشید، می‌توانید برای سایر کسب‌وکارها نیز عکاسی کنید و از این راه، درآمد داشته باشید.

 

عکاسی تبلیغاتی

 

جمع‌بندی مطالب

در این مقاله در مورد این صحبت کردیم که چگونه از محصولات خود عکس‌های حرفه‌ای بگیریم؟ با هم بررسی کردیم که چرا مهم است که از محصولات خودتان به‌خوبی و درستی عکاسی کنید و سپس نیز با هم نکات مهمی را بررسی کردیم که با رعایت آنها می‌توانید عکس‌های حرفه‌ای‌تر و جذاب‌تری را خلق کنید.

امیدواریم این مقاله به شما کمک کرده باشد که جواب سؤال چگونه از محصولات خود عکس‌های حرفه‌ای بگیریم؟ را متوجه شوید و بتوانید به‌راحتی از محصولات خودتان عکس‌های باکیفیت و مناسب بگیرید.

از اینکه تا انتهای این نوشته با ما همراه بودید از شما متشکریم و دعوت می‌کنیم در مجله تاندوری، با موارد مهم برای راه‌اندازی کسب و کار خانگی آشنا شوید.

برای شما