کیک تولد ساده و شیک را چطور درست کنیم؟

حدیث الیاسی
حدیث الیاسی
| خواندن 7 دقیقه 22 شهریور 1401
کیک تولد ساده و شیک را چطور درست کنیم؟

این روزها در ویترین قنادی‌ها شاهد نمایش انواع کیک‌های تولد با پایه فوندانت و خامه به صورت لاکچری هستیم، اما در این بین برخی ترجیح می‌دهند یک کیک تولد ساده و شیک سفارش دهند و یا حتی خودشان در خانه آن را با یک دستور پخت آسان درست کنند.

سایت‌های زیادی اقدام به انتشار دستور پخت کیک تولد کرده‌اند و ممکن است تعداد زیادی از آنها را امتحان کرده باشید اما نتیجه مطلوب را نگرفته باشید. برای پختن یک کیک عالی و بدون نقص باید نکات بسیار ریزی را رعایت کنید. از این رو در این مقاله از مجله تاندوری قصد داریم که ویژگی‌ها، روش‌های کاربردی، نکات و ترفندهای مهم جهت پخت کیک تولد و انواع آن را برای شما بیان کنیم تا بتوانید این مناسبت را به خوبی جشن بگیرید. پس اگر از طرفداران کیک‌های تولد ساده و شیک هستید تا انتهای این مطلب با ما همراه شوید.

تاریخچه کیک تولد

شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید خاستگاه و سر منشا اصلی کیک تولد کجاست و چگونه رواج پیدا کرده است. یونانی‌ها نخستین کسانی بودند که کیک تولد را به عنوان دسر روز تولد انتخاب کردند. به همین منظور این نوع کیک را به شکل ماه تزیین می‌کردند و روی آن شمع قرار می‌دادند تا آرتمیس یا همان الهه ماه را ستایش کنند. 

اما از قرن 17 میلادی جشن تولد با تزیین کیک با خامه و گل در اکثر کشورها رواج پیدا کرد و امروزه نیز این دسر خوشمزه در مناسبت‌های تولد به جایگاه ویژه‌ای دست پیدا کرده است. سفارش کیک تولد به دلیل خاص بودن همواره گران تمام می‌شود اما امروزه با در دسترس قرار گرفتن لوازم شیرینی‌پزی دیگر هزینه تهیه کیک تولد سرسام‌آور نیست. بنابراین به سادگی می‌توانید یک کیک تولد ساده و شیک را با دستور پخت یکی از انواع کیک‌ها با المان‌های مختلف در منزل درست کنید.

آموزش تهیه انواع کیک تولد همراه با تزئین در خانه – کلیک کنید

کیک تولد ساده و شیک

کیک تولد ساده و شیک

اهمیت درست کردن کیک تولد ساده و شیک

روز تولد یکی از مهم‌ترین روزهای خاطره‌انگیز در زندگی هر فردی به شمار می‌رود. پس اگر دوست دارید که جشن تولد به یاد ماندنی را برای خود و دیگر اعضای خانواده و دوستانتان برگزار کنید، بهتر است در انتخاب کیک تولد نهایت توجه را داشته باشید. اینکه کیک تولد ساده و شیک چه ویژگی‌هایی دارد؟ طرز تهیه کیک تولد چگونه است؟ جزو سوالاتی است که بسیاری از علاقمندان به آموزش آَشپزی و کیک‌پزی به دنبال پاسخ آن هستند.

در این رابطه علاوه بر استفاده از مجموعه مقالات آموزشی آکادمی تاندوری در زمینه آموزش آَشپزی و شیرینی‌پزی و انواع کیک می‌توانید، در دوره‌های آموزشی طرز تهیه انواع کیک از جمله کیک تولد به صورت آنلاین شرکت کنید. افراد علاقمند می‌توانند با حضور در این دوره‌ها طرز تهیه انواع کیک را آموزش ببینند و کسب و کار خانگی خود را آغاز کنند.

مهم‌ترین ویژگی یک تولد ساده و شیک

درست کردن یک کیک تولد بستگی به سلیقه، ذائقه، خاطرات و ابعاد مهمانی دارد. بنابراین موقع پخت کیک تولد علاوه بر مراحل طرز تهیه و مواد اولیه باید به جزییاتی دیگری شامل تزیین و سبک طراحی، تم تولد، رنگ و غیره نیز توجه کنید. از طرفی دیگر این جزییات در طرز تهیه کیک تولد و سبک آن نیز با صاحب کیک رابطه مستقیم دارد. به طوری که سبک و تم کیک برای یک کودک 5 ساله با یک مرد 50 ساله می‌تواند بسیار متفاوت تهیه شود. از این رو یک کیک تولد ساده و شیک باید با شرایط تولد هماهنگ باشد. در ادامه برخی از مهم‌ترین ویژگی‌های یک تولد را از جنبه‌های مختلف مورد بررسی قرار می‌دهیم.

مهم‎‌ترین ویژگی یک کیک تولد ساده و شیک

هزینه تهیه کردن کیک

یک کیک ساده و شیک برای مناسبت تولد اغلب نباید قیمت بالا و هزینه تمام شده زیادی داشته باشد. البته ابعاد و وزن کیک می‌تواند روی هزینه آن تاثیر مستقیم بگذارد. همچنین نوع طرح و میزان خامه مورد استفاده نیز می‌تواند به راحتی قیمت کیک را جابجا کند. پس برای پخت یک کیک ایده‌آل باید درباره نوع متریال به کار رفته دقت لازم را داشته باشید.

ابعاد کیک تولد

ابعاد و حجم کیک تولد بستگی به تعداد مهمان‌های دعوت شده به جشن تولد دارد. بنابراین حجم کیک باید با وزن مناسب در نظر گرفته شود تا در همان مناسبت سرو شود و برای همه به اندازه کافی موجود باشد.

طعم کیک تولد

طعم کیک تولد بستگی به ذائقه افراد دارد و می‌توان این دسر را با طعم شکلاتی، وانیلی، تافی، قهوه، توت‌فرنگی، نارگیلی، لیموی، گردویی، کاکائویی و غیره تهیه و آماده کرد. شما می‌توانید طرز تهیه انواع کیک را در بین مقالات آموزشی مجله تاندوری مشاهده کنید. 

تزیین کیک تولد ساده و شیک

برای تزیین کیک تولد ساده و شیک باید  هوشمندانه عمل کنید. چرا که بسیاری از سالمندان و افراد دارای رژیم غذایی خاص، در مهمانی‌های تولد از خوردن کیک به دلیل چربی و شیرینی زیاد خودداری می‌کنند. بنابراین باید کیک خود را به صورت ساده و شیک تزیین کنید و از ریختن بیش از حد خامه روی آن جلوگیری کنید. 

رنگ کیک و تم تولد

در زمان تهیه کیک علاوه بر تزیین آن باید به طرح و تم تولد نیز توجه کنید تا فرد مورد نظر خود را متناسب با علایق آن سورپرایز کنید. انتخاب رنگ کیک باید با تم شما هم‌خوانی داشته باشد. اگر دوست دارید که فضای جشن تولد شادتر باشد بهتر است کیک و تم تولد از بین رنگ‌های شاد و روشن انتخاب شود.

بهترین تم کیک تولد دخترانه را از بین طرح‌های فانتزی و تم کیک تولد پسرانه را نیز از بین انواع مدل‌های ماشین، فوتبالی و شخصیت‌های کارتونی انتخاب کنید.

تهیه کیک تولد ساده و شیک در خانه

تهیه کیک تولد ساده و شیک در خانه

ترفندهای خاص برای طراحی کیک تولد ساده و شیک

کیک تولد با طرح‌های ساده و شیک همواره طرفداران خاص خود را دارد. این نوع کیک‌ها با وجودی سادگی بیشتر بین گروه‌های سنی جوان و نوجوان محبوبیت دارد و این در حالی است که کیک تولد کودکان باید با طرح‌های شاد و کارتونی مورد علاقه آنها طراحی شود.

بر این اساس هنگام تهیه یک کیک تولد ساده و شیک گزینه‌های زیادی پیش رو خواهید داشت، پس متناسب با سلیقه خود یک طرح شیک و زیبا را انتخاب و اجرا کنید. 

همچنین جهت برجسته کردن کیک تولد در ابتدا به ترکیب رنگ‌ها توجه کنید تا جذابیت آن را بیشتر کند. سپس با استفاده از شکوفه‌های گل با متریال خامه یا فوندانت جلوه جذاب‌تری را به کیک خود بدهید. حتما برای تزیین کیک و ایجاد جلوه مناسب از اسمارتیز، پاستیل و یا شکلات تکه‌ای استفاده کنید تا مهمانان شما بیشتر هیجان‌زده شوند. 

یکی دیگر از ترفندها، پنهان کردن خوراکی‌های مختلف اعم از اسمارتیز و شکلات در درون کیک است که باعث می‌شود موقع برش زدن لحظه هیجان‌انگیزی از ریزش این خوراکی‌ها به یادگار بماند. 

ترفندهایی برای پخت کیک تولد ایده‌آل

انواع مدل‌های کیک تولد

افرادی که در زمینه کیک‌پزی و کسب درآمد از طریق فروش انواع کیک فعالیت دارند باید در زمینه پخت انواع کیک تولد نیز مهارت لازم را داشته باشند تا بتوانند سفارش مشتریان خود را به سادگی تهیه کنند. از این رو انتخاب مدل کیک به عوامل مختلفی بستگی دارد. اما از مهم‌ترین‌ فاکتورهای مهم توجه به جنسیت فرد و صاحب کیک است. در ادامه ایده‌هایی را در زمینه انتخاب انواع مدل کیک تولد بیان خواهیم کرد.

مدل کیک تولد دخترانه

بیشترین ایده‌ها و مدل‌های کیک تولد قابلیت اجرا برای دختر خانم‌ها را دارد. چرا که دخترها علاقه زیادی به شخصیت‌های کارتونی و رنگ‌های شاد و طرح‌های فانتزی دارند، بنابراین می‌توان یک کیک تولد ساده و شیک را با طرح‌های فانتزی و جذاب تهیه کرد.

مدل کیک تولد ساده و شیک پسرانه

مدل کیک‌های تولد پسرانه برخلاف دخترانه سبک خاصی دارد و ارتباط مستقیمی به علایق آنها در زمینه ورزشی و انواع ماشین‌ها و شخصیت‌های خاص کارتونی و سینمایی دارد.

مدل کیک تولد زنانه

اگر قصد دارید برای یک خانم کیک تولد تهیه کنید برای اینکه شگفت‌زده شود باید درباره علایق آن اطلاعاتی را کسب کنید. این علایق می‌تواند شامل گل‌ها، رنگ‌ها یا میوه‌های فصل مورد علاقه او باشد. البته هنگام تزیین کیک تولد حتما از نوشتن جملات رومانتیک بیان کننده میزان عشق و علاقه به او را هرگز فراموش نکنید. چاپ تصویر خانم نیز از دیگر ایده‌های کاربردی برای کیک تولد زنانه است.

مدل کیک تولد مردانه

انتخاب یک مدل کیک مردانه چندان سخت نیست و اغلب به یک تیم ورزشی، یک خودرو یا اشیای خاص محدود می‌شود. بنابراین برای غافلگیر کردن آنها یکی از این علایق را انتخاب کنید و در طراحی کیک تولد مورد استفاده قرار دهید.

انواع کیک تولد خاص

تهیه کیک تولد ساده و شیک در خانه

کیک تولد یکی از هیجان‌انگیزترین بخش‌های یک تولد است و شکل و مدل کیک می‌تواند براساس جنسیت، علایق، سن و سال فرد و مواد اولیه در دسترس انتخاب شود. پس اگر به دنبال تهیه یک کیک تولد ساده و شیک هستید حتما از مقالات آموزشی مجله تاندوری در زمینه کیک‌پزی استفاده کنید. در وب سایت تاندوری طرز تهیه انواع کیک همراه با ترفندها و نکات کلیدی برای بهتر شدن شکل و طعم این دسر خوشمزه بیان شده است.

البته اگر به هنر آشپزی علاقه دارید برای کسب مهارت و تجربه کافی می‌توانید در دوره‌های آموزشی آکادمی تاندوری به صورت آنلاین شرکت کنید. 

اگر در زمینه پخت کیک تولد ایده و تجربه‌ای دارید آنها را با دیگر کاربران وب سایت ما به اشتراک بگذارید.

مطالب پیشنهادی مجله تاندوری:

 

 

برای شما