انواع کیک عروسی از روش پخت تا درآمدزایی

حدیث الیاسی
حدیث الیاسی
| خواندن 8 دقیقه 23 مرداد 1401
انواع کیک عروسی از روش پخت تا درآمدزایی

انتخاب یک کیک زیبا، یکی از ارکان مهم در جشن‌های عروسی به حساب می‌آید و حالا هر چه مدل آن متفاوت‌تر باشد، به یادماندنی‌تر خواهد شد. در این راستا، بسیاری از بانوان علاقه‌مند به هنر آشپزی و کیک‌پزی اقدام به راه‌اندازی کسب و کار خانگی کرده‌اند و با پخت انواع کیک از این طریق درآمدزایی می‌کنند. از این رو در این مطلب از مجله تاندوری، قصد داریم که روش پخت یک کیک عروسی را به شما آموزش دهیم.آموزش پخت انواع کیک عروسی

آموزش پخت کیک عروسی

طرز تهیه کیک عروسی دو طبقه خوشمزه

جشن عروسی و ازدواج یکی از خاص‌ترین روزهای زندگی هر فردی خواهد بود که هیچ وقت با همان حس و حال تکرار نمی‌شود. روزی که عروس و داماد زندگی عاشقانه خود را آغاز خواهند کرد و با شور و شعف وصف‌ناشدنی این مراسم را در کنار خانواده و دوستان خود جشن می‌گیرند. 

اگر دوست دارید که عروس و داماد را با پخت کیک خانگی منحصر به فردی شگفت‌زده کنید، به شما توصیه می‌کنم که برای دریافت آموزش کیک عروسی به وب‌سایت یا اپلیکیشن تاندوری سر بزنید و بهترین کیک‌هایی را که می‌توانید در خانه درست کنید را یاد بگیرید. لذت چشیدن کیکی که به مناسبت جشن عروسی خود یا یکی از اعضای خانواده درست کر‌ده‌اید وصف‌ناپذیر خواهد بود است. پس شما هم با تهیه انواع کیک در خانه، این لذت را تجربه کنید.

در ادامه این مطلب، طرز تهیه کیک عروسی دو طبقه را آموزش داده‌ایم. اگر از این طرز تهیه این کیک راضی بودید با مراجعه به آرشیو مطالب آموزشی آشپزی و کیک‌پزی وب سایت تاندوری می‌توانید با طرز تهیه کردن انواع کیک‌ تولد نیز آشنا شوید. همچنین با روش پخت سایر دسرهای جذاب خوشمزه مانند آموزش چیزکیک مدرن آشنا شوید.

اگر به ‌دنبال راه‌اندازی یک کسب‌ و کار خانگی در رابطه با پخت کیک و شیرینی و یا راه‌اندازی کافه  هستید و علاقه زیادی به آشپزی و پخت کیک و شیرینی دارید، بهتر است که در کامل‌ترین دوره‌های آموزشی آکادمی مهارت و خلاقیت تاندوری ، شرکت کنید. البته با نصب و دانلود اپلیکیشن تاندوری و شرکت در دوره‌های آموزشی تخصصی به صورت ویدیویی می‌توانید مهارت‌های حرفه‌ای را در زمینه هنر آشپزی کسب کنید.

مواد لازم برای پخت کیک عروسی خانگی

  • تخم مرغ: 6 عدد
  • آرد: 150 گرم
  • پودر قند: 150 گرم
  • وانیل: یک قاشق چای‌خوری
  • بکینگ پودر: 2 قاشق چای‌خوری 
  • کره گیاهی: 8 قاشق غذاخوری
  • نمک: یک دوم قاشق چای‌خوری
  • شیر: یک لیوان

دستورالعمل پخت انواع کیک عروسی

آموزش مرحله به مرحله پخت کیک عروسی دو طبقه

آموزش مرحله به مرحله پخت کیک عروسی دو طبقه

 پخت کیک عروسی دو طبقه خوشمزه بسیار ساده است. بنابراین با رعایت تمام نکات کلیدی گفته شده در این آموزش مرحله به مرحله، می‌توانید این مدل کیک را برای مراسم نامزدی، عقد و جشن عروسی خود و برای پذیرایی از حداکثر 15 نفر مهمان را تهیه کنید. اگر این دستور پخت زیر را دنبال کنید به طور قطع شما هم جزو طرفداران این مدل کیک عروسی خواهید شد و از بسیاری از هزینه‌های مراسم عروسی شما کاسته می‌شود.

در ادامه شما را به مطالعه مراحل آماده‌سازی و طرز تهیه کیک دو طبقه مخصوص عروسی دعوت می‌کنیم.

مرحله اول: آماده‌سازی تخم‌ مرغ‌ها

برای شروع کار و فرایند آماده‌سازی مایه این مدل کیک، ابتدا 6 عدد تخم مرغ را که از نیم ساعت قبل از یخچال بیرون آورده تا با دمای محیط یکسان شود. سپس آنها را داخل یک ظرف مناسب ‌می‌شکنیم تا از سالم بودن تخم‌ مرغ‌ها مطمئن شویم. برای ایجاد بافت یکنواخت تخم‌مرغ‌ها را با هم مخلوط کنید.

مرحله دوم 

در یک ظرف دیگر آرد، وانیل، بکینگ پودر و نمک را با یکدیگر مخلوط کرده و چند بار آنها را از الک عبور می‌دهیم تا به خوبی هوادهی شود و با هم ترکیب شوند.

مرحله سوم 

در مرحله بعدی تخم مرغ ترکیب شده را به پودر قند و کره اضافه می‌کنیم و با استفاده از همزن برقی به قدری می‌زنیم که یک مایه کشدار و کرم رنگ حاصل شود.

مرحله چهارم: آماده‌سازی مایه اصلی کیک عروسی

برای درست کردن مایه اصلی کیک عروسی باید به مخلوط آرد الک شده، مقداری شیر کم چرب را اضافه می‌کنیم و بعد از مخلوط شدن، آن را به مواد حاوی تخم‌ مرغ اضافه کرده و هم می‌زنیم.

مرحله پنجم: ریختن مایه کیک در قالب

در این مرحله باید دو قالب کیک مناسب را با اندازه کوچک و بزرگ تهیه کنید و با استفاده از کره، آن را چرب کنید و سطح آن را با آرد بپوشانید. سپس مایه کیک را درون آن‌ها ریخته و چند ضربه به قالب وارد می‌کنید تا حباب‌های موجود حذف شده و یک کیک یکنواخت درست شود.

مرحله ششم: قرار دادن قالب کیک در فر

در این مرحله قالب کیک‌ها را داخل یک فر از قبل گرم شده به مدت 50 دقیقه قرار دهید و دمای آن را روی درجه حرارت 180 درجه سانتی‌گراد تنظیم کنید.

البته می‌توانید تمام مواد کیک را در یک قالب بزرگ بریزید و سپس برای درست‌کردن کیک دو طبقه، یک لایه از آن را با چاقوی تیز و در عرض ثابت، به صورت دایره‌ای برش بزنید.

مرحله هفتم: آماده شدن کیک عروسی برای تزئین

بعد از گذشت 30 دقیقه از زمان قراردادن کیک در فر، می‌توانید با استفاده از خلال چوبی وضعیت پخت کیک را بررسی کنید. در صورت پخت کیک و تکمیل‌شدن فرایند تهیه آن، می‌توانید برای تزیین آن اقدام کنید. 

آموزش پخت و تزئین کیک عروسی خانگی

آموزش پخت و تزیین کیک عروسی در خانه

نحوه تزیین کیک دو طبقه مخصوص عروسی

همانطور که ملاحظه کردید به بهترین و ساده‌ترین روش مراحل پخت و طرز تهیه کیک عروسی دو طبقه را به شما توضیح دادیم. در ادامه نیز نحوه تزیین این مدل کیک دو طبقه را فراهم خواهید گرفت.

  1. در ابتدا برای تزیین کیک لازم است که یک برش دایره‌ای از کیک را آماده کنید و سپس مرکز استند کیک را با خامه به خوبی آغشته کنید تا طبقه اول کیک به خوبی روی آن قرار بگیرد.
  2. بر این اساس اولین لایه کیک را بر روی استند قرار دهید و آن را با دست بدون اینکه آسیبی به آن وارد شود به خوبی محکم کنید.
  3. دوباره یک لایه خامه روی سطح کیک بریزید و با کاردک آن را صاف کنید. 
  4. سپس روی لایه خامه را با ورق‌هایی از میوه مانند موز یا توت فرنگی بپوشانید و انواع آجیل و مغز گردو نیز به آن اضافه کنید.
  5. حالا لایه دوم کیک را روی آن قرار دهید و همین روند را تکرار کنید و سطح آن را با میوه و خامه و آجیل بپوشانید. با پوشاندن لایه‌ها با خامه باعث می‌شود که کیک حالت ایستایی لازم را داشته باشد.
  6. بعد از اینکه تمام لایه‌ها را روی هم قرار دادید، روی دیواره خارجی کیک را با خامه به صورت ستونی بپوشانید و با کاردک کاملا صاف کنید. 
  7. برای تزیین سطح رویه کیک، می‌توانید با استفاده خامه فرم گرفته، شکوفه‌های گل به رنگ‌های مختلف ایجاد کنید. 

نکات مهم و حرفه‌ای در تهیه کیک عروسی خانگی

در تهیه کیک عروسی باید نکات مهم و فوت و فن‌هایی را رعایت کنید. شما با رعایت این نکات یک کیک بسیار عالی و خوشمزه را آماده خواهید کرد.

  • ترکیب شکر و تخم مرغ به نرم‌شدن بافت کیک کمک قابل توجهی می‌کند. پس سعی کنید از این دو ماده غذایی در پخت کیک استفاده کنید.
  • سعی کنید حتما تمام مواد اولیه مورد استفاده در کیک با دمای محیط یکسان شده باشند.
  •  به نسبت‌ها و مقدار مواد اولیه مورد استفاده در پخت طبخ کیک‌های عروسی بسیار دقت کنید. این مواد را کمتر یا بیشتر نکنید.
  • قبل از اینکه قالب کیک را داخل فر قرار دهید، حتما فر را روشن کرده و گرم کنید. هرگز کیک را در فر سرد قرار ندهید.
  • دمای پخت کیک را روی دمای 180 درجه سانتی‌گراد تنظیم کنید.
  • هنگام آماده‌سازی کیک حتما آرد را 2 بار الک کنید تا با سبک شدن، راحت‌تر با مواد دیگر ترکیب شود.

حالا که با طرز تهیه کیک عروسی آشنا شدید، به احتمال زیاد نسبت به درست‌کردن آن در منزل، بیشتر ترغیب شده‌اید. برای پخت این نوع کیک خوشمزه، باید تمام مراحل را به ترتیب اجرا کرده و تمام فوت و فن‌های آن را رعایت کنید تا نتیجه آن مطابق با سلیقه و ذائقه شما باشد.

یاد گرفتن طرز تهیه کیک‌های عروسی ساده این امکان را برای شما فراهم می‌کند که با امکاناتی کم، در سریع‌ترین حالت ممکن یک کیک خوشمزه برای جشن عروسی خود و سایر اعضای خانواده و دوستان تهیه کنید. البته این روش پخت، برای افرادی که در زمینه کسب و کار خانگی و پخت کیک و شیرینی به مناسبت‌های مختلف مشغول هستند، بسیار مناسب است.

اگر علاقه دارید که آموزش‌های بیشتری در زمینه طرز تهیه انواع کیک در اختیار داشته باشید، به وب ‌سایت تاندوری مراجعه کنید و از بین انواع آموزش حرفه‌ای شیرینی و کیک، آموزش مورد علاقه خود را انتخاب و نسبت به درست کردن آن اقدام کنید. همچنین در صورتی‌ که به یادگیری ترفندها و تکنیک‌های آشپزی و قنادی علاقه دارید، می‌توانید از طریق مقالات آموزشی و اپلیکیشن تاندوری با جدیدترین فوت ‌و فن‌های آشپزی و کیک‌پزی در خانه آشنا شوید.

اگر در زمینه پخت انواع کیک تجربه‌ای دارید، آنها را با ما به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط:

 

برای شما