انواع سوسیس پنیری و فوت و فن‌های تهیه آن

حدیث الیاسی
حدیث الیاسی
| خواندن 7 دقیقه 20 شهریور 1401
انواع سوسیس پنیری و فوت و فن‌های تهیه آن

سوسیس پنیری، یکی انواع غذاهای ساده و خوشمزه‌ای است که در تمام مناطق کشور طرفداران زیادی دارد. شما می‌توانید انواع سوسیس پنیری را با مواد اولیه بسیار کم در خانه درست کنید و از خوردن این غذای فست فودی نهایت لذت را ببرید. در این مقاله از مجله تاندوری قصد داریم طرز تهیه سوسیس پنیری و فوت و فن‌های آن را بیان کنیم. همچنین درباره نحوه قرار گرفتن این فست فود در لیست غذای محبوب ایرانیان اطلاعات مفیدی را در اختیار شما قرار خواهیم داد.

سوسیس چیست؟

سوسیس از یک واژه فرانسوی به معنی نمک‌زده یا نمک‌شور گرفته شده است که امروزه با روش‌های مختلفی درست می‌شود. این نوع فرآورده گوشتی از گوشت چرخ‌کرده گاو یا گوشت مرغ تهیه می‌شود و در طبخ آن از چربی حیوانی، نمک، ادویه، انواع سبزیجات و سایر افزودنی‌های مجاز نیز استفاده ‌می‌کنند. شما این ماده خوراکی را هم می‌توانید به صورت آماده تهیه کنید و اینکه با استفاده از یک دستور پخت بسیار ساده انواع سوسیس را در خانه درست کنید.

بنابراین شما با استفاده از یک دستور پخت ساده انواع سوسیس پنیری را تهیه کرده و با فروش آن کسب درآمد کنید.

اگر قصد راه‌اندازی یک کسب و کار خانگی را دارید و یا در زمینه فروشگاه عرضه مواد پروتیئنی تجربه کافی دارید، می‌توانید از طریق مقالات آموزشی مجله تاندوری دستور پخت انواع سوسیس و سایر فرآورده‌های گوشتی را مشاهده کنید. در این مقالات تکنیک‌ها و تمام فوت و فن‌های پخت سوسیس، انواع پییزاها، انواع دسرها، شیرینی‌ها و کیک‌ها بیان شده است و یک راهنمای جامع برای آموزش آشپزی برای افراد مبتدی و حرفه‌ای خواهند بود. در صورت نیاز به شرکت در دوره‌های آموزش آشپزی می‌توانید از طریق وب سایت تاندوری و همچنین لینک‌های زیر، به دوره‌های کاربردی مرتبط به انواع سوسیس و کالباس دسترسی داشته باشید.

دوره آموزش آنلاین سوسیس ملل و کبابی – کلیک کنید

دوره آموزش آنلاین سوسیس و کالباس خانگی – کلیک کنید

انواع سوسیس پنیری

انواع سوسیس پنیری

سوسیس پنیری چیست؟

سوسیس پنیری همان سوسیس معمولی است که در ترکیبات آن علاوه بر گوشت قرمز یا گوشت مرغ به صورت چرخ کرده و دیگر مواد قرار گرفته است. با این تفاوت که پنیر در ترکیبات آن نقش اساسی دارد. وقتی که این نوع سوسیس را سرخ و یا گریل می‌کنید، شاهد جوشش پنیر از منافذ آن خواهید بود. البته طعم و مزه سوسیس پنیری با دیگر سوسیس‌ها بسیار متفاوت است و قطعا شما با چشیدن آن طرفدار همیشگی آن خواهید شد.

تصویر 1- سوسیس پنیری محبوب‌ترین فرآورده گوشتی

انواع سوسیس پنیری از چه موادی تهیه می‌شوند؟

از مهم‌ترین ترکیبات و مواد اولیه مورد استفاده جهت تهیه انواع سوسیس پنیری می‌توان به گوشت چرخ‌کرده، مرغ، پنیر، نمک، چربی حیوانی، افزودنی‌های مجاز، برخی سبزیجات و ادویه‌های مختلف اشاره کرد. این نوع سوسیس‌های پنیری به روش‌های بن‌ماری (بخارپز)، گریل (کبابی) و سرخ شده در داخل روغن قابل استفاده هستند. این فرآورده گوشتی عطر و طعم بی‌نظیری دارد و می‌توان از آن در املت، انواع ساندویچ و دیگر خوراکی‌های خوشمزه به صورت ترکیبی استفاده کرد.

ارزش غذایی سوسیس پنیری

ارزش غذایی سوسیس پنیری زمانی افزایش پیدا می‌کند که به صورت تازه و سالم تهیه شده باشند. از این رو هر چه میزان کالری، پروتئین، چربی و کربوهیدرات مورد استفاده در ترکیبات آن بیشتر باشد به همان میزان از کیفیت بالایی برخوردار خواهد بود. بر این اساس انواع سوسیس پنیری اگر به درستی طبخ و پخته شده باشند، غذای کاملی برای یک وعده غذایی شما خواهند بود. البته با فراگیری اصول پخت آن، می‌توانید به سادگی و در کوتاه‌ترین زمان ممکن انواع غذاها و فست‌فودها را با استفاده از آن درست کنید و حتی به عنوان یک عصرانه ساده و فوری میل کنید.

معرفی انواع سوسیس پنیری

در ادامه شما را با انواع سوسیس پنیری آشنا خواهیم کرد تا متناسب با ذائقه خود در پخت انواع پیتزاها، ساندویچ‌ها و دیگر غذاهای فست‌فودی از آنها استفاده کنید.

سوسیس پنیری هندی

سوسیس پنیری هندی یکی از انواع غذاهای پرطرفدار، لذیذ و تندی است که اغلب برای پخت غذای سوسیس بندری از آن استفاده می‌کنند. با این تفاوت که در ترکیبات آن از سیب زمینی استفاده نمی‌کنند. طرز تهیه این نوع غذای هندی بسیار ساده بوده و با استفاده از مواد اولیه در دسترس می‌توانید آن را در خانه درست کنید. 

سوسیس پنیری کراکف

سوسیس کراکف یکی نوع سوسیس لهستانی است که ترکیب تکه‌های کوچک گوشت به همراه فلفل، فلفل فرنگی شیرین، پنیر، گشنیز و سیر طعم‌دار تهیه می‌شود. سوسیس کراکف به صورت نیم‌پز با طعم‌های مختلف ساده، پنیری و دودی درست می‌شوند و در بازار به فروش می‌رسند. سوسیس کراکف را می‌توانید به سرد سرو و گرم سرو کنید. سوسیس پنیری کراکف به خاطر وجود پنیر در بین ترکیبا آن طهم بسیار لذیذتری دارد و یکی از بهترین انتخاب‌ها برای ساندویچ خواهد بود.

تصویر2- سوسیس کراکف پنیری

سوسیس پنیری کره‌ای

سوسیس پنیری کره‌ای نوع دیگری از انواع سوسیس پنیری است که در تولید آن به جای چربی‌ خوراکی از کره استفاده می‌شود و به همین دلیل کلسترول کمتری دارد. این نوع سوسیس در کشور کره به دلیل نوع تفت دادن سوسیس‌های پنیری به نام هات داگ نیز شناخته می‌شوند. 

سوسیس پنیری کوکتل

انواع کوکتل در بازار وجود دارد که یکی از انواع پرطرفدار آن کوکتل پنیری است. این فرآورده گوشتی ترکیباتی مشابه دیگر سوسیس‌ها دارد اما پنیر باعث وجه تمایز آن از سایرین شده است. به همین سرو سوسیس پنیری کوکتل به صورت کبابی بسیار رایج است.

طرز تهیه سوسیس پنیری

طرز تهیه انواع سوسیس پنیری

طرز تهیه انواع سوسیس پنیری و مورد اولیه مورد نیاز

قبل از اینکه مواد اولیه مورد نیاز جهت پخت سوسیس پنیری را بیان کنیم، لازم است بدانید که دستور پخت انواع سوسیس پنیری یکسان است و تنها باید بهترین مارک سوسیس پنیری را انتخاب و تهیه کنید. البته این نوع پیش غذا در رستوران‌های بین‌المللی طرفداران بسیاری دارد. هنگام پخت استفاده از ادویه‌های مختلف را در اولویت قرار دهید چرا که باعث خوش طعم‌ شدن آن خواهد شد.

مواد لازم برای پخت سوسیس پنیری خانگی

برای تهیه سوسیس پنیری نیاز به تهیه مواد زیر دارید:

  • گوشت چرخ‌کرده: نیم کیلو
  • پنیر موزارلا (پنیر پیتزا) : 10 گرم
  • سینه مرغ چرخ‌ شده: نیم کیلو
  • آرد یا نشاسته ذرت: 4 قاشق غذاخوری
  • زرده تخم مرغ : 2 عدد
  • روغن مایع: 80 میلی‌لیتر
  • یخ کوچک: 120 میلی‌لیتر
  • قرص گوشت: 15 گرم
  • نمک: 1.5 قاشق چایخوری
  • ادویه تند: 1 قاشق چایخوری
  • پودر سیر: 1 قاشق چایخوری
  • پودر جوزهندی: قاشق چایخوری
  • کاور مخصوص سوسیس و کالباس یا سلفون: به مقدار لازم

دستور پخت سوسیس پنیری خانگی

برای تهیه سوسیس پنیری خوشمزه ابتدا باید مواد اولیه مورد نیاز را تهیه کنید، سپس تمام مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید. بدین ترتیب سوسیس پنیری خانگی شما آماده سرو خواهد شد. می‌توانید این غذای ساده و فوری را همراه نان باگت، گوجه فرنگی، خیارشور، جعفری تازه و سس تند سرو کنید.

  1. در ابتدای کار تمام ادویه‌ها را در یک ظرف مناسب باهم مخلوط کنید.
  2. سپس همه مواد را در غذاساز ریخته و به مدت 5 دقیقه اجازه دهید تا تمام مواد با هم مکیس شوند.
  3. یک سلفون تمیز و بلند را روی تخته کار خود باز کنید.
  4. در ادامه تمام مواد سوسیس پنیری خانگی را روی سلفون پهن کرده و سپس روی آن پنیرهای رنده شده را بریزید.
  5. مواد سوسیس آماده شده را به آرامی بپیچید و سپس سلفون را دور آن لوله کنید. 
  6. در این مرحله سوسیس پنیری را از وسط با یک تکه نخ یا پلاستیک محکم ببندید. سپس هر دو طرف سوسیس را با ابعاد مورد نظر قطعه کرده و و با نخ ببندید.
  7. این روند را تا انتهای سلفون حاوی مواد سوسیس ادامه دهید و در آخر نیز دو طرف آن را ببندید تا اجازه خروج مواد به بیرون را ندهید.
  8. سوسیس‌های پنیری آماده شده را به مدت یک ساعت داخل آب جوش قرار دهید تا به خوبی پخته شود. 
  9. سپس آنها را از آب جوش خارج کرده و به مدت 24 ساعت در یخچال استراحت دهید.
  10. با تکمیل این فرایند پخت سوسیس پنیری شما آماده سرو و استفاده است.

سوسیس کراکف پنیری

کراکف؛ یکی از انواع سوسیس پنیری

سوسیس پنیری، یک از انواع سوسیس‌هایی است که به دلیل داشتن پنیر و طعم متفاوت طرفداران زیادی دارد. انواع سوسیس پنیری را می‌توانید از فروشگاه‌های معتبر با بهترین مارک‌ها خریداری کنید. اما اگر جزو کسانی هستید که به هنر آشپزی علاقه دارید، می‌توانید این فرآورده گوشتی به سبک خانگی در منزل درست کنید.

همانطور که مشاهده کردید، طرز تهیه سوسیس پنیری بسیار ساده است و با مواد اولیه در دسترس قابل درست‌کردن است. بنابراین می‌توانید این نوع سوسیس را در انواع غذاها استفاده کرده و در وعده‌های غذایی ناهار، عصرانه و حتی شام سرو کنید و از خوردن آن لذت ببرید. اگر در زمینه نحوه انتخاب بهترین مارک سوسیس، انواع سوسیس و طرز تهیه سوسیس نیاز به کسب اطلاعات بیشتری دارید، می‌توانید به مقالات آموزشی وب سایت تاندوری مراجعه کنید.

درصورتی که بخواهید بدون نیاز به لب تاپ به مجموعه کاملی از آموزش‌های تاندوری دسترسی داشته باشید، می‌توانید اپلیکیشن تاندوری را از طریق لینک زیر دانلود کنید تا دوره‌های آموزشی تاندوری همیشه در دسترستان باشد.

دانلود اپلیکیشن تاندوری – کلیک کنید

همچنین در صورت تمایل می‌توانید در زیر همین مقاله تجربه‌های خود را با کاربران وب سایت تاندوری در میان بگذارید تا آنها را نیز برای چشیدن طعم سوسیس پنیری ترغیب کنید.

مطالب پیشنهادی مجله تاندوری:

برای شما