17. مشخصکردن هدف، برنامهریزی و تعیین استراتژی برای رسیدن به آن

همهمون میدونیم که شرایط همیشه پایدار و یکسان نمیمونه و به دلایل مختلفی ممکنه تغییراتی تو کسبوکار ما بهوجود بیاد. توی چنین شرایطی، اگه هدفگذاری کرده باشید میتونید بهترین تصمیمها رو بگیرید. لازمه از خودتون سوال کنید که چه عواملی روی درآمدتون تأثیر دارن و چه اهدافی کمکتون میکنن تا سوددهی بیشتری تجربه کنید.
هدفهای کوتاهمدتتون رو یادداشت کنید تا به رسیدن به هر مرحله، انگیزهی کافی برای شروع مرحلهی بعدی رو بهدست بیارید. همینطور سعی کنید چشمانداز کاریتون رو بررسی کنید و اهداف بلندمدتی رو برای کسبوکارتون در نظر بگیرید تا با تمرکز روی اونها پیش برید.
هدفگذاری به کسبوکار شما جهت میده و باعث میشه با اطمینان بیشتری به خواستههاتون برسید. ارزیابی روند رشد فروش و پیشرفت کسبوکارتون باعث میشه تا کموکاستیها و نقاط ضعف و قوت رو بهخوبی ببینید و با اعتمادبهنفس، رفع یا تقویتشون کنید.