کار در منزل – چرا راه اندازی کسب و کار خانگی اهمیت دارد؟

حدیث الیاسی
حدیث الیاسی
| خواندن 7 دقیقه 09 شهریور 1401
کار در منزل – چرا راه اندازی کسب و کار خانگی اهمیت دارد؟

امروزه پیداکردن یک شغل مناسب با درآمد بالا با محدودیت‌ها و چالش‌های بسیاری روبرو است. در این راستا افراد می‌توانند با ایده و خلاقیت خود و کسب مهارت تخصصی در یک حرفه خاص به راحتی با راه‌اندازی یک کار در منزل به درآمدهای بالا برسند. از این رو در این مقاله از مجله تاندوری قصد داریم که چند نوع مشاغل خانگی در زمینه‌های مختلف را مورد بررسی قرار دهیم تا در صورت علاقه، با فراگیری آموزش‌های لازم کسب و کار‌های کوچک پرسودی را در خانه راه‌اندازی کنید.

کار در منزل چیست؟

کار در منزل، امروزه یکی از رایج‌‌ترین روش‌های کسب درآمد است و افراد با کمترین هزینه و سرمایه‌گذاری می‌توانند در خانه خود مشغول به کار شوند و پول دربیاورند. این نوع مشاغل برای افراد بازنشسته، زنان خانه‌دار، دانشجوها و تمام افرادی که به دنبال راه‌اندازی کسب و کار خود و یا داشتن شغل دوم برای کسب درآمد بیشتر هستند، بسیار مناسب است.

البته باید بدانید که هر کاری برای کار در خانه مناسب نیست و علاوه بر علاقه باید مهارت لازم را داشته باشید تا بتوانید تولیدات خود را به فروش برسانید. در این میان تکنولوژی و اینترنت از ابزارهای تسهیل‌کننده هستند و به سادگی می‌توانید محصولات و خدمات خود را از طریق اینترنت عرضه کرده و با بکارگیری فنون بازاریابی مشتری جذب کنید. پس بدون هیچ وقفه‌ای به فکر راه‌اندازی یک نوع از انواع مشاغل خانگی باشید و اگر تخصصی هم در این حوزه ندارید، می‌توانید از آکادمی آنلاین مهارت و خلاقیت تاندوری کمک بگیرید.

وب سایت و اپلیکیشن تاندوری بستری را برای برگزاری دوره‌های آموزشی مهارت‌آموزی در زمینه‌های مختلف گل‌دوزی، قلاب‌بافی، خیاطی، عکاسی با موبایل، آموزش آشپزی، آموزش پخت انواع کیک، آموزش پخت انواع شیرینی، آموزش پخت انواع دسر، آموزش شکلات‌‌سازی و سایر آموزش‌ها در رابطه با مهارت‌های فروش و بازاریابی فراهم کرده است. بنابراین با شرکت در دوره‌های آموزشی آنلاین این مجموعه می‌توانید خیلی ساده به بازار کار وارد شوید و برای به گسترش و راه‌اندازی کسب‌وکارهای خانگی و مستقل خود آماده شوید.

دوره آموزشی راه‌اندازی کسب و کار خانگی – کلیک کنید

دوره‌ آموزش عکاسی تبلیغاتی – کلیک کنید

چرا کار در منزل و فعالیت‌های خانگی مهم است؟

امروزه با توجه افزایش نرخ بیکاری و فراوانی متقاضیان جویای کاری، اهمیت کار در منزل بیش از همه نمود پیدا کرده است. در این رابطه نیز دولت از دارندگان مشاغل خانگی با ارائه تسهیلات حمایت ویژه‌ای می‌کند. بنابراین در صورت داشتن یک مهارت تخصصی می‌توانید با سرمایه کم و با کمک سایر اعضای خانواده درآمد‌های بالایی را برای بهبود معیشت خانواده به دست آورید. 

از مهم‌ترین مزایای راه‌اندازی مشاغل خانگی و کسب وکارهای این‌ چنینی می‌توان به عدم نیاز به اجاره و خرید محیط کار، داشتن سرمایه کم و مشغول به کار شدن تمام اعضای خانواده اشاره کرد. 

از طرفی دیگر افراد می‌توانند به جای صرف هزینه و وقت زیاد برای تردد به محیط‌های مختلف کاری در یک جای ثابت و در مجاورت محل زندگی خود شغل مناسبی را راه‌اندازی و به کسب درآمد بپردازند. بنابراین کسب و کار‌های خانگی کوچک و پرسودی وجود دارند که شاید در ابتدا همه نیاز مالی شما را تامین نکند اما با گسترش فعالیت و جذب مشتری نیز میزان درآمد شما بالا خواهد رفت.

راه‌اندازی کار در منزل با کسب مهارت در زمینه خیاطی

راه‌اندازی کار در منزل با کسب مهارت در زمینه خیاطی

مهم‌ترین کسب و کار‌های کوچک پرسود در منزل

بسیاری از بانوان و آقایان در فضای خانه خود می‌توانند با راه‌اندازی مشاغل خانگی و تولیدات خانگی پر سود به فعالیت اقتصادی بپردازند.

از جمله این کسب و کارهای کوچک پرسود و کار در منزل می‌توان به خیاطی، قالی‌بافی، گلدوزی، ، آشپزی، کیک و شیرینی‌پزی، درست کردن غذا‌های فینگرفودی، درست کردن ترشی خانگی، شمع‌سازی، عروسک‌سازی و حتی بازاریابی و فروش محصولات سایر شرکت‌ها و غیره اشاره کرد.

بسیاری از این مشاغل نیز برای شغل دوم آقایان نیز بسیار مناسب است و زمان‌های خالی روزانه آنها را پر خواهد کرد. پس براساس توانایی خود و مهارتی که دارید، هرگز فرصت را از دست ندهید و برای راه‌اندازی چنین مشاغلی در منزل اقدام کرده و مسیر اشتغال‌زایی را برای خود و دیگران هموار کنید.

 بهترین ایده‌ها برای کار در منزل

حالا که در جریان اهمیت کار در منزل قرار گرفتند شاید ایده‌های بسیاری به ذهن شما برسد و ممکن است در بسیاری از آنها مهارت و تخصص لازم را نداشته باشید. اما باید بدانید که با شرکت در دوره‌های آموزشی در زمینه‌های مختلف می‌توانید یک شغل مناسب در خانه راه‌اندازی کنید. 

راه‌اندازی کترینگ مواد غذایی

امروزه به دلیل مشغله فراوان، بسیاری از خانواده‌ها ترجیح می‌دهند که مواد غذایی مورد نیاز خود را از مشاغل خانگی در دسترس با قیمت مناسب و به صورت سالم و تازه تهیه کنند. به همین دلیل یکی از بهترین ایده‌ها راه‌اندازی کترینگ مواد غذایی در منزل است. 

اگر به هنر آشپزی علاقه دارید و مهارت لازم در زمینه درست کردن انواع غذاهای خانگی را دارید، حتما با تهیه یک لیست مناسب نسبت به تهیه انواع غذاها، انواع کیک‌ها، شیرینی‌ها و دسرها بپردازید و برای جذب مشتری دائمی تلاش کنید. همچنین بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند که به جای غذاهای رستورانی و شیرینی‌های آماده شده توسط قنادی‌ها از افرادی که غذاهای خانگی درست می‌کنند، مواد مورد نیاز خود را خریداری کنند. پس از پخت کیک و شیرینی نیز غافل نشوید.

برای راه‌اندازی این کار به تامین سرمایه زیاد و تهیه وسایل آشپزخانه نخواهید داشت و تنها برای جذب مشتری با پخش تراکت در محدوده سکونت خود و راه‌اندازی کانال و گروه در شبکه‌های اجتماعی به تبلیغ بپردازید. 

در ابتدا هم می‌توانید از پخت کیک خانگی شروع کنید چون طرفداران بسیاری دارد و به مرور زمان تولیدات خود را گسترش دهید. 

کار در منزل با گلدوزی

تولید محصولات دست‌ساز با کار در منزل

یکی از عمده کارهایی که از طریق آن می‌توان در منزل کسب درآمد داشت، تولید و ساخت محصولات دست‌ساز است. این نوع کار در منزل ویژه خانم‌های هنرمند و باسلیقه است و می‌توانند با توجه به میزان مهارت خود در حرفه‌های مختلف عروسک‌سازی، شمع‌سازی، نمد دوزی، گل‌سازی، گلدوزی با دست، بافتنی و قلاب‌بافی فعالیت کنند و انواع محصولات دست‌ساز خود را عرضه و به فروش برسانند. 

توجه داشته باشید یاد گرفتن ساخت این نوع محصولات کار چندان سختی نیست. تنها باید برای آموزش آنها کمی هزینه کنید و در دوره‌های مورد نیاز خود شرکت کنید. برای فروش محصولات خود حتما از فروشگاه‌های اینترنتی، مغازه‌ها و فروشگاه‌های محل زندگی و شبکه‌های اجتماعی کمک بگیرید.

خیاطی‌کردن در خانه

با توجه به افزایش قیمت پوشاک بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند و لباس مورد نیاز خود را مطابق با سلیقه شخصی توسط یک خیاط ماهر بدوزند. این ایده خیاطی کردن در خانه یک پیشنهاد مناسب و جذاب برای کسانی است که در زمینه خیاطی کم و بیش سررشته دارند و یا اینکه علاقمند به هنر خیاطی هستند. در صورت شرکت در دوره‌های آموزشی مختلف می‌توانید به یک خیاط ماهر تبدیل شوید و اعتماد مشتریان خود را جذب کنید. 

کار در منزل با بافتنی

این روزها کارهای دستی مثل لیف‌بافی، دکمه‌دوزی، گلدوزی و بافتنی بین خانم‌های خانه‌دار طرفداران بسیاری پیدا کرده است و خانم‌های با سلیقه زیادی هنر خود را در معرض فروش قرار می‌دهند. پس اگر شما هم به کارهای تزئینی خانگی علاقه دارید، می‌توانید در خانه مشغول به کار شوید و از طریق این هنر کسب درآمد کنید.

برای این کار در منزل اصلا نیاز به سرمایه زیادی ندارید و تنها باید الیاف طبیعی (کلاف کاموا) و یک دست میل بافتنی تهیه کنید. پیشنهاد می‌کنیم برای استفاده از این هنر در خانه برای کسب درآمد روی بافت لباس‌های زمستانی تمرکز کنید و بافت کلاه، جوراب، دستکش، شال و غیره را با طرح‌های فانتزی و شیک در اولویت قرار دهید. 

کار در منزل با قلاب بافی

کار در منزل با قلاب‌بافی

بازاریابی و کار در منزل

یکی دیگر از مشاغلی که بدون سرمایه می‌توانید وارد آن شوید، بازاریابی و فروش محصولات مختلف آرایشی و بهداشتی، پوشاک و غیره است. در این رابطه حتما در دوره‌های آموزشی مهارت‌های فروش و بازاریابی شرکت کنید تا بتوانید در این حرفه به موفقیت برسید.

امیدواریم از ایده‌ها و راه‌کارهایی که در این مطلب برای راه‌اندازی کار در منزل با شما عزیزان در میان گذاشتیم نهایت استفاده را برده باشید. اغلب این ایده‌ها برای خانم‌ها و آقایان به صورت مشترک مناسب است. پس اگر کاری را بلد نیستید یا تخصص کافی در آن حرفه را ندارید، به هیچ وجه ناامید نشوید. همانطور که اشاره کردیم با شرکت در دوره‌های آموزشی و تکرار و تمرین می‌توانید به مهارت و تخصص لازم برسید. همچنین برای بالا بردن سطح اطلاعات خود در زمینه‌های مختلف مشاغل خانگی حتما از مقالات آموزشی تاندوری استفاده کنید. در این مطالب، ایده و روش‌های مختلفی همراه با ترفندها و نکات کلیدی ارائه شده است که می‌توانند به شما برای افزایش مهارت کمک کنند.

در این مقاله از مجله تاندوری، اهمیت کار در منزل را مورد بررسی قرار دادیم و در ادامه نیز ایده‌هایی را برای راه‌اندازی یک کسب و کار خانگی بیان کردیم. اگر در زمینه هنر خاصی مهارت لازم را ندارید اما با توجه به علاقه خود می‌توانید در دوره آموزشی آنلاین شرکت کنید، برای این کار کافی است، اپلیکیشن تاندوری را دانلود و نصب کنید. همچنین مقالات آموزشی موجود در وب سایت تاندوری می‌تواند به شما در این زمینه کمک کند تا در آن هنر و حرفه به مهارت و تجربه کافی برسید و به کسب درآمد بپردازید.

نصب اپلیکیشن تاندوری – کلیک کنید

اگر در زمینه راه‌اندازی کسب و کر خانگی و درآمدزایی از طریق مشاغل خانگی تجربه کافی دارد، آن را با دیگر کاربران از طریق کامنت‌های این بخش، به اشتراک بگذارید.

مطالب پیشنهادی تاندوری:

تریکو بافی – دوخت ساک نوزاد و بافت کریر با کاموا

گیره رزینی – گیره سر و گیره مو

بافت پتو، کلاه، شال گردن و پاپوش نوزاد

رزین اپوکسی – ظروف و زیورآلات – صفر تا صد

 

برای شما