شروع کسب و کار موفق با تولید محتوا

تولید محتوا چیست؟ اگر شما هم بهعنوان یک کسبوکار نوپا یا کسی که بهتازگی میخواهد کسبوکار اینترنتی خود را راهاندازی کند، بهدنبال پاسخ این سوال هستید، تا انتهای مطلب همراه ما باشید.
جالب است بدانید یکی از مهمترین بخشهای هر کسبوکار آنلاین، تولید محتوای باکیفیت در فضای اینترنت است. ما بهترین راههای تولید محتوای مفید و ارزشمند را به شما معرفی میکنیم تا بتوانید بازخورد بسیار مناسبی دریافت کنید.
علاوهبر کسبوکارهای کوچک خانگی که در فضایی مانند اینستاگرام تولید محتوا کرده و تصاویر محصول یا خدمات خود را پست میکنند، کسبوکارهای بزرگتری هم وجود دارند که مقادیری از فروش خود را از طریق وبسایت آنلاین بهدست میآورند.
بدیهی است اگر شما هم به فکر فروش از سایت هستید، تولید محتوای حرفهای را فراموش نکنید؛ چراکه اهمیت نمایش سایت کسبوکار شما در صفحات اول گوگل بسیار بالا است و به بازاریابی محتوای شما بستگی دارد. محتوای خوب، همیشه جای خود را در گوگل پیدا میکند؛ بنابراین نگران این موضوع نباشید.
فهرست محتوای این مطلب
تولید محتوا چیست
برای درک بهتر و راحتتر این موضوع، بیایید به توضیح تولید محتوا بپردازیم. تولید محتوا بهمعنی ارائه اطلاعات با پیامی مشخص برای مخاطب هدف است. کانالهای انتشار محتوا میتواند متفاوت باشد؛
برای مثال، شما میتوانید اطلاعات مربوط به محصول و کسبوکارتان را در وبسایت، اینستاگرام، تلگرام و دیگر پلتفرمهای آنلاین بارگذاری کنید. همه کسبوکارهای اینترنتی با تولید محتوا سروکار دارند و نمیتوان اهمیت آن را نادیده گرفت.
البته که محتوا میتواند در قالبهای متفاوتی ارائه شود؛ مانند تهیه عکس یک محصول، ویدیو، توضیح متنی و توضیح صوتی درباره آن. هرکدام از این اشکال متفاوت محتوا میتوانند تأثیرات متفاوتی هم داشته باشند.
این مطلب را از دست ندهید: چرا مشاغل خانگی پرطرفدار هستند؟
چرا تولید محتوا مهم است
بدیهی است که همه کسبوکارها بهدنبال فروش بیشتر و گسترش زمینه کاریشان هستند؛ درواقع «خلق ارزش» از اهمیت بالایی برخوردار است و این بهمعنای «مزایا، منهای هزینهها» در نظر مخاطب و مشتری است.
اگر هنوز هم برایتان سوال است که اهمیت تولید محتوا چیست، باید گفت با افزایش رقابت در فضای مجازی و گستردگی حق انتخاب مشتری میان کسبوکارهای مختلف، برتری شما تا حد زیادی با برتری محتوایتان سنجیده میشود. در شرایطی که کاربر میتواند میان هزاران گزینه بهراحتی انتخاب کند، سعی کنید بهترین محتوا را تولید کنید.
یکی از راهکارها برای رسیدن به این جایگاه، خلق محتوای تأثیرگذار است. یعنی فعالیتهایی انجام دهید که مخاطب شما با محصول یا خدماتتان کاملاً آشنا شده و مزایای آن را درک کند. درصورتیکه مشتری را برای خرید قانع کنید، در این زمینه موفق عمل کردهاید.
از کجا شروع کنیم
شروع به نوشتن محتوای متنی کنید؛ اگر صاحب یک کسبوکار هستید یا قصد راهاندازی یکی از مشاغل خانگی را دارید، بهترین کار این است که از نوشتن توضیحات مرتبط با محصول یا کالای ارائهشوندهتان شروع کنید.
در اصل، محتوا خود شما هستید! هیچچیز عجیب و غریبی درباره این سوال که تولید محتوا چیست وجود ندارد. محتوا همان ویژگیهایی است که تمایل دارید کاربران اینترنتی درباره کسبوکارتان ببینند. ابتدا از خودتان بپرسید که دوست دارید مشتریها چه جنبههایی از کار شما را در دنیای واقعی ببینند.
پاسخ به این سوال، میتواند کلیدی برای جهتگرفتن نوع محتوای شما باشد؛ چراکه مشتریهای خرید آنلاین، همان مشتریهایتان در دنیای واقعی هستند. پس تولید محتوای هدفمند متناسب با هدفی که دارید، همان شروع شما است.
تأثیر محتوا بر کسبوکارها
درصورتیکه نرخ تعامل کاربران اینترنت با محتوای شما بالا باشد، صفحه اینستاگرام یا وبسایت کسبوکارتان به بازدهی خوبی میرسد. اگر برایتان سوال است که چطور این تعامل را افزایش دهید، باید بگوییم منحصربهفرد بودن پستها و متنها است که در این زمینه کمکتان میکند. بنابراین سعی کنید ذائقه و سلیقه مشتری را درک کنید تا بتوانید این مشارکت را بهبود دهید.
کمیت و کیفیت محتوا در کنار یکدیگر اثرگذار هستند؛ یعنی باید سعی کنید در کنار حفظ تعداد عکس یا متنهایی که تهیه میکنید، ارتباط آنها با مخاطبانتان را در نظر بگیرید تا بتوانید استانداردترین و محبوبترین محتوا را به نمایش بگذارید.
بهترین ایده تولید محتوا چیست
بهترین ایدههایی که میتوانید برای تولید محتوا پیاده کنید، اصلاً محدود نیستند و دست شما را برای انتخاب باز میگذارند. موارد گوناگونی مانند نحوه کار با محصول، فواید خرید محصول، تاریخچه محصول و حتی نحوه تشخیص اصل یا تقلبی بودن و مقایسه کیفیت کالایتان با موارد مشابه، از ایدههای تولید محتوا هستند. یکی دیگر از ایدهها، بیان نکات آموزشی مرتبط با محصول یا خدماتی است که ارائه میدهید.
این دورهها را از دست ندهید:
بازاریابی شغل یا بازاریابی محتوا
تابهحال فکر کردهاید که چگونه میتوانید برای کسبوکارتان بازاریابی کنید؟ بازاریابی یعنی پیادهسازی یک برنامه مشخص و نتیجهدار برای ایجاد، حفظ و گسترش مخاطب یا مشتریها. بنابراین بازاریابی شغل، یعنی افزایش سودآوری برای آن و جلب احساسات کاربران بهمنظور خرید خدمات یا محصولات.
اگر تا امروز فکر میکردید که فقط شرکتها و موسسات بزرگ به بازاریابی نیاز دارند، جالب است بدانید که مشاغل کوچک خانگی هم از این قدم مهم مستثنی نیستند. یکی از بهترین روشهای بازاریابی برای مشاغل خانگی، بازاریابی محتوا است که باکمک خلق محتوای کاربردی، عملی میشود.
نتیجه تولید محتوا چیست و به چه اشکالی دیده میشود؟
- تحریک مخاطب و جذب آن بهسمت کسبوکار
- آگاهی مخاطب از محصولات جدید
- نشاندادن مزایای رقابتی کسبوکار نسبتبه رقبا
- اطلاعرسانی درباره پیشنهادات ویژه مانند انواع تخفیفها
جمعبندی پایانی
به این نکته دقت کنید که تولید محتوا در عین سادگی، فرایند بسیارمهم و تأثیرگذاری است که فوتوفنهای خاص خودش را دارد. اگر در این زمینه تجربه ندارید، با کمکگرفتن از یک متخصص میتوانید بهخوبی کسبوکار آنلاینتان را رونق دهید. چراکه آزمون و خطا و بدون دانش پیشرفتن، ممکن است به شغل شما ضربه بزند.
تولید محتوا را دستکم نگرفته و محتوای ضعیف و بیکیفیت را وارد کسبوکارتان نکنید. اگر میخواهید بدانید بهترین نوع تولید محتوا چیست، بهیاد داشته باشید که برخی از مخاطبان شما علاقه بیشتری به محتوای تصویری و برخی علاقه زیادی به محتوای متنی دارند؛ بنابراین سعی کنید بهخوبی با علایق کاربران آشنا شوید تا بتوانید بهترین محتوا را تولید کرده و فروش بیشتر را تجربه کنید.
صاحبان کسبوکار میتوانند با محتوای هدفمند، بازدیدکنندگان بسیاری را بهسمت سایت یا شبکههای اجتماعی خود جذب کرده و طبق نقشه خرید مشتری، او را به اقدامی سودآور مثل خرید یک کالا یا یک دوره آموزشی هدایت کنند.
مطالعه مطلب مرتبط: اینجا کلیک کنید.