شیرینی پزی در خانه + 6 ترفند جذاب و کاربردی برای شیرینی پزی

حامد جواهری
حامد جواهری
| خواندن 3 دقیقه 01 تیر 1401
شیرینی پزی در خانه + 6 ترفند جذاب و کاربردی برای شیرینی پزی

شیرینی پزی در خانه و درست کردن کیک و شیرینی برای خیلی از ما، لذت بخشه. با این ۶ ترفند، از قنادی و شیرینی پزی در خانه بیشتر لذت ببرید. اگر قصد دارید برای روز خاصی شیرینی پزی در خانه را داشته باشید، پیشنهاد می کنم آموزش دوره شیرینی‌‌های یلدایی و دوره شیرینی‌های نوروزی رو حتما ببینید.

 

شیرینی پزی در خانه را از اینجا شروع کنید

 

۱) همه‌چیز در دمای محیط

کره، تخم‌مرغ، شیر یا هرماده‌ی دیگه‌ای که برای شیرینی پزی در خانه استفاده می‌کنید، باید در دمای اتاق باشه. وقتی همه‌چیز در دمای اتاق باشه، باعث می‌شه موقع هم‌زدن هوادهی بشه و بافت کیکتون بسیار سبک بشه. ولی اگر شیر یا تخم‌مرغ سرد باشه، بافت کیک سفت می‌شه.

شیرینی پزی در خانه

 

۲) از لیسک استفاده کنید.

برای هم‌زدن مواد به قاشق‌های چوبی اطمینان نکنید و برای شیرینی پزی در خانه حتما از لیسک استفاده کنید. چرا که قسمت‌های مختلف آرد و کره و گوشه‌ی ظرف شما می‌چسبه و ممکنه حتی توی عملکرد همزن هم خلل ایجاد کنه و مواد به‌خوبی مخلوط نشن.

 

۳) جداکردن تخم‌مرغ در سرما

اگر هنگان شیرینی پزی در خانه در دستورپخت کیک گفته شده که سفیده و زرده تخم‌مرغ رو جدا کنید، این کار رو قبل از رسیدن به دمای محیط انجام بدین. وقتی تخم‌مرغ به دمای محیط برسه، این‌ کار سخت‌تره.

شیرینی پزی در خانه

 

۴) ترازو را فراموش نکنید.

اگر می‌خواهید کیک لایه‌ای درست بکنید و باید اندازه‌ی هر لایه یکسان باشه، حتما واحد‌های اندازه‌گیری‌تون بجای پیمانه گرم باشه و حتما با ترازو اندازه‌گیری کنید. اینطوری ریسک بزرگ و کوچک‌ شدن هر لایه خیلی کمتر می‌شه.

 

۵) بیش از حد، هم نزنید.

مهم نیست از همزن دستی استفاده می‌کنید یا همزن برقی؛ هم‌زدن بیش از حد باعث می‌شه تا هوای داخل مواد به پخت گلوتن داخل آرد کمک کنه و در نتیجه کیک شما داخل فر به‌اندازه‌ی کافی پف نکنه یا حتی پخته نشه. فقط به‌اندازه ای که حس می‌کنید لازمه مواد رو هم بزنید، نه بیشتر و نه کمتر.

شیرینی پزی در خانه

 

۶) از کاغذ روغنی استفاده کنید.

هنگام شیرینی پزی در خانه و قبل از پخت کیک، ابتدا کف قالب رو با اسپری قنادی یا روغن، خیلی‌کم چرب کنید و سپس کاغذ‌های روغنی رو به‌اندازه کف قالب برش بزنید. اینطوری خیالتون راحته که کیک هیچوقت به انتهای قالب نمی‌چسبه.

شیرینی پزی در خانه

 

بهترین بهانه برای شیرینی پزی در خانه و راه ‌انداختن عطر لذت‌بخش وانیل در خانه، روز تولد است. اصلی‌ترین بخش یک تولد، کیک است. حتی آن دسته از افرادی که از تولد یا جشن‌ها فراری هستند، کیک تولد آن‌ها را خوشحال می‌کند. لزومی ندارد که حتما یک کیک‌پز حرفه‌ای باشید تا بتوانید کیک جشن تولد آماده کنید.

تنها باید کمی خلاقیت را چاشنی آموزش کنید تا بتوانید بهترین کیک‌های تولد زندگی خود را بپزید. ما روز تولد و پختن کیک را به مصریان باستان، یونانی‌ها و آلمان‌ها مدیون هستیم. مصریان به‌منظور احترام به فرعون جشن می‌گرفتند، یونانی‌ها جهت احترام گذاشتن به الهه ماه، کیک را به این سنت اضافه کردند و درنهایت آلمانی‌ها نخستین کیک جشن تولد را درست کردند.

چنانچه قصد دارید به اطرافیان خود نشان دهید که تا چه اندازه برای شما اهمیت دارند، در روز تولدشان کیک بپزید. کیک‌های تولد دارای انواع طعم و تزیین هستند که در این مطلب از مجله تاندوری، دو روش کیک تولد را به شما آموزش داده‌ایم.

برای دریافت آموزش‌های بیشتر در زمینه انواع کیک مثل طرز تهیه کیک ساده، طرز تهیه کیک خیس، کیک اسفنجی، تزئین کیک و یادگیری تکنیک‌های فیلینگ‌های متنوع، آموزش کیک خامه ای تاندوری را دریافت کنید و بهترین کیک‌ها را بپزید. تاندوری دوره آموزشی انواع کیک را با بهترین کیفیت برای شما تهیه کرده است. اگر در زمینه پخت کیک تولد تجربه‌ای دارید، در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

 

شاید به مطالب زیر هم علاقه مند باشید:

برای شما