طرز تهیه شیرینی ماندل بولار

فهیمه شریفی
فهیمه شریفی
| خواندن 5 دقیقه 10 اسفند 1401
طرز تهیه شیرینی ماندل بولار

شیرینی ماندل بولار، یکی از شیرینی‌های خشک بسیار خوشمزه است که طرفداران بسیار زیادی دارد. این شیرینی معمولاً در اندازه‌های کوچک درست می‌شود و به همین خاطر، تهیه آن برای مهمانی‌ها و جشن‌ها بسیار به‌صرفه است و می‌توانید به‌راحتی از مهمانان خودتان با این شیرینی پذیرایی کنید.

شیرینی ماندل بولار به این صورت تهیه می‌شود که پایه آن با آرد برنج است و نرمی و لطافت خاصی دارد و روی آن نیز با مارمالاد تزئین می‌شود که مزه‌ای شیرین و طعمی دلچسب را به آن می‌بخشد.

شاید این سؤال برایتان پیش بیاید که آیا می‌توانید در خانه‌تان نیز شیرینی ماندل بولار را تهیه کنید یا این کار ممکن نیست و حتماً باید این شیرینی خوشمزه را از قنادی‌ها سفارش دهید؟

باید به شما این خبر خوب را بدهیم که شیرینی ماندل بولار را می‌توان در خانه نیز تهیه کرد و از طعم و مزه این شیرینی لذت برد. در این مقاله ما می‌خواهیم در مورد طرز تهیه شیرینی ماندل بولار صحبت کنیم و به شما بگوییم که این شیرینی چه مواد اولیه‌ای دارد و چطور می‌توانید با طی مراحلی که به شما می‌گوییم، به‌راحتی یک شیرینی خوشمزه را تهیه کرده و از خوردن آن لذت ببرید.

اگر به شیرینی ماندل بولار علاقه‌مند هستید و می‌خواهید یاد بگیرید که چطور این شیرینی خاص و خوشمزه را در خانه تهیه کنید، از شما دعوت می‌کنیم که تا انتهای این مقاله با تاندوری همراه شوید.

 

 

طرز تهیه شیرینی ماندل بولار

 

مراحل تهیه شیرینی ماندل بولار

برای تهیه شیرینی ماندل بولار، ابتدا باید مواد اولیه این شیرینی را آماده کنید تا بتوانید به سراغ مراحل تهیه آن بروید. در ادامه به شما مواد اولیه را می‌گوییم، این مواد برای تهیه شیرینی موردنظر برای سه تا چهار نفر کافی هستند و می‌توانید در صورت نیاز، مقدار مواد را به‌صورت متناسب بیشتر کنید تا مقدار شیرینی بیشتری را تهیه کنید.

 

مواد اولیه شیرینی ماندل بولار

  • 75 گرم آرد سفید
  • 50 گرم آرد برنج
  • 1 عدد زرده تخم‌مرغ
  • 60 گرم پودر قند
  • 90 گرم کره
  • 12 گرم نشاسته ذرت
  • یک‌ هشتم قاشق‌ چای خوری وانیل
  • به مقدار دلخواه ژل بریلو یا مارمالاد

 

طرز تهیه شیرینی ماندل بولار

 

طرز تهیه شیرینی ماندل بولار

حالا که مواد اولیه این شیرینی خوشمزه و خوردنی را آماده کرده‌اید، نوبت به این می‌رسد که به سراغ مراحل تهیه آن برویم. در ادامه با ما همراه باشید و این مراحل را قدم‌به‌قدم انجام دهید تا بتوانید شیرینی ماندل بولار را به بهترین شکل تهیه کنید.

1- در مرحله اول نیاز است که تخم‌مرغ و کره را از یخچال خارج کنید تا هم‌دمای محیط شود. این موضوع برای کره حدود نیم ساعت طول می‌کشد. سپس زرده تخم‌مرغ را جدا کنید تا بتوانید از آن استفاده کنید.

2- در مرحله بعدی، نیاز است که یک کاسه مناسب بردارید که سایز متوسطی داشته باشد و در آن، کره و پودر قند را با هم مخلوط کنید. برای مخلوط‌ شدن این مواد نیاز است که حدود 2 دقیقه با استفاده از همزن به‌خوبی مواد را هم بزنید.

سپس زرده تخم‌مرغ را به این ترکیب اضافه می‌کنیم و باز هم آنها را به‌خوبی مخلوط می‌کنیم و در همین حین، وانیل و اسانس را نیز اضافه می‌کنیم تا به‌خوبی با یکدیگر ترکیب شوند.

3- در مرحله بعدی، پس از اینکه ترکیب قبلی را به‌خوبی آماده کردیم، نیاز است که آرد برنج را نیز کم کم اضافه کنیم و هم بزنیم تا به‌خوبی با هم ترکیب شوند. پس از اضافه شدن کامل آرد برنج، باید آرد سفید را نیز به‌صورت تدریجی اضافه کنیم تا بتوانیم آن را نیز به‌خوبی با این مواد مخلوط کنیم.

دقت کنید که هرچه کیفیت آرد سفید و آرد برنج بیشتر باشد، در نهایت می‌توانید شیرینی نرم‌تر و لطیف‌تری را به دست بیاورید.

4- پس از اضافه‌ کردن آرد برنج و آرد سفید، حالا نوبت به ورز دادن خمیر می‌رسد. در این مرحله باید خمیر را با دستان خودتان به‌اندازه‌ای ورز دهید که به‌صورت کامل بافت یکدست و نرم و لطیفی داشته باشند و در حالت عادی به دست نچسبد.

5- در مرحله بعدی، نیاز است که خمیر را قالب بزنیم. برای این مرحله می‌توانیم خمیر را به‌اندازه یک گردو یا کوچک‌تر از آن برداریم و سپس گرد کنیم و وسط آن را نیز یک گودی دایره‌ای ‌شکل ایجاد کنیم تا بتوانیم حالت زیبایی به شیرینی ببخشیم.

برای این مرحله می‌توانید از انواع قالب‌های مخصوص شیرینی نیز استفاده کنید تا بتوانید شکل زیباتری را به شیرینی خودتان ببخشید.

6- حالا مرحله بعدی از طرز تهیه شیرینی ماندل بولار این است که کف سینی را چرب کنید یا کاغذ روغنی را در کف آن قرار دهید و سپس شیرینی‌های قالب زده شده را در کف سینی بچینید تا آماده پختن شوند.

7- در مرحله بعدی نیاز است که از قبل فر را با دمای 175 درجه سانتیگراد روشن کرده باشید تا گرم شده و آماده پختن شیرینی باشد. برای گرم ‌شدن کامل فر حدود 10 دقیقه زمان نیاز دارید.

حالا سینی شیرینی‌ها را در داخل فر و در طبقه وسط قرار دهید و سپس حدود 20 دقیقه زمان بدهید تا شیرینی‌ها کاملاً پخته شوند. البته نیاز است که هر چند دقیقه شیرینی‌ها را بررسی کنید تا نسوزند و مزه بدی پیدا نکنند.

8- پس از پخته ‌شدن کامل شیرینی‌ها و طلایی شدن زیر آنها، سینی را از فر خارج کنید و آن را در محیطی قرار دهید تا کمی خنک شوند. در مرحله بعدی پس از خنک‌ شدن شیرینی‌ها روی آنها را با مارمالاد یا ژل بریلو تزئین کنید و آنها را در یخچال قرار دهید تا کاملاً خنک شوند.

سپس شیرینی‌ها را پس از خنک ‌شدن از کاغذ روغنی جدا کرده و در ظرف موردنظر خودتان بچینید تا آماده پذیرایی شوند.

 

طرز تهیه شیرینی ماندل بولار

 

جمع‌بندی مطالب

در این مقاله، در مورد طرز تهیه شیرینی ماندل بولار صحبت کردیم و گفتیم که برای تهیه این شیرینی خوشمزه به چه مواد اولیه‌ای نیاز دارید و در ادامه نیز با هم بررسی کردیم که چطور می‌توانید این شیرینی را تهیه کنید و برای تهیه آن، باید چه مراحلی را طی کنید.

اگر به تهیه انواع شیرینی و کیک علاقه‌مند هستید و دوست دارید یاد بگیرید چطور این شیرینی‌ها را به بهترین شکل ممکن تهیه کنید و حتی با فروش آنها بتوانید کسب درآمد داشته باشید، از شما دعوت می‌کنیم که سری به قسمت دوره‌های آموزشی تاندوری بزنید و در دوره آموزشی پخت شیرینی‌های عید شرکت کنید تا بتوانید انواع شیرینی‌های خوشمزه و رنگارنگ را در منزل درست کنید.

در این دوره‌های آموزشی، شما می‌توانید صفر تا صد پخت انواع کیک و شیرینی را یاد بگیرید و در کنار این موضوع، روش‌های جذب مشتری و کسب درآمد از این کار نیز به شما آموزش داده می‌شود و می‌توانید به‌راحتی از این کار درآمد داشته باشید.

امیدواریم این مقاله به شما کمک کرده باشد که بتوانید به بهترین شکل با طرز تهیه شیرینی ماندل بولار آشنا شوید و به‌راحتی این شیرینی خوشمزه را در خانه خودتان تهیه کرده و با استفاده از آن از مهمانان خودتان پذیرایی کنید.

از اینکه تا انتهای این نوشته با ما همراه بودید از شما متشکریم و دعوت می‌کنیم سایر مقالات مانند طرز تهیه خامه قنادی را در وبلاگ تاندوری بخوانید و با روش درست کردن شکلات دست ساز آشنا شوید.

برای شما