طرز تهیه نوشیدنی گرم با نسکافه

فهیمه شریفی
فهیمه شریفی
| خواندن 7 دقیقه 05 بهمن 1401
طرز تهیه نوشیدنی گرم با نسکافه

نسکافه یکی از نوشیدنی‌های محبوبی است که معمولاً افرادی که نمی‌توانند قهوه تلخ را مصرف کنند و یا با نوشیدن قهوه استرس و طپش قلب می‌گیرند، می‌توانند با استفاده از نسکافه همان طعم و مزه را به‌صورت ملایم‌تر دریافت کنند.

نسکافه یک نوشیدنی بر پایه قهوه است؛ اما چون با شیر ترکیب می‌شود، کافئین کمتری دارد و همچنین مزه ملایم و شیرینی دارد که این موضوع باعث می‌شود افراد بتوانند به‌راحتی آن را مصرف کنند و از نوشیدن آن لذت ببرند.

جالب است بدانید که با استفاده از نسکافه می‌توان نوشیدنی‌های گرم دیگری را نیز تهیه کرد که مزه‌های متفاوت و جذابی را به شما ارائه می‌دهند. به همین خاطر می‌خواهیم در این مقاله طرز تهیه نوشیدنی گرم با نسکافه را به شما بگوییم و چند نوشیدنی که می‌توانید با استفاده از نسکافه تهیه کنید را به شما معرفی کنیم.

اگر به این موضوع علاقه دارید و از درست‌کردن نسکافه به همان شکل تکراری خسته شده‌اید و می‌خواهید یک تنوع اساسی به نوشیدنی‌های خودتان بدهید، حتماً تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

 

نوشیدنی با نسکافه

 

طرز تهیه نوشیدنی گرم با نسکافه

در ادامه با هم تک‌تک نوشیدنی‌های پیشنهادی که با نسکافه تهیه می‌شوند را بررسی می‌کنیم و همچنین مواد اولیه موردنیاز و روش تهیه هرکدام را به شما خواهیم گفت تا بتوانید در خانه این نوشیدنی‌ها را تهیه کرده و از آنها لذت ببرید.

 

1- شیر نسکافه با خامه:

در اولین آموزش طرز تهیه نوشیدنی گرم با نسکافه، می‌خواهیم روش تهیه شیر نسکافه با خامه برای یک نفر را به شما توضیح بدهیم.

مواد موردنیاز:

  • 1 لیوان شیر
  • 2 قاشق غذاخوری نسکافه یا قهوه‌فوری
  • 100 گرم خامه

 

طرز تهیه شیر نسکافه با خامه:

برای تهیه این نوشیدنی خوشمزه، نیاز است که ابتدا شیر را که به‌خوبی در یخچال خنک شده است از یخچال خارج کرده و در شیرجوش بریزید و بگذارید به‌خوبی دمای آن بالا رود.

وقتی شیر به دمای 60 تا 70 درجه سانتیگراد رسید و قبل از اینکه بخواهد بجوشد، آن را از روی شعله بردارید. سپس خامه و نسکافه یا قهوه‌فوری را در یک لیوان ریخته و با استفاده از مخلوط‌کن یا کفساز به‌خوبی با هم مخلوط کنید. پس از اینکه بافت مواد نرم و خامه‌ای شد، شیر را روی این ترکیب بریزید و از نوشیدن آن لذت ببرید.

برای تزئین این نوشیدنی هم می‌توانید از شکلات آب شده یا پودر کاکائو استفاده کنید تا ظاهر زیباتر و جذاب‌تری را به آن ببخشید.

 

طرز تهیه نوشیدنی گرم با نسکافه

 

2- آیس کافی:

دومین مورد از آموزش طرز تهیه نوشیدنی گرم با نسکافه، آیس کافی است که یکی از نوشیدنی‌های محبوب برای افرادی است که به نوشیدنی‌های خنک علاقه بیشتری دارند. در ادامه مواد اولیه برای 1 نفر را خواهید دید.

 

مواد اولیه:

  • 1 قاشق مرباخوری قهوه‌فوری یا نسکافه
  • 2 تا 4 قالب یخ مکعبی کوچک
  • 2/1 لیوان آب جوش
  • شکر به میزان دلخواه

 

طرز تهیه آیس کافی:

برای تهیه این نوشیدنی خوشمزه، ابتدا نیاز است که قهوه‌فوری یا پودر نسکافه را با نصف لیوان آب جوش مخلوط کرده و به‌خوبی هم بزنید. سعی کنید مقدار آب جوش خیلی زیاد نباشد تا نوشیدنی شما غلظت مناسبی داشته باشد.

در ادامه می‌توانید شیر را به این ترکیب اضافه کنید و سپس چند قالب یخ را در لیوان بریزید تا نوشیدنی به‌خوبی خنک شده و آماده نوشیدن شود. برای اینکه ظاهر نوشیدنی بهتر باشد می‌توانید شیر را با همزن به‌خوبی هم بزنید تا کف داشته باشد و ظاهر جذاب‌تری را به نوشیدنی ببخشد.

همچنین روی این نوشیدنی را می‌توانید با پودر کاکائو یا دارچین تزئین کنید تا ظاهری زیباتر و دلنشین‌تر داشته باشد. البته اگر مزه شیرین را برای این نوشیدنی دوست دارید، می‌توانید شکر را نیز به‌اندازه دلخواه خودتان به آن اضافه کنید.

 

3- شیرموز نسکافه:

سومین مورد از آموزش طرز تهیه نوشیدنی گرم با نسکافه، یک نوشیدنی مقوی و خوشمزه است که شیرموز نسکافه نام دارد. این نوشیدنی همان‌طور که از نامش پیداست، ترکیبی از شیرموز و نسکافه است که یک طعم جذاب و منحصربه‌فرد را به وجود می‌آورد. در ادامه مواد لازم برای تهیه شیرموز نسکافه برای یک نفر را مشاهده خواهید کرد.

 

مواد لازم:

  • 100 گرم خامه فرم داده شده
  • 1 پیمانه شیر
  • 1 عدد موز
  • 1 عدد کافی میکس یا یک قاشق غذاخوری پودر نسکافه
  • 1 پیمانه یخ کوبیده شده

 

طرز تهیه شیرموز نسکافه:

برای تهیه این نوشیدنی بی‌نظیر و مقوی، نیاز است که ابتدا شیر، موز، کافی میکس یا پودر نسکافه و یخ را در مخلوط‌کن بریزید و سپس به‌خوبی مخلوط کنید تا بافتی مناسب و نرم پیدا کنند و به بهترین شکل باهم ترکیب شوند.

در ادامه این ترکیب را در یک لیوان مناسب بریزید و خامه فرم داده شده را روی آن قرار دهید و از ظاهر زیبا و نوشیدن این نوشیدنی خوشمزه لذت ببرید. برای تزئین این نوشیدنی می‌توانید از پودر کاکائو، شکلات آب شده و یا دارچین استفاده کنید.

 

نسکافه کلاسیک

 

4- نسکافه کلاسیک:

چهارمین نوشیدنی از مجموعه آموزش طرز تهیه نوشیدنی گرم با نسکافه، نسکافه کلاسیک نام دارد که یک نوشیدنی خوشمزه و پرطرف‌دار در خانواده نسکافه و قهوه محسوب می‌شود. این نوشیدنی روش تهیه راحتی دارد و در ادامه مواد موردنیاز برای یک نفر را مشاهده می‌کنید.

 

مواد موردنیاز:

  • 2/1 لیوان بستنی وانیلی
  • 4/1 فنجان آب جوش
  • 5 عدد یخ مکعبی کوچک
  • 2 قاشق مرباخوری شکر
  • 1 قاشق‌چایخوری پودر نسکافه معمولی

 

طرز تهیه نسکافه کلاسیک:

برای تهیه این نوشیدنی خوشمزه و دلچسب، باید ابتدا پودر نسکافه به همراه شکر را در آب جوش بریزید و سپس یخ را به‌صورت ریز خرد کنید و به این ترکیب اضافه کنید.

در ادامه این ترکیب را در مخلوط‌کن بریزید یا با استفاده از همزن به‌اندازه‌ای مخلوط کنید که کف کند و بافتی نرم و کف‌دار ایجاد شود. سپس بستنی را در یک لیوان بریزید و ترکیب به‌دست‌آمده را روی آن بریزید و با استفاده از پودر نسکافه دانه‌درشت یا خامه فرم گرفته دیزاین کنید.

نوشیدنی شما آماده شده و می‌توانید آن را نوش‌جان کنید و از نوشیدنش لذت ببرید.

 

5- میلک‌شیک نسکافه:

میلک‌شیک به‌تنهایی یکی از نوشیدنی محبوب است که خیلی از افراد به آن علاقه دارند. حالا اگر این نوشیدنی خوشمزه را با نسکافه ترکیب کنیم، می‌توانیم یک نوشیدنی رؤیایی و خیلی خوشمزه را به دست بیاوریم. در ادامه مواد لازم و طرز تهیه این نوشیدنی برای یک نفر را مشاهده خواهید کرد.

 

مواد لازم:

  • 2 اسکوپ بستنی وانیلی
  • 2 اسکوپ بستنی نسکافه‌ای
  • 2/1 لیوان شیر
  • 2 قاشق غذاخوری خامه
  • 2 قاشق‌چایخوری پودر نسکافه

 

طرز تهیه میلک‌شیک نسکافه:

برای تهیه این نوشیدنی خوشمزه، نیاز است که ابتدا خامه، بستنی وانیلی و بستنی نسکافه‌ای را در یک مخلوط‌کن بریزید و شیر را به آنها اضافه کنید و خوب به هم بزنید تا کاملاً باهم مخلوط شده و بافتی یکدست ایجاد شود.

سپس پودر نسکافه را به این ترکیب اضافه کنید و مجدداً مقدار کمی به هم بزنید تا نسکافه مخلوط شود. حواستان باشد که در این مرحله نیازی به مخلوط‌کردن زیاد نیست.

حالا نوشیدنی شما آماده است و می‌توانید آن را در لیوان ریخته و سرو کنید. برای جذاب‌تر شدن این نوشیدنی می‌توانید روی آن را با پودر نسکافه تزئین کنید تا ظاهر زیباتری داشته باشد.

 

نوشیدنی با نسکافه

 

6- محلبی نسکافه:

به‌عنوان آخرین آموزش از طرز تهیه نوشیدنی گرم با نسکافه، می‌خواهیم یک نوشیدنی ترکی بر پایه نسکافه را به شما معرفی کنیم که می‌توانید از نوشیدن آن لذت ببرید و حتی این امکان وجود دارد که آن را به‌عنوان دسر سرو کنید. در ادامه طرز تهیه و مواد موردنیاز برای سه نفر را مشاهده می‌کنید.

 

مواد موردنیاز:

  • 3 لیوان شیر
  • 3 قاشق غذاخوری سر پر نشاسته ذرت
  • 5 تا 6 قاشق غذاخوری شکر
  • 100 گرم خامه صبحانه
  • 1 قاشق غذاخوری پودر نسکافه

 

طرز تهیه محلبی نسکافه:

برای تهیه این نوشیدنی خوشمزه و منحصربه‌فرد ترکی، ابتدا شیر، نشاسته، پودر نسکافه و شکر را در یک قابلمه بریزید و روی یک شعله ملایم قرار دهید و به‌صورت مداوم هم بزنید.

بعد از اینکه ترکیب این مواد غلظت پیدا کرد، آن را از روی شعله برداشته و خامه را به این ترکیب اضافه می‌کنیم و سریعاً به هم می‌زنیم تا خامه کاملاً در آن حل شود. پس از این مرحله مجدداً یک دقیقه به ترکیب حرارت می‌دهیم تا کاملاً باهم ترکیب شوند.

سپس این ترکیب را از روی شعله برداشته و صبر می‌کنیم کمی خنک‌تر شود و سپس در لیوان‌هایی که برای سرو آماده کرده‌ایم می‌ریزیم. پس از ریخته‌شدن در لیوان کمی صبر کنید تا نوشیدنی خنک شود و سپس آن را برای چند ساعت در یخچال قرار دهید تا بافتی محکم پیدا کند.

در مرحله بعدی نیاز است که با استفاده از خامه فرم داده شده یا کف شیر یا هر چیز دلخواه دیگری که می‌خواهید این نوشیدنی را تزئین کرده و آن را سرو کنید.

 

جمع‌بندی مطالب

در این مقاله در مورد طرز تهیه نوشیدنی گرم با نسکافه صحبت کردیم و گفتیم که چطور می‌توانید با استفاده از نسکافه، نوشیدنی‌های متنوعی را درست کنید و به نوشیدنی‌های خودتان تنوع بیشتری ببخشید.

در این مقاله سعی کردیم به شما چند نوشیدنی را معرفی کنیم که درست‌کردن آنها ساده است و می‌توانید به‌راحتی هرکدام را در خانه تهیه کنید. اگر می‌خواهید ترفندهای بیشتری برای درست‌کردن حرفه‌ای‌تر این نوشیدنی یاد بگیرید و یا دلتان می‌خواهد انواع نوشیدنی بر پایه قهوه و نسکافه را یاد بگیرید، توصیه ما این است که در دوره آموزشی طرز تهیه انواع نوشیدنی شرکت کنید تا بتوانید در این زمینه استاد شوید و حتی به کسب درآمد از این کار و استخدام در کافی‌شاپ‌ها بپردازید.

امیدواریم این مقاله به شما کمک کرده باشد که با طرز تهیه نوشیدنی گرم با نسکافه آشنا شوید و بتوانید با استفاده از مواد اولیه‌ای که در خانه دارید، به‌راحتی این نوشیدنی‌ها را تهیه کرده و از سرو و نوشیدن آنها لذت ببرید.

در انتها از شما دعوت می‌کنیم طرز تهیه چیزکیک نیویورکی را نیز در وبلاگ تاندوری مطالعه بفرمایید و با یکی از خوشمزه‌ترین دسرهای دنیا بیشتر آشنا شوید.

برای شما