آموزش پخت چیزکیک نیویورکی

فهیمه شریفی
فهیمه شریفی
| خواندن 7 دقیقه 21 دی 1401
آموزش پخت چیزکیک نیویورکی

چیز کیک نیویورکی یکی از خوشمزه‌ترین و جذاب‌ترین چیزکیک‌های دنیا است که در سال‌های اخیر طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده است. خیلی از افراد با دیدن این چیزکیک در شبکه‌های اجتماعی، تصور می‌کنند که نحوه پخت آن بسیار سخت است و به‌راحتی نمی‌توان این خوراکی خوشمزه را درست کرد؛ اما جالب است بدانید که شما می‌توانید چیز کیک نیویورکی را خیلی راحت در منزل درست کنید. در این مقاله می‌خواهیم به شما آموزش پخت چیزکیک نیویورکی را بدهیم تا بتوانید با روش پخت این چیزکیک آشنا شوید و بتوانید بدون هیچ‌گونه مشکلی، خودتان در منزل چیزکیک درست کنید.

آموزش پخت چیز کیک نیویورکی
مراحل پخت چیز کیک نیویورکی

مواد لازم برای پخت چیز کیک نیویورکی

برای پخت چیز کیک نیویورکی بپردازید، شما به مواد اولیه زیر نیاز دارید:

  • 2 بسته بیسکویت ساقه طلایی
  • 2 بسته پنیر خامه‌ای
  • خامه به مقدار نصف وزن پنیر خامه‌ای
  • 1 پیمانه شکر
  • کره به مقدار لازم
  • 2 عدد تخم‌مرغ کامل
  • 2 عدد زرده تخم‌مرغ
  • رنده پوست 1 عدد لیمو
  • 200 گرم شیر
  • 70 گرم آرد برنج

این مواد برای یک چیزکیک نیویورکی 5 نفره مناسب است و در صورت نیاز می‌توانید مقدار مواد را به‌صورت متناسب، زیاد یا کم کنید تا بتوانید به مقدار لازم چیز کیک را تهیه کنید.

 

چیز کیک نیویورکی
طرز تهیه چیز کیک نیویورکی

 

آموزش پخت چیز کیک نیویورکی

در ادامه می‌خواهیم طرز تهیه چیز کیک نیویورکی را به شما آموزش دهیم. سعی کنید تمام مراحلی که گفته می‌شود را به‌صورت کامل و دقیق رعایت کنید تا در پایان، چیزکیک خوشمزه و جذابی داشته باشید.

مراحل درست کردن چیزکیک نیویورکی:

1- خردکردن بیسکویت‌ها:

در مرحله اول نیاز است که با استفاده از یک دستگاه خردکن، وردنه یا هر جسم سخت دیگری، بیسکویت‌ها را به‌صورت کامل خرد کنید. سعی کنید خرد کردن را تا حدی ادامه دهید که بیسکویت‌ها کاملاً ریز شوند و تکه‌های بزرگ در آنها وجود نداشته باشد.

2- اضافه‌کردن کره به بیسکویت‌ها:

در مرحله بعدی نیاز است که کره را به مقدار لازم به بیسکویت‌ها اضافه کنید و کامل به هم بزنید. دقت کنید که کره باید به میزانی باشد که یک بافت خمیری شکل به بیسکویت‌ها بدهد و نباید مقدار کره خیلی زیاد باشد.

3- پهن کردن مواد در داخل سینی:

در مرحله بعدی نیاز است که ترکیب به‌دست‌آمده از بیسکویت‌ها و کره را در یک قالب کمربندی مناسب بریزید تا بتوانید آن را به‌صورت کامل پهن کنید. دقت کنید که ضخامت لایه بیسکویت‌ها خیلی زیاد نشود و نهایتاً 1 سانتی‌متر باشد.

برای اینکه بتوانید این لایه را کاملاً صاف کنید، می‌توانید از گوشت‌کوب یا کف لیوان استفاده کنید و روی بیسکویت‌ها را فشرده کنید تا کاملاً صاف و یکدست شود.

4- تهیه لایه دوم چیز کیک:

در مرحله بعدی نیاز است که در یک ظرف مناسب، خامه و پنیر را اضافه کنید و خوب با هم مخلوط کنید تا بافتی یکدست داشته باشد. برای اینکه بافت نرم‌تری به دست بیاورید می‌توانید از همزن برقی استفاده کنید.

در ادامه شکر را به این ترکیب اضافه کنید و خوب به هم بزنید تا با هم ترکیب شوند و بافتی یکدست داشته باشید.

5- ترکیب تخم‌مرغ‌ها، آرد و پوست لیمو:

در مرحله بعدی نیاز است که تخم‌مرغ‌ها و زرده تخم‌مرغ‌ها را با آرد در یک ظرف جداگانه بریزید و پوست لیموی رنده شده را به آن اضافه کنید تا بتوانید این مواد را با هم ترکیب کنید.

سپس خوب این مواد را با هم مخلوط کنید تا کاملاً یکدست شود. در مرحله بعدی، موادی که در مرحله قبل تهیه کرده بودید را به این ترکیب اضافه کنید و با استفاده از همزن برقی به‌خوبی به هم بزنید تا کاملاً یکدست و صاف شوند. دقت کنید که بافت به‌دست‌آمده نباید خیلی سفت باشد و باید حالت کمی سفت‌تر از ماست داشته باشد تا بتوانید به‌خوبی آن را روی لایه اول پخش کنید.

6- اضافه ‌کردن لایه دوم:

در این مرحله نیاز است که ترکیب به‌دست‌آمده را روی لایه بیسکویت‌ها بریزید و با استفاده از یک قاشق یا کاردک، ترکیب را کاملاً پهن کنید تا صاف و یکدست شود. در صورت نیاز، قالب را کمی از سطح بلند کنید و چند ضربه آرام به آن بزنید تا کاملاً صاف شود و حباب‌های درون آن از بین بروند.

7- روشن ‌کردن فر:

فر را با دمای 170 درجه سانتیگراد روشن کنید و بگذارید داخل آن به‌خوبی گرم شود و سپس کیک را داخل فر قرار دهید. دقت کنید که فضای داخل فر به‌خوبی گرم باشد؛ چون در غیر این صورت، ممکن است کیک شما به‌خوبی پخته نشود و ظاهر مناسبی پیدا نکند.

8- پخت کیک:

در این مرحله باید کیک را به‌صورت مداوم چک کنید تا روی آن پخته و کاملاً طلایی شود. البته مراقب باشید که سطح روی کیک نسوزد و حالت بدی پیدا نکند.

9- قرار دادن کیک در یخچال:

در مرحله بعدی از آموزش پخت چیزکیک نیویورکی، نیاز است که چیزکیک خودتان را از فر خارج کرده و بگذارید کامل خنک شود. سپس چیزکیک را در یخچال قرار دهید تا به مدت یک تا دو ساعت در یخچال بماند و کاملاً سرد شود.

10- دیزاین چیزکیک نیویورکی:

در آخرین مرحله پخت چیزکیک نیویورکی، شما توانسته‌اید چیزکیک خوشمزه خودتان را آماده کنید. حالا می‌توانید آن را به‌صورت ساده و بدون دیزاین سرو کنید.

اما می‌توانید با استفاده از سس کارامل یا سس آلبالو و هر سس دیگری که دوست دارید، تزئین کنید تا چیزکیک شما مزه‌ای خوشمزه‌تر و دوست‌داشتنی‌تر داشته باشد.

ترفندهای خوشمزگی چیز کیک نیویورکی
ترفندهای خوشمزگی چیز کیک نیویورکی

نکات مهم در آموزش پخت چیزکیک نیویورکی

تا به اینجای مقاله به شما گفتیم که برای پخت چیزکیک نیویورکی به چه موادی نیاز دارید و چه مراحلی را باید طی کنید تا بتوانید چیزکیک نیویورکی خوشمزه را در منزلتان تهیه کنید.

حالا می‌خواهیم در ادامه برخی از مهم‌ترین نکاتی که باعث می‌شوند چیزکیک نیویورکی شما خوشمزه‌تر شود را به شما بگوییم. نکات زیر از جمله اصول حرفه‌ای در پخت چیزکیک هستند:

 

  1. پنیر خامه‌ای: چند ساعت قبل از اینکه بخواهید اقدام به تهیه چیزکیک کنید، پنیر خامه‌ای را از یخچال بیرون بیاورید و در محیط بگذارید تا کمی شل شود و با دمای محیط سازگار شود؛ زیرا استفاده از پنیر سرد باعث می‌شود که ترکیب لایه دوم نرم نشود و گلوله‌های پنیر داخل ترکیب باقی بماند.
  2. قالب کیک: همان‌طور که در طول مقاله هم به شما گفتیم، برای اینکه بتوانید چیزکیک را به‌خوبی بپزید و در نهایت به‌راحتی از قالب خارج کنید، بهتر است از یک قالب کمربندی استفاده کنید. برای موادی که در این مقاله گفتیم یک قالب کمربندی 20 سانتی می‌تواند مناسب باشد.
  3. سرد کردن چیزکیک: بعد از پخت چیزکیک، نباید بلافاصله آن را از فر خارج کنید؛ چون این کار باعث می‌شود که سطح کیک ترک، ترک شود و حالت جالبی نداشته باشد. بهتر است برای جلوگیری از این حالت چیز کیک را مرحله‌به‌مرحله سرد کنید تا مشکلی برایش ایجاد نشود.
  4. باز کردن درب فر: چیزکیک نیویورکی کمی پف می‌کند و در نهایت پف آن می‌خوابد تا حالت زیبایی را پیدا کند، به همین خاطر نباید در حین پخت درب فر را باز کنید؛ چون این موضوع باعث می‌شود که چیزکیک به‌خوبی نپخته و ظاهر زیبای خود را از دست بدهد.
  5. فویل پیچیدن دور قالب: دور قالب کمربندی را به‌خوبی فویل بپیچید تا مواد کیک از داخل آن بیرون نریزد. البته می‌توانید از کاغذ روغنی نیز داخل قالب استفاده کنید.
  6. گرم‌ کردن قالب کیک: قالب کیک را برای ده دقیقه در فر بگذارید تا کاملاً گرم شود و سپس بیرون بگذارید تا خنک شود و وقتی خنک شد مواد را داخل آن بریزید. این کار باعث می‌شود چسبندگی قالب کمتر شود.
  7. گرم ‌کردن فر: هنگامی که در حال آماده ‌کردن مواد چیزکیک هستید، سعی کنید فر را روشن بگذارید تا به‌خوبی گرم شود و آماده قراردادن کیک باشد. مدت ‌زمان 10 تا 20 دقیقه برای گرم‌ شدن کامل فر مناسب است.
  8. سینی آب جوش: یکی دیگر از نکات مهم در آموزش پخت چیزکیک نیویورکی این است که وقتی می‌خواهید کیک را داخل فر قرار دهید، بهتر است قالب کیک را داخل یک سینی قرار داده و درون آن سینی را با آب جوش پر کنید. این کار باعث می‌شود که در هنگام پخت کیک کمی بخار آب نیز وجود داشته باشد و از خشک ‌شدن بیش از حد کیک جلوگیری کند.
  9. زمان پخت چیزکیک نیویورکی: برای اینکه چیزکیک با دمای گفته شده در مقاله به‌خوبی پخته شود، به حداقل یک ساعت زمان نیاز است. به همین خاطر توصیه می‌کنیم که دما را در همان مقدار گفته شده قرار دهید و به چیزکیک زمان دهید تا به‌خوبی بپزد و بافت نرم و زیبای خود را پیدا کند.
  10. تزئین چیزکیک: برای تزئین چیزکیک می‌توانید از گردو و یا مغزهای دیگر نیز استفاده کنید تا حالتی زیباتر داشته باشد و خوشمزه‌تر نیز شود.

 

اصول پخت چیزکیک تنوری
چیزکیک

 

جمع‌بندی مطالب

در این مقاله درباره آموزش پخت چیزکیک نیویورکی صحبت کردیم و گفتیم که برای پخت این چیزکیک به چه موادی نیاز دارید و چه مراحلی را باید طی کنید تا یک چیزکیک خوشمزه داشته باشید.

در انتهای مقاله نیز گفتیم که چه نکات و ترفندهایی را باید رعایت کنید که بتوانید چیزکیک خودتان را مانند آشپزهای حرفه‌ای بپزید. اگر می‌خواهید به‌صورت حرفه‌ای کار پخت چیزکیک را یاد بگیرید و حتی از این راه درآمدزایی کنید، می‌توانید از دوره آموزش پخت چیزکیک‌های تنوری در سایت تاندوری استفاده کنید تا بتوانید تمام اصولی که برای این کار وجود دارند را یاد بگیرید و چیزکیک‌های بی‌نظیری را برای خانواده و دوستان خودتان بپزید و حتی از این راه، کسب درآمد کنید.

از اینکه تا انتهای این نوشته با ما همراه بودید از شما متشکریم و دعوت می کنیم سایر مقالات جذاب تاندوری مانند طرز تهیه شیرینی پادرازی سنتی را نیز مطالعه کنید.

برای شما