09. مشخص‌کردن کردن مواد و وسایل مورد نیاز برای راه‌اندازی کسب و کار

حدیث الیاسی
حدیث الیاسی
| خواندن 3 دقیقه 02 مهر 1401
09. مشخص‌کردن کردن مواد و وسایل مورد نیاز برای راه‌اندازی کسب و کار

اگر شما هم جز آن گروه از افراد هستید که دغدغه جمع‌آوری و تهیه‌کردن مواد و وسایل مورد نیاز برای راه‌اندازی کسب و کارتان را دارید، و این مورد به شما اجازه نمی‌دهد تا بتوانید ادامه راه را ببینید و قدمی از قدم بردارید، به نکاتی که در این مرحله گفته شده است توجه کنید تا بیشتر از این، موفقیت و درآمدزایی خود را به تعویق نیتداخته باشید.

این که شما نگران این هستید که با توجه به سرمایه محدود چگونه وسایل مورد نیاز خود را برای شروع کارتان تهیه کنید قابل درک است؛ اما باید به این نکته نیز توجه داشته باشید که شما در ابتدای راه هستید و اصلا هیچگونه نیازی نیست که از وسایل دست اول و نو و همچنین در سطح حرفه‌ای استفاده کنید.

برای مثال اگر تمایل دارید  در زمینه پخت انواع کیک و شیرینی کسب و کار خانگی‌تان را استارت بزنید، قطعا در منزل کاسه و قالب و همزن (حتی نوع دستی آن) را داشته اید که در این زمینه مهارت کسب کردید. خب همان کافیست!

همین که یک به بک به سفارش‌های شما اضافه شود و مبلغی حتی کم درآمدزایی داشته باشید، به مرور زمان می‌توانید وسایل خود را بهتر و بیشتر کنید.

مثالی دیگر:

 تصور کنید مهارت شما گلدوزی است و می‌خواهید محصولات گلدوزی‌شده به فروش برسانید. اصلا نیازی نیست در ابتدا سفارش‌های سنگین دریافت کنید تا چرخ کسب و کار شما بچرخد! با همان نخ و و قلابی که قبلا تمرین می‌کردید و در این زمینه ماهر شدید می توانید از محصولات در ابعاد کم شروع کنید، درآمدزایی کنید و همراه با دریافت سفارش‌های بیشتر و در ابعاد بزرگتر، وسایل خود را نیز ارتقا بدید.

یکی از راه‌های فراهم کردن وسایل مورد نیاز در ابتدای یک کسب و کار خانگی، استفاده از مراکزی است که ابزار و وسایل دست دوم یا در حد نو را با قیمت بسیار کمتر برای فروش قرار می‌دهند.

در قسمت بعدی به چند مورد از آن‌ها اشاره شده است.

از چه کانال‌هایی مواد و وسایل مورد نیاز را تهیه کنیم؟

  • دیوار

دیوار وب سایتی است که همه افراد ابزار وسایل و هرآنچه که فکرش را بکنید را برای فروش قرار می‌دهند و قیمت آن‌ها با اختلاف از قیمت خرید آن موارد ارزان‌تر است. حتی بعضا خیلی از این وسایل مورد استفاده قرار نگرفته اند و نو هستند و صرفا به این علت که دیگر برای صاحبانشان کاربردی ندارد، به فروش می‎‌رسند.

  • دست دوم فروشی ها

شما می‌توانید برخی از ابزار مورد نیاز خود را در بعضی از مغازه‌هایی که ابزار و وسایل دست دوم می‌فروشند پیدا کنید. تنها لازم است صبور باشید، جستجو کنید و دلسرد نشوید.

  • پرس و جو از دوست و آشنا

با این که ممکن است این کار نیز برای شما سخت باشد، اما یادتان نرود که اگر بخواهید صاحب یک کسب و کار باشید و جای پای خود را در بین رقبا و در بازار سفت کنید، باید قوی باشید و به افکار بیهوده و قضاوت‌های موقتی و بی اساس بها ندهید.

شما وسایلی نیاز دارید و با پرس و جو از اطرافیان ممکن است تعدادی از آن‌ها را خیلی راحت پیدا کنید. تمام!

چیز دیگری اهمیت ندارد.

  • ارسال اطلاعیه درخواست در گروه‌های مشابه و یا استوری اینستاگرام خود و…

یکی از بهترین محیط‌هایی که می‌توانید نیازمندی‌ خود را در آن به دیگر افراد به اشتراک بگذارید، استوری اینستاگرام است.

شما با یک متن ساده می‌توانید بگویید این وسایل را نیاز دارید. آیا کسی می‌تواند با قیمت مناسب آن‌ها را در اختیارتان قرار دهد؟

خیلی از اوقات اگر افراد خودشان نتوانند در این مورد به شما کمک کنند ولی فرد دیگری را بشناسند، سعی می‌کنند دو طرف را بهم وصل کنند.

“زرنگ و جسور باشید و از هر روش و کانالی که فکر می‌کنید استفاده کنید. قطعا نداشتن سرمایه و وسایل نو و حرفه‌ای مانعی برای شروع کسب و کارتان نیست.”

تمرین:

دو مورد از سایر روش‌ها و کانال‌هایی که می‌توانید با هزینه مناسب‌تر وسایل مورد نظرتان را تهیه کنید، به عنوان پاسخ تمرین برای ما ارسال کنید.

 

برای شما