16. درآمدزایی از طریق فروش حضوری

حدیث الیاسی
حدیث الیاسی
| خواندن 1 دقیقه 05 مهر 1401
16. درآمدزایی از طریق فروش حضوری

یکی از مواردی که در فرآیند شکل‌گیری و رشد یک کسب و کار در دنیای امروزه تعجب بسیاری از افراد را برانگیخته است، این است که با وجود رشد و پیشرفت تکنولوژی و کاربران زیادی که به سمت خرید و فروش در بستر اینترنت روی آورده اند، فروش حضوری هنوز که هنوزه سهم زیادی از درآمد کسب و کار ها را به خود اختصاص داده است.

همزمان که در فضای مجازی مانند اینستاگرام کسب و کار خانگی و آنلاین خود را راه‌اندازی می‌کنید باید در نظر داشته باشید که یک استراتژی و برنامه‌ریزی مشخص برای بازاریابی آفلاین (خارج از فضای مجازی داشته باشید).

مزایای بازاریابی آفلاین

  1. افزایش آگاهی از برند
  2. تجربه شخصی مشتری از خرید
  3. افزایش نرخ مشارکت با محصول و خرید
  4. افزایش وفاداری مشتری
  5. افزایش نرخ بازگشت مشتری

استراتژی‌های مناسب برای بازاریابی آفلاین

در این قسمت به تعدادی از استراتژی‌هایی که برای بازاریابی آفلاین (فروش حضوری) می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید، اشاره شده است:

  1. مردم در هنگام خرید، بیشتر بر اساس احساس خود نسبت به یک محصول، تصمیم به خرید آن می‌گیرند تا تکیه بر اطلاعات خود. هرچند ویژگی‌های یک محصول و اطلاعات آن نقش مهمی در تصمیم‌گیری آن‌ها دارد، اما در نهایت حس افراد است که تصمیم نهایی را می‌گیرد.

بنابراین بهتر است روی شناخت حداکثری مشتری خود انرژی بگذارید تا از مسیر درستی با او وارد گفت و گو شوید تا این که صرفا بخواهید محصول خود را بفروشید.

  1. یکی از مهمترین اهداف گردآوری افراد در کنار یکدیگر و ارائه یک یا چند محصول، این است که علاوه بر این که افراد در مواجهه مستقیم با محصول باشند و بتوانند با خیال راحت خرید کنند، بتوانند با یکدیگر ارتباط نیز داشته باشند. سعی کنید جامعه‌ای از مشتریان ایجاد کنید که مصرف‌کننده‌های آنلاین و آفلاین شما بتوانند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.

تمرین:

اگر بخواهید کوکی‌های کافی‌شاپی خود را از هر روشی به جز استفاده از فضای مجازی (فروش حضوری) به افراد معرفی و عرضه کنید، از چه شیوه‌هایی بهره می‌برید؟

3 مورد از مسیرهایی که با این هدف طی می‌کنید را در قالب یک برنامه برای فروش آفلاین، برای ما ارسال کنید.

برای شما