بهترین برند شکلات کدام است؟ + انواع شکلات مناسب آشپزی 

حدیث الیاسی
حدیث الیاسی
| خواندن 7 دقیقه 13 شهریور 1401
بهترین برند شکلات کدام است؟ + انواع شکلات مناسب آشپزی 

بهترین برند شکلات کدام است؟ با توجه به محبوبیت مصرف شکلات در بین مردم، برندهای مختلف داخلی و خارجی در زمینه تولید این خوراکی خوشمزه فعالیت دارند اما اینکه بهترین برند شکلات کدام است؟ بیشتر بستگی به ذائقه شما دارد. بسیاری از این شکلات‌ها برای پخت و پز و آشپزی همچون درست‌کردن انواع کیک و دسر مورد استفاده قرار می‌گیرد. از این رو در این مقاله از محله تاندوری، علاوه بر معرفی بهترین برندهای شکلات، ویژگی برخی از انواع شکلات‌های مناسب آشپزی را نیز بیان خواهیم کرد.

دوره آموزشی شکلات دست ساز کامپاند – کلیک کنید

دوره آموزشی شکلات ریل – کلیک کنید

معرفی بهترین برند شکلات در جهان

شکلات یکی از محبوب‌ترین خوراکی‌هایی است که علاوه بر خوردن در کنار دیگر تنقلات، در ترکیب اصلی انواع خوراکی‌ها مانند کیک، دسر، شیرینی و غیره جای خوش کرده و طعم لذیذی ایجاد می‌کند. البته بسیاری از افراد بهترین برند شکلات را تهیه کرده و در مناسبت‌های مختلف روز ولنتاین، روز تولد، روز سال نو و غیره به دوستان خود هدیه می‌دهند. برخی از این برندها در جهان شناخته شده و معروف هستند که البته دسترسی به برخی از آنها در کشور ما با محدودیت همراه است. در این بخش از مجله تاندوری تعدادی از بهترین برندهای شکلات، را به شما معرفی خواهیم کرد.

شکلات تابلرون

این شکلات خوش طعم در رده محبوب‌ترین و بهترین برندهای شکلات قرار گرفته است توسط یک شرکت سوئیسی‌ تولید می‌شود. تابلرون دارای ظاهری منحصر به فرد با قطعات شکلاتی مثلثی و هرمی است و طرح آن از پس زمینه روی صحنه تئاتر و کوه مشهور ماترهورن در رشته کوه آلپ گرفته شده است.

شکلات گیلیان

شرکت بلژیکی گیلیان انواع مختلف شکلات را به شکل صدف دریایی درآورده و داخل آن را با مواد غذایی پر می‌کند. همانند شکلات فررو روچر، طرح خاص این شکلات باعث شهرت این برند در جهان شده است. این برند شکلات‌های صدفی خود را در ابعاد مختلف تولید و جعبه شکلات کادویی لوکس و زیبا به فروش می‌رساند.

بهترین برندهای شکلات جهان

آشنایی با انواع بهترین برند شکلات

بهترین برند شکلات| فررو روچر

فررو روچر جزو بهترین برند شکلات در جهان به شمار می‌آید که در زمینه تولید و عرضه شکلات شیرین در جهان فعالیت دارد. این نوع شکلات از ورقه‌های تخت ویفر، نوتلا و فندق درست می‌شود و بسته‌بندی طلایی، ظاهر لوکس و متفاوت آن و طعم عالی آن باعث محبوبیت دو چندان آن نسبت به دیگر شکلات‌ها شده است.

این محصول به دلیل ترافل شکلات شیری و تکه‌های فندق فراوان در جهان شهرت زیادی دارد. به طوری که توپ‌های شکلاتی فرور روچر از یک فندق و روکش ویفری تشکیل شده و روی آن نیز با شکلات فندقی و شیر شکلات پوشیده شده‌ است. البته روی سطح آن نیز تکه‌های فندق خرد شده ریخته می‌شود و این شکلات‌های توپی درون ورق‌های طلایی رنگ جذاب پیچیده می‌شوند.

شکلات گلکسی

شکلات گلکسی با برند تجاری داو یکی از معروف‌ترین و پرفروش‌ترین شکلات‌ها در جهان بعد از شکلات کدبری شیری است که در طعم‌های مختلف اعم از شکلات شیری و شکلات مغزدار تولید می‌شود. 

شکلات گلکسی یکی از انواع شکلات‌های است که چون با شیر تازه و کاکائو قهوه‌ای تیره و تند ساخته می‌شود دارای طعم جادویی و شیرین است.

شکلات مارس

این شکلات خوشمزه توسط یک شرکت انگلیسی تولید می‌شود و بیشتر توانسته نظر زنان و کودکان را جلب کند. از طعم‌های مختلف آن می‌توان به مارس مغزدار، طلایی و میپل اشاره کرد.

شکلات میلکا

یکی دیگر از بهترین برندهای شکلات تولید کشور سوئیس، شکلات‌های میلکا هستند. شرکت میلکا شکلات‌‌های خود را به صورت تخته‌ای در بسته‌بندی و طعم‌‌های مختلف اعم از شکلات شیری، شکلات شیری بیسکویتی، ماست توت‌فرنگی، کارامل، شکلات سفید و فندقی تولید و عرضه می‌کند.

شکلات پاتچی

پاتچی یکی از بهترین برندهای فعال و محبوب در صنعت شکلات‌سازی منطقه خاورمیانه است. این برند مستقر در کشور لبنان 50 نوع شکلات لوکس شامل پوست پرتقال، پشمک و چیزکیک را به اکثر کشورهای دنیا صادر می‌کند.

بهترین برند شکلات| شکلات کدبری

کدبری بهترین برند شکلات در جهان است که با ترکیب شیر، عسل و کاکائو درست می‌شود و بسیاری مردم از شیفته مزه و طعم این شکلات هستند. محصولات کدبری از جمله شکلات، ژله مخصوص کودکان، آدامس تریدنت و سافت‌مینتس با هدف ایجاد احساس شادی بین همه مردم ساخته می‌شوند. از معروف‌ترین محصولات کدبری شکلات شیری است که با نام‌های دیری میلک، بورنویل، سلبریشن، فایو استار، جیمز،‌ پرک و غیره عرضه می‌شوند.

کیت‌کت

کیت‌کت یک بیسکویت ویفری محبوب است که با یک لایه از شکلات پوشیده شده است. کیت‌کت یکی از بهترین برندهای شکلات است که در انگلستان و ایالات متحده در طعم‌های مختلف شیری، نعنایی، کیت‌کت کوکی و کرمی تولید می‌شود. محبوبیت کیت‌کت تا حدی است که در سال ۲۰۱۳ شرکت گوگل نسخه‌ای از سیستم عامل اندروید را به نام کیت‌کت منتشر کرد.

شکلات تئو

شرکت شکلات‌سازی تئو نخستین تولیدکننده‌ کاکائو در آمریکا است که بهترین دانه‌‌های کاکائو را کشورهایی همچون جمهوری دومینیکن، کاستاریکا، ماداگاسکار و ونزوئلا تهیه می‎کند. این برند انواع شکلات را از جمله شکلات کلاسیک، شکلات فانتزی، شکلات مخصوص پخت‌وپز، شکلات مخصوص تعطیلات و غلات صبحانه کودک را تولید و عرضه می‌کند. یکی از محبوب‌‌ترین انواع شکلات تخته‌ای تئو، شکلات تلخ بادام نمکی است که با مواد کاملا طبیعی و ارگانیک درست می‌شود و فاقد گلوتن است.

شکلات اسنیکرز

اسنیکرز جزو آن دسته از شکلات‌های با کالری بسیار بالا است که از کارامل، شیر، بادام زمینی و شکلات تهیه می‌شود. نوع طراحی و شکل ظاهری شکلات اسنیکرز بسیار نوستالژیک و قدیمی است و با وجودی که یکی از بهترین و پرفروش‌ترین‌ها برندهای شکلات‌سازی‌ در جهان است اما طراحی آن ثابت مانده است. شاید دلیل این محبوبیت نیز ماندگار شدن نام برند و ظاهر آن در ذهن مصرف کنندگان است.

بهترین برند شکلات| شکلات لینت و اشپرونگلی

لینت اند اشپرونگلی به دلیل تولید بهترین شکلات سفید در دنیا جزو بهترین برند شکلات در سوئیس به شمار می‌آید. این شرکت شکلات‌‌سازی محصولات خود را تنها با شیر و دانه‌ های کاکائو درست می‌کند و ترافل این برند با ظاهری شبیه یک توپ شکلاتی با پوسته شکلاتی محکم که داخل آن با شکلات نرم پر شده است، محبوبیت زیادی بین مصرف‌کنندگان دارد. این شرکت علاوه بر ترافل به در زمینه تولید و فروش شکلات تخته‌‌ای، بستنی، کره‌ بادام زمینی، کرم کارامل، مایع شکلات و غیره نیز فعالیت دارد.

همانطور که مشاهده کردید، شرکت‌های بسیاری در اقصی نقاط جهان در زمینه صنعت شکلات‌سازی فعالیت دارند که در این بخش از مقاله برخی از بهترین برندهای شکلات را برای شما لیست کرده و معرفی کردیم. البته بسیاری از این برندها در کشور ما در دسترس قرار ندارند اما شاید با سفر به کشورهای مختلف بتوانید انواع این برندها را مشاهده کنید و طعم آنها را بچشید.

ویژگی‌های شکلات مناسب آشپزی

ویژگی شکلات‌های مناسب آشپزی

بهترین برند شکلات| چه شکلاتی برای آشپزی مناسب است؟

معمولا شکلات‌هایی برای آشپزی مناسب هستند که در برابر حرارت، مقاومت لازم را داشته باشد و به صورت یکنواخت ذوب شود تا به درستی بتوان با آن قالب‌گیری کرد. البته به میزان شیرینی و طعم درون شکلات نیز توجه کنید چرا که به صورت مستقیم روی مزه غذا و یا کیک شما تاثیر می‌گذارد. در ادامه چند نمونه از بهترین برندهای شکلات با طعم‌های مختلف که برای پخت و پز و شیرینی‌پزی مناسبند را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

شکلات مخصوص پخت و پز

این نوع شکلات‌ها بدون شکر هستند اما به دلیل طعم خاص بهترین گزینه برای پخت و پز شمار می‌آیند. 

شکلات تلخ و شیرین

بهترین برند شکلات، مربوط به شکلات تلخ و شیرین است و اغلب افراد از خوردن آنها لذت می‌برند. اما به دلیل طعم قوی و داشتن عصاره کاکائو (70 درصد) در آن، بهترین انتخاب برای پخت و پز و شیرینی‌پزی نیز هستند.

شکلات نیمه‌شیرین

یکی دیگر از انواع شکلات‌هایی که برای پخت و پز، شیرینی‌پزی، کیک‌پزی و خوردن مناسب است، شکلات نیمه‌شیرین با عصاره 35 درصد کاکائو است و اغلب به جای شکلات تلخ و شیرین نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. این نوع شکلات دارای شکر بیشتری نسبت به شکلات تلخ و شیرین بوده و با هر ذائقه‌ای سازگار است.

شکلات شیرین

این نوع شکلات نسبت به دیگر انواع شکلات‌ها از جمله شکلات نیمه شیرین، دارای قند بیشتری است اما میزان عصاره کاکائو در آن به نسبت کمتر و حدود 15 درصد است.

بهترین برند شکلات| شکلات سفید

شکلات سفید از بهترین برندهای شکلات در بازار موجود است و در ترکیبات آن دیگر کاکائو وجود ندارد. این نوع شکلات بیشتر به عنوان روکش کیک و خمیر تزیینی کاربرد دارد.

شکلات کوورتور

کوورتور جزو بهترین نوع شکلات‌ها و بهترین برند شکلات برای درست‌کردن شیرینی خانگی است. به دلیل داشتن کره کاکائو در ترکیباتش، بسیار براق است و به راحتی ذوب می‌شود. شکلات کوورتور برای آب‌کردن و استفاده در شیرینی‌پزی و کیک‌پزی بسیار مناسب است.

در این مطلب، برخی از معروف‌ترین و بهترین برندهای شکلات را برای شما معرفی کردیم. شکلات‌های شیرین و تلخ بسیاری توسط این برندها تولید می‌‌شوند که هر کدام محبوبیت خاص خود را دارند.

داشتن اطلاعات درباره انواع شکلات و مواد تشکیل‌دهنده آنها می‌تواند به شما برای انتخاب مناسب‌ترین و بهترین برند شکلات برای پخت ‌و پز و آشپزی کمک کند. در مقالات آموزشی تاندوری، اطلاعات کاربردی و مناسبی درباره نحوه استفاده از شکلات در دستور پخت کیک‌ها و دسرها و شیرینی‌های مختلف بیان شده است. دانلود اپلیکیشن تاندوری – کلیک کنید

مطالب پیشنهادی مجله تاندوری:

 

برای شما