داستان شکل‌گیری برگرکینگ؛ فست فود شماره 2 دنیا

حدیث الیاسی
حدیث الیاسی
| خواندن 3 دقیقه 20 آذر 1401
داستان شکل‌گیری برگرکینگ؛ فست فود شماره 2 دنیا

برای تمام علاقه‌مندان به همبرگر، دو نام آشناست. مک دونالد و برگرکینگ! این دو فست‌فود زنجیره‌ای در سراسر دنیا توانسته‌اند بیشترین محبوبیت را در بین مردم ایجاد کنند و کیفیت خود را در حد استاندارد حفظ کنند. اما داستان شک‌گیری برگرگینک کمی با مک‌دونالد متفاوت است. مجله تاندوری در این بخش به معرفی برگرکینگ به عنوان یک از معروف‌ترین فست‌فودهای زنجیره‌ای در دنیا و البته رقیب مک دونالد پرداخته است.

شاید مگ دونالد قدیمی‌تر و حرفه‌ای‌تر از برگرکینگ عمل‌ کرده باشد وهزینه زیادی را بابت بازاریابی و آگاهی از برند خود صرف کرده باشد. شاید افراد زیادی باشند که مگ دونالد را بشناسند اما به آن صورت چیزی درباره برگر کینگ نشنیده باشند.

اما بر اساس نظر افرادی که این دو نوع همبرگر را تست کرده‌اند، تا الآن، برگرکینگ به لحاظ کیفیت و طعم، در این رقابت پیروز بوده است. در این مطلب از مجله تاندوری سعی می‌کنیم به طور خلاصه تاریخچه‌ای شکل‌گیری برگرکینگ و نکات مهم و جالب درباره این برند محبوب همبرگر را با شما به اشتراک بگذاریم.

چنانچه فردی هستید که به انواع غذاهای فست‌فودی و بین المللی علاقه دارید و دوست دارید با کسب مهارت در زمینه آشپزی، کسب و کار شخصی خود را با این موضوع راه‌اندازی کنید، آکادمی مهارت و خلاقیت تاندوری، مجموعه‌ای از بهترین و حرفه‌ای‌ترین دوره‌های آموزش آشپزی، اعم دوره آموزش پخت انواع پیتزا و دوره آموزشی پخت خمیر پاستا و انواع پاستا را در اختیار شما قرار داده است.

می‌توانید با مراجعه به اپلیکیشن تاندوری، دسترسی یکجا و راحتی به تمام آموزش‌های آکادمی تاندوری داشته باشید.

همراه ما باشید تا شما را با چگونگی شکل‌گیری این برند معروف آشنا کنیم.

تاریخچه برگرکینگ

تاریخچه ساندویچ برگرکینگ

برگرکینگ (Burger Kong) چیست؟

برگر دومین برند از فست‌فودهای زنجیره‌ای جهان است که بیشتر از 11100 شعبه در سراسر دنیا دارد. در 66 کشور حظور داشته و افراد بسیاری هستند که طعم و ترکیب آن را به مک دونالد بزرگترین برند همبرگر دنیا ترجیح داده اند.

برگر کینگ در ابتدا توسط جی کرامر و متیو برنز (Keith J.Kramer & Mattew burns) شکل گرفت بعدها مانند سایر برندهای مطرح حق امتیازش به صاحب شعبه میامی همین برند واگذار شد.

درحال حاضر برگرکینگ با نام اختصاری (BK) دارای یک دفتر مرکزی در میامی (فلوریدای آمریکا) است.

تاریخچه برگرکینگ (Burger King)

تاسیس برگرکینگ به سال … بازمی‌گردد زمانی که جی کرامر و متیو برنز با دیدن مک دونالد و موفقیت ان و اشتیاقی مردم به خوردن همبرگر نشان داده بودند تصمیم گرفتند رستورانی مشابه راه‌اندازی کنن و محصول متفاوتی که برگر کینگ با آن شناخته و معروف شد ساندویچ‌های Whopper بود. whooper یعنی غول‌آسا و به برگرهای با سایز بزرگ برگرکینگ تعلق دارد.

اولین رستوران برگر کینگ زمانی تاسیس شد که حق امتیاز آن به صاحبان شعبه میامی فروخته شده بود. علت  فروش حق امتیزا برگرکینگ نیز مشکلات اقتصادی بیان شده است.

زمانی که ساندویچ غول‌آسای Whopper توسط برگر کینگ به بازار عرضه شد، حق امتیاز این شرکت به James Mclamore و David R.Edgerton، صاحبان شعبه میامی تعلق داشت.

برگرکنیگ، دومین رستوران زنجیره‌ای جهان

برگرکنیگ، دومین رستوران زنجیره‌ای جهان

نقش برگرکینگ در کمپین نه به پلاستیک!

منوی برگرکینگ مانند مک دونالد در گذر زمان دست‌خوش تغییراتی می‌شد و گاهی بعضی از آیتم‌های آن حذف و برخی دیگر اضافه یا کم می‌شد. اما به صورت کلی منوی ثابت برگرکینگ شامل همبرگر، نوشابه، سیب‌زمینی سرخ‌کرده، پیاز حلقه‌ای سوخاری و میلک شیک بود.

در ابتدا برای کودکان اسباس‌بازی‌های پلاستیکی وجود داشت که با ظهور کمپین نه به پلاستیک این عروسک‌ها جمع‌آوری شدند و برگر کینک که در شعبه‌های انگلستان در سفارش بچه‌ها عروسک‌های پلاستیکی قرار می‌داد، اعلام کرد که دیگر سفارش بچه‌ها را به شکل و همراه با پلاستیک سرو نمی‌کند.

این ماجرا منجر به محبوبیت بیشتر این برند شد و از آن زمان به بعد طرفداران زیادی به سمت این رستوران جذب شدند.

کمپین نه به پلاستیک به این سمت رفت که افراد عروسک‌های پلاستیکی خود را ذوب می‌کردند و به چرخه بازیافت کمک می‌کردند. به همین علت، حرکت تبلیغاتی برگرکینگ تحت عنوان یک استراتژی بازاریابی و تبلیغاتی بسیار موفق عمل کرد و این برند با پیوستن خود به این کمپین قدم بزرگی در رشد و آگاهی از برند خود برداشت.

 

 

سایر مطالب پیشنهادی مجله تاندوری:

تاریخچه برند کوکاکولا؛ برند اول نوشابه در جهان

برای شما