طرز تهیه بیسکویت برای کودکان

فهیمه شریفی
فهیمه شریفی
| خواندن 7 دقیقه 15 بهمن 1401
طرز تهیه بیسکویت برای کودکان

در دنیای امروز به‌خاطر تکنولوژی‌هایی که وجود دارد، کودکان بسیار بازیگوش شده‌اند و هیچ فرصتی را برای بازی‌ کردن و استفاده از تکنولوژی‌های جدید از دست نمی‌دهند. این موضوع اگرچه در حالت عادی چیز بدی نیست، اما آنجایی به یک مشکل تبدیل می‌شود که کودکان به‌خاطر از دست‌ ندادن زمان حتی برای خوردن غذا نیز سر سفره نمی‌آیند و باید برایشان کارهایی انجام دهیم که تشویق به خوردن مواد موردنیاز بدنشان شوند. استفاده از بیسکویت‌های شکل دار و عروسکی، یکی از کارهایی است که می‌توانیم برای کودکان خودمان انجام دهیم تا بتوانیم هم آنها را تشویق به خوردن غذا کنیم و هم از مواد مقوی برای رشد کودکان در بیسکویت‌های موردنظرمان استفاده کنیم.

حالا سؤالی که ممکن است برای خیلی از افراد ایجاد شود، این است که طرز تهیه بیسکویت برای کودکان چگونه است و چطور می‌توانیم این کار را انجام دهیم؟ آیا می‌توانیم در خانه بیسکویت درست کنیم یا باید حتماً از بیرون بیسکویت‌های سالم را تهیه کنیم؟ اصلاً با مشغله‌های بچه‌داری مگر می‌توان به درست‌کردن بیسکویت هم رسید؟

در این مقاله با طرز تهیه بیسکویت برای کودکان آشنا خواهید شد و به شما توضیح می‌دهیم که چطور در کنار اینکه از کودکان خود مراقبت می‌کنید و درگیر هستید، در مدت زمانی کم و با موادی مناسب و مفید، برای کودک خودتان بیسکویت‌های خوشمزه‌ای را درست کنید که به غذا خوردن تشویق شود و رشد بهتری داشته باشد.

اگر مادری هستید که دوست دارید برای کودکان خودتان بیسکویت درست کنید یا علاقه‌مند هستید که این کار را یاد بگیرید، توصیه می‌کنیم که حتماً تا انتهای این مقاله با تاندوری همراه باشید تا طرز تهیه بیسکویت برای کودکان را به‌صورت کامل یاد بگیرید.

 

پخت بیسکویت خانگی

 

طرز تهیه بیسکویت برای کودکان

در ادامه به شما می‌گوییم که چطور می‌توانید یک بیسکویت عروسکی خوشمزه برای کودکان خودتان درست کنید. این بیسکویت‌ها هم برای کودکانی که مواد غذایی کمی مصرف می‌کنند مفید هستند و هم می‌توانید برای تولد کودکتان آنها را تهیه کنید تا با دوستان خود این بیسکویت‌ها را بخورد.

همچنین می‌توانید برای کودک خودتان این بیسکویت‌ها را تهیه کنید تا آنها را به مدرسه یا مهدکودک ببرد و در آنجا از خوراکی‌های سالمی که خودتان تهیه کرده‌اید استفاده کند.

 

مواد اولیه برای پخت بیسکویت خانگی برای کودکان

مواد اولیه‌ای که می‌گوییم، برای درست‌کردن بیسکویت‌های ساده و راحت هستند و با استفاده از این مواد، می‌توانید حدود 8 تا 10 عدد بیسکویت را تهیه کنید. البته تعداد بیسکویت‌ها به قالبی که از آن استفاده می‌کنید نیز بستگی دارد و ممکن است قالب‌های شما بزرگ‌تر باشند و بنابراین تعداد بیسکویت‌ها کمتر خواهد بود.

اگر می‌خواهید تعداد بیشتری از این بیسکویت‌ها را تهیه کنید، می‌توانید مقدار مواد را کم‌ و زیاد کنید تا متناسب با میزانی که می‌خواهید بیسکویت پخته شود.

 

مواد اولیه:

  • 1 پیمانه آرد
  • 3/1 لیوان پودر قند
  • 125 گرم کره
  • چند قطره اسانس وانیل
  • 80 گرم نشاسته ذرت یا سیب‌ زمینی
  • رنگ خوراکی به رنگ و میزان دلخواه

 

طرز تهیه بیسکویت برای کودکان

 

طرز تهیه بیسکویت برای کودکان

حالا که مواد اولیه موردنیاز بیسکویت را آماده کرده‌اید، نیاز است که به سراغ مراحل پخت بیسکویت خانگی برویم. در ادامه با هم مراحل انجام این کار را بررسی می‌کنیم و سپس نکاتی را به شما می‌گوییم که کمک می‌کنند بتوانید حرفه‌ای‌تر به پخت این بیسکویت بپردازید.

1- ترکیب مواد:

بهتر است قبل از اینکه به سراغ ترکیب مواد بروید، کره را برای چند دقیقه در محیط قرار دهید تا دمای آن با محیط یکی شود و بتوانید به‌راحتی کار ترکیب مواد را با کره انجام دهید.

در این مرحله نیاز است که کره را با پودر قند و اسانس وانیل ترکیب کنید و به‌خوبی هم بزنید تا کاملاً با هم مخلوط شوند. این کار را به‌اندازه‌ای ادامه دهید که پودر قند به‌صورت کامل در کره حل شود و بافتی یکدست ایجاد شود.

 

2- ترکیب آرد و نشاسته:

در مرحله بعدی نیاز است که آرد و نشاسته را با هم ترکیب کنید و سپس آنها را الک کنید تا بافت بیسکویت شما کمی لطیف‌تر شود. یک‌بار الک‌ کردن برای ترکیب‌ شدن مواد کافی است؛ اما می‌توانید این کار را تا 3 بار نیز انجام دهید.

 

3- مخلوط‌ کردن مواد:

آرد و نشاسته را به کره و مواد دیگری که به آن افزوده بودید اضافه کنید و سپس به‌خوبی مخلوط کنید تا کمی منسجم شوند و بتوانید با دست ادامه کار را انجام دهید.

البته سعی کنید آرد را در چند مرحله به این ترکیب اضافه کنید تا گلوله‌ای نشود و بافت بیسکویت را خراب نکند.

 

4- ورز دادن خمیر با دست:

در این مرحله نیاز است که با دستان خودتان خمیر به‌دست‌آمده را به‌صورت کامل ورز دهید و خمیری کامل و بی‌نقص درست کنید. البته حواستان باشد که هر زمان حس کردید مواد را به اندازه کافی ورز داده‌اید، دست نگه دارید و بیش از اندازه خمیر را ورز ندهید، چون این کار باعث ترک‌ خوردن بیسکویت می‌شود.

 

5- استراحت دادن به خمیر:

در این مرحله از طرز تهیه بیسکویت برای کودکان، نیاز است که خمیر به‌دست‌آمده را در داخل یک پلاستیک فریزر قرار دهید و سپس آن را در یخچال قرار دهید تا برای 1 ساعت استراحت کند.

 

6- گرم‌ کردن فر:

در اواخر زمانی که خمیر در حال استراحت است، بهتر است فر را با دمای 160 درجه سانتیگراد روشن کنید تا به‌خوبی گرم شود و بتوانید آن را برای پخت بیسکویت‌ها آماده کنید.

 

قالب زدن خمیر

 

7- قالب‌ زدن خمیر:

پس از 1 ساعت که خمیر به‌صورت کامل استراحت کرد و آماده شد، آن را از یخچال خارج کنید و روی یک سطح صاف قرار داده و با استفاده از وردنه پهن کنید. باید پهن کردن خمیر را به‌اندازه‌ای انجام دهید که ضخامت آن حدود 1 سانتی‌متر باشد و نباید بیشتر از این مقدار شود. اگر ضخامت کمی کمتر باشد نیز مشکلی وجود ندارد.

سپس با استفاده از قالب‌های شکلی که دارید، می‌توانید خمیر را قالب بزنید و آن را برای دیزاین و پختن آماده کنید. قالب‌های شکل عروسک و حیوانات را می‌توانید از فروشگاه‌های لوازم قنادی تهیه کنید.

 

8- چیدن بیسکویت‌ها در سینی:

سینی فر را در جایی قرار داده و کف آن را با کاغذروغنی بپوشانید و یا اگر کاغذروغنی ندارید، با استفاده از روغن کف ظرف را چرب کنید تا بیسکویت‌ها به آن نچسبند.

سپس بیسکویت‌های قالب‌زده شده را در داخل سینی بچینید و سعی کنید بین آنها به‌اندازه کافی فاصله بگذارید تا در صورت بزرگ‌تر شدن فضای کافی وجود داشته باشد.

 

9- دیزاین بیسکویت‌ها:

در این مرحله از طرز تهیه بیسکویت برای کودکان، با استفاده از رنگ‌های خوراکی که آماده کرده‌اید، بیسکویت‌ها را دیزاین کنید و روی آنها شکل‌های دلخواه خودتان را رسم کنید.

می‌توانید از رنگ‌های مختلف استفاده کنید تا بیسکویت‌ها زیباتر و جذاب‌تر شوند. البته دقت کنید که برای کشیدن یک‌ شکل، ابتدا یک خط دور آن بکشید و سپس وسط آن را پر کنید.

 

10- پخت بیسکویت‌ها:

در آخرین مرحله از مراحل پخت بیسکویت خانگی، بیسکویت‌ها را داخل فر قرار دهید و سپس حدود 15 تا 20 دقیقه صبر کنید تا روی بیسکویت‌ها کاملاً طلایی شود و بتوانید آنها را از فر خارج کنید.

چون ضخامت بیسکویت‌ها کم است؛ پخت آنها خیلی سریع اتفاق می‌افتد پس باید حواستان باشد که نسوزند و ظاهر بدی پیدا نکنند.

 

پخت بیسکویت خانگی در فر

 

ترفندهای مهم در طرز تهیه بیسکویت برای کودکان

تا به اینجا به شما مواد اولیه و مراحل تهیه بیسکویت مقوی برای کودکان را به‌صورت کامل توضیح دادیم و گفتیم که چطور می‌توانید این کار را به‌راحتی انجام دهید.

حالا می‌خواهیم نکات و ترفندهایی را به شما بگوییم که با استفاده از آنها می‌توانید حرفه‌ای‌تر به پخت بیسکویت برای کودکان بپردازید و این کار را باکیفیت بیشتری انجام دهید.

1- مواد بیسکویت را بیش از اندازه ورز ندهید:

همان‌طور که در مراحل طرز تهیه بیسکویت برای کودکان نیز اشاره کردیم، نباید خمیر را بیش از حد ورز دهید؛ اما قبل از ورز دادن هم نباید خیلی کره را به هم بزنید، چون هم خوردن بیش از حد کره باعث می‌شود که روی بیسکویت‌های شما ترک داشته باشد و این موضوع ظاهر بدی را ایجاد می‌کند.

 

2- خمیر سرد را در فر بگذارید:

همان‌طور که در طول مقاله گفتیم، باید بیسکویت‌ها را 1 ساعت در یخچال قرار دهید و سپس آنها را قالب‌زده و سریعاً وارد فر کنید تا پخته شوند. اگر این موضوع را رعایت نکنید و بین خارج‌کردن بیسکویت‌ها از یخچال تا قراردادن آنها در فر فاصله زیادی ایجاد شود، ممکن است خمیر بیسکویت وا برد و ظاهر بدی پیدا کند.

 

3- بیسکویت‌ها را در یخچال قرار دهید:

همان‌طور که در مورد قبلی گفتیم، بیسکویت‌ها باید سرد باشند تا در داخل فر قرار بگیرند. اگر فاصله بین خارج‌ کردن از یخچال تا قرار دادن آنها در فر زیاد شد و حس کردید که بیسکویت‌ها نرم شده‌اند، توصیه می‌کنیم حدوداً نیم ساعت تا 1 ساعت دیگر بیسکویت‌ها را در یخچال قرار دهید تا سرد شوند و سپس آنها را وارد فر کنید.

البته گرم‌ کردن فر نیز بسیار مهم است و گرم نبودن کافی فر می‌تواند باعث وارفتن خمیر بیسکویت‌ها شود.

 

ترفندهای پخت بیسکویت خانگی

 

جمع‌بندی مطالب

در این مقاله در مورد طرز تهیه بیسکویت برای کودکان صحبت کردیم و گفتیم که چطور می‌توانید برای کودکان خودتان، بیسکویت‌هایی بسیار جذاب و با شکل‌های عروسکی درست کنید.

اگر به درست‌ کردن بیسکویت و کوکی علاقه‌مند هستید و دوست دارید با تهیه کوکی کودکان خودتان را خوشحال کنید و یا از این راه کسب درآمد کنید، از شما دعوت می‌کنیم که در دوره آموزشی پخت کوکی کافی‌شاپی شرکت کنید تا با اصول مهم در پخت کوکی و بیسکویت بیشتر آشنا شوید.

امیدواریم این مقاله به شما کمک کرده باشد که با طرز تهیه بیسکویت برای کودکان آشنا شوید و بتوانید به بهترین شکل ممکن این کار را در خانه خودتان انجام دهید و از انجام آن لذت ببرید.

از اینکه تا انتهای این نوشته با ما همراه بودید از شما متشکریم و از شما دعوت می‌کنیم سایر مقالات مانند روش پخت کیک گردویی خوشمزه برای عصرانه و مراحل درست کردن شکلات دست‌ساز را در مجله تاندوری مطالعه کنید.

برای شما