نکات مهم برای کسب درآمد از چرم دوزی

فهیمه شریفی
فهیمه شریفی
| خواندن 5 دقیقه 31 فروردین 1402
نکات مهم برای کسب درآمد از چرم دوزی

این روزها همه ما به دنبال این هستیم که برای خودمان یک کسب‌وکار کوچک راه‌اندازی کنیم تا بتوانیم با استفاده از این کسب‌وکار، هم آزادی زمانی بیشتری داشته باشیم و هم راحت‌تر هزینه‌های موردنیاز زندگی‌مان را پوشش دهیم.

چرم دوزی یکی از کارهایی است که از گذشته تا به امروز طرفداران زیادی دارد و انجام این کار برای بسیاری از افراد لذت‌بخش است. اما موضوعی که وجود دارد این است که برای کسب درآمد خوب از چرم دوزی باید چه نکاتی را رعایت کنیم؟ در این بازار شلوغ که رقبای زیادی نیز در آن وجود دارند چطور می‌توانیم به بهترین شکل دیده شویم؟

در این مقاله ما می‌خواهیم در مورد موارد مهم برای کسب درآمد از چرم دوزی صحبت کنیم و به شما نکاتی را بگوییم که با استفاده از آنها، می‌توانید موفقیت بسیار زیادی را در کار چرم دوزی و فروش محصولات مرتبط با این حوزه داشته باشید و نسبت به رقبایی که در این بازار موجود هستند، بیشتر و بهتر دیده شوید.

اگر به دنبال کسب درآمد از چرم دوزی هستید و دوست دارید در این مورد اطلاعات بیشتری کسب کنید، از شما دعوت می‌کنیم که حتماً تا انتهای این مقاله با تاندوری همراه شوید تا نکات مهم برای کسب درآمد از چرم دوزی را یاد بگیرید.

 

کسب درآمد از چرم دوزی

 

نکات مهم برای کسب درآمد از چرم دوزی

اگر در حال به کسب درآمد از چرم دوزی فکر می کنید، احتمالاً همین حالا این مهارت را دارید و می‌توانید چرم دوزی را انجام دهید یا به دنبال یادگیری این مهارت هستید تا بتوانید انواع وسایل چرمی را درست کنید و شروع به کسب درآمد از چرم دوزی کنید.

فرقی نمی‌کند که در کدام حالت قرار دارید، در هر صورت نکاتی که در ادامه می‌گوییم، می‌توانند برای شما کاربردی و مناسب باشند و باید به آنها توجه کنید تا در این زمینه، به موفقیت بیشتری برسید:

1- به کیفیت کارتان اهمیت بیشتری بدهید:

اولین موردی که مخصوصاً در چرم دوزی باید به آن توجه داشته باشید، این است که حتماً کیفیت کار خودتان را بالا در نظر بگیرید و با استانداردهای بالا کار کنید تا بتوانید بهترین محصولات را به بازار ارائه دهید.

خیلی از افراد هستند که با محصولات ارزان‌قیمت و بی‌کیفیت شروع به کار می‌کنند و این موضوع باعث می‌شود که در آینده نام خوبی از آنها در بازار وجود نداشته باشد و نتوانند به‌خوبی جای پای خود را در بازار محکم کنند.

بنابراین، سعی کنید برای کار چرم دوزی، کیفیت کار خود را در بالاترین سطح در نظر بگیرید و از بهترین متریال‌ها برای این کار استفاده کنید؛ در این صورت شاید هزینه کار بیشتر خواهد شد اما می‌توانید برند قوی‌تر و ماندگارتری را در بازار بسازید.

 

تولید صنایع چرمی خاص

 

2- خاص باشید:

اگر کار خود را تازه در چرم دوزی شروع کرده باشید، احتمالاً می‌دانید که در آموزشگاه‌های چرم دوزی، کیف‌ها و محصولات دیگر را به‌صورت تکراری آموزش می‌دهند و همه سعی می‌کنند همین محصولات را تولید کرده و به بازار عرضه کنند.

اما با این کار، شما هیچ تفاوتی با سایر رقبای خودتان نخواهید داشت و نمی‌توانید به‌راحتی در بازار دیده شوید و فروش‌های خوبی را تجربه کنید. به همین خاطر بهتر است که محصولات خاص و متفاوت را تولید کنید تا بتوانید در بازار ایران، به عنوان برندی خلاق و متفاوت دیده شوید.

مثلاً خانمی بود که با استفاده از مهارت چرم دوزی خود، برای کسانی که خودرو داشتن کاور سوئیچ خودرو را طراحی می‌کرد و می‌دوخت، به‌گونه‌ای که روی کاور سوئیچ پلاک خودرو درج شده بود. همین محصول خاص باعث شده بود که مشتریان زیادی از این کاور سوئیچها استقبال کنند و سود خوبی به این خانم برسد.

یا افراد زیادی وجود دارند که دوست دارند برای گوشی خودشان مخصوصاً گوشی‌های آیفون، قاب‌های محافظ خاصی را داشته باشند و شما می‌توانید با استفاده از هنر چرم دوزی، این کار را انجام دهید تا مشتریان شما احساس خاص بودن را تجربه کنند.

برای پیدا کردن ایده‌های خاص و یادگیری آنها، تنها نیاز است که کمی در وب‌سایت‌های خارجی و شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام و یوتیوب و فیس‌بوک جستجو کنید تا بتوانید به ایده‌های ناب و دست‌ اول برسید که هنوز در ایران اجرا نشده است.

 

یادگیری اصول چرم دوزی در تاندوری

 

3- روی دیده‌ شدن محصولات خود، وقت بگذارید:

اگر شما بهترین محصولات دنیا را تهیه کنید؛ اما کسی آن محصولات را نبیند، قطعاً نمی‌توانید فروش خوبی داشته باشید و این موضوع در مورد هر محصولی کاملاً صادق است.

بنابراین، نیاز است که در کنار تولید محصولات خودتان، حتماً به این موضوع توجه کنید که چطور و در چه بستری می‌خواهید محصولات خودتان را عرضه کنید و آنها را بفروشید؟

شما باید حتماً چندین بستر و کانال را برای عرضه محصولات خودتان در نظر بگیرید و کاری کنید که به یک کانال خاص وابسته نباشید. مثلاً کسب‌وکارهایی که تنها در اینستاگرام فروش داشتند، پس از فیلترشدن اینستاگرام دچار مشکلات زیادی شدند که همین موضوع باعث شد درآمد آنها به‌ شدت کاهش‌یافته و حتی به صفر برسد.

شما می‌توانید از بسترهایی مانند تلگرام، اینستاگرام، شبکه‌های اجتماعی ایرانی، وب‌سایت دیجی‌کالا و… استفاده کنید تا محصولات خودتان را عرضه کرده و به دست مشتریان برسانید و خودتان را به یک بستر خاص وابسته نکنید.

همچنین شما باید برای تبلیغات کار خودتان در بسترهای مختلف حتماً بودجه تبلیغاتی مناسبی را در نظر بگیرید تا بتوانید بهتر دیده شوید و مخاطبان جدیدی را به سمت کسب‌وکار خودتان جذب کنید.

 

برندسازی با محصولات چرمی خاص

 

4- برای خودتان یک برند جذاب بسازید:

احتمالاً خودتان کسب‌وکارهای زیادی را دیده‌اید که محصولات جالبی را تولید می‌کنند؛ اما چون برند خاصی ندارند، نمی توانند به‌خوبی در بازار جا بیفتند و در ذهن افراد ماندگار شوند.

امروزه شما باید برندی مطمئن و خوش آوازه داشته باشید تا در کارهایی مانند فروش محصولات، بازاریابی، تبلیغات و متقاعدسازی مشتریان موفق شوید. برندسازی در مسیر کسب درآمد از چرم دوزی و سایر هنرها مانند کالیگرافی ، دوخت لباس، عروسک سازی و… اهمیت بسیار زیادی دارد.

پس اگر می‌خواهید در کار خودتان، کسب‌وکاری ماندگار و پرسود را ایجاد کنید که سال‌ها پابرجا باشد و بتواند برایتان سودآوری زیادی داشته باشد، بهترین روش این است که برندسازی را جدی بگیرید.

با برندسازی درست و اصولی، شما می‌توانید میزان فروش محصولات خود را چند برابر کنید و مشتریان بیشتری را به سمت خود جذب کنید. بنابراین در مسیر کسب درآمد از چرم دوزی، به صورت حرفه‌ای برندسازی کنید.

 

کسب درآمد از چرم دوزی

 

جمع‌بندی مطالب

در این مقاله در مورد نکات مهم برای کسب درآمد از چرم دوزی صحبت کردیم و گفتیم که اگر بخواهید این شغل را برای خودتان انتخاب کنید، باید چه نکاتی را در نظر بگیرید و چطور می‌توانید در این کار به موفقیت بیشتری برسید.

برای کسب درآمد از چرم دوزی، پیشنهاد ما این است که حتماً سعی کنید از خلاقیت خودتان استفاده کنید و در کسب‌وکارهای خارجی نیز تحقیق کنید تا ایده‌های جذابی را برای شروع کسب‌وکار خودتان پیدا کرده و از آنها الگوبرداری کنید.

اگر به کار چرم دوزی علاقه‌مند هستید و هنوز این کار را به صورت کامل یاد نگرفته‌اید، از شما دعوت می‌کنیم که در دوره آموزش چرم دوزی با تدریس خانم زمانی شرکت کنید تا بتوانید با این شغل بیشتر آشنا شوید و روش‌های کسب درآمد از آن را نیز یاد بگیرید.

امیدواریم این مقاله به شما کمک کرده باشد که با اصول کسب درآمد از چرم دوزی آشنا شوید و به درآمدهای خوبی از این راه برسید. از اینکه تا انتهای این نوشته با ما همراه بودید از شما متشکریم.

برای شما