22. اختصاص‌دادن بخشی از درآمد به تبلیغات

حدیث الیاسی
حدیث الیاسی
| خواندن 2 دقیقه 05 مهر 1401
22. اختصاص‌دادن بخشی از درآمد به تبلیغات

به محض اینکه کسب و کار خانگی شما راه‌اندازی شود و کم کم درآمدزایی شما شروع شود، نوبت به این می‌رسد که به فکر تبلیغات برای بیزینس خود باشید.

چرا تبلیغات برای کسب و کارهای خانگی مهم است؟

تبلیغات برای کسب و کارهای کوچک حیاتی است؛ علت؟

  1. به واسطه تبلیغات، کسب و کار شما در معرض دید مشتری‌های بالقوه قرار می‌گیرد. مشتری‌های بالقوه آن دسته از مشتریانی هستند که در کانال‌های مختلف پتانسیل این را دارند که مشتری شما باشند ولی نه شما به آن‌ها دسترسی دارید و نه آن‌ها شما را می‌شناسند.
  2. تبلیغات درست و اصولی، منجر به فروش، افزایش فروش و همچنین فروش به مشتریان قبلی خواهد شد.
  3. تبلیغات موثر، باعث شکل‌گیری اعتماد و اعتبار نزد مشتریان فعلی شما می‌شود.
  4. تبلیغات باعث افزایش تعداد مشتریان خواهد شد.
  5. با استفاده از تبلیغات درست، ارزش واقعی محصولات یا خدمات شما بهتر از زمانی که برای آن‌ها تبلیغی نکرده باشید، نشان‌ داده می‌شود.
  6. بسیاری از صاحبان کسب و کارهای خانگی، تمایل به ایجاد برند برای کسب و کار خود دارند که دارای یک هویت مستقل و مشخصی باشد. این اتفاق بدون تبلیغات، تقریبا غیر ممکن است.
  7. تیلیغ‌کردن به کسب و کارها کمک می‌کند که در رقابت با رقبای بزرگتر از خود، باقی بمانند و از این دایره رقابت به کلی حذف نباشند. زیرا یکی از اقداماتی که رقبا برای بازاریابی کسب و کارشان انجام داده‌ اند، تبلیغات است.

اهمیت بودجه مارکتینگ برای کسب و کارهای کوچک

قرارداد بخشی از سرمایه یا درآمد ماهیانه به عنوان “بودجه مارکتینگ”، اغلب دست کم گرفته می‌شود. در حالی که قراردادن بودجه مشخص برای مارکتینگ، می‌تواند میزان موفقیت یک کسب و کار را تعیین کند.

با وجود اینکه تبلیغات، به لطف فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی با هزینه‌های بسیار کمتری قابل اجراست، اما باز هم نیاز به برنامه‌ریزی و تعیین بودجه دارد.

با بودجه‌بندی برای بازاریابی (تبلیغات)، صاحبان مشاغل می‌توانند تعیین کنند که چه مقدار مشخصی برای تبلیغات خرج شود و به دنبال آن می‌توانند برنامه مشخصی برای انواع کانال‌های تبلیغات، چگونگی تبلیغ در هر کدام از این کانال‌ها و تعداد تکرار آن داشته باشند.

تبلیغات به این روش هدفمند و با تعیین بودجه مشخص، کمک می‌کند تا بتوانید مسیر و کیفیت و اثربخشی تبلیغات کسب و کار خود را بهتر بررسی و تحلیل کنید.

بودجه تبلیغات کسب و کارهای خانگی چگونه محاسبه می‌شود؟

میزان بودجه‌ای که برای تبلیغات و مارکتینگ (بازاریابی) یک کسب و کار تعین می‌شودف بستگی به میزان درآمدی دارد که آن کسب و کار در یک بازه زمانی به خصوص و مشخص شده به دست میآورد.

برای مثال اگر درآمد ماهیانه یک کسب و کار خانگی که تازه کار خود را شروع کرده است در نظر بگیریم، می‌توانیم تعیین کنیم که مثلا در این بازه و موقعیت، 7-10 درصد از درآمد، به تبلیغات اختصاص داده شود.

طبیعی است که هر اندازه که درآمد کسب و کار شما افزایش پیدا کند، بودجه ای که برای تبلیغات و مارکتینگ تعیین می‌شود نیز باید با یک نسبت مشخص، افزایش پیدا کند. اما با توجه به این که هر کسب و کار با دیگری تفاوت دارد، نمی‌شود برای همه شرایط یک نسخه پیچید و این میزان را شما و وضعیت فروش و درآمد کسب و کارتان مشخص می‌کند.

تمرین:

فرض کنید کسب و کاری در زمینه پخت انواع چیزکیک راه‌اندازی کردید و سه ماه گذشته است و تصمیم دارید در اینستاگرام برای آن تبلیغات کنید.

قدم اول: یک میزان درآمد فرضی برای خود در نظر بگیرید.

قدم دوم: فرض کنید 10 درصد از درآمدتان را به تبلیغات و بودجه مارکتینگ اختصاص داده اید.

با توجه به این بودجه‌بندی، چه کانال‌هایی برای تبلیغات کسب و کارهای کوچک (خانگی) وجود دارد؟

 

برای شما