5 ایده برای درست کردن دسر لیوانی مجلسی

فهیمه شریفی
فهیمه شریفی
| خواندن 7 دقیقه 17 بهمن 1401
5 ایده برای درست کردن دسر لیوانی مجلسی

اکثر خانم‌ها دوست دارند طرز تهیه دسر لیوانی را یاد بگیرند تا برای مهمانی و مراسم‌های خود، انواع دسر لیوانی مجلسی و خوشمزه را درست کنند. با سرو انواع دسر مجلسی، مهمانی به‌صورت مجلل‌تری برگزار شده و از مهمانان، پذیرایی ویژه‌تری انجام می‌شود. بهترین نوع دسر که می‌توانید سرو کنید و مهمانان نیز راحت‌تر می‌توانند از آن استفاده کنند، دسر لیوانی مجلسی است.

دسر لیوانی مجلسی انواع مختلفی دارد و می‌توانید خلاقیت‌های بسیار زیادی را در تهیه آن به خرج دهید و مدل‌های بسیار متفاوتی از این دسر را تهیه کنید، اما خیلی اوقات ممکن است ندانید که برای مهمانی‌هایتان کدام دسرها بهتر هستند و جذابیت بیشتری دارند.

در این مقاله می‌خواهیم به شما 5 ایده برای درست‌کردن دسر لیوانی مجلسی بدهیم تا با طرز تهیه انواع دسر لیوانی آشنا شوید و در صورت نیاز آنها را درست کرده و برای مهمانان خودتان سرو کنید.

همچنین به شما می‌گوییم که مواد اولیه و روش درست‌ کردن هرکدام از این دسرها چگونه است تا بتوانید به‌راحتی مواد اولیه دسرهای لیوانی را تهیه کنید و شروع به درست کردن این دسرهای خوشمزه کنید.

اگر به دنبال یادگیری دسرهای مجلسی هستید و می‌خواهید با طرز تهیه دسر لیوانی با طعم‌های مختلف آشنا شوید، از شما دعوت می‌کنیم که تا انتهای این مقاله با تاندوری همراه شوید تا دسرهای خوشمزه‌ای را به شما معرفی کنیم.

 

دسر لیوانی مجلسی

 

5 ایده برای درست‌ کردن دسر لیوانی مجلسی

در ادامه این مقاله شما با 5 نوع دسر لیوانی مجلسی آشنا خواهید شد و می‌توانید آنها را تهیه کرده و در مهمانی‌های خودتان یا برای عزیزان خودتان سرو کنید. اما نکته‌ای که وجود دارد این است که باید بدانید هرکدام از این دسرها را می‌توانید به شیوه‌های دلخواه خودتان نیز درست کنید و خلاقیت به خرج دهید. بنابراین، بعد از یادگیری طرز تهیه دسر لیوانی، اصلاً خودتان را محدود نکنید؛ بلکه با خلاقیت خود، بهترین دسرهای ممکن را آماده کرده و هنرهای خودتان را به نمایش بگذارید. حالا به سراغ 5 ایده برای درست کردن دسر لیوانی مجلسی خواهیم رفت تا سریعتر با طرز تهیه انواع دسر لیوانی خوشمزه آشنا شوید.

 

طرز تهیه دسر لیوانی با وانیل، شکلات و میوه

برای سرو دسر در مجالس خود، می‌توانید یکی از دسرهای لیوانی زیر را تهیه کنید:

1- دسر لیوانی ساده:

اولین دسری که می‌خواهیم به شما معرفی کنیم، بسیار ساده است و به‌راحتی و با همین موادی که در خانه‌ها موجود هستند می‌توانید آن را تهیه کنید. این دسر ساده‌ترین نوع دسر لیوانی مجلسی است که می‌توانید درست کنید.

 

مواد اولیه دسر لیوانی ساده:

  • 4 پیمانه شیر
  • 2/1 پیمانه شکر
  • 2 قاشق غذاخوری آرد
  • 2 قاشق غذاخوری نشاسته ذرت
  • 4 قاشق غذاخوری کره آب شده
  • 1 قاشق‌چای‌خوری وانیل
  • 1 عدد موز
  • بیسکویت پتی بور به میزان دلخواه

 

طرز تهیه دسر لیوانی ساده:

برای تهیه دسر لیوانی ساده، نیاز است که شیر و شکر و آرد را داخل یک ظرف مناسب بریزید و خوب با هم مخلوط کنید. سپس این ترکیب را روی شعله ملایم گاز بگذارید و باز هم خوب به هم بزنید تا کاملاً ترکیب شوند و آرد به شکل گلوله‌ای نباشد.

سپس وانیل و کره آب شده را نیز اضافه کنید و مواد را به‌صورت مداوم هم بزنید و پس از یک دقیقه آنها را از روی شعله بردارید و بگذارید تا کمی خنک شود و حرارت آن پایین بیاید.

در مرحله بعدی نیاز است که در کف لیوان‌هایی که می‌خواهید دسر را در آنها سرو کنید، بیسکویت پتی بور بگذارید و سپس روی آن را با موز حلقه‌ای بپوشانید، سپس لایه‌ای از مواد را که خنک شده‌اند روی آن بریزید و به سراغ لایه بعدی بروید.

می‌توانید این کار را تا چند لایه ادامه دهید تا لیوان به‌اندازه مناسبی پر شود. سپس لیوان‌ها را برای حدوداً 2 ساعت در یخچال قرار دهید تا کاملاً خنک شده و مواد بافت مناسبی پیدا کنند و سپس آنها را سرو کنید.

 

دسر لیوانی ساده

 

2- دسر لیوانی ژله آناناس:

دومین مورد از 5 ایده برای درست‌کردن دسر لیوانی مجلسی که می‌خواهیم به شما معرفی کنیم، دسر لیوانی ژله آناناس است. این دسر خوشمزه نیز طرفداران بسیار زیادی دارد و می‌توانید به‌راحتی آن را تهیه کنید.

 

مواد اولیه دسر لیوانی ژله آناناس:

  • 1 بسته پودر ژله آناناس
  • 1 قاشق‌چای‌خوری پودر ژلاتین
  • 1 لیوان آب جوش
  • 1 لیوان آب کمپوت آناناس
  • 1 لیوان بستنی وانیلی آب شده
  • 50 گرم خامه صبحانه

 

طرز تهیه دسر لیوانی ژله آناناس:

برای تهیه این دسر خوشمزه و دوست‌داشتنی، ابتدا پودر ژله و ژلاتین را با یک لیوان آب جوش، به روش بن ماری حرارت بدهید تا کاملاً حل شده و تبدیل به ترکیبی شفاف شود. در مرحله بعدی آب آناناس را به ژله اضافه کنید خوب مخلوط کنید تا با هم ترکیب شوند.

در یک ظرف جداگانه خامه و بستنی را ریخته و با استفاده از همزن، به‌خوبی آنها را مخلوط کنید تا بافتی یکدست پیدا کنند و سپس ژله را نیز به آنها اضافه کرده و کاملاً به هم بزنید تا ترکیب شوند.

سپس می‌توانید این ترکیب را در لیوان‌های مناسب ریخته و حتی داخل آنها نیز نصف آناناس قرار دهید تا بتوانید یک دسر خوشمزه را درست کنید. سپس این لیوان‌ها را در داخل یخچال قرار دهید تا حدود 2 ساعت در یخچال باقی‌مانده و کاملاً خود را بگیرند و در نهایت آنها را با خامه تزئین کرده و سرو کنید.

 

دسر لیوانی مجلسی با آناناس

 

3- دسر لیوانی کاستارد:

دسر لیوانی کاستارد نیز یکی دیگر از انواع دسرهای لیوانی است که می‌توانید آن را تهیه کرده و سرو کنید تا بتوانید از مهمانان خودتان به بهترین شکل ممکن پذیرایی کنید.

این دسر نیز یکی از خوشمزه‌ترین و راحت‌ترین دسرهای لیوانی مجلسی است که می‌توانید آن را تهیه کرده و در مهمانی‌ها سرو کنید.

 

مواد اولیه دسر لیوانی کاستارد:

  • 6 قاشق غذاخوری پودر کاستارد
  • 1 لیتر شیر
  • 1 قاشق کره
  • نصف قاشق‌چای‌خوری پودر وانیل
  • 1 لیوان شکر

 

طرز تهیه دسر لیوانی کاستارد:

برای تهیه دسر لیوانی کاستارد، ابتدا شیر و شکر را با هم ترکیب کنید و روی حرارت ملایم گاز قرار دهید. سپس زمانی که ترکیب شکر و شیر کمی غلیظ شد، به آن کره و پودر وانیل را نیز اضافه کنید و کمی مخلوط کنید و از روی شعله بردارید.

در مرحله بعدی حدود 4 دقیقه با استفاده از همزن، این ترکیب را هم بزنید تا به‌صورت کامل مخلوط شوند و سپس این مواد را داخل لیوان‌هایی که برای سرو آماده کرده‌اید بریزید و آنها را در یخچال قرار دهید.

بعد از حدود 3 ساعت می‌توانید دسرها را از یخچال خارج کرده و روی آنها را با ترافل یا شکلات آب شده دیزاین کنید تا مهمانان شما از خوردن آن لذت ببرند.

 

دسر لیوانی مجلسی

 

4- دسر پودینگ شکلات و گردو:

این دسر در مجموعه 5 ایده برای درست کردن دسر لیوانی مجلسی، یکی از دسرهای لوکس و سخت محسوب می‌شود که می‌توانید آن را تهیه کرده و برای مهمانان خودتان سرو کنید.

در تهیه این دسر از مواد بیشتری نسبت به دسرهای دیگر استفاده می‌شود و چون مواد مربوط به آن کمی گران‌تر هستند، بنابراین هزینه کلی دسر برایتان بیشتر خواهد شد.

 

مواد اولیه دسر پودینگ شکلات و گردو:

  • 200 گرم شکلات سیاه
  • 200 گرم خامه صبحانه
  • نیم لیتر شیر
  • 3 عدد زرده تخم‌مرغ
  • 150 گرم پودر گردو
  • 4 قاشق غذاخوری نشاسته ذرت
  • 4 قاشق غذاخوری نشاسته گندم
  • 200 گرم شکر

 

طرز تهیه دسر پودینگ شکلات و گردو:

برای درست‌ کردن این دسر، ابتدا نشاسته ذرت و گندم را با مقداری از شیر ترکیب کرده و به‌خوبی مخلوط کنید. سپس زرده‌های تخم‌مرغ را با خامه و مقدار شیر باقیمانده به‌خوبی ترکیب کرده و در مواد دیگر بریزید.

در مرحله بعدی تمامی موادی که آماده کرده‌اید را از صافی رد کنید تا تکه‌های درشت مواد کاملاً جدا شده و مواد صاف شوند. سپس شکلات و شکر را نیز به این ترکیب اضافه کنید آن را روی شعله ملایم قرار دهید.

این پودینگ را در روی شعله باید به‌صورت مداوم هم بزنید تا به غلظت مناسبی برسد و حالت جوش پیدا کند. بعد از اینکه حس کردید غلظت مواد مناسب است، آنها را از روی شعله بردارید و پودر گردو را به این مواد اضافه کرده و خوب مخلوط کنید.

حالا می‌توانید این مواد را در داخل لیوان‌های مناسبی که برای دسر آماده کرده‌اید بریزید و بعد از خنک‌ شدن آنها، لیوان‌ها را در داخل یخچال قرار دهید تا حدود 4 ساعت بمانند و سپس روی آنها را با کیک یا خامه تزئین کرده و سرو کنید.

 

دسر لیوانی با شکلات و گردو

 

5- دسر لیوانی سان شاین:

سان شاین یکی از دسرهای خوشمزه است که افراد زیادی آن را دوست دارند و بیشتر در بین مردم شناخته شده است. این دسر نیز بسیار راحت است و می‌توانید به‌سادگی آن را تهیه کرده و سرو کنید.

 

مواد اولیه دسر لیوانی سان شاین:

  • ژله متناسب با سایز لیوان‌های سرو در چند طعم و رنگ متفاوت
  • بستنی وانیلی
  • سس شکلاتی مخصوص بستنی
  • شوکورول

 

طرز تهیه دسر لیوانی سان شاین:

برای تهیه آخرین مورد از 5 ایده برای درست‌کردن دسر لیوانی مجلسی یعنی دسر لیوانی سان شاین، نیاز است که ابتدا یک لیوان مناسب را برداشته و داخل آن را با سس شکلات دیزاین کنید تا ظاهری زیبا پیدا کند.

سپس داخل لیوان یک‌لایه از ژله دلخواه خودتان را قرار دهید و روی آن یک‌لایه مناسب و هم اندازه بستنی بریزید. این کار را به‌قدری ادامه دهید که چندلایه از بستنی و ژله ساخته شود و سپس روی تمامی لایه‌ها نیز یک یا دو اسکوپ بستنی قرار دهید.

در آخر نیز روی لیوان شوکورول و چتر تزئینی قرار دهید و سس شکلاتی نیز روی تمامی مواد بریزید و این دسر را حداقل یک ساعت در یخچال قرار دهید تا کاملاً سفت شده و آماده سرو شود.

 

دسر لیوانی

 

جمع‌بندی مطالب

در این مقاله در مورد 5 ایده برای درست‌کردن دسر لیوانی مجلسی صحبت کردیم و به شما 5 دسر را معرفی کردیم که می‌توانید آنها را در خانه درست کرده و به‌راحتی برای مهمانی‌ها و دورهمی‌ها سرو کنید.

اگر به ساخت دسرهای مختلف علاقه‌مند هستید و دوست دارید با طرز تهیه انواع دسرهای خوشمزه بیشتر آشنا شوید یا از این راه کسب درآمد کنید، از شما دعوت می‌کنیم که حتماً از دوره آموزشی انواع دسرهای مدرن استفاده کنید تا بتوانید با اصول این کار آشنا شوید و حرفه‌ای‌تر آن را انجام دهید.

امیدواریم این مقاله به شما کمک کرده باشد که با 5 ایده برای درست کردن دسر لیوانی مجلسی آشنا شوید و بتوانید به‌راحتی این کار را انجام دهید.

از اینکه تا انتهای این نوشته با ما همراه بودید از شما متشکریم و از شما دعوت می‌کنیم مطالب جذابی مانند روش درست کردن کوکی‌های ولنتاین و طرز تهیه بیسکویت برای کودکان را در مجله تاندوری مطالعه کنید.

برای شما