طرز تهیه پاستا آرابیاتا + 5 نکته جالب

حدیث الیاسی
حدیث الیاسی
| خواندن 3 دقیقه 07 آذر 1401
طرز تهیه پاستا آرابیاتا + 5 نکته جالب

پاستا آرابیاتا، یک پاستای عصبانیه! حالا علتش چی می‌تونه باشه؟

آرابیاتا، در زبان ایتالیایی به معنی “عصبانی” هست و در آشپزی به معنی “سس تند” هست! سس تند آرابیاتا، یک سس تند رومی محسوب می‌شود و مواد تشکیل‌دهنده اصلی آن، سیر، گوجه و فلفل قرمز هست.

امروزه روش‌های مختلفی برای پخت پاستا به وجود آمده است؛ رسپی‌های خوشمزه‌ای که رضایت اغلب افراد با تمام سلایق و انواع رژیم غذایی را جلب کرده است. حتی بسیاری از افراد که وگان هستند و لب به انواع گوشت و فرآورده‌های آن نمی‌زنند نیز، شیوه‌های مختلفی از پخت پاستا به وجود آمده است. مانند پاستا پستو.

اگر به منو رستوران‌ها و کافه‌ها نیز دقت کرده باشید، متوجه خواهید شد که تقریبا تمام کافه‌ها و رستوران‌هایی که غذا سروز می‌کنند، در منوی خود پاستا را گنجانده اند. این مساله از میزان علاقه و سفارش زیاد افراد حکایت می‌کند. بنابراین اگر بخواهید در یکی از شاخه‌های آشپزی کسب مهارت کنید و از طریق آن به درآمدزایی نیز برسید، یادگیری انواع روش‌های پخت پاستا یکی از انتخاب‌های سنجیده شما خواهد بود.

در این راستا، شایان شمس، از مدرسان برجسته و سرآشپزان کاربلد است که انواع پاستا، از جمله پاستا آرابیاتا را همراه با شیوه آماده‌سازی خانگی انواع پاستا، خمیر پاستا و انواع فتوچینی را به صورت خیلی حرفه‌ای و جامع و کامل در دوره آموزشی آکادمی تاندوری به شما آموزش می‌دهد.

دوره آموزش آنلاین انواع پاستا و خمیر پاستا – کلیک کنید

تاندوری در این مطلب، طرز تهیه پاستا آرابیاتا را که در صورت حذف پارمزان برای افراد گیاه‌خوار نیز مناسب است، به شما آموزش می‌دهد. در صورتی که به یادگیری روش پخت حرفه‌ای و خونگی سایر فست فودها مانند پیتزا و انواع سوسیس ملل و کبابی نیز مسلط شوید، می‌توانید از طریق وب سایت و یا اپلیکین تاندوری به مجموعه کاملی از این مهارت‌ها به صورت آنلاین دسترسی داشته باشید.

مواد لازم برای درست‌کردن پاستا آرابیاتا

پنیر پارمزان: 2 قاشق غذاخوری

پوره گوجه‌فرنگی: 1 پیمانه

نمک: 2 قاشق چایخوری

پاستا پنه:  300 گرم

ریحان: 30 گرم

سیر: 2 حبه

فلفل چیلی: 2 عدد

روغن زیتون: 2 قاشق غذاخوری

رب گوجه‌فرنگی: 1 قاشق غذاخوری

طرز تهیه پاستا آرابیاتا

مرحله اول:

در ابتدا پاستاها‌را داخل آب جوش بریزید و بگذارید مدتی در آب جوش باشد(حدود 10 دقیقه). سپس آن را از آب جوش خارج و آبکش کنید.

پاستا آرابیاتا؛ مرحله اول

مرحله دوم:

سیر را درون قابلمه با روغن زیتون تفت دهید.

پاستا آرابیاتا؛ مرحله دوم

مرحله سوم:

در این مرحله،فلفل چیلی را به قطعات ریز خرد کنید و آن را به سیر اضافه کنید و همراه با آن تفت دهید.

پاستا آرابیاتا؛ مرحله سوم

مرحله چهارم:

در مرحله بعد، پوره گوجه‌فرنگی، رب گوجه‌فرنگی و نمک را به مواد قبلی اضافه کنید و اجازه دهید همراه با آن‌ها تفت بخورد.

پاستا آرابیاتا؛ مرحله چهارم

مرحله پنجم:

در آخر، پاستاها، ریحان خردشده و پنیر پارمزان را اضافه کنید.

پاستا آرابیاتا؛ مرحله پنجم

پاستا آرابیاتای شما آماده سرو شده است. نوش جان!

5 نکته درباره پاستا که احتمالا نمی‌دانید!

  1. مردم سالیان طولانی انواع پاستاها را می‌خوردند بدون این که به این موضوع فکر کنند که می‌شود به آن، گوجه فرنگی اضافه کرد و با ترکیبی از یک سس ساخته شده از گوجه فرنگی آن را سرو کرد. تا اینکه گوجه فرنگی توسط کورتز از مکزیک به اروپا آمد. در زمانی کوتاه مردم متوجه ترکیب خوشمزه گوجه‌فرنگی با پاستا شدند. تا قبل از آن، هنوز گوشت هم به ترکیب پاستا وارد نشده بود.
  2. آن کسی که برا یاولین بار پاستا را وارد آمریکا کرد، سومین رئیس‌جمهور آمریکا، توماس جفرسون بود. این اتفاق قبل از سال 1789 رخ داد.
  3. در جهان بیش از 600 نوع پاستای مختلف وجود دارد که هرکدام از لحاظ میزان کربوهیدرات و خواص و اثرگذاری متفاوت هستند. حتی اگر بخواهیم میزان تاثیر پاستا بر چاق شدن افراد را به تنهایی در نظر بگیریم، برخی از انواع پاستاها، باعث چاقی می‌شوند اما در کمال تعجب، مدل‌ها یمختلفی از پاستا هستند که باعث لاغری خواهند شد!
  4. در یکی از تحقیقاتی که به مناسبت روز جهانی پاستا در سال 2013 انجام شده است آمده است که مورد 3 پاستای مورد علاقه آمریکایی‌ها به ترتیب، اسپاگتی، پنه و روتینی است.
  5. برخلاف تصور عموم افراد که فکر می‌کنند خاستگاه اولیه پاستا به ایتالیا برمی‌گردد، اما در حدود 5000 سال پیش از میلاد مسیح، در چین، رشته‌های پاستا به عنوان غذا استفاده می‌شده است.

سایر مطالب پیشنهادی مجله تاندوری:

طرز تهیه اسپاگتی که عاشقش خواهید شد!

 

برای شما