بهترین نوشیدنی‌های گرم برای خواستگاری

فهیمه شریفی
فهیمه شریفی
| خواندن 7 دقیقه 11 بهمن 1401
بهترین نوشیدنی‌های گرم برای خواستگاری

فرقی نمی‌کند که مراسم خواستگاری چه زمانی انجام شود، در هر حالت مجلس خواستگاری، مجلسی دوست‌داشتنی و شاد است. انجام مراسم خواستگاری در روزهای سرد زمستان، با استفاده از نوشیدنی‌های گرم برای خواستگاری می‌تواند فضایی گرم و صمیمی را ایجاد کند تا خانواده‌ها به هم نزدیک‌تر شوند.

خیلی از افراد فکر می‌کنند که در خواستگاری تنها می‌توان از چای استفاده کرده و استفاده از نوشیدنی‌های دیگر جایی در این مجلس ندارد. اما باید بگوییم که شما می‌توانید از نوشیدنی‌های متنوعی در مجلس خواستگاری استفاده کنید که طعمی متفاوت را ایجاد کنند و باعث شوند فضایی صمیمی و نزدیک را در مراسم خواستگاری خودتان ایجاد کنید.

در این مقاله می‌خواهیم به شما چند مورد از بهترین نوشیدنی‌های گرم برای خواستگاری را معرفی کنیم که می‌توانید در خانه آماده کرده و در مجلس خواستگاری خود یا عزیزانتان استفاده کنید.

اگر به‌زودی مراسم خواستگاری در پیش دارید و می‌خواهید با روش درست کردن انواع نوشیدنی‌های خوشمزه برای خواستگاری آشنا شوید، حتماً تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا شما را با چند نوشیدنی گرم جذاب برای خواستگاری آشنا کنیم.

 

نوشیدنی‌های گرم برای خواستگاری

 

بهترین نوشیدنی‌های گرم برای خواستگاری

یکی از نکاتی که باید برای تهیه نوشیدنی‌های گرم برای خواستگاری در نظر داشته باشید، این است که توجه کنید زمان خواستگاری دقیقاً کی است. نوشیدنی‌هایی که معرفی می‌کنیم معمولاً برای هر زمانی مناسب هستند؛ اما درست‌ کردن نوشیدنی‌های کافئین‌دار مخصوصاً قهوه در عصر و شب خیلی مناسب نیست و ممکن است خیلی از افراد این نوشیدنی‌ها را مصرف نکنند.

پس ابتدا زمانی که قرار است مجلس برگزار شود را در نظر داشته باشید و سپس به تهیه نوشیدنی‌های موردنظر خودتان بپردازید تا از آنها به‌خوبی استقبال شود و مهمانان شما از نوشیدنی‌ها لذت ببرند.

حالا به سراغ معرفی بهترین نوشیدنی‌های گرم برای خواستگاری برویم و با هم ببینیم که این نوشیدنی‌ها چه هستند و چطور می‌توانید به‌سادگی آنها را تهیه کنید.

1- هات‌ چاکلت سفید:

اولین نوشیدنی محبوب که طرفداران زیادی دارد، هات‌ چاکلت سفید است. خوشبختانه این نوشیدنی را می‌توانید در هر زمانی سرو کنید و مانند قهوه نیست که برای سرو آن در شب محدودیت داشته باشید.

برای تهیه این نوشیدنی خوشمزه، کافی است که 3 فنجان خامه رقیق را با 200 گرم شکلات سفید ترکیب کنید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا شکلات‌ها به‌خوبی ذوب شده و با خامه مخلوط شوند.

سپس به این ترکیب خوشمزه و زیبا، یک قاشق‌ چای خوری وانیل و یک‌ چهارم فنجان پودر بادام را نیز اضافه کنید تا مزه‌ای رؤیایی پیدا کند. البته می‌توانید از پودر بادام استفاده نکنید و این مورد اختیاری است.

سپس این ترکیب را در فنجان ریخته و روی آن را با استفاده از دارچین دیزاین کنید تا حالتی زیبا داشته باشد. برای زیباتر شدن می‌توانید مقداری از ترکیب را با دستگاه کفساز حالت کفی کنید و روی نوشیدنی بریزید تا زیباتر شود.

 

وایت چاکلت

 

2- نوشیدنی شکلات کاراملی:

کارامل یکی از طعم‌هایی است که خیلی از افراد به آن علاقه دارند و می‌تواند طعم خاصی را به نوشیدنی شما ببخشد. اگر مطمئن هستید که مهمانان شما از این نوشیدنی خوششان می‌آید، می‌توانید برای درست ‌کردن نوشیدنی شکلات کاراملی اقدام کنید.

برای تهیه این نوشیدنی نیاز است که یک‌ سوم فنجان شکر را با پودر کاکائو و آب مخلوط کنید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا شکر و پودر کاکائو کاملاً حل شوند. سپس 200 گرم شکلات تخته‌ای کاراملی به این ترکیب اضافه کنید و خوب مخلوط کنید تا شکلات کاملاً آب شده و ترکیب شود.

پس از این مرحله نیاز است که حدوداً 6 فنجان شیر را به این ترکیب اضافه کنید و خوب مخلوط کنید تا جایی که به نقطه‌ جوش برسد. سپس این نوشیدنی را در ماگ یا فنجان‌های بزرگ ریخته و روی آن را با خامه تزئین کنید و سرو کنید.

 

نوشیدنی شکلات کاراملی

 

3- چای انار و لیمو:

یکی دیگر از بهترین نوشیدنی‌های گرم برای خواستگاری که می‌توانید از آن استفاده کنید و طعم بسیار خوبی هم دارد، چای انار و لیمو است. لیمو مزه‌ای ترش دارد و انار نیز مزه‌ای شیرین و دوست‌داشتنی دارد که ترکیب این دو با هم می‌تواند یک چای با مزه‌ای ملس را برایتان ایجاد کند.

برای تهیه این نوشیدنی خوش‌طعم و به‌یادماندنی، نیاز است که 7 فنجان آب را با یک فنجان شکر در یک ظرف بریزید و کمی زنجبیل نیز به آن اضافه کنید. سپس 3 عدد میخک و 1 عدد چوب دارچین را نیز در این ترکیب قرار دهید تا مزه بهتری به نوشیدنی‌تان ببخشد.

بعدازاین باید ترکیب خودتان را روی گاز قرار دهید تا بجوشد و سپس 1 دقیقه اجازه دهید تمامی مواد بجوشند و به‌خوبی مزه‌های آنها با هم ترکیب شود. در مرحله بعدی باید به تعداد افراد مهمان، از چای کیسه‌ای استفاده کنید و چای کیسه‌ای را در این ترکیب قرار دهید تا خوب رنگ بگیرد.

در مرحله بعدی نیز نیاز است به این ترکیب یک فنجان آب انار و یک فنجان آبلیموی ترش اضافه کنید. می‌توانید از آب‌لیموی تازه استفاده کنید که خوش‌طعم‌تر نیز شود.

در آخر بگذارید این ترکیب 10 دقیقه بماند و سپس آن را سرو کنید. حواستان باشد که هنگام سرو حتماً از صافی استفاده کنید تا چای صاف برای مهمانان بریزید. همچنین می‌توانید برای دیزاین جذاب‌تر این نوشیدنی، یک‌برش از لیمو ترش روی هر فنجان قرار دهید تا ظاهر زیباتری داشته باشد.

 

چای انار و لیمو

 

4- چای میخک و رازیانه:

یکی دیگر از بهترین نوشیدنی‌های گرم برای خواستگاری که می‌تواند مزه بسیار خوبی داشته باشد، چای میخک و رازیانه است. این چای علاوه بر این که خوش‌طعم است، خواص بسیار زیادی نیز برای بدن دارد.

برای تهیه این نوشیدنی گرم خوشمزه، باید ابتدا به تعداد مهمانان آب جوش را با فنجان مشخص کرده و در یک ظرف یا قوری بریزید. سپس به این مقدار آب جوش چای سیاه، هل، رازیانه و میخک را اضافه کنید و بگذارید 5 دقیقه بماند تا دم بکشد. دقت کنید که اگر در ظرف این ترکیب را آماده می‌کنید برای دم ‌کشیدن باید درب آن را ببندید.

بعد از 5 دقیقه و دم‌ کشیدن نیاز است که ترکیب به‌دست‌آمده را با استفاده از صافی بریزید و سرو کنید. می‌توانید قبل از سرو خودتان با عسل ترکیب را شیرین کنید یا عسل را برای مهمانان ببرید تا خودشان به‌اندازه دلخواه آن را به چای اضافه کرده و میل کنند.

 

چای میخک و رازیانه

 

5- هات‌ چاکلت یا شکلات داغ:

در اولین مورد از بهترین نوشیدنی‌های گرم برای خواستگاری به شما هات‌ چاکلت سفید را معرفی کردیم. در این مورد می‌خواهیم هات ‌چاکلت اصلی را به‌عنوان یک نوشیدنی گرم خوش‌طعم پیشنهاد بدهیم.

شما می‌توانید برای تنوع بیشتر، هم هات‌چاکلت سفید و هم هات‌چاکلت معمولی را سرو کنید تا مهمانان بتوانند انتخاب‌های بیشتری داشته باشند و نوشیدنی دلخواه خود را بنوشند.

برای تهیه این نوشیدنی، نیاز است که 4 فنجان شیر را با نصف فنجان شکر و حدود 6 فنجان آب مخلوط کنید. سپس این ترکیب را روی حرارت ملایم قرار دهید تا کاملاً بجوشد.

در مرحله بعدی ترکیب به‌ دست‌ آمده را از روی شعله بردارید و 250 گرم شکلات تخته‌ای را به آن اضافه کرده و خوب به هم بزنید تا مخلوط شوند و شکلات کاملاً حل شود.

بعد از این مرحله، هات‌چاکلت شما آماده است و می‌توانید آن را در یک فنجان مناسب سرو کنید و روی آن را نیز با پودر کاکائو یا وانیل دیزاین کنید. البته دقت داشته باشید که انتخاب شکلات تخته‌ای را باید بر اساس ذائقه مهمانان خودتان انجام دهید.

مثلاً اگر اهل خوردن شکلات تلخ هستند، می‌توانید از شکلات تخته‌ای با درصد بالا استفاده کنید و اگر اهل خوردن شکلات‌های شیرین هستند، می‌توانید از شکلات تخته‌ای شیری استفاده کنید که مزه بهتر و شیرین‌تری دارد.

 

هات چاکلت

 

6- شیر نارگیل گرم:

آخرین مورد از بهترین نوشیدنی‌های گرم برای خواستگاری که می‌خواهیم به شما معرفی کنیم، شیر نارگیل گرم است که یکی از نوشیدنی‌های بسیار ملایم و خوش‌طعم در بین تمام موارد معرفی شده است.

این نوشیدنی مزه‌ای ملایم دارد و می‌تواند طعم بسیار خوبی را ایجاد کند. البته حواستان باشد که مهمانان شما نباید با خوردن نارگیل یا لبنیات مشکل داشته باشند تا بتوانید به‌راحتی این نوشیدنی را سرو کنید.

برای تهیه شیر نارگیل گرم، نیاز است که ابتدا 3 فنجان شیر را با یک قوطی 250 سی‌سی شیر نارگیل مخلوط کرده و سپس به آن 2 قاشق غذاخوری پودر نارگیل اضافه کنید و این ترکیب را روی حرارت ملایم قرار دهید و به هم بزنید تا به‌خوبی مخلوط شوند.

در مرحله بعدی می‌توانید به این ترکیب نصف قاشق‌ چایخوری وانیل و یک‌ چهارم فنجان شکلات ذوب شده اضافه کنید. البته اگر می‌خواهید رنگ نوشیدنی سفید باشد بهتر است از شکلات نارگیلی یا شکلات سفید استفاده کنید.

بعد از این مراحل نوشیدنی شما آماده سرو است و می‌توانید آن را در فنجان‌های مناسب ریخته و سرو کنید. برای دیزاین نوشیدنی خود هم می‌توانید از خامه و شکلات رنده شده استفاده کنید.

 

نوشیدنی‌های گرم برای خواستگاری

 

جمع‌بندی مطالب

در این مقاله در مورد بهترین نوشیدنی‌های گرم برای خواستگاری صحبت کردیم و گفتیم که چطور می‌توانید با کمی خلاقیت، نوشیدنی‌هایی بسیار متفاوت را تهیه کرده و آنها را سرو کنید.

با هم 6 نوشیدنی گرم را بررسی کردیم که می‌توانید آنها را تهیه کنید و طرز تهیه هرکدام را توضیح دادیم تا انجام این کار برایتان راحت‌تر باشد. اگر به تهیه نوشیدنی‌های مختلف علاقه‌مند هستید و دوست دارید که این کار را به‌صورت حرفه‌ای یاد بگیرید، می‌توانید در دوره آموزشی نوشیدنی‌های سرد تاندوری شرکت کنید تا بتوانید در ساخت این سبک نوشیدنی‌ها حرفه‌ای شوید و خلاقیت و تنوع بیشتری در نوشیدنی‌های خودتان ایجاد کنید.

امیدواریم این مقاله به شما کمک کرده باشد که بتوانید با بهترین نوشیدنی‌های گرم برای خواستگاری آشنا شوید و از نوشیدنی‌های گفته شده برای مهمانی‌های خودتان استفاده کنید.

از اینکه تا انتهای این نوشته با ما همراه بودید از شما متشکریم و از شما دعوت می کنیم سایر مطالب مانند روش تهیه کروسان فرانسوی و طرز تهیه انواع نوشیدنی گرم با نسکافه را در مجله تاندوری مطالعه کنید.

برای شما