آشنایی با وسایل موردنیاز شمع سازی

فهیمه شریفی
فهیمه شریفی
| خواندن 5 دقیقه 29 فروردین 1402
آشنایی با وسایل موردنیاز شمع سازی

شمع سازی یکی از هنرهای قدیمی در دنیای ما است که امروزه نیز طرفداران بسیار زیادی دارد و افراد زیادی دوست دارند که این کار را یاد بگیرند تا بتوانند از طریق آن کسب درآمد داشته باشند. شمع‌ها در مناسبت‌ها و مکان‌های مختلفی کاربرد دارند و همین موضوع باعث شده است که این هنر همچنان پابرجا بماند و هنر شمع‌سازی طرفداران زیادی داشته باشد. یکی از نکات جالب درباره رشته شمع سازی این است که هنر شمع سازی توانسته خود را با دنیای جدید هماهنگ کند و خلاقیت‌های زیادی در این رشته به وجود آمده است.

اگر می‌خواهید کار شمع سازی را آغاز کنید، احتمالاً این سؤال برایتان پیش می‌آید که وسایل موردنیاز شمع سازی چه چیزهایی هستند و چه وسایلی را باید تهیه کنید تا بتوانید این کار را شروع کرده و از آن کسب درآمد داشته باشید؟

در این مقاله می‌خواهیم در مورد وسایل موردنیاز شمع سازی صحبت کنیم و بگوییم که برای شروع کار خودتان، باید چه وسایل و وسایلی را داشته باشید و هرکدام از این وسایل چه کاربردی دارند.

اگر به هنر شمع سازی علاقه‌مند هستید و دوست دارید که به بهترین شکل ممکن با این هنر و وسایل موردنیاز آن آشنا شوید، از شما دعوت می‌کنیم که تا انتهای این مقاله با ما همراه شوید تا وسایل موردنیاز شمع سازی را به شما معرفی کنیم.

 

وسایل موردنیاز شمع سازی

 

وسایل موردنیاز شمع سازی

برای شروع کسب درآمد از شمع سازی، شما می‌توانید با حداقل وسایل و تجهیزات، این کار را انجام دهید؛ اما برای ساخت شمع‌های زیبا و بی نقص، بهتر است از وسایل زیر استفاده کنید تا بتوانید شمع سازی را به صورت حرفه‌ای انجام دهید.

برای شمع سازی اصولی، بهتر است وسایل زیر را تهیه کنید:

1- پارافین:

اولین و مهم‌ترین وسیله در شمع سازی، پارافین است. پارافین ماده‌ای است که شمع را تشکیل می‌دهد و اگر این ماده را نداشته باشید، قطعاً نمی‌توانید شمع‌های خوب و باکیفیتی را تهیه کنید.

البته برخی از افراد شمع‌های آماده را آب می‌کنند و با استفاده از آنها کار شمع سازی را انجام می‌دهند که این موضوع نیز شدنی است؛ اما اگر از پارافین استفاده کنید، قطعاً شمع‌هایی را خواهید ساخت که حرفه‌ای‌تر و مقاوم‌تر هستند.

 

وسایل موردنیاز شمع سازی

 

2- فتیله:

برای اینکه بتوانید شمع بسازید، نیاز به فتیله دارید تا در وسط شمع قرار بگیرد و بتوانید آن را روشن کنید؛ بنابراین دومین وسیله مهمی که برای ساخت شمع نیاز دارید، فتیله است.

سعی کنید فتیله‌های باکیفیتی را تهیه کنید که بتوانید با استفاده از آنها، شمع‌های خوب و مناسبی را بسازید؛ در غیر این صورت، قطعاً شمع‌های شما کیفیت خوبی نخواهند داشت و به‌راحتی خاموش می‌شوند.

 

3- ظروف مخصوص برای ذوب کردن پارافین:

در طی مراحل شمع سازی، شما نیاز دارید که پارافین را ذوب کنید تا بتوانید به آن شکل و طرح دلخواه خودتان را بدهید؛ بنابراین نیاز است که ظروف مناسبی برای ذوب کردن پارافین داشته باشید تا بتوانید از آنها استفاده کنید.

برای این کار ظروف مخصوصی وجود دارند که می‌توانید از آنها استفاده کنید و این ظروف را برای کار خودتان تهیه کنید.

 

ظرف مخصوص ذوب کردن پارافین

 

4- اسید استئاریک:

اسید استئاریک، ماده‌ای است که با پارافین ترکیب می‌شود و مقاومت شمع را افزایش می‌دهد و از چکه کردن آن جلوگیری می‌کند. برای این کار نیاز است که به مقدار موردنیاز خودتان از این اسید را تهیه کرده و آن را با پارافین مخلوط کنید.

 

5- قالب شمع سازی:

یکی از موضوعات مهمی که در شمع سازی به شما کمک می‌کند تا بتوانید خلاقیت بیشتری از خودتان نشان دهید و مشتریان بیشتری را به سمت خود جذب کنید، قالب‌های متنوع و طرح‌های جذاب در شمع‌ها است.

شما می‌توانید قالب‌های مختلف را از فروشگاه‌های محصولات هنری خریداری کنید. همچنین می‌توانید قالب دلخواه خودتان را سفارش دهید تا شرکت‌های مخصوصی که برای این کار وجود دارند، آنها را برای شما بسازند و بتوانید شمع‌هایی زیباتر را بسازید.

 

6- تیغ موکت بری یا چاقو:

تیغ موکت یا چاقوی تیز، یکی دیگر از وسایل موردنیاز شما در شمع سازی است که در مراحل کار، کمک زیادی به شما می‌کند. خیلی اوقات ممکن است شما بخواهید که فتیله را برش دهید یا بخواهید طرح‌های خاصی را روی شمع‌های خودتان ایجاد کنید، در اینجاست که وجود تیغ یا چاقوی تیز برای شما بسیار کاربردی است.

 

7- نگهدارنده فتیله:

وقتی شما فتیله را در قالب قرار می‌دهید و دور آن را با پارافین پر می‌کنید، نیاز است که فتیله را در بالا به‌وسیله‌ای متصل کنید تا در جای خود باقی بماند و در داخل مواد نیفتد، چون در این صورت نمی‌توانید آن را تعمیر کنید و مجبورید شمع را خراب کرده و مجدداً برای ساخت آن اقدام کنید.

برای این منظور می‌توانید از نگهدارنده‌های مخصوص فتیله شمع یا سیخ چوبی استفاده کنید.

 

نگهدارنده فتیله شمع

 

8- عطر شمع:

احتمالاً شما هم با شمع‌های عطری را دیده‌اید که هنگام روشن کردن آنها، بوی بسیار خوبی از شمع منتشر می‌شود. این شمع‌ها هنگام ساخت با عطر مخصوص شمع ساخته می‌شوند که به آنها بویی جذاب و دلنشین می‌بخشد.

شما می‌توانید انواع عطرهای شمع را تهیه کرده و آنها را با پارافین ترکیب کنید تا شمع‌هایی بسیار خوشبو و دوست‌داشتنی را تهیه کنید و از این طریق بتوانید رضایت مشتریان خود را افزایش دهید.

 

9- کاغذ روغنی:

خیلی اوقات ممکن است در کارتان از موم یا پارافین بیشتر از حد نیاز استفاده کنید و در آخر نیز پارافین باقی بماند. در چنین حالتی، می‌توانید در یک ظرف مناسب یا سینی فر، یک کاغذروغنی قرار دهید و روی آن پارافین‌ها را بریزید تا در آینده بتوانید پارافین را ذوب کرده و مجدداً از آن استفاده کنید.

 

10- وسیله برای هم زدن:

خیلی اوقات شما نیاز دارید که پارافین را هم بزنید تا بتوانید آنها را ترکیب کنید. برای این کار شما به یک وسیله نیاز دارید که بتوانید با استفاده از آن، کار هم زدن را انجام دهید.

شما هم می‌توانید وسایل مخصوصی را برای این کار تهیه کنید و هم می‌توانید از یک قاشق قدیمی استفاده کنید تا با استفاده از آن کار هم زدن را راحت‌تر انجام دهید.

 

کسب درآمد از شمع سازی

 

دوست دارید روش کسب درآمد از شمع سازی را یاد بگیرید؟

اگر به شمع سازی علاقه‌مند هستید و دوست دارید که با یادگیری حرفه‌ای این رشته از آن کسب درآمد داشته باشید، از شما دعوت می‌کنیم که حتماً سری به دوره‌های آموزشی تاندوری بزنید. در دوره آموزش اصول پایه شمع‌سازی، شما می‌توانید اصول حرفه‌ای شمع سازی را یاد بگیرید و با وسایل موردنیاز شمع سازی و نحوه کسب درآمد از این کار آشنا شوید.

پس از مشاهده تمام قسمت‌های دوره شمع‌سازی، شما می‌توانید انواع مدل‌های جذاب شمع‌های مدرن و فانتزی را بسازید و با فروش این شمع‌ها، کسب درآمد کنید.

 

وسایل موردنیاز شمع‌سازی

 

جمع‌بندی مطالب

در این مقاله در مورد وسایل موردنیاز شمع سازی صحبت کردیم و گفتیم که برای شمع سازی به‌صورت حرفه‌ای، به چه وسایلی نیاز دارید و هرکدام از این وسایل چه کاربردی برایتان دارند.

امیدواریم این مقاله به شما کمک کرده باشد که بتوانید با وسایل موردنیاز شمع سازی آشنا شوید و در صورت نیاز آنها را تهیه کنید تا شمع سازی را حرفه‌ای‌تر و راحت‌تر انجام دهید.

از اینکه تا انتهای این نوشته با ما همراه بودید از شما متشکریم و دعوت می‌کنیم سایر مقالات مانند موارد مهم برای راه‌اندازی کسب و کار خانگی را در مجله تاندوری بخوانید و با ابزارهای موردنیاز برای نقاشی روی پارچه آشنا شوید.

 

برای شما