روش درست کردن پاستا آلفردو

فهیمه شریفی
فهیمه شریفی
| خواندن 7 دقیقه 24 دی 1401
روش درست کردن پاستا آلفردو

پاستا یکی از محبوب‌ترین غذاهای ایتالیایی است که در جهان طرفداران زیادی دارد و در ایران نیز جزو غذاهای محبوب و خاص محسوب می‌شود. پاستا با استفاده از سس‌های مختلفی درست می‌شود که هرکدام از این سس‌ها، طعم و مزه خاص خود را دارند و پاستا آلفردو نیز یکی از این انواع پاستا است. اگر اهل خوردن پاستا باشید و پاستا پنه آلفردو را نوش جان کرده باشید، احتمالاً می‌دانید که این نوع پاستا، یک طعم رؤیایی و بی‌نظیر دارد و خوردن آن بسیار لذت‌بخش است. اما خیلی از افراد در خانه نمی‌توانند پاستا آلفردو را به روش رستوران‌ها تهیه کنند. در این مقاله می‌خواهیم روش درست کردن پاستا آلفردو به سبک سرآشپزهای حرفه‌ای را به شما آموزش دهیم و بگوییم که چطور می‌توانید به‌راحتی و بدون انجام کارهای پیچیده، پاستا آلفردوی خوشمزه و لذیذی را برای خودتان درست کنید و از خوردن آن لذت ببرید.

اگر به فکر درست کردن پاستا آلفردو برای خودتان یا دوستان و خانواده‌ هستید و می‌خواهید این کار را به سبک حرفه‌ای‌ها انجام دهید، توصیه ما این است که تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا بتوانید روش پخت یک پاستا پنه آلفردو حرفه‌ای را یاد بگیرید.

 

روش درست کردن پاستا آلفردو

 

روش درست کردن پاستا آلفردو

قبل از اینکه به سراغ تهیه پاستا آلفردو برویم، باید مواد اولیه این پاستا را آماده کنید تا بتوانید مراحل پخت آن را گام‌به‌گام انجام دهید. مواد اولیه پاستا آلفردو شامل مواد اولیه برای پخت پاستا و مواد اولیه برای تهیه سس هستند که هرکدام از این مواد را به‌صورت جداگانه قرار می‌دهیم تا بدانید که در آینده چطور باید سس را به‌صورت جداگانه تهیه کنید.

همچنین مواد اولیه‌ای که در اینجا می‌گوییم، برای 4 نفر مناسب هستند و اگر تعداد شما کمتر یا بیشتر است، می‌توانید بر اساس تعداد خودتان مواد را به‌صورت متناسب، کم‌ و زیاد کنید تا پاستا آلفردو را به مقدار کافی درست کنید.

 

مواد اولیه پاستا آلفردو:

  • 300 گرم پاستا
  • 1 عدد سینه مرغ بدون استخوان
  • 300 گرم قارچ
  • 1 قاشق غذاخوری کره
  • نمک و فلفل سیاه به‌اندازه کافی
  • 1 قاشق غذاخوری روغن زیتون (اگر از طعم روغن زیتون خوشتان می‌آید، می‌توانید 2 قاشق در ترکیب بریزید)
  • 1 پیمانه شیر پرچرب

 

مواد اولیه سس آلفردو:

  • 1 پیمانه خامه پرچرب
  • 2 حبه سیر
  • 1 پیمانه پنیر پارمسان
  • حدود 40 گرم جعفری تازه
  • 50 گرم کره

 

مراحل درست کردن پاستا آلفردو

 

مراحل درست کردن پاستا آلفردو

در قسمت قبلی مواد اولیه پاستا آلفردو را با هم بررسی کردیم و گفتیم که هرکدام از این مواد برای چه بخشی از این پاستای خوشمزه استفاده می‌شوند. حالا می‌خواهیم به سراغ مراحل پخت پاستا آلفردو برویم، پس همچنان با ما همراه باشید و مراحل پخت این پاستا را یاد بگیرید.

1- برش سینه مرغ:

در مرحله اول، نیاز است که سینه مرغ بدون استخوان را شسته و با استفاده از چاقو، آن را به‌صورت مکعبی یا رشته‌ای برش بزنید تا پس از آماده‌سازی با پاستا ترکیب شود.

معمولاً مرغ به‌صورت مکعبی با پاستا ترکیب می‌شود؛ اما اگر می‌خواهید قطعات مرغ بزرگ‌تر باشند، می‌توانید از روش رشته کردن مرغ استفاده کنید.

2- مزه‌دار کردن مرغ:

در مرحله بعدی، باید تکه‌های مرغ را در یک کاسه بزرگ بریزید و روی آن فلفل و نمک و روغن زیتون را بریزید و خوب به هم بزنید تا کاملاً مزه‌دار شود. سعی کنید خوب این ترکیب را به هم بزنید تا هم مزه‌دار شدن مرغ به‌خوبی انجام شود و هم مواد در یک بخش مرغ گلوله، گلوله نشوند و کاملاً به خورد مرغ بروند.

3- استراحت دادن به مرغ:

پس از اینکه تکه‌های مرغ کاملاً مزه‌دار شدند، روی ظرف را با یک سلفون بپوشانید و سپس مرغ را داخل یخچال قرار دهید تا حداقل 1 ساعت استراحت کند و هم مزه بهتر به خورد آن برود و هم بافت‌های مرغ کمی نرم‌تر شوند.

4- پوست کندن قارچ‌ها:

در مرحله چهارم از روش درست‌کردن پاستا آلفردو، نیاز است که قارچ‌ها را بشویید و با یک دستمال آب آنها را بگیرید و سپس با استفاده از یک کارد آشپزخانه، پوست رویی قارچ‌ها را جدا کرده و آنها را به‌صورت ورقه‌ای، خرد کنید.

5- تفت‌ دادن قارچ‌ها:

یک ظرف را روی شعله زیاد اجاق‌ گاز قرار دهید و قارچ‌ها را در آن بریزید و مقداری روغن نیز به این ترکیب اضافه کنید تا قارچ‌ها را به‌خوبی تفت دهید. دقت کنید که شعله حتماً زیاد باشد؛ چون در غیر این صورت، قارچ‌ها آب می‌اندازند که این موضوع برای پاستا اصلاً خوب نیست.

6- سرخ‌ کردن مرغ‌ها:

پس از یک ساعت، مرغ‌ها را از یخچال خارج کنید و در یک ظرف متناسب بریزید و  استفاده از همان روغن زیتون موجود در مرغ‌ها، آنها را سرخ کنید. توجه داشته باشید که نیازی نیست به مرغ‌ها مجدداً روغن اضافه کنید؛ چون چرب بودن زیاد باعث می‌شود مزه خوبی از پاستا دریافت نکنید.

7- آماده‌سازی کره:

50 گرم کره‌ای که برای سس آلفردو تهیه کرده‌اید را، در یک ظرف بریزید و روی حرارت ملایم اجاق‌ گاز قرار دهید و پس از آب‌شدن کامل کره، 2 حبه سیر را به‌صورت ریز رنده کرده و در کره تفت دهید تا مزه خامی آنها گرفته شود.

8- اضافه‌ کردن خامه و شیر:

خامه و شیر را از قبل از یخچال خارج کنید تا به دمای محیط برسند و سپس این دور را در یک ظرف، با استفاده از همزن به‌خوبی هم بزنید تا ترکیب شوند و سپس آنها را به ترکیب سیر و کره اضافه کنید و به‌خوبی باهم مخلوط کنید.

هم زدن شیر و خامه باید به‌اندازه‌ای باشد که خامه گلوله، گلوله نشود و بافتی کاملاً یکدست پیدا کند. اگر حس کردید میزان شیر کم است، می‌توانید شیر بیشتری اضافه کنید تا کاملاً خامه را در خود حل کند.

9- اضافه‌ کردن پنیر پارمسان:

در این مرحله باید پنیر پارمسان را به‌تدریج به سس اضافه کنید. حواستان باشد که به‌هیچ‌وجه پنیر را به‌صورت کامل در سس نریزید و سعی کنید آن را کم‌کم اضافه کنید تا سس خیلی غلیظ نشود.

اگر حس کردید غلظت سس زیاد شده است، می‌توانید بقیه پنیر را کنار بگذارید و استفاده نکنید.

10- اضافه‌ کردن ادویه:

حالا سس آلفردو شما آماده است و در این مرحله از روش درست کردن پاستا آلفردو، می‌توانید از نمک و فلفل به‌اندازه کافی استفاده کنید و آنها را به سس اضافه کنید تا طعم بهتری بگیرد.

البته اگر دوست دارید می‌توانید از فلفل قرمز و آویشن نیز استفاده کنید. حتی اگر در مراحل قبلی اضافه‌ کردن سیر خام را دوست ندارید، می‌توانید به‌جای مراحل قبلی در این مرحله از پودر سیر استفاده کنید.

11- اضافه‌ کردن جعفری:

جعفری تازه را به‌صورت زیر خرد کنید و سپس آن را داخل سس بریزید و خوب به هم بزنید تا کاملاً با سس ترکیب شود. البته اگر از طعم جعفری خوشتان نمی‌آید، می‌توانید از این مرحله صرف‌نظر کنید یا مقدار جعفری را کمتر کنید.

12- آماده‌ کردن پاستا:

یک قابلمه با حجم مناسب برای پاستا را پر از آب کرده و بگذارید بجوشد. سپس مقداری نمک و روغن را به آن اضافه کنید و به هم بزنید تا ترکیب شوند. در مرحله بعد پاستاها را به آب جوش اضافه کنید و آنها را بگذارید تا به‌اندازه دلخواه شما پخته شوند.

میزان پخت پاستا اختیاری است و می‌توانید با استفاده از چنگال آنها را تست کنید و هر زمان که خودتان حس کردید میزان پخت آنها کافی است، می‌توانید پاستا را از روی شعله بردارید.

13- اضافه‌ کردن مرغ و قارچ به سس:

در این مرحله باید مرغ‌ها را به سس اضافه کنید و آنها را به‌خوبی به هم بزنید تا با سس ترکیب شوند. سپس قارچ‌ها را نیز به سس اضافه کنید و به‌خوبی مخلوط کنید تا باهم ترکیب شوند.

البته شما می‌توانید مرغ را با پاستا ترکیب نکنید و به‌صورت جداگانه سرو کنید که در این صورت، نیازی نیست مرغ‌ها را داخل سس بریزید.

14- ترکیب پاستا و سس:

حالا که هم پاستا آماده شده است و هم سس آن آماده ترکیب است، می‌توانید پاستا را آبکش کرده و آنها را در سس بریزید. البته اگر حس می‌کنید سس شما خیلی غلیظ است، می‌توانید نصف لیوان آب پاستا را نگه دارید و آن را به سس اضافه کنید تا غلظت کمتری داشته باشد.

حالا پاستا را با سس که روی شعله ملایم قرار دارد، به‌خوبی مخلوط کنید و آنها را به هم بزنید تا با هم ترکیب شوند. پس از اینکه حس کردید سس پاستا به غلظت مناسبی رسیده‌اند، می‌توانید این مواد را از روی شعله بردارید.

حواستان باشد که بعد از انجام این مرحله یعنی ترکیب پاستا و سس آلفردو، نیاز است که سریعاً غذا را سرو کنید؛ چون در صورتی‌ که سرو غذا انجام نشود و سس آلفردو بیرون بماند، ممکن است بماسد و ظاهری نامناسب پیدا کند.

15- تزئین پاستا آلفردو:

تا به اینجا گفتیم که روش درست‌کردن پاستا آلفردو چگونه است و با هم مراحل این کار را گام‌به‌گام طی کردیم. حالا که غذای شما آمده سرو است، می‌توانید با استفاده از گوجه گیلاسی و جعفری آن را دیزاین کنید تا ظاهری زیبا و خوشمزه داشته باشد.

 

پاستا آلفردو با مرغ

 

جمع‌بندی مطالب

در این مقاله در مورد روش درست کردن پاستا آلفردو صحبت کردیم و گفتیم که چطور می‌توانید با استفاده از مواد اولیه‌ای که به شما گفتیم، پاستایی خوشمزه را تهیه کنید و با خانواده و دوستانتان نوش جان کنید.

پاستا آلفردو یک غذای ایتالیایی و بسیار محبوب است که می‌توانید آن را با مواد اولیه مختلف درست کنید. دیگر مدل‌های پخت پاستا بسیار جذاب و هیجان‌انگیز هستند. اگر دوست دارید با دستور پخت انواع پاستاهای خاص و جذاب آشنا شوید، می‌توانید در دوره آموزشی انواع پاستا شرکت کنید تا به یک سرآشپز حرفه‌ای تبدیل شود و حتی از این شغل کسب درآمد کنید.

امیدواریم این مقاله برای شما کاربردی بوده باشد و توانسته باشید با مطالعه آن، روش درست کردن پاستا آلفردو را به‌خوبی یاد بگیرید و به آن مسلط شوید. از شما دعوت می کنیم طرز تهیه جوجه چینی خوشمزه را در وبلاگ تاندوری مطالعه کنید و مانند حرفه‌ای‌ها آشپزی کنید.

برای شما