طرز تهیه کیک یخچالی با ژله

فهیمه شریفی
فهیمه شریفی
| خواندن 7 دقیقه 08 بهمن 1401
طرز تهیه کیک یخچالی با ژله

ژله یکی از خوردنی‌های خوشمزه است که اکثر ما به‌عنوان دسر آن را میل می‌کنیم و یکی از دسرهای سبک به شمار می‌رود. ظاهر ژله به‌گونه‌ای است که به ما اجازه می‌دهد خلاقیت زیادی را در تهیه آن به کار ببریم و می‌توانیم ژله را با انواع کیک نیز ترکیب کنیم تا خوردنی خوشمزه‌تر و زیباتری را در منزل درست کنیم. در این مقاله می‌خواهیم در مورد طرز تهیه کیک یخچالی با ژله صحبت کنیم و بگوییم که با استفاده از مواد اولیه کیک و ژله، چه مدل کیک‌هایی را می‌توانید تهیه کنید که هم مزه خیلی خوبی داشته باشند و هم بتوانند هنر شما را به مهمانان و خانواده‌تان نمایش دهند.

اگر به دنبال این هستید که طرز تهیه کیک یخچالی با ژله را یاد بگیرید و بتوانید برای تهیه ژله از خلاقیت‌های بیشتری استفاده کنید، از شما دعوت می‌کنیم که تا انتهای این مقاله با تاندوری همراه باشید تا دستور تهیه چند کیک یخچالی میوه‌ای خوشمزه را یاد بگیرید و آنها را برای خانواده و مهمانان خودتان تهیه کنید.

طرز تهیه کیک یخچالی با ژله

طرز تهیه کیک یخچالی با ژله

همان‌طور در ابتدای این مقاله گفتیم، در ادامه می‌خواهیم چند نمونه از کیک‌های یخچالی که با ژله نیز تهیه می‌شوند را به شما بگوییم تا بتوانید طرز تهیه آنها را یاد بگیرید و آنها را در منزل و با ساده‌ترین مواد اولیه درست کنید.

این کیک‌ها روشی مشابه دارند و تنها برخی از مواد اولیه آنها متفاوت هستند و به همین خاطر یک‌بار روش تهیه و مواد اولیه کیک را برایتان توضیح می‌دهیم و در ادامه تنها به موادی که نیاز است تغییر کنند اشاره خواهیم کرد.

 

پخت کیک یخچالی با موز و ژله

 

1- کیک یخچالی موز و ژله:

در اولین آموزش از طرز تهیه کیک یخچالی با ژله می‌خواهیم به شما یک کیک خوشمزه و کم‌دردسر را آموزش بدهیم که ظاهر بسیار زیبایی دارد و شما را شگفت‌زده می‌کند.

این کیک، کیک یخچالی موز و ژله است که به‌سادگی می‌توانید آن را تهیه کرده و میل کنید. در ادامه مواد اولیه موردنیاز برای تهیه کیک برای 6 نفر را مشاهده خواهید کرد.

مواد اولیه:

  • 2 بسته بیسکویت پتی بور
  • 2 لیوان دسته‌دار فرانسوی شیر
  • 2 قاشق غذاخوری آرد سفید قنادی
  • نصف لیوان دسته‌دار فرانسوی شکر
  • 2 قاشق غذاخوری نشاسته ذرت
  • 1 بسته پودر ژله با طعم موز
  • 20 گرم کره
  • 4/1 قاشق‌چایخوری وانیل
  • به میزان دلخواه موز

طرز تهیه کیک موز یخچالی با ژله:

برای تهیه این کیک خوشمزه، نیاز است که ابتدا کرمی که باید در وسط کیک ریخته شود را آماده کنید تا بتوانید به مراحل بعدی بروید. برای این کار ابتدا در یک‌کاسه، 3 تا 4 قاشق غذاخوری شیر بریزید و سپس آرد قنادی را داخل شیر ریخته و به‌خوبی به هم بزنید تا کاملاً مخلوط شده و آرد به شکل گلوله‌ای نشود. سپس نشاسته ذرت را نیز به همین روش با آرد و شیر مخلوط کنید تا کاملاً حل شود.

در مرحله بعدی باید مقدار شیر باقی‌مانده را به همراه شکر با ترکیب قبلی در یک قابلمه ریخته و روی شعله قرار دهید و به هم بزنید تا کاملاً ترکیب شوند و غلظتی مانند فرنی پیدا کنند.

مرحله بعدی این است که وانیل و کره را نیز به این ترکیب اضافه کنید و مقداری هم بزنید تا ترکیب شوند و سپس سریعاً شعله را خاموش کرده و ماده آماده شده را از روی آن بردارید.

بعد از برداشتن این ترکیب چند بار آن را به هم بزنید و بگذارید در دمای محیط بماند تا ولرم شود و دیگر داغ نباشد. مرحله بعدی این است که یک ظرف به شکل مربع یا مستطیل را آماده کرده و داخل آن را با استفاده از کره یا کاغذ روغنی چرب کنید. البته می‌توانید بعد از چرب کردن یک پلاستیک فریزر را نیز در زیر کیک قرار دهید. برای این کار باید پلاستیک را به‌گونه‌ای قرار دهید که کناره‌های آن از ظرف بیرون بزند تا خارج‌ کردن کیک راحت باشد.

مرحله بعدی این است که یک ردیف کامل بیسکویت پتی بور را در کف ظرف بچینید و سپس از کرم آماده شده روی آن بریزید و کاملاً پخش کنید. این کار را باید تا چندلایه ادامه دهید تا کیک ارتفاع مناسبی داشته باشد. تعداد لایه‌ها و ضخامت لایه کرم کاملاً سلیقه‌ای است و بستگی به خودتان دارد؛ اما نهایتاً 4 تا 5 لایه بیسکویت کافی است.

پس از اینکه لایه بیسکویت‌ها را قرار دادید، لایه آخر را کرم بریزید و روی آن بیسکویت قرار ندهید و سپس این ترکیب را داخل یخچال قرار دهید تا حداقل 1 ساعت بماند و کمی سفت‌تر شود.

در مرحله بعدی نیاز است که کیک را از یخچال خارج کرده و پودر ژله را به روش بن ماری با استفاده از یک و نیم لیوان آب، ترکیب کنید تا کاملاً شفاف شود و ظاهر مناسبی پیدا کند.

سپس روی کیک را با استفاده از تکه‌های موز بپوشانید و با قاشق روی موزها ژله را کم‌کم اضافه کنید تا بین آنها کاملاً پر شود. اگر حس می‌کنید که ممکن است موزها در ژله شناور شوند و ظاهر آنها به هم بریزد، بهتر است باز هم برای مدتی کیک را داخل یخچال قرار دهید تا ژله روی موزها محکم شود و بتوانید ادامه ژله را روی آن بریزید.

پس از این که تمامی ژله را روی کیک ریختید، کیک خودتان را در یخچال بگذارید تا حداقل 5 ساعت در آنجا باقی بماند و بافت آن سفت شود. سپس می‌توانید کیک را از یخچال خارج کرده و آن را به شکل مربع یا مستطیل یا با استفاده از قالب‌های شکل دار برش بزنید و سرو کنید.

 

کیک یخچالی با کیوی

 

2- کیک یخچالی کیوی با ژله:

دومین آموزش طرز تهیه کیک یخچالی با ژله که می‌خواهیم به شما معرفی کنیم، کیک یخچالی کیوی با ژله است. این کیک نیز دقیقاً روش تهیه‌ای مانند کیک قبلی دارد و تنها تفاوت آن این است که جای میوه موز را با کیوی عوض می‌کنید و به‌جای پودر ژله با طعم موز، نیاز است که پودر ژله با طعم کیوی خریداری کنید تا یک کیک خوشمزه و ترش برای خانواده خودتان تهیه کنید.

البته در این کیک چون مزه کمی ترش خواهد بود، می‌توانید از مقدار شکر بیشتری استفاده کنید تا مزه‌ای ملس برای کیک و ژله ایجاد کنید.

 

3- کیک یخچالی توت‌فرنگی با ژله:

سومین مورد از آموزش طرز تهیه کیک یخچالی با ژله، کیک یخچالی توت‌فرنگی است که این کیک نیز دقیقاً روش تهیه‌ای مانند موارد قبلی دارد و می‌توانید به‌سادگی آن را تهیه کرده و آن را نوش‌جان کنید.

تنها تفاوت این کیک این است که به‌جای میوه موز باید از توت‌فرنگی استفاده کنید و به‌جای ژله با طعم موز نیز نیاز است از ژله با طعم توت‌فرنگی استفاده کنید تا یک کیک خوش‌رنگ و خوش‌طعم را تهیه کنید.

 

کیک یخچالی با ژله توت فرنگی

 

ترفندهای مهم برای طرز تهیه کیک یخچالی با ژله

تا به اینجا به شما 3 کیک یخچالی میوه‌ای را معرفی کردیم که می‌توانید آنها را با استفاده از ژله تهیه کرده و از خوردن آنها لذت ببرید. در ادامه می‌خواهیم برخی از ترفندهای مهم را به شما بگوییم که رعایت آنها کمک می‌کند بتوانید حرفه‌ای‌تر کیک خودتان را تهیه کنید.

 

  1. برای برش کیک، بعد از هر بار برش چاقو را با یک دستمال پاک کنید و سپس برش بعدی را بزنید تا کیک صاف و زیبا برش بخورد.
  2. شما می‌توانید هر میوه دیگری را با میوه‌هایی که در این کیک‌ها گفتیم جایگزین کنید تا بتوانید یک کیک یخچالی ژله‌ای متفاوت را تهیه کنید.
  3. برای ایجاد مزه متفاوت در این کیک‌ها، به‌جای استفاده از پودر ژله با طعم همان میوه، می‌توانید از پودر ژله آلوئه‌ورا استفاده کنید و به آن رنگ خوراکی اضافه کنید تا ظاهر زیباتری داشته باشد.
  4. اگر بعد از آماده‌سازی کرم، کارتان طول کشید و کرم به‌اندازه‌ای سفت شد که نتوانستید آن را روی بیسکویت‌ها بمالید، می‌توانید مقداری شیر جوشیده به آن اضافه کرده و به هم بزنید تا رقیق‌تر شود.
  5. اگر برای سرو کیک عجله ندارید، بهتر است که آن را زودتر درست کنید و حداقل یک شبانه‌روز در داخل یخچال قرار دهید تا بافت بهتر و مناسب‌تری پیدا کند و مزه آن نیز خوشمزه‌تر شود.
  6. در صورت تمایل، می‌توانید در بین لایه‌های بیسکویت نیز به همراه کرم، یک‌ لایه نازک موز قرار دهید تا کیک جذاب‌تری داشته باشید و مزه موز در کیک بیشتر شود.
  7. می‌توانید برای حرفه‌ای‌تر شدن کیک خودتان، مقداری گردو را خرد کرده و در لایه‌های بیسکویت روی کرم بریزید تا مزه گردو نیز در کیک وجود داشته باشد.
  8. سایز برش‌ها را می‌توانید بر اساس تعداد افراد یا نحوه سرو کوچک‌تر یا بزرگ‌تر انجام دهید تا در نهایت بتوانید به تعداد کافی از کیک را برای مهمانان خود سرو کنید.
  9. می‌توانید روی کیک را نیز با همان میوه‌ای که داخل کیک قرار داده‌اید و با استفاده از خامه دیزاین کنید تا ظاهری خوشمزه‌تر داشته باشد.

 

کیک یخچالی با ژله

 

جمع‌بندی مطالب

در این مقاله در مورد طرز تهیه کیک یخچالی با ژله صحبت کردیم و به شما گفتیم که چطور می‌توانید با استفاده از موادی ساده و بدون نیاز به فر، کیک‌های یخچالی خوشمزه‌ای را با ترکیب ژله تهیه کنید.

همچنین با هم ترفندهایی را بررسی کردیم که رعایت آنها کمک می‌کند بتوانیدمانند کیک‌پزهای حرفه‌ای کیک یخچالی را درست کنید و مزه و ظاهر بهتری به کیک خودتان ببخشید.

اگر می‌خواهید در تهیه کیک‌های عصرانه حرفه‌ای‌تر شوید یا اصول کیک پزی را به‌صورت حرفه‌ای یاد بگیرید، می‌توانید در دوره آموزشی پخت انواع کیک عصرانه شرکت کنید تا خیلی راحت بتوانید کیک‌های خوشمزه را در منزل درست کنید و حتی از این راه، کسب درآمد کنید.

امیدواریم این مقاله به شما کمک کرده باشد که با طرز تهیه کیک یخچالی با ژله آشنا شده باشید و بتوانید با توجه‌ به موارد گفته شده، به‌راحتی کیک یخچالی دلخواه خودتان را تهیه کنید و از خوردن آن لذت ببرید. از شما دعوت می‌کنیم روش پخت چیزکیک نیویورکی را نیز در وبلاگ تاندوری مطالعه کرده و با یکی از خوشمزه‌ترین دسرهای دنیا آشنا شوید.

برای شما