آسان‌ترین راه برای درست کردن تیرامیسو

فهیمه شریفی
فهیمه شریفی
| خواندن 4 دقیقه 05 فروردین 1402
آسان‌ترین راه برای درست کردن تیرامیسو

تیرامیسو، یکی از خوشمزه ترین و راحت ترین دسرهایی است که شما می توانید آن را برای مهمانی ها و دورهمی های خود درست کنید و از طعم متفاوت و لذیذ تیرامیسو لذت ببرید. در این نوشته، با طرز تهیه تیرامیسو آشنا خواهید شد و یاد می گیرید که چطور این دسر خوشمزه و راحت را با کمترین هزینه در منزل درست کنید و از طعم خوشمزه آن لذت ببرید. از شما دعوت می کنیم تا انتهای این نوشته با ما همراه باشید تا با طرز تهیه تیرامیسو آشنا شوید.

مواد لازم برای درست کردن تیرامیسو

برای تهیه این دسر خوشمزه، شما به مواد اولیه زیر نیاز دارید:

۱ فنجان خامه سنگین

۴ عدد زرده تخم مرغ بزرگ به دمای محیط رسیده

۱۰۰ گرم شکر

۲۴۰ گرم پنیر ماسکارپونه

۱ قاشق غذاخوری عصاره وانیل

یک و نیم فنجان قهوه سرد یا اسپرسو

۳ قاشق غذاخوری پودر کاکائو

۲ کیلوگرم بیسکویت لیدی فینگر

 

طرز تهیه تیرامیسو

 

طرز تهیه تیرامیسو

برای درست کردن تیرامیسو، بهتر است به سراغ ظرفهای مربعی یا مستطیلی شکل خود بروید و یکی از ظرفهای مناسب خود را برای درست کردن تیرامیسو انتخاب کنید.

کف ظرف را با پودر قهوه یا پودر کاکائو بپوشانید. برای این کار می توانید پودر کاکائو یا پودر قهوه را داخل الک بریزید و سپس آن را الک کنید تا در کف ظرف پخش شود.

یک چهارم شکر و زرده تخم مرغ ها را با استفاده از همزن برقی یا همزن ایستاده مخلوط کنید تا به رنگ زرد کم رنگ در بیاید و غلیظ شود؛ طوری که وقتی با کفگیر پلاستیکی هم میزنید و کفگیر را بالا می آورید مخلوط به صورت کشدار باشد.

خامه غلیظ و باقیمانده شکر را در یک کاسه دیگر بریزید و با همزن هم بزنید. حجم این مخلوط باید دو برابر شده و کمی غلیظ و سفت شود.

به خامه فرم گرفته، پنیر ماسکارپونه و عصاره وانیل را اضافه کنید و هم بزنید تا به خوبی با هم مخلوط شوند.

در ادامه کار، مخلوط زرده تخم مرغ و شکر را تا زمانی که کامل با هم مخلوط شوند هم بزنید و کنار بگذارید.

در یک کاسه کوچک قهوه را در مقداری آب جوش حل کنید. برای این مرحله می توانید قهوه اسپرسو یا قهوه ترک درست کنید و سپس مقدار کمی شکر را با قهوه ترکیب کنید تا درصد تلخی قهوه کمتر شود.

بیسکویت های لیدی فینگر را در کاسه قهوه فرو کنید و روی ظرف بچینید به طوری که سمت گرد بیسکوییت ها رو به بالا باشند.

این کار را تا زمانی که کف ظرف با بیسکویت پر شود ادامه دهید.

یک یا دو فنجان از مخلوط ماسکارپونه را روی بیسکویتها بریزید و با استفاده از پشت کفگیر، پنیر را صاف کنید. به همین ترتیب یک لایه دیگر از بیسکویت و پنیر بر روی لایه اول درست کنید.

برای لایه آخر، مقداری پنیر ماسکارپونه بریزید و با پشت کفگیر صاف کنید.

مقدار زیادی پودر کاکائو به صورت یکنواخت بر روی پنیر بپاشید، به طوری که روی آن را پوشاند.

قبل از سرو، دسر تیرامیسو را به مدت ۲۴ ساعت در یخچال قرار دهید.

 

تیرامیسو

 

8 نکته برای خوشمزگی دسر تیرامیسو

1- بیسکویتها را بیش از حد در قهوه فرو نکنید زیرا اگر بیش از حد در قهوه بماند از هم وا می رود.

2- اصلاً در ریختن پودر کاکائو صرفه جویی نکنید زیرا طعم فوق العاده ای به تیرامیسو می دهد.

3- اگر درست کردن قهوه ترک یا قهوه اسپرسو برای شما امکان‌پذیر نیست، می توانید از پودر قهوه فوری یا نسکافه فوری برای درست کردن تیرامیسو استفاده کنید و پودر قهوه فوری را در مقداری آب جوش حل کنید.

4- درست کردن تیرامیسو با بیسکویت لیدی فینگر، باعث بهتر شدن طعم و بافت دسر شما می شود؛ اما در صورتی که این مدل بیسکویت را پیدا نکردید، می توانید از بیسکویت پتی بور برای تهیه تیرامیسو استفاده کنید.

5- هرچقدر دسر تیرامیسو بیشتر در یخچال بماند، مزه آن خوشمزه تر می شود؛ بنابراین زودتر تیرامیسو را درست کنید و در یخچال قرار دهید تا حسابی مزه قهوه با پنیر و پودر کاکائو ترکیب شود.

6- بهترین پنیر برای درست کردن تیرامیسو، پنیر خامه ای و بدون نمک است؛ زیرا سایر پنیرها، مزه‌ای شور به تیرامیسو می دهند.

7- اگر قصد تهیه تیرامیسو برای مهمانی و دورهمی را دارید، می توانید این دسر را در ظرفهای شیشه ای تک نفره و لیوانهای زیبا درست کنید.

8- برای زیبایی لایه های تیرامیسو، می توانید یکی از لایه های دسر را به رنگ قهوه ای درست کنید. برای این کار، مقداری کاکائو را به روش بن ماری آب کنید و با پنیر خامه ای ترکیب کنید و روی بیسکویت ها بریزید.

با این نکات و ترفندها، شما می توانید دسر تیرامیسو را به بهترین شکل ممکن درست کنید و آن را برای مهمانان خود سرو کنید.

 

دسر تیرامیسو

 

جمع‌بندی مطالب

در این نوشته، با طرز تهیه تیرامیسو آشنا شدید و یاد گرفتید که چطور این دسر خوشمزه را با مواد ارزان درست کنید.

اگر به درست کردن انواع کیک و شیرینی علاقه دارید، می توانید از دوره های آموزش شیرینی پزی تاندوری استفاده کنید و مانند افراد حرفه ای، انواع دسر و شیرینی را در منزل درست کنید. یکی از جذاب ترین دوره های سایت تاندوری، دوره آموزشی تیرامیسو و انواع دسرهای ایتالیایی است. با شرکت در دوره های تاندوری، می توانید مهارت خود را در شیرینی پزی و کیک پزی افزایش دهید و حتی می توانید از راه پخت شیرینی و دسر در منزل کسب درآمد کنید.

از اینکه تا انتهای این نوشته با ما همراه بودید از شما متشکریم و دعوت می کنیم سایر مقالات مانند طرز تهیه تارت میوه‌ای را در مجله تاندوری بخوانید و با 5 ایده برای درست کردن دسر لیوانی مجلسی آشنا شوید.

برای شما