طرز تهیه سوسیس بندری با سیب زمینی به همراه رازهای خوشمزگی آن

فهیمه شریفی
فهیمه شریفی
| خواندن 6 دقیقه 12 بهمن 1401
طرز تهیه سوسیس بندری با سیب زمینی به همراه رازهای خوشمزگی آن

همه ما عاشق غذاهای فست‌فودی هستیم و دوست داریم که هرچند وقت یکبار، به سراغ غذاهای فست فودی برویم. اکثر افراد ترجیح می‌دهند به‌جای مراجعه به فست‌فودها و رستوران‌ها، خودشان دست به کار شوند و غذاهای فست فودی را در منزل درست کنند. سوسیس بندی یکی از محبوب‌ترین غذاهای فست‌فودی است که طرفداران زیادی دارد. بسیاری از افراد، عاشق خوردن سوسیس بندری هستند و این غذا را در خانه خود درست می کنند؛ اما از این موضوع گلایه می ‌نند که مزه سوسیس بندری خانگی با مزه سوسیس بندری که در ساندویچی‌ها و فست‌فودی‌ها درست می‌شود متفاوت است.

در این مقاله می‌خواهیم به شما طرز تهیه سوسیس بندری با سیب زمینی را آموزش بدهیم و بگوییم که چطور می‌توانید سوسیس بندری خوشمزه و لذیذی را در خانه درست کنید. بعد از مطالعه این نوشته، با روش درست کردن خوراکی آشنا خواهید شد که حتی از غذاهای فست‌فودی رستورانی هم خوشمزه‌تر است!

اگر به خوردن سوسیس بندری علاقه‌مند هستید و دوست دارید که طرز تهیه سوسیس بندری با سیب زمینی را یاد بگیرید و این غذای خوشمزه را برای عزیزان و اعضای خانواده خودتان تهیه کنید، حتماً تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

طرز تهیه سوسیس بندری با سیب زمینی

طرز تهیه سوسیس بندری با سیب زمینی

برای تهیه سوسیس بندری با سیب زمینی ابتدا نیاز است که مواد اولیه این غذا را آماده کنید. حواستان باشد که هرچه از مواد اولیه بهتر و باکیفیت‌تری استفاده کنید، طعم نهایی سوسیس بندری خوشمزه‌تر می‌شود و می‌توانید لذت بیشتری از خوردن آن ببرید.

 

مواد اولیه سوسیس بندری با سیب زمینی

در ادامه مواد اولیه سوسیس بندری برای 4 نفر را به شما می‌گوییم که اگر تعداد شما کمتر یا بیشتر است، می‌توانید مواد را به‌صورت متناسب کم‌ و زیاد کنید تا بتوانید به‌اندازه کافی از این غذای خوشمزه درست کنید.

مواد اولیه:

  • 2 عدد پیاز بزرگ
  • 6 عدد سوسیس
  • 2 عدد سیب زمینی متوسط
  • به‌اندازه نیاز روغن ‌مایع
  • نمک و فلفل سیاه به‌اندازه کافی
  • 2 قاشق غذاخوری رب گوجه‌فرنگی
  • 6 عدد قارچ
  • نصف فلفل‌دلمه‌ای

 

سوسیس بندری با سیب زمینی

 

مراحل درست کردن سوسیس بندری با سیب زمینی

حالا که مواد اولیه این غذا را آماده کرده‌اید، باید به سراغ این برویم که تک‌تک مراحل درست‌ کردن سوسیس بندری را انجام دهیم. حواستان باشد که تمامی مراحل را به‌صورت کامل انجام دهید و صبر و حوصله کافی برای آنها داشته باشید تا مزه سوسیس بندری‌ بسیار لذیذ و خاص شود.

البته باید این موضوع را نیز بدانید که اضافه‌ کردن موادی مانند فلفل‌دلمه‌ای و سیب زمینی اختیاری است و می‌توانید این مواد را حذف کنید یا مواد جدیدی را به ترکیب اضافه کنید و محدودیتی در این زمینه وجود ندارد. حالا برویم که مراحل تهیه این غذا را بررسی کنیم.

1- آب پز کردن سیب زمینی‌ها:

اولین مرحله برای درست کردن سوسیس بندری با سیب زمینی این است که سیب زمینی‌ها را پوست بکنید و آنها را در یک قابلمه مناسب بریزید. سپس در قابلمه آب بریزید و روی شعله ملایم قرار دهید تا سیب زمینی‌ها بپزند.

فقط حواستان باشد که پخت سیب زمینی‌ها نباید خیلی زیاد باشد، چون در این صورت وقتی می‌خواهیم مواد را با هم ترکیب کنیم، احتمالاً له می‌شوند و شکل جذابی نخواهند داشت.

2- خردکردن سیب زمینی‌ها:

در مرحله بعدی نیاز است که پس از پخت سیب زمینی‌ها، آنها را به‌صورت مکعبی با اندازه دلخواه خودتان خرد کنید تا بتوانید مراحل بعدی را انجام دهید.

3- خرد کردن سوسیس‌ها:

سوسیس‌ها را نیز به‌صورت حلقه‌ای خرد کنید. بر اساس سلیقه خودتان می‌توانید سوسیس‌ها را خرد کنید. با برش مورب سوسیس‌ها، شکل نهایی آنها در خوراک سوسیس بندری زیباتر و جذاب‌تر می‌شود.

4- خردکردن پیازها:

در این مرحله نیاز است که پیازها را آماده کرده و پوست بگیرید و درشت خرد کنید تا برای مراحل بعدی آماده شوند.

5- آماده‌سازی قارچ و فلفل‌دلمه‌ای:

در این مرحله نیاز است که قارچ و فلفل‌دلمه‌ای را نیز به‌صورت نگینی خرد کنید. البته اگر نمی‌خواهید این مواد را به سوسیس بندری خودتان اضافه کنید، می‌توانید از این مرحله صرف‌نظر کنید و به سراغ مراحل بعدی بروید.

6- تفت‌ دادن مواد:

در مرحله بعدی نیاز است که یک ماهیتابه با سایز مناسب را انتخاب کنید و آن را روی شعله ملایم قرار دهید و مقدار کافی روغن را در آن بریزید. پس از داغ‌شدن روغن، ابتدا پیازها را به ظرف اضافه کنید و آنها را خوب به هم بزنید تا کمی طلایی‌رنگ شوند.

سپس سیب زمینی را اضافه کنید و آن را نیز کمی تفت دهید تا طعم پیاز را به خود بگیرد و به‌تدریج قارچ و فلفل‌دلمه‌ای و سوسیس را نیز اضافه کنید و خوب با هم تفت دهید تا مزه آنها به‌خوبی منتقل شود.

به این ترکیب به‌اندازه دلخواه خودتان فلفل سیاه و نمک را نیز اضافه کنید. شما می‌توانید از ادویه‌های دیگر مانند آویشن و فلفل قرمز نیز اضافه کنید و این غذا را مناسب با ذائقه خودتان تهیه کنید.

اما اگر همه مهمانان از مزه تند خوششان نمی‌آید، بهتر است در این مرحله فلفل کمتری اضافه کنید و هنگام میل‌کردن این غذا از سس تند استفاده کنید.

7- آماده‌ کردن رب:

در این مرحله نیاز است که رب را به‌صورت جداگانه آماده کنید و سپس به ترکیب اضافه کنید. برای این کار نیاز است که در یک ماهیتانه کوچک‌تر کمی روغن بریزید و بگذارید تا داغ شود.

سپس رب را به این تابه اضافه کنید و به‌خوبی مخلوط کنید تا رنگ آن عوض شود و حالت خامی نداشته باشد.

8- ترکیب کامل مواد با یکدیگر:

در آخرین مرحله وقتی رب نیز آماده شد، آن را به ترکیب اصلی اضافه می‌کنیم و مواد را به‌خوبی با هم مخلوط می‌کنیم تا بتوانیم سوسیس بندری خوشمزه و بی‌نظیر خودمان را تهیه کنیم.

به همین راحتی سوسیس بندری ما آماده شد و می‌توانیم آن را سرو کنیم. بهتر است سس‌های دلخواه خودتان را همراه غذا سرو کنید تا بتوانید از خوردن این فست‌فود بیشتر لذت ببرید.

 

سوسیس بندری با سیب زمینی

 

نکات مهم برای تهیه سوسیس بندری با سیب زمینی

تا به اینجا به شما آموزش دادیم که چطور می‌توانید سوسیس بندری خوشمزه را در منزل تهیه کنید. حالا می‌خواهیم به شما نکاتی را بگوییم که با استفاده از آنها می‌توانید حرفه‌ای‌تر این غذا را تهیه کنید و طعم خوشمزه‌تری را به آن ببخشید. پس همچنان همراه ما باشید.

1- اضافه کردن ادویه‌های دلخواه:

سوسیس بندری اگرچه غذایی با ترکیبات مشخص است؛ اما در شهرها و مناطق مختلف ایران با روش‌های متفاوتی تهیه می‌شود و خیلی از ترکیبات آن به‌صورت اختیاری کم‌وزیاد می‌شوند.

به همین خاطر همان‌طور که در طی این مقاله نیز گفتیم، شما می‌توانید از ادویه‌های دلخواه خودتان نیز استفاده کنید تا این غذا را خوشمزه‌تر کنید. مثلاً می‌توانید از زردچوبه استفاده کنید تا رنگ قشنگ‌تری داشته باشد. همچنان می‌توانید از فلفل قرمز استفاده کنید تا مزه این غذا تندتر شود.

2- استفاده از سس کچاپ:

اگر اهل خوردن سوسیس بندری تند هستید، می‌توانید به‌جای استفاده از رب گوجه‌فرنگی، از سس کچاپ یا سس چیلی استفاده کنید تا این غذا طعمی تندتر و خوشمزه‌تر داشته باشد.

البته باز هم تأکید می‌کنیم که اگر مطمئن نیستید که تمام مهمانان یا اعضای خانواده شما به طعم تند علاقه دارند، بهتر است این کار را انجام ندهید و هنگام خوردن غذا از سس تند استفاده کنید.

3- دورچین سوسیس بندری:

برای خوردن سوسیس بندری، یکی از کارهایی که می‌توانید انجام دهید این است که از دورچین مناسب استفاده کنید. این غذا باید به‌صورت ساندویچی خورده شود و به همین خاطر می‌توانید از دورچین‌هایی مانند خیارشور، گوجه، کاهو و… استفاده کنید.

4- استفاده از آبلیمو و زعفران:

اگر به طعم ترش در سوسیس بندری علاقه‌مند هستید، یکی از کارهایی که می‌توانید انجام دهید این است که از 2 قاشق غذاخوری آبلیمو نیز در تهیه این غذا استفاده کنید. برای این کار آبلیمو را به رب اضافه کنید تا خوش‌طعم شود.

همچنین می‌توانید برای رنگ زیباتر غذای خود، به رب کمی زعفران نیز اضافه کنید و رنگی زیباتر به آن ببخشید.

5- استفاده از مواد بیشتر:

سوسیس بندری که در این مطلب آن را آموزش دادیم، برای خوردن در محیط‌های دوستانه و خانوادگی مناسب است؛ اما اگر می‌خواهیم یک غذای رسمی‌تر و مناسب برای مجالس شود، می‌توانید از مواد دیگری نیز در این ترکیبات استفاده کنید.

مثلاً می‌توانید از پنیر پیتزا نیز استفاده کنید تا طعمی خاص در سوسیس بندری ایجاد شود که خیلی از افراد آن را دوست دارند. همچنان می‌توانید از انواع سس‌های قرمز و سفید برای سرو این غذا استفاده کنید. همچنین می‌توانید از فلفل دلمه‌های رنگی استفاده کنید تا هم طعم خوشمزه‌تری پیدا کند و هم ظاهر جذاب‌تری داشته باشد.

 

سوسیس بندری با سیب زمینی

جمع‌بندی مطالب

در این مقاله در مورد آموزش طرز تهیه سوسیس بندری با سیب زمینی صحبت کردیم و گفتیم که چطور می‌توانید با استفاده از مواد ساده و در مدت زمانی کوتاه، سوسیس بندری خوشمزه و رستورانی را آماده کنید.

اگر دوست دارید با روش درست کردن انواع سوسیس و کالباس خانگی آشنا شوید و بتوانید انواع مدل‌های سوسیس و کالباس را با مواد اولیه باکیفیت درست کنید، پیشنهاد می‌کنیم در دوره جامع آموزش انواع سوسیس و کالباس خانگی شرکت کنید و اصول درست کردن سوسیس و کالباس را از زبان اساتید حرفه‌ای و باتجربه یاد بگیرید.

امیدواریم این مقاله به شما کمک کرده باشد که با طرز تهیه سوسیس بندری با سیب زمینی آشنا شوید و بتوانید این غذای خوشمزه را برای خود و عزیزانتان تهیه کنید. از شما دعوت می‌کنیم سایر مقالات مانند روش درست کردن پاستا آلفردو و ترفندهای پخت خمیر پیتزا را در مجله تاندوری مطالعه کنید و مهارت خود را در آشپزی افزایش دهید.

برای شما